AndroidHealthClinic

Benchpresslog from lazy huggybear

:roflol: Ik doe nooit moeite (richting een statische quarter squat)...laat het gewoon gebeuren :D Ik ben WA verzekerd...gewoon een kwestie van effies Apeldoorn bellen ;)
:D

Die plastic stoeltjes zijn altijd weer een uitdaging. Pas je er in of niet. En dan zit je er in en voel je gewoon de poten al doorbuigen. :P
Ik had een keer zo'n stoeltje meegenomen aan boord.
Daar zet je zo'n stoeltje op een metalen dek wat nogal glad is natuurlijk...
Dan vliegen de pootjes dus gewoon uit elkaar, en zit je zo op het dek. :o

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.722
:D

Ik had een keer zo'n stoeltje meegenomen aan boord.
Daar zet je zo'n stoeltje op een metalen dek wat nogal glad is natuurlijk...
Dan vliegen de pootjes dus gewoon uit elkaar, en zit je zo op het dek. :o

Het meest pijnlijke (en nu geef ik mezelf toch wel erg bloot hier) moment vond ik toch wel die keren dat ik de liefde bedreef en door het bed ging :o
Nu weet ik niet of dat alleen aan mij lag, omdat mijn voorkeur naar de iets stevigere dames uitgaat ;). In elk geval zijn veel bedden niet berekend op ruim 250kg in "actie" :D

hahaha!
Ik lig slap!

Het meest pijnlijke (en nu geef ik mezelf toch wel erg bloot hier) moment vond ik toch wel die keren dat ik de liefde bedreef en door het bed ging :o
Nu weet ik niet of dat alleen aan mij lag, omdat mijn voorkeur naar de iets stevigere dames uitgaat ;). In elk geval zijn veel bedden niet berekend op ruim 250kg in "actie" :D
Pics or it didn't happen! :roflol:

Tijdens de bedcardio heb ik gelukkig nog geen beschamende acties uitgevoerd. :thumb:
Maar ik val dan ook op slanke dames. ;)
(ter compensatie :D)

Ik had een keer na een sprong in het water tijdens een bezoek aan het strand mijn enkelbanden flink verrekt.
Ik verrekte van de pijn en strompelde ondersteund door een vriend van me het strand op.
Ik "leende" even een stoeltje van iemand om even wat bij te komen.
Het was een strandstoeltje met heel korte pootjes.
Je raad het al, ik zat ongeveer 4,6 nanoseconden toen ik er dwars doorheen donderde!
Leuning afgebroken...

Je moet ook geen tarzan van de kast doen. Dat kan het bed inderdaad niet aan ;)

Vind het zelf irritant dat de meeste latten bodems en matrassen max 100-110kg belasting kunnen hebben. Dus mijn matrassen zijn extra dik en er zit in no time een deuk in. Slaapt niet altijd even prettig :( Maar ben er nog nooit door heen gezakt hehe.

• #2.726

lekkerheschatje.jpg

:roflol:

---------- Toegevoegd om 21:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:36 ----------

Je moet ook geen tarzan van de kast doen. Dat kan het bed inderdaad niet aan ;)

.

Ik vrees dat ik in mijn geval niet veel verder dan de kast zou komen...die zou het al eerder dan het bed begeven...en wil je me eens vertellen hoe ik überhaupt op die kast moet komen, huh! ???...ik ben geen Youri van Gelder ofzo ;)

Hoe hoog die kast is, is de vraag!

Hahaha ja precies!

Hoe staat het trouwens met je gewicht?
Of is dit een héle foute vraag?

