MuscleMeat

Benchpresslog from lazy huggybear

nog minder zelfs duss:P

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.622
haha, ik denk niet dat ik dan heel ver was gekomenXD ik ben voor jou natuurlijk een veertje :p

70kg BDW is ruim de helft minder dan wat ik inderdaad weeg ;)

Aan de ene kant zal jouw conditie waarschijnlijk wel beter dan die van mij zijn...ik neem aan dat je in elk geval die trappen vlotter en makkelijker dan ik zal oplopen.

Ik vermoed overigens wel dat ik met jou in brandweergreep verder zou komen dan jij met mij...maar je weet het nooit...ik kan me vergissen :D

Dat van critical bench werkt niet zo goed als je zwakke pecs en triceps hebt bijvoorbeeld. De perfecte grip is waar jij de meeste kg's mee pakt en waar jij je het lekkerst bij voelt. Gewoon zitten en de stang pakken op een plek waar jij denkt van dit voelt goed. Je kan dan nog eventueel naar een instructie van Dave Tate kijken over hoe je het meeste uit je bench haalt, maar het handigste is nog altijd om iemand te hebben die je techniek goed kan beoordelen.

---------- Toegevoegd om 21:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:53 ----------

Aan de ene kant zal jouw conditie waarschijnlijk wel beter dan die van mij zijn...ik neem aan dat je in elk geval die trappen vlotter en makkelijker dan ik zal oplopen.

Ik vermoed overigens wel dat ik met jou in brandweergreep verder zou komen dan jij met mij...maar je weet het nooit...ik kan me vergissen :D

Je kan hem ook ondertussen Military Pressen voor je schouders! :roflol:

• #2.624
Dat van critical bench werkt niet zo goed als je zwakke pecs en triceps hebt bijvoorbeeld. De perfecte grip is waar jij de meeste kg's mee pakt en waar jij je het lekkerst bij voelt. Gewoon zitten en de stang pakken op een plek waar jij denkt van dit voelt goed. Je kan dan nog eventueel naar een instructie van Dave Tate kijken over hoe je het meeste uit je bench haalt, maar het handigste is nog altijd om iemand te hebben die je techniek goed kan beoordelen.

---------- Toegevoegd om 21:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:53 ----------

Je kan hem ook ondertussen Military Pressen voor je schouders! :roflol:

Het is vrijwel onmogelijk om algemene instructies te geven waar iedereen wat aan heeft. Ik denk ook niet dat je iemand b.v. goed kunt beoordelen terwijl je die persoon nog nooit face to face hebt ontmoet en nog nooit een training of wedstrijd van die persoon gezien hebt.

Ik geef een bepaalde visie weer in mijn log over hetgeen wat voor mij werkt. De één zal er wellicht wat aan hebben, en een ander beslist niet.

Daarnaast is het vooral leuk om te loggen op DBB en motiveerd het me en krijg ik ook vaker nuttige informatie wat mij weer verder helpt.

Overigens vind ik het niet erg dat er zo nu en dan stevige debatten zijn gevoerd in mijn log, maar geef ik toch de voorkeur - na het vermelden van trainingen - aan het delen van informatie en wat slap ouwhoeren ;)

Wat die militarypresses betreft...met 70kg lukt dat nog wel ;).
Als ik nu met 70kg ga pressen zal ik het vanaf heden jorgpresses noemen :p

Het is vrijwel onmogelijk om algemene instructies te geven waar iedereen wat aan heeft. Ik denk ook niet dat je iemand b.v. goed kunt beoordelen terwijl je die persoon nog nooit face to face hebt ontmoet en nog nooit een training of wedstrijd van die persoon gezien hebt.

Ik geef een bepaalde visie weer in mijn log over hetgeen wat voor mij werkt. De één zal er wellicht wat aan hebben, en een ander beslist niet.

Daarnaast is het vooral leuk om te loggen op DBB en motiveerd het me en krijg ik ook vaker nuttige informatie wat mij weer verder helpt.

