XXL Nutrition

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.601
Overdrijven is ook een vak. :p
Je gewicht valt nog reuze mee in de big powerlifting world Rene. ;)

Er is inderdaad altijd "baas boven baas".
Johnny Wahlqvist (ik verspreek me vaker en zeg dan Johnny Walvis) is met ruim 170 nog paar maatjes groter ;)
Hij drukt overigens een heel respectabele 340kg..2x zijn BDW :eek:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

---------- Toegevoegd om 21:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:17 ----------

Is niet verplicht maar wel verstandig om te dragen als je met de competitie wilt erm..ja.. concurreren.. :p

Nou...het is dus wel degelijk verplicht om een singlet te dragen!

l01.jpg

En er is altijd "kledingcontrole" bij een wedstrijd...alles is voorgeschreven...je kunt dus niet zomaar in een joggingpak op de bank gaan liggen. Als je precies wilt weten wat wel en niet mag moet je kijken op de site van de NPB of desnoods op de site van de IPF.
Als je dus met kleding verschijnt die niet IPF-prove is dan word je automatisch gediskwalificeerd van deelname.

http://www.criticalbench.com/Jeff-Maddy.htm

Dit is ook ziek. :p

---------- Toegevoegd om 21:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:23 ----------

Singlet is wel verplicht maar geen ply suite als ik me niet vergis?

• #2.604
http://www.criticalbench.com/Jeff-Maddy.htm

Dit is ook ziek. :p

---------- Toegevoegd om 21:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:23 ----------

Een "stevige" en sterke jongen ;)

Maar korter bij hebben we ook een indrukwekkende (wat lichaamsafmetingen betreft) verschijning...onze zuiderbuur Florent Veldeman:

Hij is zo'n 205cm en 210kg zwaar...en alhoewel er hier op dit forum wel eens vaker minderwaardig over hem wordt gesproken (hij is dat door bepaalde uitspraken - waaronder dat hij b.v. de sterkste man van België is - overigens zelf gedeeltelijk schuld aan) best wel sterk.

Zijn beste lifst waren: SQ 300kg - BP 265kg - DL 300kg.

Hier nog een leuke foto met zijn moeder?

c74f72612b1b5054da5511c6a185955d.jpg

Ik denk dat mijn vrouw niet echt nat word als ze me in zo'n singlet zou zien... :o

• #2.606

Het enige wat verplicht is is inderdaad een singlet...je hoeft geen benchshirt of squatsuite of deadliftsuite te dragen als je dat niet wilt en dan til je dus raw (wat meestal wel de nodige kilo's scheelt).
Doe je in equipment mee dan moet dat ook IPF prove zijn...voor bijvoorbeeld een benchshirt geld dan het volgende...het mag niet meer dan 1 ply zijn (dus geen meerdere lagen bevatten) en het mag geen zg. "open back" hebben. Voor SQ/DLsuits gelden ook specifieke regels.

---------- Toegevoegd om 21:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:45 ----------

Ik denk dat mijn vrouw niet echt nat word als ze me in zo'n singlet zou zien... :o

Maar Hummer toch...gewoon een votter kleurtje, een beetje de buik inhouden en de wereld ziet al anders uit ;)

Ik denk dat mijn pens er iig wel goed in uit komt...
Gebruik jij eigenlijk een sok Hug? :roflol:

• #2.608
Ik denk dat mijn pens er iig wel goed in uit komt...
Gebruik jij eigenlijk een sok Hug? :roflol:

Hahaha...dat met die sokken zou ik zeker doen als je wilt dat je vrouw "nat" wordt :p
Op powerlift/bankdrukwedstrijden hoeven we gelukkig niet zoals bij bodybuildingwedstrijden indruk met onze lichamelijke afmetingen te maken ;)

body_builder_21sfw.jpg

Ik ben maar al te blij dat ik een singlet mag dragen en niet slechts zo'n reetveter als bovenstaand...alhoewel Ronnie er beter in uitziet dan ik denk ik ;)...ik vrees dat je bij mij door mijn respectabele buik niet al te veel meer van dat stukje textiel zou ontdekken :o

• #2.609
Ik vrees dat het tijd wordt om toch serieus te gaan afvallen...toen ik net onderstaande foto van Florent plaatste zei de dochter van mijn vriendin..."hé met dat petje op heb ik je nog niet gezien...staat je leuk" :roflol:

Hahahaha, mafkees! :roflol:

rené rené toch ik zie je morgen voor de trippel

gr fr

• #2.612
rené rené toch ik zie je morgen voor de trippel

gr fr

Vandaag samen met Frans de tripple gelopen! :banana:
Pfffffff...de 3e keer was wel op de wenkbrauwen, maar goed "mission complete" ;) En daarna nog effies Frans in brandweergreep genomen en een (kort) stukje de trap op gelopen, maar toen begon de verzuring toch wel heel snel toe te slaan :o.

Het toond wel aan dat de theorie van Hummer klopt...je raakt gewend aan je eigen BDW en ik loop daar dus toch ruim 3000 treden mee!
En met Frans - die toch goed is voor zo'n 120kg - erbij is het toch wel een verschil...aan power geen tekort...maar die verzuring begint vrij snel te komen...net alsof er iemand allerlei spelden in je benen steekt ;)
Mja...270kg samen is ook een behoorlijk gewicht om daarmee trappen te lopen. Ikzelf werd overigens ook nog effies in brandweergreep door Maurice Hellebrand een stukje omhoog gedragen :D.
Volgende keer mag Frans dat ook eens proberen...gaat zeker lukken :p

Iedereen die met jou in een brandweergreep op zijn nek meer dan één trede oploopt verdiend ons respect! :D
Goede zaak, dat traplopen van jullie! :thumb:

• #2.614
Iedereen die met jou in een brandweergreep op zijn nek meer dan één trede oploopt verdiend ons respect! :D
Goede zaak, dat traplopen van jullie! :thumb:

:roflol: Maurice ging voorheen altijd met de dochter van Frans - een vrij slank poppetje (Frans als je dit leest, het is als compliment bedoeld, O.K? :p) - omhoog...dan is zo'n kolos als ik van bijna 100kg meer aan BDW toch wel een ander verhaal ;)

Dat traplopen is echt een goede zaak...man, je krijgt er een geweldige pomp van in je poten en je hart en longen maken ook overuren ;).
Ik vind dit echt een schitterende outdoor workout...tis een keeper wat mij betreft :)!

Het is toch altijd weer een apart gevoel als je op zondagochtend onderaan de trappen naast "snow-world" staat.

Maar ik mag wel vermelden dat ik vandaag dus toch weer eens het petje af doe voor Maurice Hellebrand toen hij met René op zijn rug een stuk of 20 treden opliep. Jullie kunnen zich ook wel voorstellen dat je zoiets niet alle dagen te zien krijgt;)

gr fr

• #2.616
Het is toch altijd weer een apart gevoel als je op zondagochtend onderaan de trappen naast "snow-world" staat.

Maar ik mag wel vermelden dat ik vandaag dus toch weer eens het petje af doe voor Maurice Hellebrand toen hij met René op zijn rug een stuk of 20 treden opliep. Jullie kunnen zich ook wel voorstellen dat je zoiets niet alle dagen te zien krijgt;)

gr fr

Maurice verdient zeer zeker respect! :bow:

Ik kijk overigens nooit omhoog als ik de trap oploop...dan zakt me iedere keer de moed in de schoenen als ik zie hoe ver ik nog moet ;)

• #2.618
Wide grip - Close grip - Perfect grip

Omdat er nogal eens vragen over zijn...ik kwam deze foto tegen waarbij de verschillen tussen een smalle (linker foto's) en een brede (rechter foto's) grip bij het BD duidelijk te zien is.

grip-width.jpg

Ieder weldenkend mens zou verwachten dat je op de manier waarbij de ellebogen het korste bij het lichaam staan de meeste kilo's opleverd, toch?

De maker van de foto's vestigd (overigens met goede bedoelingen) de aandacht op hoever de armen van de romp afstaan.
Wat de maker van de foto's helaas niet vermeld is in welke positie de (overigens goed uitziende jongedame) de meeste kilo's daadwerkelijk drukt.

Want wanneer druk jij de meeste kilo's?
Druk je meer met een close grip of met een wide grip?...
Hoe dan ook...je moet op zoek naar de perfect grip! Hoe deze te vinden?

tip.jpg

"An easy way to check if you're using the correct bench press grip is to grab a bar with no weights on it, adopt your normal grip, and bring the bar down to your chest. Now look at the angle of your forearms. They should be pointing straight up (vertical) at a 90 degree angle to the bar. You have your maximum power at this angle". (Bron: www.bench-press.net)

Je neemt dus een lege halter, laat deze zakken tot op je borst, en kijkt vervolgens naar de hoek van je voorarmen. Als deze rechtop staan (90 graden t.o.v. de halter) heb je de voor jou perfecte grip gevonden!

Hou daarnaast rekening met de lengte van je armen en je sterkere en zwakkere spiergroepen (kijk in het schema hieronder).
Het zal wel niet voor iedereen opgaan...maar zelf kan ik me er wil in vinden :)

Long arms - elbows out, wider grip,
Short arms - elbows in, closer grip.

Weak pecs - elbows in, narrower grip,
Strong pecs - wider grip, elbows out.

Weak front delts - elbows out, wide grip,
Strong front delts - narrower grip, elbows close to torso.

Weak triceps - elbows out, wider grip,
Strong triceps - elbows in, closer grip.

(Bron: www.criticalbench.com).

Suc6 met het vinden van jouw perfect grip! :thumbs:

Laatst bewerkt:
---------- Toegevoegd om 12:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:03 ----------

Weet je wat dan echt leuk geweest zou zijn?
Dat ik met jou met een brandweergreep de trappen op zou lopen en daarna jij met mij :p...es kijken hoever we kwamen ;)

haha, ik denk niet dat ik dan heel ver was gekomenXD ik ben voor jou natuurlijk een veertje :p

Terug
Naar boven