XXL Nutrition

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.041
Heb net nog een mailtje gekregen van Leon...de squatkooi (powerrack) staat er bij Leon inmiddels ook èn nog eens zo'n 325kg extra aan gewicht erbij :eek:
Kunnen we nog effies vooruit ;)

Nog eens effies samenvatten:

We hebben dus bij Leon 2 drukbanken, 4 olympische halters, halterschijven met een 50mm boring van in totaal zo'n 700kg!
Verder nog halters, waaronder een EZ bar met 30mm boring en dumbbells voor gewichten met een 30mm boring (naar schatting zeker ruim 100kg aan gewichten met een 30mm boring)
Verder nog dumbbells van zo'n 5 tot bijna 50kg.
Een T-bar, een pushdown/pulldownapparaat en een powerrack en nog een bankje :).

Da's dan ook een redelijk beperkt sportschooltje eigenlijk.
En dat bedoel ik zeker niet negatief, want ik wou dat er hier zoiets was.
Of dat ik het zelf had!!! ;)
Perfect voor wat je wilt doen Huggy.
Vroeger :rolleyes: waren er hier in de buurt wel 5 van die plekken waar je kon trainen.
Nu hebben we 3 van die sissy fitness zaaltjes... :kots:

Dave Tate had het al voorspeld, een tijdje geleden.
Ook in Amerika gaan de Powerlifters ondergronds. ;)
Kleine(?!!) zaaltjes waar de zware jongens trainen, omdat ze de grote centra beu zijn.
Laatst een stukje gelezen van een training van Dave op zo'n locatie. :thumb:
Die Amerikanen vliegen daar gewoon naartoe om te trainen!!! :eek:
Ik vind het al ver als ik een 1/2 uur in de auto moet rijden...

• #4.043
Vroeger :rolleyes: waren er hier in de buurt wel 5 van die plekken waar je kon trainen.

Kleine(?!!) zaaltjes waar de zware jongens trainen, omdat ze de grote centra beu zijn.

Meer heeft een hardcore (lazy) powerlifter inderdaad niet nodig...van zoiets gaat mijn hart sneller kloppen! Menige modern sportcenter heeft die mogelijkheden niet!
We trainen bij Leon ook in een garage...en zijn dus in die zin ook "ondergrond" alhoewel het wel een ruime garage betreft met een punt dak en vensters, het lijkt wel een beetje als die hieronder:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Je kunt er als powerlifter je ding doen, niemand wat er zeurt èn superbegeleiding...doordat je met een kleine groep gelijkgezinden bezig bent hou je elkaar in de gaten en help je elkaar (zoals jij met junior en dr. bench). Commercieel gezien brengt dit geen geld in het laatje voordegene die de ruimte en apparatuur ter beschikking steld...het is pure hobby...en echte liefhebbers rijden daar wel eventueel paar kilometer meer voor ;)

ik heb me gisteren op de FIBO mijn ogen uit de kast gekeken bij de stand van Hammer-strenght das smullen maar, een powerrack van deze gasten en je bent er klaar voor.

€ 3645,00 euries:eek:nog effe sparen:D

Je kunt er als powerlifter je ding doen, niemand wat er zeurt èn superbegeleiding...doordat je met een kleine groep gelijkgezinden bezig bent hou je elkaar in de gaten en help je elkaar (zoals jij met junior en dr. bench). Commercieel gezien brengt dit geen geld in het laatje voordegene die de ruimte en apparatuur ter beschikking steld...het is pure hobby...en echte liefhebbers rijden daar wel eventueel paar kilometer meer voor ;)
Ik vind het ook ideaal.
Wij/ik betaalde vroeger 25,- guldens/maand aan de eigenaar van de sportschool.
Dat was slechts een zoldertje van een garage trouwens. :thumb:
Paar bankjes, squatrek, leg-press, Schoudermachine (die jij ook gebruikt) dumbbell rek, enkele oly halters, een fiets! dat was alles wat we hadden, maar meer dan zat man! ;)

ik heb me gisteren op de FIBO mijn ogen uit de kast gekeken bij de stand van Hammer-strenght das smullen maar, een powerrack van deze gasten en je bent er klaar voor.

Da's een hoop geld...
Ik heb er geen plek voor, maar anders zou ik zoiets wel zelf willen maken.
Een "HummerStrength Power cage" :D

Laatst bewerkt:

Daarom trainen gerre en ik juist vanaf volgende jaar in een garage. We zijn de commerciële gym waar we nu trainen maar dan zat.

