MuscleMeat

Benchpresslog from lazy huggybear

Het enige wat ik doe behalve BD is de shoulderpress...(soms) close grip benchpress...en dan wat pulldowns hetgeen ik nu nog wil uitbreiden met een of andere row (T-bar / Barbell / "dumbbell">Dumbel)?
Hooguit 5 oefeningen...meer moet je me niet mee komen ;)

Waarom geen deadlift bijvoorbeeld?

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.062
jou pr = 190 toch? ook al duw je hem nu effe niet je pr = en blijft 190.

O.K. dat klopt dat 190kg mijn pr is....in theorie dus nog 10kg tot 200...
in de praktijk klopt het momenteel echter niet :o...maar we maken het weer kloppend :)

---------- Toegevoegd om 16:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:01 ----------

Waarom geen deadlift bijvoorbeeld?

Omdat ik door DL ooit eens een behoorlijke rugblessure heb opgelopen en ik van mening ben dat rows als carryover naar het benchpressen effectiever zijn...het is immers de tegengestelde beweging...maar wellicht weet jij iets wat ik (nog) niet weet? Dan hoor ik het graag :)

Overigens heb ik vandaag ouderwets spierpijn...in mijn upperback...als ik mijn schouderbladen samenknijp dan is het "gevoelig"...is een goed teken, toch? Dat is namelijk precies de plek die bij benchpressen van belang is lijkt me :rolleyes:

---------- Toegevoegd om 16:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:05 ----------

Dumbbell row....

Een veel voorkomende versie zie je hieronder...de 2e versie is met 2 dumbbells terwijl je met je buik op een drukbank ligt...vraag me alleen of hoe het dan zit met je ROM als je lange armen hebt ;)

Single Arm Row
dumbbell_exercises_single_rows.gif

1. Stand upright next to bench. Place one knee and hand on bench. Upper body should be parallel to floor.

2. Hold one dumbbell with arm extended.

3. Raise dumbbell up to your midsection keeping back still throughout movement.

4. Slowly lower dumbbell to start position and repeat. After desired number of reps repeat for other arm.

Lying Bent Over Rows
dumbbell_exercises_lying_row.gif

1. Lie face down on a flat or slightly inclined bench. Hold two dumbbells and let arms hang down.

2. Pull dumbbells up towards chest.

3. Slowly lower dumbbells back down and repeat.

En dan nog onderstaande versie...deze lijkt erg op de 1e...maar er is een wezenlijk verschil...bij de 1e trek je de dumbbell buiten je dijbeen omhoog en bij de 3e heb je een andere stand en trek je dumbbell binnen je dijbeen omhoog...een versie die populair is jongens die daarmee erg zwaar willen gaan.

Voorkeuren???

one_arm_row.jpg

Laatst bewerkt:
  • #4.064
  • #4.066
Training Haeflandsport 29/4

Pfffffffffffff...wat was het benauwd vandaag...het kwik steeg bij ons tot 25 graden...voor mij als (ice)bear niet zo ideaal :o

Flat Bench Press: 20x20, 2x10x70, 5x100, 5x130, 5x5x150kg

Close Grip Bench Press: 3x5x120kg

Shoulder Press: 10x75, 5x100, 3x5x125kg

Front Latt Pull Down: 6x10x60kg

Het was :zweet: & :zuip:(water natuurlijk, alhoewel een lekker pilsje met zo'n weer niet verkeerd smaakt ;))

Maandag samen met Ton Teelen naar Atlas in Nijmegen trainen onder toeziend oog van wereldrecordhoudster Ielja Strik! :)

Training Haeflandsport 29/4

Pfffffffffffff...wat was het benauwd vandaag...het kwik steeg bij ons tot 25 graden...voor mij als (ice)bear niet zo ideaal :o

Flat Bench Press: 20x20, 2x10x70, 5x100, 5x130, 5x5x150kg

Close Grip Bench Press: 3x5x120kg

Shoulder Press: 10x75, 5x100, 3x5x125kg

Front Latt Pull Down: 6x10x60kg

Het was :zweet: & :zuip:(water natuurlijk, alhoewel een lekker pilsje met zo'n weer niet verkeerd smaakt ;))

Maandag samen met Ton Teelen naar Atlas in Nijmegen trainen onder toeziend oog van wereldrecordhoudster Ielja Strik! :)

pff ja het was warm he om te trainen...;)

• #4.068
Bron: [Link niet meer beschikbaar]

De 3 beste supplementen voor spieropbouw!

Ze zijn schaars maar bestaan. Goed onderzochte sportsupplementen die nog werken ook. Hieronder vind je de drie meest effectieve en best onderzochte supplementen voor spierkracht en –massa die EigenKracht.nl voor je heeft kunnen vinden.

1. Eiwitpreparaten
Strikt genomen kun je ook zonder eiwitsupplementen genoeg eiwitten binnenkrijgen. Maar verkijk je er niet op hoe moeilijk dat op de langere termijn kan zijn of wanneer je op dieet gaat. Krachtsporters hebben nu eenmaal meer eiwitten nodig dan inactieve mensen. Niet-sporters hebben per kilogram lichaamsgewicht 0.8 gram eiwit/kg/dag nodig om hun spiermassa op peil te houden. Krachtsporters hebben daarvoor 1.3-1.5 gram eiwit/kg/dag nodig, zeggen studies. Maar dan hou je je spiermassa alleen maar op peil. Om ook daadwerkelijk sterker te worden en meer spiermassa op te bouwen heb je een inname nodig die daar nog een beetje boven ligt. De standaardaanbeveling is nog steeds 1.8 gram eiwit/kg/dag.

In de praktijk gebruiken krachtsporters vaak grotere hoeveelheden eiwit. Hoewel experts er nog niet over uit zijn of dat nu heel gezond is, valt er zeker iets voor die hogere inname te zeggen. In studies blijkt zo’n ruime eiwitinname voor een natuurlijke verhoging van lichaamseigen, spieropbouwende hormonen te zorgen.
Als je 85 kilo weegt, en streeft naar een eiwitinname van 2 gram/kg/dag, dan komt dat neer op 170 gram eiwit. Dat zijn 8 blikjes tonijn, 5 potten magere kwark of 57 ei-witten uit eieren. Zie je jezelf elke dag 5 potten magere kwark eten? Of 8 blikjes dolfijnvriendelijke tonijn? Als je werk gaat maken van je eiwitten, zul je al snel tot dezelfde conclusie komen, dat eiwitpreparaten het ‘leven’ een stuk makkelijker maken.

2. Creatine
Als je voldoende eiwitten binnenkrijgt, kun je je spiergroei verder versnellen met het oude vertrouwde creatine. Creatine levert de spiercel energie in de vorm van fosfaatgroepen. Verhoog je de concentratie creatine in je spiercellen, dan kun je meer herhalingen uit je sets persen, met zwaardere gewichten trainen en dus ook sneller spiermassa opbouwen. Als je zes weken serieus probeert om sterkere triceps te krijgen, dan kan je maximaalkracht in die spiergroep toenemen van 43 naar 49 kilo. Zo blijktuit een studie waarin beginnende bodybuilders creatine gingen gebruiken. Als je de eerste week van die periode elke dag 20 gram creatine neemt, en de andere dagen 12 gram, dan neemt die maximaalkracht zelfs toe tot 55 kilo. Je vetvrije massa – je lichaamsgewicht minus je vetreserves – vermeerdert met anderhalve kilo. Niet slecht.

3. Bèta-alanine
Bèta-alanine is een aminozuur dat in je spiercellen het dipeptide carnosine vormt. Carnosine is een buffer. Als spiercellen samentrekken produceren ze zuur, en naarmate de zuurgraad in de cellen hoger wordt verloopt de samentrekking moeizamer. Carnosine neutraliseert dat zuur. Neem je 30 dagen elke dag 5 gram bèta-alanine, dan kun je door het buffer-effect in totaal 20 procent meer herhalingen maken dan normaal.

Het effect van bèta-alanine lijkt op dat van creatine, maar omdat creatine en bèta-alanine op een verschillende manier werken versterken ze elkaars effect. In een studie met doortrainde krachtsporters had een dagelijkse dosis van 3 gram bèta-alanine plus 10 gram creatine meer effect op de spiermassa en kracht dan alleen creatine. Bodybuilders wonnen door die combinatie 1,7 kilo meer vetvrije massa dan sporters die deze combinatie niet gebruikten. De sporters die alleen creatine slikten wonnen ook vetvrije massa, maar het effect was in dit geval eens een keertje niet statistisch significant.

• #4.069
Dit jaar ondanks het uitbommen op het NK BD doorgedrongen tot de top 10 BD! Hier worden de resultaten aan de hand van Wilkspunten vergeleken.