• #2.730
Excuus excuus!
I won't ask again ;)

• #2.732
Ik kreeg een tip van een vrij sterke powerlifter (340 SQ- 230 BP - 290 DL in de -82,5kg :eek:) om o.a. facepulls te gaan toepassen om zo sterker in mijn "rear delts" & "upper back" te worden.
Volgens hem (en waarschijnlijk heeft ie gelijk ;)) een plek die ik niet zou mogen verwaarlozen als bankdrukker (tevens ook als blessure preventie).
Ik had deze opmerking van hem gekregen in een privé-bericht en onderstaand bericht...en kijk dat is kritiek waar ik iets aan heb en waar ik iets mee kan! :)

"Ik heb net je filmpje bekeken...je achterkant schouders zijn zwak, je schijven en bar trillen wat wilt zeggen dat je de bar niet in je lats legt.Je moet je schouders naar achteren trekken zodat je zakt met lats,vertrekt met lats ,voorkant schouder,achterkant schouders en triceps. Je basis kracht is groot en met een goed schema en techniek moet je gauw 250 duwen".

Heeft iemand van jullie enige ervaring met deze oefening?
Wilde hem morgen eens gaan proberen :).

Great for the rear delts and upper back.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
[FONT=Arial,Helvetica]Face Pulls: An overhand or underhand grip can be[/FONT]
[FONT=Arial,Helvetica]used. On a seated rowing machine or crossover pulley,[/FONT]
[FONT=Arial,Helvetica]set the pulley at approx. face height. From a[/FONT]
[FONT=Arial,Helvetica]standing or seated position, pull the handle or rope[/FONT]
[FONT=Arial,Helvetica]attachment towards your face/neck with elbows held[/FONT]
[FONT=Arial,Helvetica]high.[/FONT]
[Afbeelding niet meer beschikbaar] [FONT=Arial,Helvetica]Contract your upper back and rear delt muscles[/FONT]
[FONT=Arial,Helvetica]by squeezing your shoulder blades together while[/FONT]
[FONT=Arial,Helvetica]keeping your chest held high. This exercise can also[/FONT]
[FONT=Arial,Helvetica]be done on a pulldown machine, pulling the bar or rope[/FONT]
[FONT=Arial,Helvetica]to the face.[/FONT]

Heb bij powersupplements naast de wheyproteïne tevens de micellar caseïn besteld (wordt langzaam verteerd - time released proteïne - en dus ideaal voor het slapen gaan).
Ik hoop hiermee mijn gewichtstoename een halt toe te roepen...i.p.v. 's-avonds nog een maaltijd te nuttigen (b.v. boterhammen met pindakaas) wil ik dat gaan nuttigen...mijn gewicht is helaas nog altijd stijgende :o
En ik wil niet over paar maanden weer 160kg wegen.

Ik doe altijd facepulls. Heerlijke oefening :) Heb ook behoorlijk goed ontwikkelde reardelts moet ik zeggen.

Vind ze zelf heel fijn om te doen op een bankje voor de seated row (dus zittend). En dan daar de rope aan bevestigen.

Welke powerlifter trouwens? :)

BP is ook een gehele lichaamoefening dus geen enkel spiergroep moet achterlopen. Van je kuiten tot aan je traps.

Oeps...dat is inderdaad een pijnlijke vraag...ik durf me eerlijk gezegd niet meer op de weegschaal te stellen...ben bang dat die het ook begeeft ;)

lol ik heb niet eens een weegschaal thuis. 1x in de paar maanden op visite bij me ouders stap ik bij hun op dat ding. Hou me totaal niet mee bezig. Enige wat telt is gewicht aan de stang toevoegen en de buikomtrek beetje in de gaten houden. :D

Ik denk dat facepulls een goede aanwinst zouden zijn op je schema Rene, is net weer ff wat meer dan alleen lat pulldown

Ik denk dat René ook gebaat is bij "sit ups", "sissy squats" en "donkey calf raises" maar ik weet niet oftie gaat doen wat we allemaal voorstellen. :roflol:

Sit ups? Hoe gaat Rene dat doen? :P Face pulls, pullthroughs, misschien zelfs wel triceps extensions en misschien nog wat kabelwerk dat je kunt doen om je triceps te versterken. Doe je eigenlijk nog dingen voor je schouders Rene?

het orgineel: http://forum.dutchbodybuilding.com/f64/tgas-powerlifting-log-221523/index10.html#post4614502

The Metal Militia Training Style
By: Sebastian Burns

Eerste alinea was gewoon een intro, niet echt heel belangrijk om te vertalen

Wij trainen 2 keer per week bankdrukken, een dag is voor de low-end raw kracht en de andere dag is voor top end kracht en oefenen in shirt. De trainingsdagen zijn dinsdag en zaterdag, waarbij dinsdag de RAW dag is en zaterdag de assistance en shirt dag is.