Daarom trainen gerre en ik juist vanaf volgende jaar in een garage. We zijn de commerciële gym waar we nu trainen maar dan zat.
En in jezelf herken je duizenden anderen zeggen ze wel eens, en dat blijkt.
Misschien hebben de kleine "powerhouse" gyms weer wel bestaansrecht, en is het de moeite waard er één te beginnen..? :cool:

En in jezelf herken je duizenden anderen zeggen ze wel eens, en dat blijkt.
Misschien hebben de kleine "powerhouse" gyms weer wel bestaansrecht, en is het de moeite waard er één te beginnen..? :cool:

We zijn al met een zestal man:) als er genoeg volk is willen we met een tweede beginnen aangezien dan niet iedereen in 1 garage kan trainen.

We zijn al met een zestal man:) als er genoeg volk is willen we met een tweede beginnen aangezien dan niet iedereen in 1 garage kan trainen.

Ik heb vroeger ook een garagebox gebruikt om in te trainen. De laatste jaren meer fitness gedaan, maar dat bevalt me niet meer. Maar er zijn best nog sportscholen waar je lekker kan poweren denk ik. (misschien in belgie niet?)

OMG wat een geil ding!!!

• #4.053
Training bij Leon Smeets in Spaubeek:

Special Guest: Ton Teelen, wereldkampioen in de -125kg bij de Masters 3 in 2008 met maar liefst 175kg (op 65-jarige leeftijd! :eek:)
Het is een heel sympathieke man en weet je te motiveren!
Het viel hem op dat ik nogal erg gemoedelijk was...en dat ik ook zo deed bankdrukken :o...het mocht allemaal wel wat feller, agressiever, explosiever...moeilijk voor een knuffelbeer ;)
Hij heeft aangegeven dat hij ook op de maandag bij Leon wil komen bankdrukken...uiteraard is Ton van harte welkom! :)

Denkemenke was ook weer van de partij (hij had helaas op het NK PL een lelijke knieblessure opgelopen).

Flat Bench Press: RAW: 20x20, 2x10x70, 5x100, 5x130, 3x160, 3x165, 2x170...ging allemaal wel lekker...ik denk (of ik weet) dat ik nu ook wel 1 rep met 180 kan drukken (nog altijd 10kg onder mijn pr...maar we komen er wel weer)...ik heb nog een week of 6.
Vervolgens shirt aangedaan...3x200 en 2x2x210, waarbij de laatste zonder board...ook dit ging nog allemaal redelijk.
Het schiet me nu te binnen dat ik de nasets vergeten ben, oei :o

Nog met Leon effies T-Bar row gedaan...pff...ik was blij dat hij niet al te zwaar ging...schat dat het zo'n 50kg was...paar setjes met 8-10 reps...

Toen "mijn" oefening dumbbell floor press (en de zwaarste dumbbell die we hebben weegt overigens 52kg!)...pff...viel dat tegen...met een dumbbelltje van 20kg :o...nauwelijks coördinatie (opeens schoot me te binnen waarom ik die oefening ook alweer niet meer deed ;))...dit kan ik echt maar met een fractie van wat ik met een barbell kan...toch niet zo mijn ding :(.

Tenslotte nog wat Front Latt Pull Down gedaan maar merkte dat daar niet meer veel inzat na de T-bar-row....4x10x60kg.

Denk dat ik het toch maar houdt bij Bench Press, Close Grip Bench Press, Shoulder Press...en dan wat pulldowns en/of rows...moet genoeg zijn (anders gezegd...de rest doe ik niet graag :o).

Als ik het zo teruglees is bankdrukken met een barbell het enige is wat ik een beetje kan :o...mja...eerlijkheid duurt het langst en wat heb ik eraan als ik op dit forum wat ga zitten schrijven wat niet klopt...uiteindelijk hou ik me dan alleen maar zelf voor de gek...;)

Laatst bewerkt:
Truely a lazy man. :o
Haha 2x170 RAW is al zeer sterk! Maar 2x2x210, dat is echt goed. :thumbs:
Ben je een soort van Russische schema aan het volgen? Komt me bekend voor dat 2x2xwedstrijd PR. :p

Je moet doen waar jij je lekker bij voelt en wat jou voldoening geeft, Huggy! :D

Leuk dat die wereldkampioen nu ook bij 'jou' komt trainen: dan kunnen jullie elkaar lekker gaan aanmoedigen en van elkaar leren.

Het waren weer aardige gewichten trouwens ... wat is er over 6 weken dan?

• #4.056
Truely a lazy man. :o
Haha 2x170 RAW is al zeer sterk! Maar 2x2x210, dat is echt goed. :thumbs:
Ben je een soort van Russische schema aan het volgen? Komt me bekend voor dat 2x2xwedstrijd PR. :p

Ja, ik ben lazy...behalve als ik bankdruk...de rest heb ik zoiets van als het moeite kost of pijn doet hoeft het al niet meer zo...bankdrukken vind ik gewoon heel erg leuk en ligt me gewoon vrij goed.

