Fitness Seller

Benchpresslog from lazy huggybear

nu snap ik dat jij 136 pagina's vol krijgt

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.682
nu snap ik dat jij 136 pagina's vol krijgt

Zolang het maar informatief blijft Frans (beter dan een of ander debat, toch?) of de lachspieren traind ;).
Ik plaats overigens alleen maar artikelen waar ik me zelf in kan vinden en alle artikelen zijn op een of andere manier bankdruk gerelateerd :).

Respect overigens dat je vandaag weer 3x de trappen bent opgelopen!

Laatst bewerkt:
En jij? heb jij zelf ook nog gelopen?

Zolang het maar informatief blijft Frans (beter dan een of ander debat, toch?) of de lachspieren traind ;).
Ik plaats overigens alleen maar artikelen waar ik me zelf in kan vinden en alle artikelen zijn op een of andere manier bankdruk gerelateerd :).

Respect overigens dat je vandaag weer 3x de trappen bent opgelopen!

het is niet verkeerd bedoeld huggy;)

• #2.685
En jij? heb jij zelf ook nog gelopen?

Vandaag helaas niet.
Ik was verhinderd, en zelfs als ik niet verhinderd was geweest, was ik niet gegaan. Ik was gisteren met mijn 2 zonen gaan zwemmen, en was welhaast uitgegleden op een trap...ik ben niet neergegaan maar heb er wel behoorlijk last van aan mijn kuitspier aan overgehouden (een blessure die ik ooit opgelopen heb met vrachtwagentrekken).
Zucht...merk aan alles dat ik een dagje ouder wordt...:o

---------- Toegevoegd om 21:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:54 ----------

het is niet verkeerd bedoeld huggy;)

Dat weet ik toch Frans...ik ken jou inmiddels goed genoeg om te weten dat je nooit verkeerde bedoelingen hebt! :)

Vandaag helaas niet.
Ik was verhinderd, en zelfs als ik niet verhinderd was geweest, was ik niet gegaan. Ik was gisteren met mijn 2 zonen gaan zwemmen, en was welhaast uitgegleden op een trap...ik ben niet neergegaan maar heb er wel behoorlijk last van aan mijn kuitspier aan overgehouden (een blessure die ik ooit opgelopen heb met vrachtwagentrekken).

watje;);););););)

• #2.687
Vandaag helaas niet.

watje;);););););)

Touché...maar ik doe mijn best om (net zoals een rups zich ontpopt in een vlinder) van watje een wattenstaafje te worden ;)

img0195nw6.jpg

Vandaag nog getraint René?

Zolang je maar geen last krijgt van je knieen of (onder)rug want dan ben je echt ****ed. :D

• #2.690

Uiteraard!

8/2 training bij Leon Smeets.

Bench press: RAW 20x20, 2x8x70, 5x100, 5x130 & 3x160kg...had niet veel rawpower vandaag :o
Shirted: 3x5x210kg met een blok.
Shirt strak naar beneden getrokken...pff...de weg naar "beneden" kost meer kracht dan de weg "omhoog".
En merk dat ik nog altijd de neiging heb om in een soort J-curve te drukken, waarbij het risico bestaat dat je te ver naar achteren raakt en het gewicht niet meer kunt corrigeren en dan tegen de haltersteunen komt met de halter.

Close grip (shoulderwidth) bench press:
5x120, 5x125 & 6x130kg...ging vandaag lekker zonder last van iets.

Front raises met barbell: 3x10x20kg.

Cable Lat pull down: 4x8x70kg.

---------- Toegevoegd om 23:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:59 ----------

Zolang je maar geen last krijgt van je knieen of (onder)rug want dan ben je echt ****ed. :D

Met het huidige schema zal ik dat risico niet zo snel lopen ;)

Ik heb die Front Plate Raises uitgeprobeerd zoals je zei (3 uur en 9 uur), en damn man wat een heerlijke oefening!

