XXL Nutrition

Benchpresslog from lazy huggybear

ja dat is wel een goede oefening idd (tenminste voelt goed)
doen we alleen niet vaak toevallig gister even voorgedaan aan een paar mensen maar die vonden het moeilijk

Laatst bewerkt:
Ik heb gisteren wheyproteïne en creatine besteld bij powersupplements van de gebroeders Kuiper (o.a. bekend uit de atletiekwereld).
http://www.powersupplements.nl/
En vandaag de producten gekregen!
Ik heb net de eerste 2,5kg van hun whey op, en vindt het goed spul, qua smaak en oplosbaarhed enzo.

Het is een soort combinatie van een close grip bench press en een triceps extension...ik heb het al eerder vermeld in mijn log...wellicht toch nog maar eens proberen :)
Als je hem echt goed wilt doen, is hij heel gecompliceerd.
Ik denk dat hij ook niet echt "beter" is dan een lying triceps extension eigenlijk.
J.M. heeft 'm "ontwikkeld" omdat hij geen lying triceps extensions kon doen op een gegeven moment.
Hij zei zelf ooit dat iedereen hem anders deed, en dat al die manieren goede resultaten gaven, dus go for it Huggy! :thumb:

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.103
Als je hem echt goed wilt doen, is hij heel gecompliceerd.
Ik denk dat hij ook niet echt "beter" is dan een lying triceps extension eigenlijk.
J.M. heeft 'm "ontwikkeld" omdat hij geen lying triceps extensions kon doen op een gegeven moment.
Hij zei zelf ooit dat iedereen hem anders deed, en dat al die manieren goede resultaten gaven, dus go for it Huggy! :thumb:

Het is inderdaad een vrij ingewikkelde oefening die op heel wat manieren wordt uitgevoerd. Het belangrijkste is dat je een oefening doet waardoor je triceps sterker worden. En Close Grip Bench Press, Triceps Extensions en JM Presses zijn allen uitstekende tricepsoefeningen...het is denk ik voor iedereen een kwestie van uitproberen wat goed werkt en prettig aanvoelt, toch? :) Zolang we ons heil maar niet zoeken in een cable push down ;)

En die heeft ook zijn nut Huggy!!
Sterke powerlifters hebben 'm al veelvuldig gebruikt heb ik wel eens begrepen. ;)

• #4.106
Waarom is dat zo'n butt-oefening dan?

Het is helemaal geen verkeerde oefening (Ryan Kennely doet hem ook ;)) maar er zijn minstens 2 redenen waarom ik een cable push down niet als hoofdoefening voor triceps zou doen.

1) Massa bouwen doe je het beste door te werken met zware oefeningen met losse gewichten (barbells, dumbbells).
Een machine neemt altijd een deel van de oefening over, namelijk de controle over het gewicht. Bij losse gewichten zullen je spieren moeten samenwerken om een gewicht in balans te houden, waardoor je dus meer spiervezels aanspreekt.

2) Cable push down is een isolatieoefening...de concentratie ligt direct bij de triceps...op zich niet verkeerd...maar mijn persoonlijke voorkeur ligt bij compoundoefeningen waar diverse spiergroepen moeten samenwerken.
Ik ben immers geen bodybuilder, maar mijn doelstelling is om sterker in het benchen te worden.

Er is niets mis met machineoefeningen, maar als je echt sterk wilt worden zou de nadruk moeten liggen op trainen met barbells en dumbbells.
Als assist of isolatieoefeningen zijn machineoefeningen nadat je de hoofdoefeningen hebt gedaan zeker nuttig, waarbij dan meestal de nadruk op volume en minder op intensiteit ligt :).

Dan zie je ook heel vaak dat cable push down niet goed wordt uitgevoerd...dat men iets voorover gebogen staat is welhaast niet te vermijden, maar sommigen gaan echt met hun BDW aan de cable hangen om zodoende zware gewichten te kunnen hanteren...

• #4.107
Momenteel is het EK PL in Zweden (IPF/EPF)...er doen ook Nederlandse atleten mee, waaronder diverse forumleden!

Pardeep Kailey (KFC) werd 11e in de -82,5kg klasse met een totaal van 700kg! SQ 267,5 (pr) BP 175 (pr) DL 257,5kg.

Momenteel tillen de heren tot 100kg waarin Floris van Melis (Floris2) meedoet.

Via onderstaande link kun je e.e.a. live volgen.
Tevens is er een scoresheet waar uitslagen actuele uitslagen vermeld staan.