Een echt schema volgen doe ik niet...op maandag opbouwen tot een of meerdere tripples en dan het shirt aan...en in het shirt is het hoe het aanvoelt...en dat kan een heavy single zijn maar ook een double een tripple of zelfs een 5-je...puur gevoelsmatig. De 2e trainingsdag dan 5-jes met zo'n 150kg...als je het al een schema wilt noemen is het vrij simpel...het doel is om weer uit te komen op 3x3x170 en 5x5x160 en uiteindelijk hoop ik zelfs 200kg raw te kunnen bankdrukken, maar dat zit er voorlopig nog niet in :o

---------- Toegevoegd om 23:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:13 ----------

Je moet doen waar jij je lekker bij voelt en wat jou voldoening geeft, Huggy! :D

Leuk dat die wereldkampioen nu ook bij 'jou' komt trainen: dan kunnen jullie elkaar lekker gaan aanmoedigen en van elkaar leren.

Het waren weer aardige gewichten trouwens ... wat is er over 6 weken dan?

Over het bankdrukken ben ik zeker niet ontevreden, en daar gaat het om...merk dat ik inmiddels weer wat sterker aan het worden ben.
Na het NK had ik effies een dipje...was wel te verwachten...maar nu zit ik weer in de opbouw.

6 juni is een Open Bankdrukwedstrijd bij Atlas in Nijmegen...daar wil ik meedoen. "Open" wil zeggen dat er ook buitenlandse lifters mogen meedoen...in principe zou je dus meer en sterkere tegenstand kunnen verwachten dan op een NK, maar het is afwachten wie er allemaal mee doet...voor hetzelfde geld ben ik straks de enige in mijn gewichtsklasse :rolleyes:

Flink gedrukt Huggy.
Maar hoe krijg je het voor elkar die BOR's zo licht te blijven doen man? ;)
200 RAUW dat zou mooi zijn éh?! :thumb:

godve...... moet ik toch nog flink aan de bak wil ik jou op bench-press:eek: inhalen:D
Maaaar zoals jezelf al aangeeft doe je de assist-oefeningen toch niet graag dus heb ik nog een kans.;) (eerste bij 200 raw rené weet je nog?);)

• #4.059
Flink gedrukt Huggy.
Maar hoe krijg je het voor elkar die BOR's zo licht te blijven doen man? ;)
200 RAUW dat zou mooi zijn éh?! :thumb:

Ik ben er gewoon niet goed in...het enige wat ik altijd consequent gedaan heb is BD...rows en pulldowns is iets van de laatste 2 jaar en daarbij speelt het mentaal aspect mee...ik durf er niet voluit op te gaan...hetgeen te maken heeft met een blessure uit het verleden...zo snel ik ook maar "iets" voel in mijn rug, gooi ik de handdoek in de ring :o
Maar vergeet niet dat ik de rugoefeningen heel erg strikt doe...ik was laatst met pulldowns bezig toen een flinke kerel dat mee ging doen...hij ging tot 100kg ik tot slechts 75...maar hij trok de stang hooguit tot aan neushoogte ( ik trek hem door tot de borst) en hij ging behoorlijk naar achter hangen...ik zit vrij recht...dat scheelt allemaal kilo's.

De T-bar die we nu hebben moet je overigens op gaan liggen...maar ik vraag me toch wel af tot hoe zwaar dat ding belast kan worden...toen Leon erop ging liggen - die toch wel zo'n 60kg lichter weegt - boog het al wat door. Ik zou natuurlijk ook kunnen overwegen om nu dumbbellrows te kunnen gaan doen...met een dumbbell tot 52kg kun je al wat ;)

200kg raw is het streven...en blijft het doel...wanneer èn of het ooit gaat lukken is de vraag :rolleyes:.

---------- Toegevoegd om 09:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:44 ----------

godve...... moet ik toch nog flink aan de bak wil ik jou op bench-press:eek: inhalen:D
Maaaar zoals jezelf al aangeeft doe je de assist-oefeningen toch niet graag dus heb ik nog een kans.;) (eerste bij 200 raw rené weet je nog?);)

Het enige wat ik doe behalve BD is de shoulderpress...(soms) close grip benchpress...en dan wat pulldowns hetgeen ik nu nog wil uitbreiden met een of andere row (T-bar / Barbell / Dumbel)?
Hooguit 5 oefeningen...meer moet je me niet mee komen ;)

Die kans heb je zeker, Frans!
Je drukt nu toch al 170kg...ik zit daar momenteel zo'n 10 boven...dat moet te doen zijn ;)

Terug
Naar boven