AndroidHealthClinic

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.501
René toch, je kan het ook niet laten he :D

Nee, helaas niet :o maar het is verspilde energie...parels voor de zwijnen gooien...we komen geen stap nader tot elkaar...alles wat ik zeg word toch uit zijn verband gerukt en als kritiek of een aanval beschouwd...best wel jammer :(.

Opzich is Ylke een aardige gast, als ik hem bij Leon wel eens persoonlijk ontmoet is hij altijd sympathiek en behulpzaam...begrijp niet waarom hij dan hier op het forum zo tegen me tekeer gaat ???.

Maar hij heeft een bepaalde visie...(en die respecteer ik, maar ik hoef het niet altijd met hem eens te zijn) en als je die niet deelt, ben je eigenwijs...ik vind het daarentegen juist van arrogantie getuigen als je je zelf superieur acht aan anderen.

Hij wil altijd zijn gelijk hebben...vroeger was ik zo dat ik iemand dan ook maar gelijk gaf, alleen maar om aardig bevonden te worden. Tegenwoordig steek ik mijn eigen persoonlijke mening niet meer onder stoelen of banken. En maak ik geen onderscheids in aanziens des persoons. Ach ja...wellicht dat ik dan maar moet denken: hij zijn gelijk en ik mijn rust ;)
Aldoende leert men :)

• #2.502
Ik hoop nu dat het soapgehalte van mijn log hiermee geëindigt is en dat we vanaf morgen (staat weer een training op het programma) weer kunnen overgaan tot het vermelden van trainingen zonder elke rep/set/oefening te moeten verantwoorden ;)

Ik word eerlijk gezegd eigenlijk een beetje moe van de 5 W's + 1 H vragen te beantwoorden...(wie, wat, waar, wanneer, waarom & hoe) ;).
Ik doe wat ik doe, en vraag niet waarom, misschien is dat dom, maar het resultaat is goed dus vertel me niet hoe het volgens jou moet ;)

Laatst bewerkt:
misschien is een carriere als rapper nog wat voor jou René !

Dit getuigt van weinig klasse Rene! Beetje jammer....Ik heb nog nooit iemand zich zo zien uitlaten over jou op ons log of van andere.

• #2.506
Dit getuigt van weinig klasse Rene! Beetje jammer....Ik heb nog nooit iemand zich zo zien uitlaten over jou op ons log of van andere.

Mamma mia, here I go again. My my, how can I resist you? ...;)

Zoals ik alreeds schreef...het is mijn mening...en ik neem aan dat ik in mijn eigen log nog wel mag ventileren hoe ik over bepaalde dingen denk?
Vooral Ylke is heel erg snel op zijn tenen getrapt...als je hem confronteerd met uitspraken die hij zelf heeft gedaan. Daarbij komt hij onsympathiek en superieur over op het forum.
Je gaf zelf aan dat zijn reactie overdreven was.

Maar weet je wat ik vind, Wim?
Dat we "ons": de mannen van Arnhem, wimwam en mezelf een beetje belachelijk aan het maken zijn op dit forum door dit onderlinge "kinderlijke gekrakeel"...laat het nu maar verder rusten, O.K?

En laten we het vooral elkaar gunnen als we onze pr's verbeteren...in die zin gun ik je van ganser harte dat je op het aankomende NK je pr's zult aanscherpen :)!

Laatst bewerkt:
Nu heb je weer een voorbeeld van een paar voorzetten hier René dus als je wilt kun je hem erin K..pen:eek:

---------- Toegevoegd om 21:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:32 ----------

Nu heb je weer een voorbeeld van een paar voorzetten hier René dus als je wilt kun je hem erin K..pen:eek:

Hé was net te laat!!!!!!!!!!

• #2.508
Omdat ik niet alleen mijn persoonlijke visie op het forum wil weergeven maar ook hier ben om iets te leren ;) het volgende:

Ik wil morgen eens de JM press eens gaan proberen...nu zie ik echter heel veel verschillende uitvoeringen en heb geen ervaring met deze press.
Het schijnt een combinatie van een closegrip benchpress met een tricepcoïtustension te zijn. Heeft een van jullie er ervaringen mee?

http://www.youtube.com/watch?v=JoirxYiYgk8

http://www.youtube.com/watch?v=1fSOnMW6AUM

Omdat ik niet alleen mijn persoonlijke visie op het forum wil weergeven maar ook hier ben om iets te leren ;) het volgende:

Ik wil morgen eens de JM press eens gaan proberen...nu zie ik echter heel veel verschillende uitvoeringen en heb geen ervaring met deze press.
Het schijnt een combinatie van een closegrip benchpress met een tricepcoïtustension te zijn. Heeft een van jullie er ervaringen mee?

http://www.youtube.com/watch?v=JoirxYiYgk8

http://www.youtube.com/watch?v=1fSOnMW6AUM

nog nooit gezien vol triceps toch!!!!!

---------- Toegevoegd om 21:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:37 ----------

hoe is je de trap bevallen vandaag rene

---------- Toegevoegd om 21:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:38 ----------

we noemen het in het vervolg de ultra pouwer stairs

• #2.510
nog nooit gezien vol triceps toch!!!!!

Hahaha...daarom juist...in de V.S. zie je dat veel bankdrukkers deze oefening doen om sterker in de triceps te worden.
En wat extra power in de triceps kan geen kwaad als je meer wilt bankdrukken ;)
Op zich lijkt me een combinatie van een soort close grip bench press en triceps extension het beste uit 2 werelden...i.p.v. 2 oefeningen hoef je er dus maar 1 te doen...efficiënt en spaart tijd en moeite ;)
Gewoon morgen eens divese variaties proberen, en kijken welke ik het beste voel in mijn triceps.

