AndroidHealthClinic

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.361
Ik ben ook lid van NPB geworden, train gewoon thuis en gear moet mag je zelf bepalen. Ik doe 6 juni mee aan de bankdrukwedstrijd bij Atlas en die doe ik ook gewoon RAW.

6 juni zijn we concurrenten :p...ik neem tenminste niet aan dat je dan opeens -125kg weegt ;)
In onze klasse doet volgens mij alleen dan nog maar Badal Djindra mee.
En als Badal en/of ik weer blunderen en uitbommen, tja dan ben je zomaar de numero uno! :rolleyes:
Ik zou je willen adviseren om weer met 160kg te beginnen...dat is inmiddels toch wel een safebeurt voor je, toch?
En vervolgens kijken hoe het gaat op die dag...is toch wel wat meer mentale druk op je, omdat het een officiële wedstrijd betreft!

---------- Toegevoegd om 15:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:27 ----------

Helaas bij mij in de buurt geen sportscholen waar ik in gear kan trainen mbt techniek. Gelukkig hebben we DBB en is filmen ook een optie.

Desondanks zou ik je willen aanraden om toch een keer te gaan trainen bij Ielja Strik (Atlas) of Wim Wamsteeker (Alkmaar) om daar de kneepjes van het vak m.b.t. gear te leren :).

Aangezien ik bij Ielja me gear zal aanschaffen, lijkt het me net zo handig dan gelijk een training mee te pakken. Zal dan toch ook moeten passen enzo.

Goed dat je me er op attendeerd dat je nog een toevoeging hebt gedaan...had het niet gezien :o

Leuk dat het je bevallen heeft!
We hopen altijd dat er mensen zijn die de overstap willen maken naar het powerliftplankier, daar doe je het uiteindelijk voor zo'n beginnerswedstrijd.

- Je kunt gewoon in je eigen sportschool blijven trainen...het staat je uiteraard vrij om ook te gaan trainen in een sportschool waar leden van de NPB trainen, maar dat bepaal je verder zelf.

- De meeste lifters op een wedstrijd doen in gear mee...je bent echter NIET verplicht om in gear te liften...je mag dus RAW meedoen.
De eerlijkheid gebied me echter te vertellen dat een gearlifter dus een voordeel heeft t.o.v. een rawlifters, alhoewel gearlifters sneller uitbommen dan een rawlifter...ieder voordeel heeft dus ook zijn nadeel.

- Ik kan je alleen maar aanbevelen om je een coach te zoeken, hierin wordt een bepaalde eigen initiatief verwacht. Er zal niemand bij jou komen aankloppen.
Ik weet niet waar je precies woont, maar ik weet dat bij SSS Alkmaar, Spartacus (Noord Scharwoude) en Atlas (Nijmegen) van oudsher sportscholen zijn waar veel powerlifters trainen en die dus ook trainers hebben met veel ervaring. Ikzelf kom regelmatig bij Atlas en train ook in Spaubeek (Limburg) bij Leon Smeets (bondscoach).
Je hoeft niet iedere week naar zo'n club te gaan...schema's en op- en aanmerkingen kan een coach je ook via internet bezorgen.
Wel is het belangrijk om goed te leren liften in gear en daar heb je zeker hulp bij nodig.

- De kosten van het lidmaatschap van de NPB bedragen €41,- per jaar, een deel van dat bedrag gaat naar de KNKF (Koninklijke Nederlandse Krachtsport & Fitness Federatie) waar de NPB bij is aangesloten.
In Papendal ligt het hoofdkantoor van de KNKF en NOC*NSF.

- Last but not least...de voorzitster Carmen Sjardijn haalde dat reeds kort aan in haar slotbetoog...wedstrijden van de NPB zijn dopinggecontroleerd!
Wel iets om rekening mee te houden.

- Aanmelden kan via de website maar je kunt ook een mailtje naar mij sturen dan regel ik het verder wel voor je!
rene.hamers@live.nl

Denk er maar eens over na en je bent van harte welkom! :)

Okay, dan is de locatie van de club wel van ondergeschikt belang, als ik me zou aanmelden zou ik toch liever hoofdzakelijk zelf trainen.
Ik woon verder in Zuid-Holland, dus die clubs die jij noemt zijn wel een eindje weg:p.