Overigens vind ik het niet erg dat er zo nu en dan stevige debatten zijn gevoerd in mijn log, maar geef ik toch de voorkeur - na het vermelden van trainingen - aan het delen van informatie en wat slap ouwhoeren ;)

Inderdaad, een log is dan ook bedoeld om discussies te laten ontstaan en zo elkaars mening goed duidelijk te maken en van elkaar te leren. Ikzelf beoordeel de artikel van CB als onduidelijk en onreeel. Want je kan niet zeggen dit is mijn zwakste groep of dat is mijn zwakste groep. Je zult eerst naar je techniek moeten kijken, dat laten beoordelen (het liefst door een PL'er die je in het echt ook kan zien) en vervolgens je techniek zodoende aan te passen dat je presses pico bello zijn. Ben je zover en lukt het dan niet? DAN ga je kijken naar wat je zwakste groep is en ga je daar dieper in om eraan te werken en het te versterken. In de meeste van de gevallen waarin Benchers (en andere lifts) failen is toch echt de techniek. (sommigen snappen ook niet HOE belangrijk techniek is voor, niet alleen powerliften maar voor, elke sport)

Haha Jorgpresses. :roflol:
Die doe jij als warming-up. ;)

haha ik ben blij als ik 1 tree loop met jou op mun nek :p

haha da vink wel vet jorgpresses XD dan wil ik ze terug zien in je log he XD

• #2.627
Training 1 februari bij Leon Smeets in Spaubeek.

Mijn vriendin "verklaarde" me voor gek dat ik met zo'n weer (hevige sneeuwval) überhaupt met de auto de weg op ging...mja...(de meeste) vrouwen begrijpen dat niet...het trainen met halters is toch wel een soort van verslaving en als ik niet ga op dagen dat ik me dat heb voorgenomen zit ik niet lekker in mijn vel.

Flat Bench Press: RAW 20x20, 2x8x70, 5x100 (tot daar met arch en mijn voeten onder mijn lichaam geplaatst...auw, auw en nog eens auw...ik krijg dan overal krampen en vooral pijnscheuten in mijn rug...dus heel snel gelaten), 5x130 & 3x3x162,5kg.
Shirted:2x5x200kg & 1x8x200kg (met blok).
Het laatste setje had ik nog veel energie over vandaar...maar ik wilde 10 reps doen, maar na 8 was de accu leeg ;)
Deze boardpresses (die ik doe om het nieuwe shirt op te rekken en tevens niet al te zwaar om heel te blijven) zijn echte tricepskillers.
Het voelt heel anders aan dan b.v. vrijdag toen ik 5x160 raw met hetzelfde board deed. Maar om nu met 200kg raw boardpresses te gaan doen vind ik nogal een risico...het risico op blessures is velen malen groter als je met zulke gewichten raw traind.

Flat Shoulder Width Benchpress: RAW 4x6x120kg.
Dit is eigenlijk een close bench press maar dan op schouderbreedte (toch zo'n 20 cm smaller dan mijn normale grip) en deze voel ik ook goed in mijn triceps en veroorzaakt geen ongemak.
Close benchpress waarbij ik echt beduidend smaller dan schouderbreedte pak, veroorzaakt pijn in mijn polsen, ellebogen en schouders.
Deze versie is dus voor mij persoonlijk de beste.

