Fitness Seller

Benchpresslog from lazy huggybear

J. Snijders, die ken ik ook, sterke gozer! En dr Bench gaat natuurlijk zoals wij allemaal voor de nr 1 ;)

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.083
ik had het filmpje al eens gezien maar nooit op gelet dat jij daar stond :o

• #4.085
ik had het filmpje al eens gezien maar nooit op gelet dat jij daar stond :o

:) Dat is verder geen probleem hoor...ik dacht eerst: wat staat daar voor een dikkerd naast Ielja...bleek ik het toen zelf te zijn ;)

Morgen samen met Ton Teelen naar Atlas in Nijmegen om daar eens onder toeziend oog van Ielja mijn kunstje te laten zien! :cool:

---------- Toegevoegd om 23:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:16 ----------

Voor de liefhebbers...ik heb die site alreeds aanbevolen in mijn log...hier komt ie dan nog eens: http://www.powerliftingwatch.com/ :thumbs:

Een must voor liefhebbers van powerlifting / benchpress.
Op de startpagina heb je links een balk (navigation) daarin vind je b.v. powerliftingrecords (een hall of fame)...je vindt er ook alle info over alle powerliftingfederaties, wedstrijden, uitslagen, gear, supplementen, filmpjes alles wat het hart van een hardcore krachtsporter sneller laat kloppen ;)

Huh, maar het wereldrecord voor mannen ligt toch veel hoger als 183, hoe kan deze man nu beweren dat dat een wereldrecord is?

Morgen samen met Ton Teelen naar Atlas in Nijmegen om daar eens onder toeziend oog van Ielja mijn kunstje te laten zien! :cool:

---------- Toegevoegd om 23:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:16 ----------

taart eten?:D

om te lachen hoor:) ik heb btw dit weekend mijn bench PR verbeterd met 10kg, staat nu op 110. Nog 80 te gaan tot jouw PR ;)

:) Dat is verder geen probleem hoor...ik dacht eerst: wat staat daar voor een dikkerd naast Ielja...bleek ik het toen zelf te zijn ;)

hahaha xD
dat is wel vet trainen met iemand die een wereldrecord heeft gezet

• #4.090
Huh, maar het wereldrecord voor mannen ligt toch veel hoger als 183, hoe kan deze man nu beweren dat dat een wereldrecord is?

no-kidding-480.png

---------- Toegevoegd om 11:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:44 ----------

ik heb btw dit weekend mijn bench PR verbeterd met 10kg, staat nu op 110. Nog 80 te gaan tot jouw PR ;)

Je bent op de goede weg! :thumbs:
Nog effies volhouden ;)

---------- Toegevoegd om 11:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:45 ----------

dat is wel vet trainen met iemand die een wereldrecord heeft gezet

Het is zeker "vet" maar vooral leerzaam...mensen als Joanne Schaefer of Ielja Strik hebben altijd wel een tip voor je...meestal gaat het maar om details...maar het zijn juist de kleine dingen die het hem vaak doen ;)

Het is gewoon vet Huggy! ;)

Hahaha, inderdaad. ;)

• #4.094
Vandaag samen met Ton Teelen naar NKV Atlas in Nijmegen om onder toeziend oog van meervoudig Wereld-, Europees- en Nederlands Kampioen Ielja Strik te trainen.

Als ik bij de gym van Atlas binnenkom dan ademt alles de sfeer van hardcoretraining uit...diverse trainingsruimten in het begin nogwel machines maar naarmate je naar achteren door loopt alleen nog maar drukbanken en olympische halters en dumbbells...helemaal achteraan dan het domein van de powerlifters en de gewichtheffers (want die laatste groep traind daar ook)...waar je dan diverse plankiers aantreft en drukbanken met barbells tegenkomt en zelfs geen verdwaalde dumbbell tegenkomt.
Diverse atleten waren er bezig...zoals Bumper en Marius Vermeulen.
Ook gewichtheffers waren er aan het trainen.
Heerlijke sfeer voor een hardcore krachtsport liefhebber.
Atlas is een sportschool waarvan je er nog maar helaas enkele hebt in NL :(
Goed...we hebben niet alleen genoten van de sfeer maar natuurlijk ook getraind ;).

Flat Bench Press:
RAW: 20x20, 15x70, 10x100, 5x130, 3x160, 1x175kg (op advies van Ielja nog een zware single gedrukt...die 175 ging vrij easy omhoog...volgende keer 180 gewoon aan het halter hangen).
Shirted Press: 2x200kg, 2x210, 1x220, 2x1x230...(met een handje hulp van Marius Vermeulen) 230 was het gewicht wat ik nodig had om helemaal onder te komen...pfff...en dat terwijl die maat 58 me eigenlijk te ruim zit...het probleem is dat ik de "lichtere" gewichten goed uit kan drukken, maar dat het probleem is om daarmee onder te komen...230 kom ik mee onder...maar wordt het uitdrukken weer een probleem :o
Vervolgens nog terug naar 210 (2x2) en daarbij moest ik me "laten horen"...ik ben niet zo'n "kreuner" ;)
Maar Ielja meende dat een grizlybear ook wel eens mag grommen...en ik moet zeggen het werkt :D

Ielja had uiteraard nog goede tips voor me over mijn voetenstand, mijn manier van liggen, ademhaling enz.
Het zijn details waar zij wel oog voor heeft...eigenlijk zijn het allemaal dingen die ik wel weet, maar om een of andere reden tijdens het drukken er toch niet uitkomen...en dat is gewoon zonde.
Het laat allemaal zien dat als je een topbeurt wilt drukken alles goed moet zijn...tis net een puzzel waarbij ieder stukje op zijn plek moet vallen om een mooi eindresultaat te krijgen...:rolleyes:
En het is goed dat er atleten (waaronder diverse wereldtoppers) zijn die als een soort "richtingwijzer" fungeren en me bepaalde handvaten aanreiken om mee aan de slag te gaan, want uiteindelijk zul je het toch zelf moeten doen.

Daarna nog wat Front Latt Pull Down en T-Bar rows gedaan...

Ton Teelen had ook nog indrukwekkend meegedaan...hij had diverse setjes met tweetjes met 130kg gedrukt...en dat na lange tijd weer eens.

Toen met een lekker gevoel de huisweg aanvaard en met Ielja afgesproken nog eens te komen trainen. Eenmaal aangekomen in het bronsgoed eikenhout nodigde Ton me nog effies uit om bij hem binnen te komen om onder het genot van een natje en een droogje tot in het late uurtje wat te filosoferen over de krachtsport.

Oja...Jorg88 van dit forum ook nog effies gesproken...helaas maakte hij zich pas kenbaar op het moment dat we weer gingen...ik heb alreeds vaker gezegd...eerder je identiteit kenbaar maken...want ik kan mensen van het forum zomaar ergens tegenkomen zonder dat te weten...ik ben overigens vrij herkenbaar ;)

Laatst bewerkt:
230 gedrukt :eek: dat wil ik ook nog eens kunnen :D
maar ja tijdens bankdrukken werkt het wel he ''geluid maken''
ik doe het liever ook niet maar soms is het nodig of gaat het vanzelf.

• #4.096
230 gedrukt :eek: dat wil ik ook nog eens kunnen :D
maar ja tijdens bankdrukken werkt het wel he ''geluid maken''
ik doe het liever ook niet maar soms is het nodig of gaat het vanzelf.

De eerlijkheid gebiedt me wel te zeggen dat Marius Vermeulen bij die 230 een "handje" moest helpen...e.e.a. ging niet van een leien dakje...230 is zo'n gewicht waarbij alles moet kloppen...ieder stukje van de puzzel op zijn plek moet vallen ;)...het is nog lang geen wedstrijdbeurt :o

ja maar dat is waarschijnlijk maar weinig geweest dat werkt ook al
dat is meer psychisch dan wat anders

• #4.098
Ik kreeg van een forumlid een privébericht met daarin het volgende filmpje over benchpress (en varianten daarop).
Ik vind het wel de moeite waard om in mijn log te plaatsen omdat je in dit filmpje goed kunt zien hoe je je armen zou moeten houden tijdens het benchen...het laat duidelijk de zogenaamde twintig over acht of twintig voor vier positie zien :)

http://www.youtube.com/watch?v=c6I0z_d4xqY

• #4.099
Ik heb gisteren wheyproteïne en creatine besteld bij powersupplements van de gebroeders Kuiper (o.a. bekend uit de atletiekwereld).
http://www.powersupplements.nl/
En vandaag de producten gekregen!

De producten worden overigens geproduceerd in Europa door bedrijven die ISO (wat een bepaalde staandaard voor kwaliteit waarborgd) gecertificeerd zijn.

Zo wordt de whey geproduceerd bij VOLAC een bedrijf wat haar producten onafhankelijk laat testen en de garantie biedt dat de producten die ze aanbieden geen stoffen bevatten die op de lijst van de WADA (World Anti Doping Agency) voorkomen.
http://www.volac.com/lifestyle-ingredients

De creatine die ze aanbieden is van het merk CREAPURE uit Duitsland (Alzchem Trostberg) http://www.alzchem.de/de/unternehmen met het best denkbare veiligheids- en zuiverheidsprofiel.
http://www.creapure.com/

Naast gegarandeerde kwaliteit bieden ze hun producten aan voor aantrekkelijke prijzen...naar mijn mening heeft powersupplements dan ook de beste prijs/kwaliteit verhouding :thumbs:

P.S. Nee...ik wordt niet gesponsord door powersupplements ;) maar ik vind het belangrijk dat het traceerbaar is waar de supplementen die ik neem vandaan komen en onder welke kwaliteitsnormen ze geproduceerd worden.
Ik heb in het verleden met diverse aanbieders contact gehad, maar als ik vragen stelde over herkomst van hun producten kreeg ik nul op request :(.

Laatst bewerkt:
  • #4.100
JM Presses

"We do a lot of J.M. presses, named after J. M. Blakely: with a close grip, lower the bar to 4-5 inches off the chest above the nipples, hold for a split second, and press back up. This is a very effective triceps exercise".
- Louie Simmons

http://www.youtube.com/watch?v=ANdm19taTvo

Het is een soort combinatie van een close grip bench press en een triceps extension...ik heb het al eerder vermeld in mijn log...wellicht toch nog maar eens proberen :)

Terug
Naar boven