MuscleMeat

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.641
Paar gekookte eitjes, 500gr kwark en wat noten. :thumb:
Ik heb er geen verstand van hoor, maar dat lijkt me vééél lekkerder! ;)

Misschien wil je dit wel eens lezen Huggy?
Het is in ieder geval gedeeltelijk wel "in je straatje"... ;)

Wat jij opnoemt is meer dan wat ik nu 's-avonds eet...ik wil paar kilo kwijt, ik vraag geen bulkadvies ;) Paar gekookte eitjes, 500 gram kwark en wat noten ligt me toch wel wat zwaar op de maag...daarbij is het ook niet prettig als je met volle maag nog andere intenties hebt dan alleen maar slapen ;) 250gram kwark en 1 á 2 glazen (magere) melk is wellicht ook wel genoeg, toch?

Goed artikel Hummer! :thumbs: Onderstaand verhaal komt overigens vrijwel geheel overeen met het verhaal over de shoulder grip bench press.

Close-grip bench presses
"From a supine position (lying on a bench), the barbell is lifted off the rack and held at arm's length. The bar is brought to the lower portion of the sternum, and the elbows extend just short of lockout during the pressing movement.

The name of the exercise itself is a misnomer, since I advise most individuals to use a 14-inch grip. I don't believe in the very narrow grip (four to six inches) that you see all around the country as it creates enormous strain on the wrists and elbows. (Small-framed females, however, often referred to by certain crude individuals as "spinners," may find that an eight- to ten-inch grip is optimal for their bone structure.)

As soon as the bar is four to six inches above the chest, one should concentrate on pushing the bar back toward the uprights and move the elbows under the bar to have a more effective biomechanical advantage. Locking out the elbows will take the precious muscle-building tension away from your triceps, so just go to 95% of lockout.
Of course, besides the obvious safety reasons, I suggest having a partner help you for the unracking and racking of the barbell to insure the longevity of your rotator cuff muscles".

(Bron: http://www.tmuscle.com/free_online_...nid=C80D1D80126E61853A616D2184B03CCE-hh.hydra )

250 gram kwark, wat glazen magere melk, en een eetlepel pindakaas dan... ;)
Narrow grips is de enige oefening die ik kan doen op het moment, dus ben ik het al vlug eens met je.
Triceps extensions gingen deze week ook! :thumb:
Met 7kg... :o

• #2.644
250 gram kwark, wat glazen magere melk, en een eetlepel pindakaas dan... ;)
Narrow grips is de enige oefening die ik kan doen op het moment, dus ben ik het al vlug eens met je.
Triceps extensions gingen deze week ook! :thumb:
Met 7kg... :o

:eek: slechts één lepeltje pindakaas???...man ik eet als ik daaraan begin een halve pot leeg, zo lekker vind ik dat (wel de enige echte natuurlijk ;)).

Niets mis met narrow grips :)...triceps extensions heb ik in al zijn vormen geprobeerd...wellicht dat ik hem ook met 7 kg moet doen om geen last van mijn ellebogen te krijgen, maar twijfel of het dan nog effectief is ;)

Een lepeltje Hugz! :grumble:
Eerst zit je te mekkeren over bulken ipv wat kilo's kwijt te geraken, en nu begin je weer al aan een halve pot pindakaas... :windup:

Die misellar caseine is prima hoor. Maar weet niet of het veel beter is dan gewoon een bakje kwark. In de cut misschien wel, omdat er (waarschijnlijk) helemaal geen carbs inzitten...

XXL heeft ook een versie, NightProtein genaamd.

• #2.647

Weet je Frans waar ik steeds meer van overtuigd raak?
Ondanks dat fabrikanten helemaal geen winstbejag nastreven en alleen maar ons welzijn voor het oog hebben ;) al die supplementen helemaal niet echt nodig hebben! Uit je voeding kun je heel veel halen...fabrikanten vermelden overigens ook op hun producten de volgende boodschap:

Voedingssupplementen dienen niet te worden gebruikt als vervanging van een gevarieerde voeding.

In meestal nog kleinere letters dan hierboven.

Voedingssupplementen: de winnende factor?
voedingssupplementen.jpg

H. Wassink
NeCeDo/Arko Sports Media, Nieuwegein, 2001
Het wetenschappelijke tijdschrift Voeding NU kwam met een positieve boekbespreking over Voedingssupplementen. In het 122 pagina’s tellende boekje wordt een redelijk compleet overzicht gegeven van alle soorten voedingssupplementen. Alle supplementen worden langs de bewezen effectiviteitslat gelegd en gewogen. De conclusie is eigenlijk teleurstellend, want heel veel supplementen maken de claims niet waar. Verder geeft het boek ook een prestatiepiramide waarin supplementen in de bovenste hoek geplaatst zijn. Met andere woorden, sommige (!) supplementen hebben alleen nut als de basis (voeding, training, herstel) goed gefundeerd is.