Front Wide Latt Pull Down: 15x50, 10x60 & 4x8x70kg.

dus geen spierpijn van gisteren als ik dit zo lees je bent een geweldenaar:clap:

mmmm nette trainingen huggy maar hoe groot is dat blok? en laat je de halter in het blok zakken of op het blok met stilstand?
toen ik tijd geleden met een groep wedstrijdlifters trainden deden we het alsvolgt zij hadden superstrakke shirts aan en dan gingen we van hoog blok naar laag blok en dan vervolgens naar de borst. is dat geen idee dat je bij 200 van 4 board doet 210 van 3 board en 220 2 board en 230 1 board en 235 borst? ik noem maar een voorbeeld.
en ik zie geen rows in je schema dat is wel de oefening om sterk te worden xd

• #2.630
dus geen spierpijn van gisteren als ik dit zo lees je bent een geweldenaar:clap:
Buiten verwachting, maar inderdaad géén spierpijn...mijn beentjes zijn inmiddels al wat gewend (door zo'n lomp en zwaar lichaam voort te bewegen) ;)

---------- Toegevoegd om 06:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 06:22 ----------

mmmm nette trainingen huggy maar hoe groot is dat blok? en laat je de halter in het blok zakken of op het blok met stilstand?
toen ik tijd geleden met een groep wedstrijdlifters trainden deden we het alsvolgt zij hadden superstrakke shirts aan en dan gingen we van hoog blok naar laag blok en dan vervolgens naar de borst. is dat geen idee dat je bij 200 van 4 board doet 210 van 3 board en 220 2 board en 230 1 board en 235 borst? ik noem maar een voorbeeld.
en ik zie geen rows in je schema dat is wel de oefening om sterk te worden xd

Sorry voor mijn onozelheid maar wat bedoel je met de halter in het blok laten zakken? Het blok wat ik momenteel hanteer is overigens 12cm...dat lijkt veel, maar mijn armen zijn vrij lang en dan is 12cm van mijn borst in vergelijking met iemand die korte armen heeft niet veel.
We hebben diverse boards...die we dan in een brede en smalle weg op de borst kunnen leggen. Maar het is wel de bedoeling om het ongeveer zo te doen zoals jij zegt.

Vrijdag zal ik weer rows doen, alleen maar om jouw een plezier te doen ;).

Thnx voor je feedback! :)

haha feedback dat woord:P ik denk dat iedere mede student net zo'n hekel heeft aan dat woord als ik:P

beestige training weer rené, ik vind het knap dat iemand "in de kracht van zijn leven" (laten we maar zeggen) nog zo'n mooie progressie maakt, puur door het feit dat je weet wat je doet en heel consequent bezig bent:D

• #2.632
haha feedback dat woord:P ik denk dat iedere mede student net zo'n hekel heeft aan dat woord als ik:P

beestige training weer rené, ik vind het knap dat iemand "in de kracht van zijn leven" (laten we maar zeggen) nog zo'n mooie progressie maakt, puur door het feit dat je weet wat je doet en heel consequent bezig bent:D

Oeps...wist niet dat het woord: feedback de "jonge garde" tegen de haren strijkt ;) Zal er proberen rekening mee te houden :)

Leeftijd is een getal...ze zeggen niet voor niets dat je zo oud bent als je je voet...en zonder te overdrijven ben ik als 40 plusser sterker dan pakweg 10 of 20 jaar geleden. Het enige verschil wat ik merk is dat ik helaas langer hersteltijd nodig heb dan destijds. Een ander verschil is dat ik vroeger maar wat aan rotzooide...tegenwoordig train ik heel doelbewust.
Alles wat ik doe of laat heeft een bepaald doel :D.

Ik ga er inderdaad vanuit dat ik weet wat ik doe (ook al deelt niet iedereen mijn visie...maar dat is niet erg, als het maar voor mij werkt!).
En consequent is naast corpulent kenmerkend voor me ;)

• #2.633
Shoulder Width Bench Press

Ik kwam dit artikel tegen over het schouderbreed bankdrukken...het past in mijn straatje ;) en vond het de moeite waard om in mijn log te plaatsen. (Bron:Close Grip Bench Press: how close is close?).
Het artikel is in het Engels, en ik wil beknopt samenvatten welke visie er wordt weergegeven.

- In het algemeen werd er (vooral in de bodybuildingwereld) vanuit gegaan dat hoe smaller de greep bij het bankdrukken is, hoe intensiever je je triceps traind.

