AndroidHealthClinic

Benchpresslog from lazy huggybear

At je eerder dan veel meer dat je zo zwaar bent?

Vind het ook wel weinig als ik het zo zie! Als ik aan het droogtrainen ben zit ik daar nog wel ruim overheen. Moet wel zeggen dat ik juist weer een hele snelle stofwisseling heb.

Kracht inleveren is inderdaad het grote nadeel van powerlifters die wat vet kwijt willen.. Al helemaal als je ook nog wedstrijden doet lijkt me. Al gaat je wilksscore wellicht wel wat omhoog ;)

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.662
marius pudzianowski 132kg is die niet sterk genoeg dan????????

Dat is wat ik bedoel...je hoeft niet 150+ te wegen om zwaar te kunnen liften! :o

---------- Toegevoegd om 07:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:08 ----------

At je eerder dan veel meer dat je zo zwaar bent?

Vind het ook wel weinig als ik het zo zie! Als ik aan het droogtrainen ben zit ik daar nog wel ruim overheen. Moet wel zeggen dat ik juist weer een hele snelle stofwisseling heb.

Kracht inleveren is inderdaad het grote nadeel van powerlifters die wat vet kwijt willen.. Al helemaal als je ook nog wedstrijden doet lijkt me. Al gaat je wilksscore wellicht wel wat omhoog ;)

Ik ben juist meer gaan eten (vooral meer eiwitten).
En voorheen at ik veel meer vet in mijn voeding (volle melk, volle/halfvolle kwark/yoghurt en nu alleen nog maar magere zuivelproducten).

Ik heb overigens een uiterst trage stofwisseling, vandaar dat als ik b.v. een week lang niet sport en veel eet (zo rond de kerstperiode als voorbeeld) er niet van op kijk om dan zo'n 5kg lichaamsgewicht aan te zetten. Ik een echte endomorf die heel snel vet aanzet :o.

De wilkscore omhoog valt erg tegen...met 150 BDW 225kg is goed voor bijna 124.49 Wilkspunten... als ik 130kg zou wegen en 225kg zou drukken zou dat goed zijn voor 127.26...nog niet eens 3 wilkspunten meer :eek:

[Link niet meer beschikbaar]

Dat is de moeite niet waard idd!

• #2.665
Dat is de moeite niet waard idd!

Hummer & Spencer...da's wat ik bedoel...afvallen om meer wilkspunten te scoren is zinloos.
De enige reden waarom ik zou willen afvallen is om gezondheidsreden.

Uit recent onderzoek is gebleken dat een gering overgewicht namelijk al leidt tot een vergrote sterftekans. Voor personen tussen de 30 en 62 geldt dat elke 0,45 kg extra de kans om binnen 26 jaar te overlijden, met 1-2% verhoogt, zoals uit de Framingham Heart Study blijkt.
Als deze studie zou kloppen, zou ik eigenlijk 26 jaar geleden al gestorven moete zijn ;)

"Slank" zal ik nooit worden, en met 120kg BDW heb ik nog altijd last van obesitas (volgens de huidige maatstaven).
Ik heb op de volgende site eens mijn BDW en lengte ingegeven: 150kg en 185cm dit is de uitkomst:

Bodymassindex (BMI)

Uw Body Mass Index is : 43.8 (morbide obesitas)
U heeft een heel gevaarlijk en ernstig overgewicht.
Begin vandaag nog en ga langs uw dokter voor meer informatie.
Er moet iets gedaan worden!

Streefgewicht
Met uw lengte van 185 cm zult u voor een gezond gewicht moeten streven om tussen de 72 kg. en de 82 kg. te blijven.

Ga er voor!
Veel succes.

Een streefgewicht van zo'n 75kg :eek: ??? :roflol:...dat lukt nooit...ik was 75kg toen ik mijn communie deed.
Alhoewel met het EDH dieet zou het wellicht lukken (Eet De Helft) ;)
Tjonge...ik ben dus ernstig ziek...vreemd voel me anders niet zo :D

Laatst bewerkt:
Hahaha. tussen de 72 en 82 kilogram! Dat zie ik zo snel nog niet gebeuren.

Ik geloof best dat het niet goed voor je is, 130-140 is al netjes.