Wat gear betreft ben ik er niet over uit nog. Ik vind raw eigenlijk veel leuker. Aan de andere kant maak ik geen schijn van kans later als ik raw meedoe.

In ieder geval zal ik sowieso een poos raw blijven liften, gear vind ik in mijn stadium nog een beetje lomp, ik doe de grote 3 nog maar 5 maanden en wil daar eerst een betere techniek en betere stats op hebben alvorens ik die overstap maak. Uiterraard zal ik daarbij hulp zoeken.

Wat doping betreft: ik gebruik niet, heb niet gebruikt en ben het niet van plan. Dus dat is geen enkel probleem.

6 juni zijn we concurrenten :p...ik neem tenminste niet aan dat je dan opeens -125kg weegt ;)
In onze klasse doet volgens mij alleen dan nog maar Badal Djindra mee.
En als Badal en/of ik weer blunderen en uitbommen, tja dan ben je zomaar de numero uno! :rolleyes:
Ik zou je willen adviseren om weer met 160kg te beginnen...dat is inmiddels toch wel een safebeurt voor je, toch?
En vervolgens kijken hoe het gaat op die dag...is toch wel wat meer mentale druk op je, omdat het een officiële wedstrijd betreft!

---------- Toegevoegd om 15:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:27 ----------

.

Ik opende zaterdag met 150 en dat zal ik 6 juni ook doen, wss dan 160 en daarna 162,5/165

• #4.365
Ik opende zaterdag met 150 en dat zal ik 6 juni ook doen, wss dan 160 en daarna 162,5/165
Sorry, je hebt gelijk...ik was vergeten dat je met 150kg was begonnen :o
Uiteraard is het verstandiger om ook 6 juni met 150kg te beginnen.
Pff...mijn geheugen is lek als een zeef...weet wel de gewichten waar mensen mee eindigden, maar niet meer waarmee ze begonnen :o

---------- Toegevoegd om 15:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:42 ----------

Aangezien ik bij Ielja me gear zal aanschaffen, lijkt het me net zo handig dan gelijk een training mee te pakken. Zal dan toch ook moeten passen enzo.

Heel goed idee!
Als je het dan van te voren laat weten, kijk ik of ik het geregeld krijg en kom ik ook eventueel langs...lijkt me leuk om een keer samen te trainen! :)

• #4.367

:roflol:...ik begin al vroeg te dementeren :o

Mja...zolang ik nog zo nu en dan een respectabel gewicht kan benchen mag ik niet klagen ;)

---------- Toegevoegd om 15:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:50 ----------

Okay, dan is de locatie van de club wel van ondergeschikt belang, als ik me zou aanmelden zou ik toch liever hoofdzakelijk zelf trainen.
Ik woon verder in Zuid-Holland, dus die clubs die jij noemt zijn wel een eindje weg:p.

Wat gear betreft ben ik er niet over uit nog. Ik vind raw eigenlijk veel leuker. Aan de andere kant maak ik geen schijn van kans later als ik raw meedoe.

In ieder geval zal ik sowieso een poos raw blijven liften, gear vind ik in mijn stadium nog een beetje lomp, ik doe de grote 3 nog maar 5 maanden en wil daar eerst een betere techniek en betere stats op hebben alvorens ik die overstap maak. Uiterraard zal ik daarbij hulp zoeken.

Wat doping betreft: ik gebruik niet, heb niet gebruikt en ben het niet van plan. Dus dat is geen enkel probleem.

Prima standpunt wat doping betreft! :thumbs:

En er is absoluut niets mis met als je liever een poosje raw wilt blijven liften.

Het probleem met rawliften is dat we helaas al vaker rawwedstrijden (waar gear niet is toegestaan) hebben moeten annuleren i.v.m. te weinig deelname. Er zijn een heleboel mensen die "krakelen" dat er te weinig mogelijkheden zijn voor rawlifters, en als die mogelijkheid vervolgens geboden wordt laat men het afweten :(.
De kritiek komt wat dat betreft dus vooral uit de hoek van mensen die zelf niet actief zijn in de wedstrijdsport.

Prima standpunt wat doping betreft! :thumbs:

En er is absoluut niets mis met als je liever een poosje raw wilt blijven liften.