- Recent onderzoek heeft echter aangetoond dat smaller bankdrukken dan schouderbreedte niet de optimale grip is om je triceps te trainen.
Wat velen overigens zelf ondervonden zullen hebben is dat smaller bankdrukken dan je schouders veel druk en vaak pijn op de polsen veroorzaakt.

- Tevens kun je op deze manier minder gewicht drukken dan wanneer je schouderbreed zou bankdrukken.
Als je drukt op schouderbreedte zijn de triceps in hun sterkste positie en kun je dus ook meer gewicht aan (waardoor je triceps harder moeten werken) zonder het risico van overbelasting van je polsgewrichten.

OPENING ARGUMENTS
Defense A close-grip bench press is any grip that is shoulder-width or closer. Most bodybuilders use a very-close grip (about six inches apart). The closer you go, the better you hit your triceps.
Prosecution Going with a shoulder-width grip is as close as you need to go to blast the triceps with heavy weight and stimulate real growth.

EVIDENCE
* Research from the 2009 Annual Meeting of the American College of Sports Medicine reported that subjects using a grip with their hands spaced about six inches apart utilized no more triceps muscle fibers than when they used a shoulder-width grip for close-grip bench presses.

* Earlier research has also shown that using a grip closer than shoulder width did not increase triceps involvement, but did increase the stress placed on the wrists.

* Going closer than shoulder width on close-grip bench presses reduces the amount of weight you can use, which reduces the overload placed on the triceps and the potential for muscle growth.

VERDICT: SHOULDER WIDTH
When doing close-grip bench presses, a shoulder-width grip will maximize the amount of triceps muscle fibers involved and the amount of weight used, while minimizing stress on the wrists.

SENTENCING
Do close-grip bench presses using a shoulder-width grip at the start of your triceps workouts, when the triceps are strongest. This will allow you to train with maximal poundage and place the greatest overload on the triceps. Shoot for sets in the six-to eight-rep range and do three or four sets.

The Shoulder Width Bench Press...als optimale tricepsoefening van harte aanbevolen! :thumbs:

Laatst bewerkt:
Voor je triceps maakt het niet uit dus, maar zou het wel zo zijn dat je de borst meer uitschakelt bij een smallere greep?

Ik ga het in ieder geval proberen de volgende keer dat ik ga smaldrukken. Op het moment pak ik ook altijd met ca 6 inch ruimte

• #2.635
Voor je triceps maakt het niet uit dus, maar zou het wel zo zijn dat je de borst meer uitschakelt bij een smallere greep?

Ik ga het in ieder geval proberen de volgende keer dat ik ga smaldrukken. Op het moment pak ik ook altijd met ca 6 inch ruimte

Voor mij als (luie powerlifter) speelt dat nauwelijks een rol.
Voor mij teld het resultaat, d.w.z. ik wil met zo weinig mogelijk risico op blessure's mijn triceps zo sterk mogelijk maken, wat zich dan weer vertaald in meer kilo's op de bank. Daarbij zal ik altijd de voorkeur aan compoundoefeningen geven omdat die meerdere spiergroepen aanspreken en het een feit is dat compounds voor kracht (en ook wel massa) de betere keuze is. Voor bodybuilders (voor wie ook definitie erg belangrijk is) is het uiteraard een ander verhaal. Als je je triceps overigens volledig wilt isoleren lijkt me de close grip bench press niet de meest logische optie...ik denk dat daar andere oefeningen geschikter voor zijn (extensions, pull downs). Ik weet wel dat je met de close grip (zeker op schouderbreedte) meer kilo's kan drukken dan bij alle andere tricepsoefeningen, en het lijkt me daarom vrij logisch dat je triceps daardoor sterker worden.

Ik zou zeggen...probeer het inderdaad eens uit, schaadt het niet, baat het niet ;)

P.S. nog nooit last van je polsen gehad met slechts 6 inch ruimte?