NPB Top 100 Bankdrukken mannen Wedstrijdseizoen 2009-2010

Nr. / Naam / Gewicht(BDW) / Resultaat / WilksPunten
1 Parnian, T. / 67,7 / 195,0 / 150,00
2 Ven, A. v.d. / 107,7 / 252,5 / 149,60
3 Putten, F. v.d. / 89,4 / 227,5 / 145,70
4 Bouhuizen, R. / 96,0 / 210,0 / 130,00
5 Gransier, R. / 140,2 / 230,0 / 128,50
6 Putten, P. v.d. / 100,5 / 207,5 / 126,00
7 Snijders, J. / 104,1 / 210,0 / 125,90
8 Melis, F. v. / 99,6 / 205,0 / 125,00
9 Hamers, R. / 150,2 / 225,0 /124,50
10 Winters, F. / 98,4 / 200,0 / 122,50

Dit jaar was het WK Bench Press voor Masters in Orlando (V.S.)
De resultaten van de nummers 1 t/m 3 in de + 125kg waren respectievelijk:

1) Wdowir uit Polen (1965) BDW 133,50 / resultaat 270kg
2) Minelle uit Frankrijk (1966) BDW 151,50 / resultaat 2375,5kg
3) Lefevre uit Frankrijk (1962) BDW 125,10 / resultaat 230kg.

In 2011 is het WK voor Masters in Denemarken en dat is een stuk korter bij huis...een mooi streven om daar een mooie prestatie neer te zetten :)

Laatst bewerkt:
is nog maar een kleine stap en dan sta je 6e achter ruud

das mooi :D
gefeliciteerd!

Laatst bewerkt:
  • #4.072
is nog maar een kleine stap en dan sta je 6e achter ruud

De rest zal ook niet "achterover gaan leunen".
De verschillen zijn vaak minimaal...1 of 2 wilkspuntjes meer of minder zorgt voor een behoorlijke verschuiving.

Voor mij was 225kg een behoorlijk zwaar gewicht, voor Ruud daarentegen was het probleem dat hij beperkt werd in zijn doen en laten door een veel te ruim zittend shirt...met een goed passend shirt zal hij nog wel heel wat meer kunnen laten zien.

---------- Toegevoegd om 18:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:34 ----------

Thnx!
Toch nog iets goeds dit seizoen ;)

---------- Toegevoegd om 18:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:35 ----------

Via onderstaande link kun je je eigen aantal Wilkspunten uitrekenen :):

[Link niet meer beschikbaar]

maar 6juni was het weer een wedstrijd? dus dan misschien weer een mooie wedstrijd ;)

• #4.074
maar 6juni was het weer een wedstrijd? dus dan misschien weer een mooie wedstrijd ;)

Ik zal uiteraard 6 juni mijn best doen...maar mijn verwachtingen zijn niet zo heel hoog...het is afwachten hoe ik overweg kan met mijn nieuwe shirt.
Het is dus vooral een "test"-wedstrijd.

Ik verwacht niet dat ik raw nog heel veel sterker zal worden in de toekomst (ooit wellicht 200kg raw) dus de winst zal ik vooral uit mijn techniek èn shirt moeten halen...en daar is nog genoeg werk aan de winkel:o.

Gelukkig hoef ik me voor het WK niet te kwalificeren...je hoeft niet aan een bepaalde limiet te voldoen...de enige regel is dat je moet meegedaan hebben aan de nationale kampioenschappen.
Het lijkt me gewoon een geweldige ervaring om behalve aan een NK en een EK ook eens aan een WK te mogen meedoen.
Maar zover is het nog niet...tis zoals ik altijd pleeg te zeggen: gestaag progressie boeken èn heel blijven ;)

Gefeliciteerd man, nu doorknallen naar een nóg hogere plaats!:thumbs::D

• #4.076
Gefeliciteerd man, nu doorknallen naar een nóg hogere plaats!:thumbs::D

Thnx Gert Jan!

Het zal niet meevallen, maar ik doe mijn best!

Effies terugkomend op het WK Bench Press voor Masters...het zwaarste gewicht werd gedrukt door iemand bij de Masters 2 / Daniel Gaudrea 1960 / USA / BDW 164,20kg / resultaat: 295,5kg :eek: En dat was meteen een nieuw wereldrecord! Zijn 3e poging met 320kg lukte helaas niet.
Ik heb deze man live gezien op het WK BP 2009 in Hamm (Luxemburg) waar hij nog 4e werd met 300kg.

http://www.youtube.com/watch?v=0UfSp625a8o

http://www.youtube.com/watch?v=t8xdcCZVtVE

Laatst bewerkt:
hi Hug,

waarom stop je nou bij nummer 10........:)

• #4.078
hi Hug,

waarom stop je nou bij nummer 10........:)

Hahaha...jij was nummer 11, toch? ;)
180kg benchpress bij een BDW van 82,3kg goed voor 120,8 Wilkspunten.
Heel netjes!
Ik kan me vergissen, maar ik verwacht dat jij het komende seizoen effies een sprong voorwaarts gaat maken op deze lijst :)

dat is wel de bedoeling))))))

Ik ben er van overtuigd inmiddels. ;)

Terug
Naar boven