• #2.692
Ik heb die Front Plate Raises uitgeprobeerd zoals je zei (3 uur en 9 uur), en damn man wat een heerlijke oefening!

Fijn dat iemand er wat aan heeft gehad...ik heb de oefening zo nog niet zelf uitgevoerd :o...ik vermoed dat het pittiger is, toch? Ik geef zelf de voorkeur aan barbell front raises omdat ik dan breder kan vastpakken als bij een plate.

Fijn dat iemand er wat aan heeft gehad...ik heb de oefening zo nog niet zelf uitgevoerd :o...ik vermoed dat het pittiger is, toch? Ik geef zelf de voorkeur aan barbell front raises omdat ik dan breder kan vastpakken als bij een plate.

Barbell vind ik echt k*t omdat me schouders 'gedwongen' voelen om de oefening uit te voeren wat betreft de baan van de ROM als je begrijpt wat ik bedoel. :p
Bij de plates is het net als de dumbbell en is het wat makkelijker om te raisen, alhoewel je nog altijd rekening moet houden dat je armen geheel gestrekt houdt omdat je gauw geneigd bent de ellebogen te buigen. :p

ik probeer deze as vrijdag dan is schouder-dag voor mij ik ben benieuwd

Ik ga ze zekers vaker doen want het beviel me echt en normaal ben ik niet echt een fan van raises en andere schouderoefeningen! (het liefst 2x per week :p)

• #2.698

Ik zal hem vrijdag dan ook maar eens proberen, ben ook benieuwd :)

---------- Toegevoegd om 23:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:15 ----------

Barbell vind ik echt k*t omdat me schouders 'gedwongen' voelen om de oefening uit te voeren wat betreft de baan van de ROM als je begrijpt wat ik bedoel. :p
Bij de plates is het net als de dumbbell en is het wat makkelijker om te raisen, alhoewel je nog altijd rekening moet houden dat je armen geheel gestrekt houdt omdat je gauw geneigd bent de ellebogen te buigen. :p

Was net vergeten te vermelden dat ik dan de voorkeur geef aan een EZ bar, wat met de grip ietsiepietsie lijkt op een 9 of 3 uur.

---------- Toegevoegd om 23:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:18 ----------

Ik ga ze zekers vaker doen want het beviel me echt en normaal ben ik niet echt een fan van raises en andere schouderoefeningen! (het liefst 2x per week :p)

Da's toch prima! :)

---------- Toegevoegd om 23:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:19 ----------

Ik ook. :)
Hopelijk heeft het veel carryover naar me OH's en BP. :)
Ik hoop in mei rond de 99kg gewicht te komen en de records voor junioren in de NPB te bemachtigen in de 90kg klasse. :D

Veel bekende bankdrukkers hebben de frontraises in hun schema opgenomen...het zal dus wel "ergens" goed voor zijn ;)

Ik zal hem vrijdag dan ook maar eens proberen, ben ook benieuwd :)

---------- Toegevoegd om 23:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:15 ----------

Was net vergeten te vermelden dat ik dan de voorkeur geef aan een EZ bar, wat met de grip ietsiepietsie lijkt op een 9 of 3 uur.

---------- Toegevoegd om 23:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:18 ----------

Da's toch prima! :)

EZ klinkt logisch inderdaad, ik heb het geprobeerd met een straightbar maar dat voelt alsof je je schouders aan het dislocaten bent dus dat vooral niet doen. :roflol:

• #2.700
EZ klinkt logisch inderdaad, ik heb het geprobeerd met een straightbar maar dat voelt alsof je je schouders aan het dislocaten bent dus dat vooral niet doen. :roflol:

Straightbar voelt inderdaad niet zo prettig aan :)...liever met een EZ of een plate of een dumbbell...keus genoeg...zal altijd wel eentje bij zijn die goed aanvoelt lijkt me.

Terug
Naar boven