• #2.667
:treuren: :janken: :huilen:

Ik ben te dik...volgens die vervelende obesitassite ben ik veel te dik, en nu vinden jullie ook al dat ik moet afvallen...ik voel een zware depressieve bui aankomen...en daar is maar een remedie tegen:

:meal: :mc: :burger: :zuip: :D ;)

haha boeie, ik ben best dun vind ik zelf en zelfs mijn bmi zit "te hoog"

die meting houd geen rekening met spiermassa, die u ongetwijfeld ook wel genoeg heeft gezien de kracht die u heeft:P

alhoewel ik cutten voor u nog niet zo'n slecht idee vind ivm uw gezondheid denk ik dat u meer moet kijken naar uw leefpatroon, is deze goed dan is het gewicht niet zo boeiend

Ach die BMI bullshit ook.

Niet goed voor powerlifters :(

Ook niet voor bootmannen. ;)

• #2.671
Weten jullie wat dat hele BMIgedoe me inmiddels kan? :flipoff: :booty: ;)

Vandaag getraind bij Haeflandsport...veel voorgenomen, weinig van gekomen :(.

Bench Press: RAW 20x20, 2x10x70, 5x100, 5x130 & 5x5x152,5kg.
Het is de bedoeling om uiteindelijk weer op 5x5x160 (+) te komen.
Ik doe dit bewust rustig opbouwen...pieken moet ik immers op 14 maart op het NK.

Close grip (shoulder width bench press) doen...125x5 (pfff) 125x4 (auw...in mijn schouder :eek:)...gestopt.
Jullie kunnen me een mietje noemen, maar op het moment dat ik pijn voel bij een oefening dan stop ik onmiddellijk...heb in het verleden geen aandacht aan pijn besteed, en daar vervelende blessure's aan overgehouden.

Barbell row...tis een geweldige oefening en je rug wordt er echt sterk van...ik begon met de warming up, 30kg...en kreeg meteen een steek in mijn onderrug die door mijn bil trok en bij mijn knie eindigde...meteen gestopt...dit is gewoon niets voor me...dat blijft gewoon kl**te.

Me toen met rug en schouderpijn naar de Latt pulley gesleept en daar 10x10x60kg gedaan (front, wide grip) en alle pijn in mijn rug en schouder verdwenen als sneeuw voor de zon.
Ik liet de stang helemaal tot het uiteinde omhoog gaan, waardoor ik iedere keer een beetje "uitgerekt" werd...en dat deed me uiteindelijk gewoon super goed! Op deze oefening wat minder gewicht en meer volume doet wonderen voor me.

Ik krijg steeds meer het vermoeden dat ik het met Bench Press en Latt Pull Down uiteindelijk zo'n beetje moet doen (Theo v/d Laan methode ;))
Nu heeft dit "schema" me al gebracht tot 225kg Bench Press...we zien wel hoe ver we ermee komen.

Laatst bewerkt:
respect, naturel en met verstand hard trainen :D

Ga es op dieet! :roflol:

• #2.674
:treuren: :janken: :huilen:

Ik ben te dik...volgens die vervelende obesitassite ben ik veel te dik, en nu vinden jullie ook al dat ik moet afvallen...ik voel een zware depressieve bui aankomen...en daar is maar een remedie tegen:

:meal: :mc: :burger: :zuip: :D ;)

Nope.
Je vergeet venlafaxine, paroxetine,fluoxetine, citalopram, etcetera :D;)
hoewel ik moet toegeven dat deze meestal geen acuut effect hebben, dus begin maar vast met sibutramine, dat remt de eetlust en lijkt qua werkingsmechanisme op de antidepressiva dus helpt misschien toch nog tegen je depressie:D
Met jouw BMI en gezien het feit dat je al aan sport doet, moet het niet te moeilijk zijn om er een receptje voor te bemachtigen:p

edit...ik zie dat je inmiddels bent voortgeschreden naar de ontkennende fase.Aan BMI zou ik overigens ook maling hebben je zult zeker wel alleen al meer spieren hebben dan dat je het ""ideale" :rolleyes::rolleyes: BMI kan hebben, maar die pens, tsja, dat lijkt me toch niet ideaal.
Idd wel balen als je kracht verliest met cutten. Toch heb ik al te vaak gehoord dat ik het dan fout doe, en dat als ik het goed zou doen ik helemaal geen kracht zou hoeven verliezen:o Als dat waar is zou dat ook voor jou gelden denk ik...

• #2.676

Als je dieet gaat ontleden krijg je iets wat sterk lijkt op DIE-EET...en dat doe ik toch?

Wat hebben we vandaag verorberd:

06:00 ontbijt: 2 spiegeleieren, 4 sneetjes volkorenbrood, 0.5L magere melk met 1 maatschep whey.