Laatst bewerkt:
Echt prettig voelt het niet aan nee.. Maar volgens mij voelde schouderbreedte ook nooit zo goed, misschien pakte ik hem alsnog te smal vast.
En het gaat me er niet puur om de triceps te isoleren, ik pak triceps altijd tegelijk met schouder of borst, dus overlap maakt niet uit. En kracht is voor mij ook heel belangrijk! :)

• #2.637
Echt prettig voelt het niet aan nee.. Maar volgens mij voelde schouderbreedte ook nooit zo goed, misschien pakte ik hem alsnog te smal vast.
En het gaat me er niet puur om de triceps te isoleren, ik pak triceps altijd tegelijk met schouder of borst, dus overlap maakt niet uit. En kracht is voor mij ook heel belangrijk! :)

Prima toch, wat houd je tegen ;)
De reden dat ik zelden of nooit close grip deed, was dat ik deze oefening dus blijkbaar ook te smal deed...ik kreeg dan altijd last van polsen, ellebogen en zelfs schouders. Op schouderbreedte heb ik nergens last van en voel het goed in mijn triceps!

Gewoon doen! En dan hoor ik graag je bevindingen :)

Laatst bewerkt:
:thumb:

• #2.639
Vandaag van mijn werk uit effies de trappen bij Snowworld 1x opgelopen...er lag veel ijs dat aan het dooien was, en het was één natte modderpoel :(...mja...ben toch weer op de "top" geweest.

Ik heb erover nagedacht om net zoals afgelopen jaar 6 weken voor het NK te starten met een "creatinekuur".
Maar ik zie ervan af...als ik creatine neem kom ik kilo's bij en ik heb bij de BDwedstrijd bij Atlas 225kg ook zonder hulp van creatine gedrukt.
Ik heb het idee dat het voor mij niet meer echt werkt...behalve dan veel vocht vasthouden.

Het enige supplement wat ik neem is wheyproteïne...en dat bij het ontbijt en na de training. Nu was ik van plan om wellicht eens i.p.v. 's-avonds een maaltijd (kort voor het slapen gaan) te nuttigen een milkshake met micellar caseïne te nemen:
Micellar Casein 2000g
Time Released Protein

• Micellaire caseïne remt spierafbraak bij sport, bij een caloriebeperkt dieet of bij een gemiste maaltijd.
• Ondersteunt de netto spieropbouw in combinatie met intensieve krachtsport.
• Door de trage afgifte van bouwstoffen het ideale eiwit om vooraf aan het slapen in te nemen.
• Kan vetopslag beperken bij gewichtstoename.
• Vermindert het hongergevoel meer dan andere eiwitpoeders.
• Geeft een lagere insulineafgifte dan het populaire ‘wei eiwit’ waardoor het beter geschikt is om de vetverbranding te optimaliseren.
• Bevat veel biologisch beschikbaar calcium wat kan bijdragen aan een afname van het lichaams-vetpercentage met behoud van spierweefsel.

Micellaire caseïne heeft diverse bijzondere eigenschappen:
• Langdurige afgifte van aminozuren (*7 uur)
• Rijk aan essentiële aminozuren
• Rijk aan vertakte keten aminozuren (BCAA)
• Rijk aan calcium
• Eiwitten en mineralen zijn optimaal beschikbaar vanuit de micellaire caseïne vorm.

(Bron: [Link niet meer beschikbaar]).

De bedoeling is om gedurende de nacht toch een (langzame) afgifte van eiwitten te hebben en gewichtsverlies (vetverlies).
Heeft iemand van jullie toevallig ervaring met deze micellaire caseïne?

Of gewoon toch maar wat kwark eten voor het slapen gaan?

Paar gekookte eitjes, 500gr kwark en wat noten. :thumb:
Ik heb er geen verstand van hoor, maar dat lijkt me vééél lekkerder! ;)

Misschien wil je dit wel eens lezen Huggy?
Het is in ieder geval gedeeltelijk wel "in je straatje"... ;)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven