MuscleMeat

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.301
Van de chocolade wat inderdaad een passie voor velen is, back to training!

Vandaag bij Haeflandsport getraind.

Heel bewust een lichte bankdruktraining gedaan omdat ik maandag mijn zwaarste training voor de wedstrijd op 6 juni heb.
Ik heb wel helaas nog altijd last van die verrekte spier of rib...zucht...het is er nog niet echt beter op geworden :(

Flat Bench Press: 20x20, 2x10x70, 5x100 & 5x5x130kg

Wide grip front latt pull down: 20x50, 3x10x70 & 3x10x75kg.

Weer een KISStraining (Keep It Short & Simple).

Daarna nog effies de trappen bij Snowworld opgelopen.

Morgen dan naar de beginnerswedstrijd powerliften in Papendal!
Ik doe zelf niet mee, maar heb er hier op het forum veel aandacht aan besteed en uiteraard wil ik het niet missen! :)

Ik sus mijn geweten nu altijd door alleen nog maar Kinderchocolade te eten met extra veel melk (best wel lekker, hoor!)...ik koop hem zogenaamd voor de kids...en wie eet hem op? :o

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Mmm, die zijn zo lekker! Neem je morgen echte Limburgse rijstevlaai mee? :D

• #4.303
Mmm, die zijn zo lekker! Neem je morgen echte Limburgse rijstevlaai mee? :D

:roflol: Dan zou ik die vlaai vandaag al moeten halen...want morgen vroeg vertrekken we al om 06:45 :eek:
Daarbij weet ik ook niet of er gelegenheid is om ergens iets koel te bewaren, want vlaai moet koel staan, net als bier ;)

Ik neem morgen mijn bakjes rijst met kip mee :)

ik denk dat ik mijn eten morgen maar meteen na de weging op eet anders is alles straks weg als je in de buurt komt bij huggy :P

• #4.308
ik denk dat ik mijn eten morgen maar meteen na de weging op eet anders is alles straks weg als je in de buurt komt bij huggy :P

Wegen is van 09.00 - 10.00...in die tijd kan ik heel veel "wegwerken" van hetgeen me is toevertrouwd :p

haha ja dat denk ik ook :p

• #4.310
Vandaag naar de Beginnerswedstrijd Powerliften in Papendal in Arnhem

06:45 vertrokken vanuit Spaubeek met Leon Smeets (bondscoach) Denkemenke, Kevin Pijls (die als lifter vandaag als de lichste bij de heren heel mooie resultaten heeft neergezet) en ikzelf dan.

Tegen de klok van 08.20 aangekomen in Papendal...wat een complex...best wel groot! En mooie ligging midden in de veluwe.

Er waren vandaag liefst 29 atleten naar deze beginnerswedstrijd gekomen.
Aan het niveau was niet te merken dat het om een beginnerswedstrijd ging! Als ik de officiële uitslagen heb, maak ik deze nog wel bekend.

De wedstrijd begon om exact 10.30 en was kort na 14.00 afgelopen, het liep allemaal erg vlot (260 beurten in 240 minuten is bijna "lopend bandwerk" ;)).

Leuk om zoveel mensen van het forum te zien en dat er zoveel mensen van de NL selectie aanwezig waren!

Na de wedstrijd nog effies samen gezeten en een lekker biertje gedronken!
Op de terugweg nog effies gestopt bij de Mc Donalds en daar de inwendige mens nog versterkt.
Kevin was onder de indruk...wat kunnen (jullie) eten ;)

Vandaag naar de Beginnerswedstrijd Powerliften in Papendal in Arnhem

06:45 vertrokken vanuit Spaubeek met Leon Smeets (bondscoach) Denkemenke, Kevin Pijls (die als lifter vandaag als de lichste bij de heren heel mooie resultaten heeft neergezet) en ikzelf dan.

Tegen de klok van 08.20 aangekomen in Papendal...wat een complex...best wel groot! En mooie ligging midden in de veluwe.

Er waren vandaag liefst 29 atleten naar deze beginnerswedstrijd gekomen.
Aan het niveau was niet te merken dat het om een beginnerswedstrijd ging! Als ik de officiële uitslagen heb, maak ik deze nog wel bekend.

De wedstrijd begon om exact 10.30 en was kort na 14.00 afgelopen, het liep allemaal erg vlot (260 beurten in 240 minuten is bijna "lopend bandwerk" ;)).

Leuk om zoveel mensen van het forum te zien en dat er zoveel mensen van de NL selectie aanwezig waren!

Na de wedstrijd nog effies samen gezeten en een lekker biertje gedronken!
Op de terugweg nog effies gestopt bij de Mc Donalds en daar de inwendige mens nog versterkt.
Kevin was onder de indruk...wat kunnen (jullie) eten ;)

Dus een leuke mooie dag weer huggy? NICE daar doe je het voor toch?;)

Huggy, je hebt je weer laten zien als een heel sympathieke kerel.
Je bent misschien niet snel genoeg als lader, maar zeker voor de forumleden zal blijken dat jij een soort van vaste waarde gaat worden op de wedstrijden. ;)

Ik vond het jammer dat ik niet even een shirt kon proberen.
Ik heb inmiddels weer al bijna twee weken niets gedaan ivm mijn elleboog blessure, en zag het niet zitten om die weer terug naar de kl_te te helpen... :o

Wel top van je dat je die shirts had meegenomen zodat Niels eens even kon snuffelen aan "geared bench pressing" :D
Voor mij werd ook even duidelijk hoe sterk jij eigenlijk bent... :bow:
Als je ziet wat jij uit kan drukken als je zo'n shirt aan hebt.
Een stukje vanaf de borst geloof ik het wel met zo'n shirt, dat zal best wel helpen, maar ik zag hoe zwaar het was voor Niels om bovenin de halter uit te drukken. :thumb:

Ik ga zelf het advies van Ilja volgen denk ik wat betreft de shirts en bandages enzo.
Wel meer voor Nick als voor mezelf natuurlijk, maar ik ga het toch ook wel proberen denk ik.

Ook al heb ik vandaag wel gezien dat ik geen aspiraties moet hebben om nog iets te gaan voorstellen in het powerliften/bankdrukken... :o
Best wat sterke gasten gezien! :thumb:

• #4.315
Huggy, je hebt je weer laten zien als een heel sympathieke kerel.
Je bent misschien niet snel genoeg als lader, maar zeker voor de forumleden zal blijken dat jij een soort van vaste waarde gaat worden op de wedstrijden. ;)

Ik vond het jammer dat ik niet even een shirt kon proberen.
Ik heb inmiddels weer al bijna twee weken niets gedaan ivm mijn elleboog blessure, en zag het niet zitten om die weer terug naar de kl_te te helpen... :o

Wel top van je dat je die shirts had meegenomen zodat Niels eens even kon snuffelen aan "geared bench pressing" :D
Voor mij werd ook even duidelijk hoe sterk jij eigenlijk bent... :bow:
Als je ziet wat jij uit kan drukken als je zo'n shirt aan hebt.
Een stukje vanaf de borst geloof ik het wel met zo'n shirt, dat zal best wel helpen, maar ik zag hoe zwaar het was voor Niels om bovenin de halter uit te drukken. :thumb:

Ik ga zelf het advies van Ilja volgen denk ik wat betreft de shirts en bandages enzo.
Wel meer voor Nick als voor mezelf natuurlijk, maar ik ga het toch ook wel proberen denk ik.

Ook al heb ik vandaag wel gezien dat ik geen aspiraties moet hebben om nog iets te gaan voorstellen in het powerliften/bankdrukken... :o
Best wat sterke gasten gezien! :thumb:

Hahaha, zeker weten dat ik als lader absoluut niet waardetoevoegend ben op een wedstrijd...en je weet dikke mensen zijn over het algemeen wel sympathiek ;)

Jammer dat je inderdaad niet effies kon proeven aan het shirted pressen...maar ik begrijp het wel...je hebt er niets aan als je effies met gewichten tussen 180-200kg gaat stoeien en dan vervolgens weer een tijdje last hebt van je elleboog.

Ik heb Niels mijn oude 54 meegegeven zodat hij eens wat kan experimenteren. Dat ik momenteel (als ik een goede dag heb) 220+ kan drukken heeft ook zijn tijd nodig gehad...in 2008 drukte ik 195kg, in 2009 215kg en 2010 dan de mijlpaal van 225kg bereikt. Shirted pressen lijkt simpel, maar is het niet!

Wat Ielja betreft...ze is niet voor niets wereldrecordhoudster en diverse keren Wereld-, Europees- en Nederlands kampioen Powerliften/Bankdrukken. Ik kan je alleen maar adviseren om een keer met haar iets af te spreken en dan eens naar Atlas rijden.

Wat je aspiraties betreft moet je niet vergeten dat de gemiddelde leeftijd gisteren een stuk lager was dan die van ons, toch?
En jij moet ook geen powerliftwedstrijden meer willen gaan doen (hoef ik ook niet meer te proberen), maar bankdrukwedstrijden zie ik je nog wel doen! Als ik zie hoe snel je vooruit gaat als je serieus bankdruk gericht traind...tis alleen jammer van je elleboog...wellicht overwegen om met ellbowsleeves te trainen?

Wellicht zien we ons nog 6 juni...Artan komt dan ook...er doen overigens zo'n 30 man die dag...het valt dus nog mee.

elbowxlrg.jpg

Dit zijn goede sleeves, ik heb ze zelf ook, je kunt namelijk de banden aantrekken daar waar de pijntjes zitten dit zal zeker helpen.

Hier heb ik deze besteld;

http://www.inzernet.com/detail.asp?PRODUCT_ID=SLEEVES_ELBOW_XT

• #4.317
Wellicht leuk om te weten:

Ielja Strik, Joanne Schaefer en Ad van de Ven doen namens NL mee aan het WK BD in Killeen in Texas in de USA van 25-29 mei!

Ielja en Joanne hebben wereldrecords op hun naam staan met respectievelijk 183 en 200,5kg...in NL is bij de heren niemand tegen Ad opgewassen hij drukt 250+ :eek:...maar op het WK zal hij het moeilijker krijgen.

---------- Toegevoegd om 13:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:00 ----------

elbowxlrg.jpg

Dit zijn goede sleeves, ik heb ze zelf ook, je kunt namelijk de banden aantrekken daar waar de pijntjes zitten dit zal zeker helpen.

Hier heb ik deze besteld;

http://www.inzernet.com/detail.asp?PRODUCT_ID=SLEEVES_ELBOW_XT

Yep, dat zijn ze :)
Het is weliswaar niet toegestaan op powerlift/bankdrukwedstrijden maar als blessure preventie tijdens trainingen zeker aan te bevelen.

Je kunt bij Inzer zelf bestellen, maar in NL kun je ook bij Ielja Strik en Henk Keizer terecht, beiden zijn distribiteur voor Inzer.

AUB René, hoor toch eens op om hier iedereen de illusie te verkopen dat er op gecontroleerde wedstrijden enkel atleten rondlopen die clean zijn.................. Dit is een naïeve veronderstelling. ;)..................................
Kijk eens naar onze wielrenners wereld deze jongens leven ervan hoe ze de boel kunnen flessen........................................................................................................................

gr;)

Terug
Naar boven