Dinsdag

RAW bankdrukken: greep (wijsvinger op de ringen)
We werken ons omhoog door de gewichten to maximaal 3 rep max. Als we alledrie de herhalingen volbrengen dan verhogen we het gewicht met 10lbs (4.5kg) en proberen we weer 3 herhalingen te volbrengen. Lukt dat niet dan kunnen we stoppen, of dan verlagen we het gewicht om 5RM te doen. De volgende week proberen we opnieuw de 3 herhalingen en proberen we weer met 10lbs (4.5kg) te verhogen etc. etc.
Totaal aantal sets = 5 tot 8

Decline bankdrukken: greep (pink op de ringen)
Met een decline training werken we onszelf op tot een 5RM waarbij alle sets gedaan worden voor 5 herhalingen.
Totaal aantal sets = 5
Hoe meer men een arch heeft met bankdrukken, des te meer waarde heeft decline drukken.

Board training: (4,3,2,1 boards) greep = pink op de ringen
Normaliter werken we ons op tot 3RM op het 4 board en daarna ,afhankelijk van de vermoeidheid van de voorgaande oefeningen, kunnen we ons op werken tot 1RM op de 3,2,1 boards.
Totaal aantal sets = 8 tot maximaal 15
Het totaal aantal sets op deze dag loops van 15 tot 30.

Andere oefeningen die op de dinsdag gedaan kunnen worden:
Incline bankdrukke: 4 tot 5 sets tot 1 herhaling
Rope Extensions: 2 Sets 20 tot 40 herhalingen
Pulldowns: 4 Sets 10 herhalingen
Shrugs: 4 Sets 10 herhalingen

Dit is een vrij snelle vertaling van de Dinsdag, ik heb de tekst gewoon vrij letterlijk vertaald om geen foutieve informatie te verstrekken ;) Nu even de zaterdag voor je vertalen!

Edit:

Zaterdag.
Smaldrukken: greep (pink op de ringen)
Deze oefening gebruiken we als opwarming en we gebruiken dezelfde manier van verhogen als bij het RAW bankdrukken, alleen gaan we hier niet terug naar 5RM

Bankdrukken in shirt: greep (wijsvinger op de ringen)
We trekken ons shirt op dit moment aan als de wedstrijd binnen 4 weken is, ongveer. Als de wedstrijd later is dan doen we onze shirt training aan het eind van de training, voor het Rack werk. Iedereen begint met het shirt waar ze zijn gestopt met smaldrukken. Startend met 3 tot 5 herhalingen in de eerste paar sets om gevoel voor het shirt te krijgen. Daarna een aantal 2 reppers gevolgd door een aantal singles. Als de singles niet goed gaan of er een probleem is met het aantikken of er iets niet goed is met de groove, dan beginnen we weer van voor af aan en proberen we nog harder om alles te krijgen zoals we het willen. De sets kunnen bij deze oefening variëren van 5 tot 10 tot soms wel 20, afhankelijk van hoe alles gaat. Als het niet lukt moet je terug naar het begin en alles opnieuw doorwerken tot het goed gaat.

6,5,4 boards: greep (pink op de ringen)
Normaal gesproken proberen we te maxen op alle boards en soms doen we zelfs hetzelfde board 2 keer als de groove niet goed is of als we ons doelgewicht missen op een board. Wederom zullen de sets soms veel zijn, als dingen niet goed gaan of als er meer aandacht moet worden besteed aan een bepaald gedeelte van de lift. Het 4 board is op deze dag optioneel, afhankelijk of men het op dinsdag heeft gedaan of niet.

Rack Lockouts: Greep (pink op de ringen)
We werken weer door de sets tot onze 3RM, waarbij we alle alles sets met 3 herhalingen doen. Deze oefening word gedaan aan het einde van de training, het moment waarop je moe bent en naar huis wil, maar als je blijft en de oefening doet, dan zul je beschikken over een enorme uitstrek kracht die nodig is voor het uitstrekken van zware gewichten.
Totaal aantal sets varieert van 6 tot 10.

Andere oefeningen die gedaan kunnen worden op de zaterdag:
Tricep Pushdowns: 3 Sets 10 herhalingen
Shrugs: 4 Sets 10 herhalingen.

Zoals je kunt zien word er veel meer volumewerk gedaan op de zaterdag dan op de dinsdag en er is niets dat vast staat. De training word bepaald door de manier waarop we ons voelen en wanneer we voelen dat we het meeste werk moeten doen om verbetering teweeg te brengen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt Rene!

Laatst bewerkt:
  • #2.740
Ik doe altijd facepulls. Heerlijke oefening :) Heb ook behoorlijk goed ontwikkelde reardelts moet ik zeggen.

Vind ze zelf heel fijn om te doen op een bankje voor de seated row (dus zittend). En dan daar de rope aan bevestigen.

Welke powerlifter trouwens? :)

Ik zal de facepulls vanavond eens doen.

Wat die powerlifter betreft, hij is forumlid, maar blijft liever wat op de achtergrond en dat respecteer ik verder :).

---------- Toegevoegd om 15:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:05 ----------

Sit ups? Hoe gaat Rene dat doen? :P Face pulls, pullthroughs, misschien zelfs wel triceps extensions en misschien nog wat kabelwerk dat je kunt doen om je triceps te versterken. Doe je eigenlijk nog dingen voor je schouders Rene?

Persoonlijk vind ik shoulderpress in de vorm van b.v. militarypress de beste oefening voor de schouders...maar, na een pittige bankdrukworkout zijn mijn schouders meestal "gesloopt" en zit er een zware militarypress helaas niet meer in. Daarom dat ik wat aan frontraises doe (een oefening die ook door veel bankdrukkers met naam & faam wordt aanbevolen).

---------- Toegevoegd om 15:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:07 ----------

het orgineel: http://forum.dutchbodybuilding.com/f64/tgas-powerlifting-log-221523/index10.html#post4614502

The Metal Militia Training Style
By: Sebastian Burns

Eerste alinea was gewoon een intro, niet echt heel belangrijk om te vertalen

Wij trainen 2 keer per week bankdrukken, een dag is voor de low-end raw kracht en de andere dag is voor top end kracht en oefenen in shirt. De trainingsdagen zijn dinsdag en zaterdag, waarbij dinsdag de RAW dag is en zaterdag de assistance en shirt dag is.

Dinsdag

RAW bankdrukken: greep (wijsvinger op de ringen)
We werken ons omhoog door de gewichten to maximaal 3 rep max. Als we alledrie de herhalingen volbrengen dan verhogen we het gewicht met 10lbs (4.5kg) en proberen we weer 3 herhalingen te volbrengen. Lukt dat niet dan kunnen we stoppen, of dan verlagen we het gewicht om 5RM te doen. De volgende week proberen we opnieuw de 3 herhalingen en proberen we weer met 10lbs (4.5kg) te verhogen etc. etc.
Totaal aantal sets = 5 tot 8

Decline bankdrukken: greep (pink op de ringen)
Met een decline training werken we onszelf op tot een 5RM waarbij alle sets gedaan worden voor 5 herhalingen.
Totaal aantal sets = 5
Hoe meer men een arch heeft met bankdrukken, des te meer waarde heeft decline drukken.

Board training: (4,3,2,1 boards) greep = pink op de ringen
Normaliter werken we ons op tot 3RM op het 4 board en daarna ,afhankelijk van de vermoeidheid van de voorgaande oefeningen, kunnen we ons op werken tot 1RM op de 3,2,1 boards.
Totaal aantal sets = 8 tot maximaal 15
Het totaal aantal sets op deze dag loops van 15 tot 30.

Andere oefeningen die op de dinsdag gedaan kunnen worden:
Incline bankdrukke: 4 tot 5 sets tot 1 herhaling
Shrugs: 4 Sets 10 herhalingen

Dit is een vrij snelle vertaling van de Dinsdag, ik heb de tekst gewoon vrij letterlijk vertaald om geen foutieve informatie te verstrekken ;) Nu even de zaterdag voor je vertalen!

Edit:

Zaterdag.
Smaldrukken: greep (pink op de ringen)
Deze oefening gebruiken we als opwarming en we gebruiken dezelfde manier van verhogen als bij het RAW bankdrukken, alleen gaan we hier niet terug naar 5RM

Bankdrukken in shirt: greep (wijsvinger op de ringen)
We trekken ons shirt op dit moment aan als de wedstrijd binnen 4 weken is, ongveer. Als de wedstrijd later is dan doen we onze shirt training aan het eind van de training, voor het Rack werk. Iedereen begint met het shirt waar ze zijn gestopt met smaldrukken. Startend met 3 tot 5 herhalingen in de eerste paar sets om gevoel voor het shirt te krijgen. Daarna een aantal 2 reppers gevolgd door een aantal singles. Als de singles niet goed gaan of er een probleem is met het aantikken of er iets niet goed is met de groove, dan beginnen we weer van voor af aan en proberen we nog harder om alles te krijgen zoals we het willen. De sets kunnen bij deze oefening variëren van 5 tot 10 tot soms wel 20, afhankelijk van hoe alles gaat. Als het niet lukt moet je terug naar het begin en alles opnieuw doorwerken tot het goed gaat.

6,5,4 boards: greep (pink op de ringen)
Normaal gesproken proberen we te maxen op alle boards en soms doen we zelfs hetzelfde board 2 keer als de groove niet goed is of als we ons doelgewicht missen op een board. Wederom zullen de sets soms veel zijn, als dingen niet goed gaan of als er meer aandacht moet worden besteed aan een bepaald gedeelte van de lift. Het 4 board is op deze dag optioneel, afhankelijk of men het op dinsdag heeft gedaan of niet.

Rack Lockouts: Greep (pink op de ringen)
We werken weer door de sets tot onze 3RM, waarbij we alle alles sets met 3 herhalingen doen. Deze oefening word gedaan aan het einde van de training, het moment waarop je moe bent en naar huis wil, maar als je blijft en de oefening doet, dan zul je beschikken over een enorme uitstrek kracht die nodig is voor het uitstrekken van zware gewichten.
Totaal aantal sets varieert van 6 tot 10.

Andere oefeningen die gedaan kunnen worden op de zaterdag:
Tricep Pushdowns: 3 Sets 10 herhalingen
Shrugs: 4 Sets 10 herhalingen.

Zoals je kunt zien word er veel meer volumewerk gedaan op de zaterdag dan op de dinsdag en er is niets dat vast staat. De training word bepaald door de manier waarop we ons voelen en wanneer we voelen dat we het meeste werk moeten doen om verbetering teweeg te brengen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt Rene!

Super van je! Thnx! :thumbs: :clap: :bow:

---------- Toegevoegd om 15:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:09 ----------

Ik denk dat René ook gebaat is bij "sit ups", "sissy squats" en "donkey calf raises" maar ik weet niet oftie gaat doen wat we allemaal voorstellen. :roflol:

Iedere oefening zal wel ergens goed voor zijn, maar ik kan me beheersen ;)

---------- Toegevoegd om 15:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:11 ----------

lol ik heb niet eens een weegschaal thuis. 1x in de paar maanden op visite bij me ouders stap ik bij hun op dat ding. Hou me totaal niet mee bezig. Enige wat telt is gewicht aan de stang toevoegen en de buikomtrek beetje in de gaten houden. :D

Positieve instelling :thumbs: Zo dacht ik er ook altijd over...zie het resultaat ;)

Terug
Naar boven