AndroidHealthClinic

Benchpresslog from lazy huggybear

Plateraises zijn the shit, ik doe ze vaak tussendoor om wat te strekken of als opwarming (front + OH raise in 1 beweging).
Sinds ik ze met plates gedaan heb heb ik ze eigenlijk nooit meer met dumbbells of barbell gedaan, voelt gewoon stukken beter

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.704
Plateraises zijn the shit, ik doe ze vaak tussendoor om wat te strekken of als opwarming (front + OH raise in 1 beweging).
Sinds ik ze met plates gedaan heb heb ik ze eigenlijk nooit meer met dumbbells of barbell gedaan, voelt gewoon stukken beter

Thnx Sanca voor je reactie! :)
Zal de plate vrijdag nog eens hanteren.

Uiteraard!

8/2 training bij Leon Smeets.

Bench press: RAW 20x20, 2x8x70, 5x100, 5x130 & 3x160kg...had niet veel rawpower vandaag :o
Shirted: 3x5x210kg met een blok.
Shirt strak naar beneden getrokken...pff...de weg naar "beneden" kost meer kracht dan de weg "omhoog".
En merk dat ik nog altijd de neiging heb om in een soort J-curve te drukken, waarbij het risico bestaat dat je te ver naar achteren raakt en het gewicht niet meer kunt corrigeren en dan tegen de haltersteunen komt met de halter.

Close grip (shoulderwidth) bench press:
5x120, 5x125 & 6x130kg...ging vandaag lekker zonder last van iets.

Front raises met barbell: 3x10x20kg.

Cable Lat pull down: 4x8x70kg.

Drukken met een J-curve is niet per sé slecht toch?

• #2.708
Drukken met een J-curve is niet per sé slecht toch?

Wie bepaald wat goed of slecht is?...je moet kijken waar jezelf het meeste voordeel van hebt!

Veel Amerikaanse powerlifters/bankdrukkers zie je met zo'n J-curve drukken. Tegenstanders hiervan beweren dat de korste afstand van A naar B een rechte lijn en dus geen "J" is. En daar klinkt een bepaalde logica in.

Voorstanders beweren dat de kortere rom niet opweegt tegen het feit dat pecs, delts en triceps effiënter samen werken als je vanaf je onderborst eerst richting je gezicht en vervolgens weer recht omhoog drukt.

Ik druk van nature meer in een J-curve, maar met zwaardere gewichten bestaat het risico dat je de controle over het gewicht verliest met het naar achteren gaan en dat de halter dus tegen de haltersteunen beland :(.

Het zijn twee verschillende sTen van drukken, en voor iedere sT valt wat te zeggen...tis zoals ik alreeds schreef...proberen uit te zoeken op welke manier je de meeste kilo's kunt drukken :).

Ik druk het meest op de plee... :o

Ik ben blij aan je verwachtingen te hebben kunnen voldoen Hugz. :D

hmm arme wc dan, krijgt heel wat kilotjes te verduren dan.. :p

• #2.713
hmm arme wc dan, krijgt heel wat kilotjes te verduren dan.. :p

In diverse opzichten krijgt zo'n wc veel te verduren...in eerste instantie doordat zo'n zwaargewicht erop gaat zitten (veel wc brillen heb ik persoonlijk al gesloopt op die manier :o) en dan natuurlijk de gigantische "mesthoop" die weggespoelt moet worden ;)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
mesthoop.jpg

pff jah, medelijden met zo'n bril. ik zou eerlijk gezegd niet graag zon 150 kilo op mun schoot hebben. en ja die mesthoop dan ook nog. pff.

• #2.715
pff jah, medelijden met zo'n bril. ik zou eerlijk gezegd niet graag zon 150 kilo op mun schoot hebben. en ja die mesthoop dan ook nog. pff.

Ik ben er niet trots op...maar ik vraag altijd eerst als ik ergens op bezoek ben en ik zou hoge nood hebben en een grote boodschap moeten doen, of de bril tegen zwaargewichten bestand is.

Een stevige bril of wcpot is overigens ook niet alles...heb het al klaargespeeld dat ik een pension in DL na een weekendje :meal: :klink: :kots: de rioolbuizen verstopt waren geraakt :eek: als je de wc wilde doorspoelen liep het water gewoon over de rand van de wcpot.
Sindsdien heeft die pensionhouder liever géén Holländische Gästen meer :o.

Dat is het na-deel van onze lichamen. Moet tegenwoordig ook heel voorzichtig op banken en stoelen gaan zitten als ik ergens op bezoek ben. Heb al vaker verhalen gehoord van gasten die er door heen zakken dat ik dit bij mijzelf toch enigsinds wil voorkomen :P

• #2.717
Dat is het na-deel van onze lichamen. Moet tegenwoordig ook heel voorzichtig op banken en stoelen gaan zitten als ik ergens op bezoek ben. Heb al vaker verhalen gehoord van gasten die er door heen zakken dat ik dit bij mijzelf toch enigsinds wil voorkomen :P

Het pijnlijkste vind ik toch altijd nog als je in de zomer ergens op bezoek gaat en dan op zo'n zielig plastic tuinstoeltje mag gaan zitten...:D

Plastic_Tuinstoel.jpg

Houdt ie het, of houdt ie het niet :roflol:

---------- Toegevoegd om 20:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:31 ----------

Of zo'n schommelbank...da's pas echt vragen om problemen :D

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

---------- Toegevoegd om 20:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:33 ----------

We hebben thuis degelijke kerkbanken...niet echt comfortabel, (het bezoek moet ook weer niet te lang blijven, toch?) maar die kunnen tenminste tegen een "stootje" ;)

file.jpg

Ik heb al zo veel wc brillen van de pot geschoven...
Tuinstoelen gesloopt...
We hebben zelf nog 3 tuinstoelen over van de zes...
Als ik op visite ben, en we zitten in de tuin, dan doe ik altijd een vreselijk lange statische quarter squat door zo veel mogelijk spanning op mijn benen te houden, en zo het gewicht op de stoel wat te verminderen.
Héél comfortabel...
Soms zou ik wel eens een "-50kg" pil willen hebbben.
Je neemt 'm in, en de volgende dag ben je 50kg afgevallen. :thumbs:

• #2.719
Ik heb al zo veel wc brillen van de pot geschoven...
Tuinstoelen gesloopt...
We hebben zelf nog 3 tuinstoelen over van de zes...
Als ik op visite ben, en we zitten in de tuin, dan doe ik altijd een vreselijk lange statische quarter squat door zo veel mogelijk spanning op mijn benen te houden, en zo het gewicht op de stoel wat te verminderen.
Héél comfortabel...
Soms zou ik wel eens een "-50kg" pil willen hebbben.
Je neemt 'm in, en de volgende dag ben je 50kg afgevallen. :thumbs:

:roflol: Ik doe nooit moeite (richting een statische quarter squat)...laat het gewoon gebeuren :D Ik ben WA verzekerd...gewoon een kwestie van effies Apeldoorn bellen ;)

Die plastic stoeltjes zijn altijd weer een uitdaging. Pas je er in of niet. En dan zit je er in en voel je gewoon de poten al doorbuigen. :P

Terug
Naar boven