jorg88
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 50
- Lengte
- 1m72
- Massa
- 70kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
haha, ik denk niet dat ik dan heel ver was gekomenXD ik ben voor jou natuurlijk een veertje![]()

70kg BDW is ruim de helft minder dan wat ik inderdaad weeg
Aan de ene kant zal jouw conditie waarschijnlijk wel beter dan die van mij zijn...ik neem aan dat je in elk geval die trappen vlotter en makkelijker dan ik zal oplopen.
Ik vermoed overigens wel dat ik met jou in brandweergreep verder zou komen dan jij met mij...maar je weet het nooit...ik kan me vergissen![]()

Dat van critical bench werkt niet zo goed als je zwakke pecs en triceps hebt bijvoorbeeld. De perfecte grip is waar jij de meeste kg's mee pakt en waar jij je het lekkerst bij voelt. Gewoon zitten en de stang pakken op een plek waar jij denkt van dit voelt goed. Je kan dan nog eventueel naar een instructie van Dave Tate kijken over hoe je het meeste uit je bench haalt, maar het handigste is nog altijd om iemand te hebben die je techniek goed kan beoordelen.
---------- Toegevoegd om 21:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:53 ----------
Je kan hem ook ondertussen Military Pressen voor je schouders!![]()
.
Het is vrijwel onmogelijk om algemene instructies te geven waar iedereen wat aan heeft. Ik denk ook niet dat je iemand b.v. goed kunt beoordelen terwijl je die persoon nog nooit face to face hebt ontmoet en nog nooit een training of wedstrijd van die persoon gezien hebt.
Ik geef een bepaalde visie weer in mijn log over hetgeen wat voor mij werkt. De één zal er wellicht wat aan hebben, en een ander beslist niet.
Daarnaast is het vooral leuk om te loggen op DBB en motiveerd het me en krijg ik ook vaker nuttige informatie wat mij weer verder helpt.
Overigens vind ik het niet erg dat er zo nu en dan stevige debatten zijn gevoerd in mijn log, maar geef ik toch de voorkeur - na het vermelden van trainingen - aan het delen van informatie en wat slap ouwhoeren![]()
Wat die militarypresses betreft...met 70kg lukt dat nog wel.
Als ik nu met 70kg ga pressen zal ik het vanaf heden jorgpresses noemen![]()

70kg BDW is ruim de helft minder dan wat ik inderdaad weeg
Aan de ene kant zal jouw conditie waarschijnlijk wel beter dan die van mij zijn...ik neem aan dat je in elk geval die trappen vlotter en makkelijker dan ik zal oplopen.
Ik vermoed overigens wel dat ik met jou in brandweergreep verder zou komen dan jij met mij...maar je weet het nooit...ik kan me vergissen![]()

Wat die militarypresses betreft...met 70kg lukt dat nog wel.
Als ik nu met 70kg ga pressen zal ik het vanaf heden jorgpresses noemen![]()

Buiten verwachting, maar inderdaad géén spierpijn...mijn beentjes zijn inmiddels al wat gewend (door zo'n lomp en zwaar lichaam voort te bewegen)dus geen spierpijn van gisteren als ik dit zo lees je bent een geweldenaar![]()

mmmm nette trainingen huggy maar hoe groot is dat blok? en laat je de halter in het blok zakken of op het blok met stilstand?
toen ik tijd geleden met een groep wedstrijdlifters trainden deden we het alsvolgt zij hadden superstrakke shirts aan en dan gingen we van hoog blok naar laag blok en dan vervolgens naar de borst. is dat geen idee dat je bij 200 van 4 board doet 210 van 3 board en 220 2 board en 230 1 board en 235 borst? ik noem maar een voorbeeld.
en ik zie geen rows in je schema dat is wel de oefening om sterk te worden xd
.
ik denk dat iedere mede student net zo'n hekel heeft aan dat woord als ik

haha feedback dat woordik denk dat iedere mede student net zo'n hekel heeft aan dat woord als ik
beestige training weer rené, ik vind het knap dat iemand "in de kracht van zijn leven" (laten we maar zeggen) nog zo'n mooie progressie maakt, puur door het feit dat je weet wat je doet en heel consequent bezig bent![]()
Zal er proberen rekening mee te houden 
.
en vond het de moeite waard om in mijn log te plaatsen. (Bron:Close Grip Bench Press: how close is close?).Voor je triceps maakt het niet uit dus, maar zou het wel zo zijn dat je de borst meer uitschakelt bij een smallere greep?
Ik ga het in ieder geval proberen de volgende keer dat ik ga smaldrukken. Op het moment pak ik ook altijd met ca 6 inch ruimte

Echt prettig voelt het niet aan nee.. Maar volgens mij voelde schouderbreedte ook nooit zo goed, misschien pakte ik hem alsnog te smal vast.
En het gaat me er niet puur om de triceps te isoleren, ik pak triceps altijd tegelijk met schouder of borst, dus overlap maakt niet uit. En kracht is voor mij ook heel belangrijk!![]()

...mja...ben toch weer op de "top" geweest.