10:30 & 13.30: 500 gram magere kwark en 2 sinasappels en 0.5L magere melk.

16.30: 125 gram ( 1 buideltje) zilvervliesrijst en 2 kipfilet...wat tomaten en een paprika en wat druiven.

21.00: 0.5L magere melk met maatschep whey en 1 banaan en 1 appel.

23.00...waarschijnlijk weer kwark met magere melk.

Veel eiwitten en relatief weinig vet, toch?

• #2.677
Nope.
Je vergeet venlafaxine, paroxetine,fluoxetine, citalopram, etcetera :D;)
hoewel ik moet toegeven dat deze meestal geen acuut effect hebben, dus begin maar vast met sibutramine, dat remt de eetlust en lijkt qua werkingsmechanisme op de antidepressiva dus helpt misschien toch nog tegen je depressie:D
Met jouw BMI en gezien het feit dat je al aan sport doet, moet het niet te moeilijk zijn om er een receptje voor te bemachtigen:p

edit...ik zie dat je inmiddels bent voortgeschreden naar de ontkennende fase.Aan BMI zou ik overigens ook maling hebben je zult zeker wel alleen al meer spieren hebben dan dat je het ""ideale" :rolleyes::rolleyes: BMI kan hebben, maar die pens, tsja, dat lijkt me toch niet ideaal.
Idd wel balen als je kracht verliest met cutten. Toch heb ik al te vaak gehoord dat ik het dan fout doe, en dat als ik het goed zou doen ik helemaal geen kracht zou hoeven verliezen:o Als dat waar is zou dat ook voor jou gelden denk ik...

Miss deadlift..wat een eer om ook van powerwoman weer eens een reactie te krijgen! :)

Heel eerlijk gezegd heb ik me nooit zo met bulken of cutten of whatever bezig gehouden...ik let erop dat ik genoeg eiwitten binnenkrijg en beperk de vetten zoveel mogelijk (zie naar wat ik vandaag gegeten heb) Verder doe ik nergens zout op omdat ik van nature al veel vocht vasthoudt. Zoals reeds vaker vermeld...ik ben van nature een endomorf (van kindsbeen af) en ik ben met overgewicht opgegroeid.

Ik denk dat het in de praktijk heel moeilijk blijft om serieus af te vallen en ook nog sterker te willen houden...na het NK BD wil ik kijken of het me lukt om gewicht kwijt te raken en de kracht vast te houden die ik heb...dus geen progressie nastreven maar het zoveel mogelijk beperken/voorkomen van degeneratie.

Als je dieet gaat ontleden krijg je iets wat sterk lijkt op DIE-EET...en dat doe ik toch?

Wat hebben we vandaag verorberd:

06:00 ontbijt: 2 spiegeleieren, 4 sneetjes volkorenbrood, 0.5L magere melk met 1 maatschep whey.

10:30 & 13.30: 500 gram magere kwark en 2 sinasappels en 0.5L magere melk.

16.30: 125 gram ( 1 buideltje) zilvervliesrijst en 2 kipfilet...wat tomaten en een paprika en wat druiven.

21.00: 0.5L magere melk met maatschep whey en 1 banaan en 1 appel.

23.00...waarschijnlijk weer kwark met magere melk.

Veel eiwitten en relatief weinig vet, toch?

Misschien wat meer vezels? Bijv havermout. Met kwark en magere melk kan je prima een shake maken, en dan bijv 50 a 100 gram havermout in de blender erbij gooien.

Verder lijkt bmi mij niet echt betrouwbaar. Zelf weeg ik ook 120 kg bij 1.85, dat is officieel ook obesitas denk ik. Een gezond gewicht zou rond de 80 kg liggen, maar dan mijn vvm is al veelhoger dan dat. Jij hebt waarschijnlijk een vvm van ver boven de 100 kg, dus wat heeft bmi dan voor waarde?

• #2.679
Misschien wat meer vezels? Bijv havermout. Met kwark en magere melk kan je prima een shake maken, en dan bijv 50 a 100 gram havermout in de blender erbij gooien.

Verder lijkt bmi mij niet echt betrouwbaar. Zelf weeg ik ook 120 kg bij 1.85, dat is officieel ook obesitas denk ik. Een gezond gewicht zou rond de 80 kg liggen, maar dan mijn vvm is al veelhoger dan dat. Jij hebt waarschijnlijk een vvm van ver boven de 100 kg, dus wat heeft bmi dan voor waarde?