---------- Toegevoegd om 21:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:40 ----------

we noemen het in het vervolg de ultra pouwer stairs

Ik loop graag met jullie de trappen op...ik ga ook wel eens vaker alleen, maar dan hou ik het na 1x al voor gezien...met meer meerder mensen samen motiveerd toch wel! Ultra power stairs...hahaha...leuke naam...volgende keer gaan we voor de tripple, O.K. ;)

Nick is een goede gast. :thumbs:
Dat zie je wel eens anders ook bij zijn leeftijdsgenoten... :rolleyes:
Hij moet het voornamelijk leuk blijven vinden.
Hij vind het wel makkelijk dat hij de deur niet uit moet om te trainen, en dat ik in principe "alles" weet.
Dus ik push hem niet (te veel) en hoop dat ik er zelf ook genoeg plezier in heb om weer eens fatsoendelijk te gaan trainen. :o
In mijn ééntje was ik eigenlijk ook wel beu, en hier in de buurt zijn geen sportscholen waar ik echt iets mee kan.
Waar zijn de sportzaaltjes gebleven waar je binnenkwam in een wolk van magnesium, en de geur van oud zweet vermengd met nieuw zweet?
En waar je altijd gekreun en gevloek hoorde, en af en toe eens een oerbrul van de krachtinspanning.
Waar je tussen de sets door pijn in je pens had van het lachen met elkaar.
En een kameraadschap had die je nu nergens meer tegenkomt...
Ik zit er over te denken eens naar je volgende wedstrijd te komen kijken, samen met hem.
Misschien wakkert dan het vuur helemaal aan! ;)

Grijze tekst is inderdaad echt iets wat ik zoek maar moeilijk vind. :sad:
Ik denk dat in Amerika je daarvoor niet ver hoeft te zoeken. :p

Laatst bewerkt:
Die onderste is een ok uitvoering, die bovenste slaat als een lul op een drumstel.

kon die van de seminar niet vinden :(

• #2.516
O.K. heren...thnx voor jullie feedback!

Ik heb hem net effies uitgeprobeerd met een bezemsteel ;)
Je begint met gestrekte armen, dat is zowel start als eindpositie.
Je laat je armen zakken net als bij de (close grip) bench press totdat je ellebogen je romp raken...en buigt tegenlijkertijd je armen net als bij een triceps extension totdat de halter ergens tussen je keel en kin terecht komt.

Bij een closegrip benchpress laat je je armen zakken totdat de halter je borst raakt, maar je buigt je armen niet richting je hoofd.
Bij een triceps extensions laat je je armen niet zakken en buig je alleen je armen richting neus, schedel of whatever. Het is dus echt een mix van beiden.

Wil hem morgen wel eens zo gaan uitproberen...als iemand nog tips of advies heeft hoor ik het graag! :)

Rene, ik snap niet waar om jij de JM press in je schema.
Train je triceps gewoon met small press en french press of begin met board press.
Met board press wen je aan zware gewichten en je traint de tricep daarmee.

De jm press heeft een heel andere beweging als bij het bankdrukken.

Kijk naar je armen, hoe ze buigen en welke bewegings weg ze volgen.
Dat is totaal anders dan de JM press.
En als je dan kijkt naar de amerikaanse manier van banken dan zie je gelijkenis in de JM en de benche press.

http://www.youtube.com/watch?v=-E6U62w2nxU

http://www.youtube.com/watch?v=KZyb65kP0XA&feature=player_embedded

http://www.youtube.com/watch?v=Ygg3T3WQ8YM

• #2.518
Rene, ik snap niet waar om jij de JM press in je schema.
Train je triceps gewoon met small press en french press of begin met board press.
Met board press wen je aan zware gewichten en je traint de tricep daarmee.

De jm press heeft een heel andere beweging als bij het bankdrukken.

Kijk naar je armen, hoe ze buigen en welke bewegings weg ze volgen.
Dat is totaal anders dan de JM press.
En als je dan kijkt naar de amerikaanse manier van banken dan zie je gelijkenis in de JM en de benche press.

http://www.youtube.com/watch?v=-E6U62w2nxU

http://www.youtube.com/watch?v=KZyb65kP0XA&feature=player_embedded

http://www.youtube.com/watch?v=Ygg3T3WQ8YM

Thnx voor je opmerking...Ik zal het morgen eens met Ruud en Leon bespreken...het probleem is dat als ik de close grip doe en de halter tot op mijn borst laat zakken, last van mijn polsen en schouders krijg...bij de extension krijg ik weer last van mijn ellebogen...zodoende hoop ik dat ik deze oefening kan doen zonder noemenswaardige problemen. French press is ook niet de beweging zoals bij het bankdrukken en triceps push down ook niet...het gaat erom om de triceps sterker te maken.

Boardpress doen we sowieso als we in shirt trainen. Het is puur bedoeld als extra tricepsoefening die ik nog wil doen :).
Ik laat morgen wel weten hoe e.e.a. gegaan is!

Misschien een beetje raar wat ik nu zeg, maar ik vind die JM Press nogal veel lijken op de French Press maar dan op een bench liggend en voor je i.p.v. achter je.

• #2.520
Misschien een beetje raar wat ik nu zeg, maar ik vind die JM Press nogal veel lijken op de French Press maar dan op een bench liggend en voor je i.p.v. achter je.

Hahaha...nu je het zegt, valt het me ook op...inderdaad!
Ik ga straks gewoon es kijken hoe e.e.a. gaat en zal mijn bevindingen hier posten...niet geschoten is altijd mis, toch? ;)

Terug
Naar boven