[Link niet meer beschikbaar]

Morgen tild Ielja Strik!
De verwachtingen zijn uiteraard vrij hoog.
Ik hoop dat ze inmiddels hersteld is van haar verkoudheid, want maandag had ze daar nogal wat last van.
Klik rechts op de pagina bij de T.V. op click to watch onder Championship Stream

Wat ik op die live stream zie, is dat ze het gewicht steeds aanpassen, zelfs omlaag. Is dat normaal? Bij gewichtheffen kan het gewicht alleen maar omhoog.

• #4.109
Wat ik op die live stream zie, is dat ze het gewicht steeds aanpassen, zelfs omlaag. Is dat normaal? Bij gewichtheffen kan het gewicht alleen maar omhoog.

Vergeet niet dat er per onderdeel (SQ/BP/DL) 3 beurten zijn...dus 9 in totaal per lifter!
Als iedereen b.v. bij het squatten de eerste beurt heeft gehad (waarbij het gewicht aan het halter van laag tot hoog gaat) gaat men naar de 2e beurt en wordt begonnen met degene die het laagste gewicht heeft opgegeven en gaat er dus weer gewicht van het halter...vervolgens gaat het weer omhoog, dat herhaalt zich zo 3x per onderdeel. :)

• #4.110
Alhoewel er veel aandacht was voor de prestaties van de heren, is het me niet ontgaan dat "onze" Ankie Timmers een bronzen medaille heeft gehaald op het EK PL in Zweden!!! :thumbs: :clap:

150px-Bronzen_medaille.svg.png
brons voor Ankie Timmers op het EK in de klasse tot -75kg !
SQ 175 (PR) BP 122,5 DL 210 (PR) Tot: 507,5kg (PR)​

Ankie heeft ook haar sporen verdient in de atletiekwereld...zo werd ze in 2008 nog 3e op het NK indooratletiek met kogelstoten!​

Oja...Jorg88 van dit forum ook nog effies gesproken...helaas maakte hij zich pas kenbaar op het moment dat we weer gingen...ik heb alreeds vaker gezegd...eerder je identiteit kenbaar maken...want ik kan mensen van het forum zomaar ergens tegenkomen zonder dat te weten...ik ben overigens vrij herkenbaar ;)

ja was ook stom maar ik dacht dat je me wel had gezien. ik had het nogal opvallende shirt van de new comers cup aan. maar jullie waren met een best grote groep aan het trainen daar dus dacht ik spreek hem straks wel aan :p maar wel netjes getraind volgens mij heb wel staan kijken als je bezig was. en heb je ook een paar x gehoord :p

Laatst bewerkt:
  • #4.112
150px-Gouden_medaille.svg.png
Ielja Strik wederom Europees Kampioen in de -90kg klasse! SQ 262,5 (PR) BP 183 DL 215 Tot: 660,5kg

:thumbs: :clap:

• #4.113
ja was ook stom maar ik dacht dat je me wel had gezien. ik had het nogal opvallende shirt van de new comers cup aan. maar jullie waren met een best grote groep aan het trainen daar dus dacht ik spreek hem straks wel aan :p maar wel netjes getraind volgens mij heb wel staan kijken als je bezig was. en heb je ook een paar x gehoord :p

Sorry, maar ik had je dus echt niet opgemerkt :o
Ik was echt gefocust op de training.
Op Logo's op T-shirts let ik al helemaal niet...hooguit op de rondingen in zo'n T-shirt bij de dames ;)
Volgende keer gewoon effies meteen voorstellen :)

• #4.114
150px-Gouden_medaille.svg.png
Ielja Strik wederom Europees Kampioen in de -90kg klasse! SQ 262,5 (PR) BP 183 DL 215 Tot: 660,5kg

:thumbs: :clap:

Ik heb e.e.a. nagekeken bij records op de lijst van de IPF...maar als ik me niet vergis heeft Ielja met 183kg daarmee een nieuw wereldrecord gedrukt bij de bench press three-lift!!!:eek:
Ze had dat wereldrecord met 183 al in de bench press single-lift.

Wellicht ten overvloedde maar benchpress three-lift is de BP tijdens een powerliftwedstrijd waar je ook SQ en DL hebt gedaan.
Single-lift BP zijn alleen maar BP-only wedstrijden zonder SQ en DL.

haha, dat je je focust op de training is wel positief toch ;) volgende x zal ik me laten horen :p

ik weet niet of je de resultaten van ilja al hebt gehoord ? hoorde net dat ze 183!! heeft gedrukt, dat is dus nog eens haar eigen WR maar nu zelfs op een PL wedstrijd. deadlift had ze wat minder gedaan voor haar doen, 215kg. jammer. en squat weet ik niet zeker dacht iets van 255 maar dat weet ik echt niet zeker.

en over de open bankdruk wedstrijd van 6 juni hoorde ik net dat er pas 4 inschrijvingen zijn. dus als jij nog mensen weet die mee willen doen? als het kan met aanmelden bij de bond ga ik misschien toch ook nog mee doen. praate net met tonia strik en die zij van ja doe gewoon en dacht van ag waarom ook niet het is gewoon bij atlas dusja wat heb ik te verliezen? maar weet niet hoelang het duurt om je aan te melden bij de bond?