Ik weet niet wat mijn vetvrije massa is...ik weet wel dat toen ik nog "maar" 125kg woog, bekenden aan me vroegen of ik soms een chemokuur had gehad ;)
Zolang bloeddruk, cholestorol en suikerspiegel in orde zijn vind ik het verder prima maar paar kg minder kan uiteraard geen kwaad.

Havermout is uiteraard een gezond gerecht...dat wisten onze voorouders al en daarbij ook nog eens goedkoop!
Voedingswaarde is (per 100 gram) bijna 70 gram koolhydraten, 15 gram eiwit, 5 gram vet en 10 gram vezels.
Ik eet echter genoeg volkorenbrood en zilvervliesrijst, volkoren maccaroni/spaghetti enz. Daarnaast eet ik best wel veel fruit, en denk dat ik genoeg koolhydraten binnenkrijg.

Het voordeel wat havermout is dat het langzaam "verbrandt" en de vezels absoberen veel water waardoor je langer vol zit. Je lichaam wordt dus langduring van energie voorzien waardoor je minder spierafbraak hebt als je eten uitstelt en je grijpt minder snel naar snoepgoed. Maar ik kan me herinneren dat als ik wel eens havermout of brintapap maakte ik dat altijd deed met een kilo suiker ;) (voor de smaak)...kweenie of dat nu weer zo goed is.

• #2.680
Raise the plate and benchpress like Jim Williams

[Afbeelding niet meer beschikbaar]​
Shoulder development is very important, and so is shoulder strength. Take the front delts for instance. They area important muscle for most pressing movements. Learn why...
[Afbeelding niet meer beschikbaar] By: Curtis Schultz

Shoulder development is very important, and so is shoulder strength. Take the front delts for instance. They area important muscle for most pressing movements. Shoulder and chest. So, these small muscles can become over developed and over worked.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
What Movements For Deltoid Development?

[Afbeelding niet meer beschikbaar] There are three type so deltoid movements performed for shoulder workouts:
  1. A Pushing Exercise
  2. A Side Exercise
  3. Rear movement
Now if you work regularly on all three movements you will develop a set of broad thick strong shoulders.

Now this may hold true for some. But, I've learned over the years that front delts can become over powering for many. Think about it, if you do front presses or behind the neck presses and then front dumbbell raises you're over working that very small muscle. Why? Stop doing it. Just do the isolation movement, the front raise. Front plate raises to be exact. Heavy Front Plate Raises!
Doing this single movement will not only shape your front delt to superior size but also give you the strength needed for all other pressing movements. Ok, what I'm trying to say is that by just doing front plate raises you gain the power and strength as you would from doing [Link niet meer beschikbaar] and at the same time, shape the muscle too. Front raises isolate the anterior deltoid heads with minor stress placed on the traps.
How To Perform

Front raises with two 35lb weights.

1. Start by taking a shoulder width stance.
  2. Stand with your arms straight down holding on to the plates right in the middle of the two plates. (Resting the plates on your thighs.)
  3. Keep your torso as motionless as possible through the exercise & do not sway or rack to get the weight up. If you are doing this it's too heavy, back off.
  4. Moving just your arms with some explosion raise the plates to the height of your shoulders. I usually try and look through the hole.
  5. Then lower slowly trying not to drop the weight into your thighs.
  6. Repeat!
I do only front plate raises in my shoulder routine. I work my way up to a either two 45's or a 100-pound plate for sets of six.

Onderstaande versie waarbij je de halterschijf i.p.v. een kwart voor 3 of kwart over 9 positie in een 3 uur of 9 uur positie beetpakt is nog wat pittiger! :)

A good exercise to help strengthen the front deltoid (which is heavily involved during benching), is to do [Link niet meer beschikbaar] while holding an Olympic plate (to face level only is sufficient) using two hands.

Jim Williams, who was one of the first men to bench press 700 pounds, did a lot of these "plate raises," and this was in the 1970's (long before bench shirts were invented).

• [Afbeelding niet meer beschikbaar]

Jim Williams benches 625 to beat Pat Casey's 606 record.​

Jim Williams, discovering his 625 bench was actually 628. :eek:

"William's best "official" bench (meaning in a full contest, with certified judges and scales) was 675 lbs. Unofficially, in the old York gym, he did 700 lbs. and 720 lbs. as a training single...if you care to believe.
    His bench was clean...just a tee shirt and singlet as you see in the photo above. Elbow wraps of a measured length were allowed and inspected and measured after any record attempt".

Terug
Naar boven