Weet je Frans waar ik steeds meer van overtuigd raak?
Ondanks dat fabrikanten helemaal geen winstbejag nastreven en alleen maar ons welzijn voor het oog hebben ;) al die supplementen helemaal niet echt nodig hebben! Uit je voeding kun je heel veel halen...fabrikanten vermelden overigens ook op hun producten de volgende boodschap:

Voedingssupplementen dienen niet te worden gebruikt als vervanging van een gevarieerde voeding.

In meestal nog kleinere letters dan hierboven.

Voedingssupplementen: de winnende factor?
voedingssupplementen.jpg

H. Wassink
NeCeDo/Arko Sports Media, Nieuwegein, 2001
Het wetenschappelijke tijdschrift Voeding NU kwam met een positieve boekbespreking over Voedingssupplementen. In het 122 pagina’s tellende boekje wordt een redelijk compleet overzicht gegeven van alle soorten voedingssupplementen. Alle supplementen worden langs de bewezen effectiviteitslat gelegd en gewogen. De conclusie is eigenlijk teleurstellend, want heel veel supplementen maken de claims niet waar. Verder geeft het boek ook een prestatiepiramide waarin supplementen in de bovenste hoek geplaatst zijn. Met andere woorden, sommige (!) supplementen hebben alleen nut als de basis (voeding, training, herstel) goed gefundeerd is.

wat kunnen we toch maar blij zijn dat er overal onderzoeken naar gedaan zijn.

• #2.649
Een lepeltje Hugz! :grumble:
Eerst zit je te mekkeren over bulken ipv wat kilo's kwijt te geraken, en nu begin je weer al aan een halve pot pindakaas... :windup:

:roflol: Pindakaas is verleidelijk lekker...vooral de combi die ik hanteer op bruinvolkorenbrood met pure hagelslag :lick:

Calve%2520Pindakaas%2520%2520350%2520gr..jpg
hagelslag1.jpg

En omdat dat mijn smaakpupillen nogal behoorlijk in verleiding brengt lijkt het me dus verstandiger om dan maar helemaal geen pindakaas met hagelslag te eten :(

• #2.650
Die misellar caseine is prima hoor. Maar weet niet of het veel beter is dan gewoon een bakje kwark. In de cut misschien wel, omdat er (waarschijnlijk) helemaal geen carbs inzitten...

Het lijkt me in elk geval minder caloriën te bevatten dan de combi pindakaas met hagelslag ;)
Dus in het kader van afvallen wellicht helemaal geen verkeerde keuze, alhoewel de gemiddelde voedingswaarde van kwark ook niet verkeerd is!

Voedingswaarde per 100 g kwark
Energie 220 KJ / 55 kcal

Eiwit 9,0 gr
Koolhydraten 4,0 gr
Vet 0,1 g

Een bakje kwark is toch weer 20gr carbs (suikers denk ik)

Die kun je in de cut beter missen :)

---------- Toegevoegd om 20:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:32 ----------

Hoe eet je verder trouwens op een dag? Heel strict en heel hoog in de eiwitten? Of alleen de shakes naast de gewone voeding

• #2.652
Een bakje kwark is toch weer 20gr carbs (suikers denk ik)

Die kun je in de cut beter missen :)

En meestal doe ik er ook nog wat in (pure kwark vind ik niet zo lekker) in de vorm van fruit of roosvicee (en dan zitten er al snel nog meer suikers in vrees ik :o).

Huggy, je kan er beter mee stoppen, voor je er mee begint... ;)
Het wordt weer helemaal niks!
You're DOOMED! :D

• #2.654
---------- Toegevoegd om 20:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:32 ----------

Hoe eet je verder trouwens op een dag? Heel strict en heel hoog in de eiwitten? Of alleen de shakes naast de gewone voeding

Ik zal vermeldden wat ik vandaag heb gehad :o

06.00: Ontbijt: 4 sneetjes volkorenbrood met 2 gebakken (hele eieren), een halve Liter magere melk (met één maatschep whey proteïne) gemengd en nog 1 banaan.

10:00: 500 gram (magere) kwark met 1 sinasappel en een kwart liter (magere melk)

14:00 idem als 10:00

16.00 (thuis komst)...wat loslopend fruit en groente verorberd (2 kiwi's, een appel en een tomaat)...en stiekem met mijn vinger door de pot pindakaas en nutella...had na die trappen lopen effies extreem zin in zoet :o

18.30 één grote friet (ja...vandaag was junkdag) met 2 stukken zalm en 2 braadharingen (ik ben een visliefhebber ;)) met nog rauwkostgroente.

