We hebben het er al eens over dit gehad............ Ik ga hier niet in detail verklappen hoe je het geheel (dopingcontrole)kunt omzeilen er zijn honderden manieren voor en dat heb ik je toen ook voorgelegd in een privé bericht............................ Het is schrikbarend hoe belachelijk gemakkelijk het is........................... Hoe verklaar je anders dat atleten die op topniveau gefungeerd hebben jaren later uit de kast komen dat ze op grote schaal doping gebruikt hebben. Ondanks jou
o zo moeilijk te omzeilen strenge controles.................................. Ik heb het hier dan over zwaar betaalde atleten toch? en niet die een keer per jaar 3 beurten mogen bankdrukken in een wedstrijdje achter in het zaaltje van de lokale gymnastiekvereniging ..................................................En dan nog iets het is ook een fabel dat als je gebruikt je niet meer hoeft te trainen want alles komt vanzelf dan.............OOK niet waar, je zult toch als een gek moeten trainen het is een prestatie verhogend middel en geen tovermiddel

?...........................
Frans als het werkelijk zo belachelijk gemakkelijk het is, zoals jij het noemt, waarom worden er ieder jaar dan nog ook bij zwaar betaalde atleten waar grote commerciële belangen een rol spelen atleten betrapt?
Ik denk niet dat we zo naïef moeten zijn om veel waarde te hechten aan al die "honderden" manieren waarop je e.e.a. kunt omzeilen.
Blijkbaar heb je ook mijn vorig antwoord niet zo goed gelezen...ik hoor inderdaad tot die gymratten die "één keer per jaar mogen bankdrukken in een wedstrijdje achter in het zaalte van de lokale gymnastiekvereniging" zoals jij het noemt. Maar ik had het niet over mij...ik had het over Ad van de Ven, Ielja Strik en Joanne Schaefer...atleten die dus ook aan WK's meedoen! Ik weet dat Ielja alreeds meer dan 50x een dopingcontrole heeft gehad...en niet slechts alleen op wedstrijden wordt gecontroleerd...er wordt zogenaamd random gecontroleerd, dat wil dus zeggen dat ze ten allen tijde opgeroepen kunnen worden voor een controle, waarbij de controleur gewoon aan huis komt om te controleren, en niemand weet wanneer dat gebeurd, dus de atleten zeker niet, dus er is ook geen sprake van resultaten van voor en na de controle, een controle kan namelijk altijd plaatsvinden!
Ik heb verder ook nergens beweerd dat het een fabel is dat je niet hoeft te trainen als je doping gebruikt. Ik ben er juist van overtuigd dat mensen die doping gebruiken juist keihard trainen om zoveel mogelijk profijt van de middelen te hebben.
Maar weet je Frans, ik ben eigenlijk slechts een leek op dat gebied...alhoewel ik wel mijn beweringen staaf op gefundeerde en betrouwbare bronnen zoals de dopingautoriteit in NL.
Eigenlijk interesseerd het me helemaal niet hoe je een dopingcontrole kunt omzeilen omdat ik nooit heb overwogen en ook nooit zal overwegen om doping te gebruiken...ik hoef dus niets te omzeilen.
Wat mij stoord aan het verhaal is dat atleten die een uitmuntende prestatie neerzetten op dopinggecontroleerde wedstrijden dat daar erg laatdunkend word overgedaan omdat het immers een fluitje van een cent zou zijn om een dopingcontrole te omzeilen...zeker zul je atleten hebben, of beter gezegd hun doctoren die weten hoe je de boel wellicht kunt omzeilen, maar het is absoluut niet zo simpel als men ons wil doen laten geloven. Want als ik sommige verhalen mag geloven hoef je slechts een beetje vitamine C en wat dextrose te nemen en ze vinden niets terug in je urine van doping...het is toch naïef om zoiets te geloven.
Maar goed...wat mij betreft kunnen we het hierbij laten...mijn standpunt daarover is duidelijk...voor tips hoe je e.e.a. kunt omzeilen moeten mensen in elk geval niet bij mij zijn