---------- Toegevoegd om 16:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:11 ----------

oh ik zie dat ik net te laat ben XD en SQ iets hoger als dat ik dacht maar zij al dat ik dat niet zeker wist. zeker netjes

Laatst bewerkt:
  • #4.116
en over de open bankdruk wedstrijd van 6 juni hoorde ik net dat er pas 4 inschrijvingen zijn. dus als jij nog mensen weet die mee willen doen? als het kan met aanmelden bij de bond ga ik misschien toch ook nog mee doen. praate net met tonia strik en die zij van ja doe gewoon en dacht van ag waarom ook niet het is gewoon bij atlas dusja wat heb ik te verliezen? maar weet niet hoelang het duurt om je aan te melden bij de bond?

Dat met die inschrijvingen komt wel goed...alhoewel ik eerlijk gezegd ook geen tientallen deelnemers verwacht (op het NK BD waren er ruim 70!) omdat het seizoen immers is afgelopen.

Inschrijving sluit immers uiterlijk 29 Mei 2010...ik weet van een handjevol atleten dat ze mee willden doen, maar zich nog niet hebben opgegeven (waaronder ik) :o

Gewoon aanmelden bij de bond (jij kunt dat direct doen via Piet Legerstee van Atlas) en dan kun je al mee doen! :)

Laatst bewerkt:
Dat met die inschrijvingen komt wel goed...alhoewel ik eerlijk gezegd ook geen tientallen deelnemers verwacht (op het NK BD waren er ruim 70!) omdat het seizoen immers is afgelopen.

Inschrijving sluit immers uiterlijk 29 Mei 2010...ik weet van een handjevol atleten dat ze mee willden doen, maar zich nog niet hebben opgegeven (waaronder ik) :o

Gewoon aanmelden bij de bond (jij kunt dat direct doen via Piet Legerstee van Atlas) en dan kun je al mee doen! :)

nee ik verwacht er ook geen tientallen maar toch wel een stuk of 10/15.

wel jezelf opgeven he niet vergeten !:p

ja ik moet even langs piet gaan alleen zie ik hem eigenlijk nooit maar misschien ga ik morgen vroeg wel even dan is die er.

• #4.118
nee ik verwacht er ook geen tientallen maar toch wel een stuk of 10/15.

wel jezelf opgeven he niet vergeten !:p

ja ik moet even langs piet gaan alleen zie ik hem eigenlijk nooit maar misschien ga ik morgen vroeg wel even dan is die er.

Tja, ik hoop niet dat er echt maar zo weinig man meedoen...want dan zou het wel eens kunnen zijn dat de wedstrijd wordt afgelast :(

Het betreft overigens een Open bankdrukwedstrijd, hetgeen wil zeggen dat ook buitenlandse atleten of atleten die niet de NL nationaliteit hebben mogen meedoen...mja...vrijwel niemand weet dat (je moet wel lid zijn van een bond die onder auspiciën van de IPF valt).

Ik kom binnenkort sowieso nog eens lang bij Atlas, want Ielja heeft als het goed is een Rage X Inzer maat 56 dan voor me.
Die 58 zit toch wel wat ruim.

Tja, ik hoop niet dat er echt maar zo weinig man meedoen...want dan zou het wel eens kunnen zijn dat de wedstrijd wordt afgelast :(

Het betreft overigens een Open bankdrukwedstrijd, hetgeen wil zeggen dat ook buitenlandse atleten of atleten die niet de NL nationaliteit hebben mogen meedoen...mja...vrijwel niemand weet dat (je moet wel lid zijn van een bond die onder auspiciën van de IPF valt).

Ik kom binnenkort sowieso nog eens lang bij Atlas, want Ielja heeft als het goed is een Rage X Inzer maat 56 dan voor me.
Die 58 zit toch wel wat ruim.

nee het ging zoiezo door. piet wou het gewoon zoiezo door laten gaan zij tonia vandaag.

ja pardeep zou dacht ik op zijn buitenlandse wedstrijden flyers ofzo gaan uitdelen om het een beetje in de aandacht te brengen daar. zoiets ving ik een tijdje geleden op.

ja moet je doen, die 58 zat inderdaad los maar raar dat je dan toch zo moeilijk onder komt.

Huggy, je bent toch niet afgevallen?!!!! :eek:

Terug
Naar boven