21.30 weet ik nog niet...normaal 2 sneetjes met pindakaas en 2 glazen melk of wat kwark of yoghurt...

Daarnaast drink ik over de dag 1,5 L spa blauw.

Zo dat was het dan :o

---------- Toegevoegd om 20:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:44 ----------

Huggy, je kan er beter mee stoppen, voor je er mee begint... ;)
Het wordt weer helemaal niks!
You're DOOMED! :D

:roflol:

Je eet vééls te weinig Huggy...

Tuurlijk man.
Voor zo'n beer?!
Ik had minstens 10-20 boterhammetjes met 5-6 ons (magere) vleeswaren verwacht.
Een paar liter melk.
Een halve koe bij het avondeten, of in het geval van vis ipv vlees, toch minstens anderhalve tijgerhaai bij de aardappeltjes!
En om de gaatjes te vullen nog een volkstuintje of twee groenten en fruit.
HEt is een fout die vele dikzakken zoals ons maken, te weinig eten. :o

Ideaal is:
Je begint de dag met een enorm ontbijt: veel koolhydraten, eiwitten, gewoon vet.
En iedere maaltijd worden de koolhydraten minder, eiwitten meer of hetzelfde als bij het ontbijt, en het vet idem dito.
Zo 6 maaltijden (ofzo) per dag, waarbij je na de namiddag nauwelijks nog koolhydraten inneemt.
Laatste maaltijd casseïne eiwitten en vetten (noten)

Het is alleen een kwestie van doen natuurlijk...

Ik ben geen kenner hoor, anders was ik wel wat minder vet...
Maar volgens mij is ^een goede manier.

Wat iook wel goed werkt is iedere grote maaltijd af te wisselen met een kleine (snack)
Zo ben ik eens 17kg afgevallen zonder spiermassa in te leveren.

Het is een strijd Hug... :rolleyes:
Succes man. :cool:

• #2.658
Tuurlijk man.
Voor zo'n beer?!
Een paar liter melk.
Een halve koe bij het avondeten, of in het geval van vis ipv vlees, toch minstens anderhalve tijgerhaai bij de aardappeltjes!

Ideaal is:
Je begint de dag met een enorm ontbijt: veel koolhydraten, eiwitten, gewoon vet.
En iedere maaltijd worden de koolhydraten minder, eiwitten meer of hetzelfde als bij het ontbijt, en het vet idem dito.
Zo 6 maaltijden (ofzo) per dag, waarbij je na de namiddag nauwelijks nog koolhydraten inneemt.
Laatste maaltijd casseïne eiwitten en vetten (noten)

Het is alleen een kwestie van doen natuurlijk...

Ik ben geen kenner hoor, anders was ik wel wat minder vet...
Maar volgens mij is ^een goede manier.

Wat iook wel goed werkt is iedere grote maaltijd af te wisselen met een kleine (snack)
Zo ben ik eens 17kg afgevallen zonder spiermassa in te leveren.

Het is een strijd Hug... :rolleyes:
Succes man. :cool:

pff...vind dat ik anders best wel genoeg eet...het is niets in vergelijking met wat Dr Strong verorberd op een dag, maar vergeet één ding niet...ik train slechts 2x per week en doe alleen maar luie powerlifoefeningen en ik heb geen lichamelijk belastend werk.

Bijna 20kg vet inleveren zonder spiermassa in te leveren zou ik al heel erg happy mee zijn...130kg is zwaar genoeg.
Maar ik heb altijd gemerkt dat als ik sterker wordt dat gepaard gaat met gewichtstoename...op momenten dat ik aan lichaamsgwicht verlies (door welke omstandigheden dan ook) merk ik dit meteen doordat ik dan ook krachtverlies heb :( Vet kwijtraken en tegenlijkertijd spieren kweken of sterker willen worden is erg moeilijk zo niet vrijwel onmogelijk.
Vandaar ook bulk en cutperiodes (die cut periodes zijn overigens best wel behoorlijk k*t ;)).

---------- Toegevoegd om 21:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:11 ----------

Tuurlijk man.
Voor zo'n beer?!
Een paar liter melk.

Je weet het overigens altijd zo grappig te omschrijven...anderhalve tijgerhaai en een volkstuintje aan groenten en fruit :roflol:

Laatst bewerkt:
:d

marius pudzianowski 132kg is die niet sterk genoeg dan????????

Terug
Naar boven