Het probleem met rawliften is dat we helaas al vaker rawwedstrijden (waar gear niet is toegestaan) hebben moeten annuleren i.v.m. te weinig deelname. Er zijn een heleboel mensen die "krakelen" dat er te weinig mogelijkheden zijn voor rawlifters, en als die mogelijkheid vervolgens geboden wordt laat men het afweten :(.
De kritiek komt wat dat betreft dus vooral uit de hoek van mensen die zelf niet actief zijn in de wedstrijdsport.

Dat is wel zonde, rawwedstrijden hebben zeker hun charme.

Maar bedankt voor alle info, ik ga me zeker eens wat beter orienteren en dan kijken wat ik echt wil. Ik ben redelijk nieuw in deze wereld, dus ik wil wel eerst m'n dingen overdenken:).

• #4.369
Dat is wel zonde, rawwedstrijden hebben zeker hun charme.

Maar bedankt voor alle info, ik ga me zeker eens wat beter orienteren en dan kijken wat ik echt wil. Ik ben redelijk nieuw in deze wereld, dus ik wil wel eerst m'n dingen overdenken:).

Bezint eer ge begint! ;)
Heel verstandig :).

• #4.370
24/5 Training bij Leon Smeets in Spaubeek

Flat Bench Press:
RAW: 20x20, 15x60, 10x100, 5x100, 5x130, 3x162,5, 3x165 en 3x170kg :)
Met mijn rawkracht is verder niets mis mee ;).

Shirted: Ging het helemaal niet zo goed vandaag :(
3x200 (met een board) en dat ging probleemloos en vervolgens liggen te worstelen met gewichten tussen 220-225...ik kwam verdorie niet onder...toch wat minder naar de Mc Donalds gaan :o...pfff...vervolgens weer terug naar 210, het shirt wat hoger laten zitten en dat ging uiteindelijk dan wel goed. Daarna gestopt...de vermoeidheid sloeg toe...was helemaal leeggezweet.
Volgende week laatste shirtedtraining en dan na die 200kg maar een kleinere stap maken en zorgen dat ik eerst met 210 een fastoenlijke beurt maak voordat ik naar 220kg ga.

Vervolgens nog wat willen rowen, kon ik vergeten, 20kg deed al pijn aan mijn rib :mad:.
Maar wat Front Latt Pull down gedaan 4x10x70kg.

Special gast vandaag was Carmen Sjardijn...voorzitster van de NPB...ze heeft binnenkort een EK PL en kwam vandaag een training in gear op de 3 onderdelen bij Leon doen...ook een sterke dame :cool:!

Laatst bewerkt:
Flink sterk René! :bow:

RAW goed sterk hoor René! jammer dat je weer niet onderkomt met shirt. hopen dat het over 1.5 week beter gaat.

• #4.373

Als ik een tijdje tripples maak zit er meestal wel een stijgende lijn in...jammer dat ik dat niet constant zo kan doen ;)
Daarbij heb ik ook een lang weekend vrij gehad...dus de omstandigheden waren ook weer optimaal.

---------- Toegevoegd om 11:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:31 ----------

RAW goed sterk hoor René! jammer dat je weer niet onderkomt met shirt. hopen dat het over 1.5 week beter gaat.

Ja, het was gisteren ellende met het shirt...ging echt niet lekker.
Onvoorstelbaar, daar ik nu toch een 58 heb, wat toch 2 maten groter is.
Ach ja...aanstaande maandag nog een kans om het wel goed te doen...en die moet ik dan ook maar eens benutten! :)

Ja, het was gisteren ellende met het shirt...ging echt niet lekker.
Onvoorstelbaar, daar ik nu toch een 58 heb, wat toch 2 maten groter is.
Ach ja...aanstaande maandag nog een kans om het wel goed te doen...en die moet ik dan ook maar eens benutten! :)

ja we hebben allemaal zo onze goede en slechte dagen he. ik had vandaag ook een k*t dag.. alles voelde zwaar aan. had last in mijn traps. hoe dat komt weet ik niet. en kreeg steeds kramp in mijn benen maar dat is ook niet zo gek, ik had gister iets meer dan 70km gemountainbiket.. na 2 jaar niks met da ding gedaan te hebben XD

Nog wedstrijden binnenkort huggy? En wat is het gewicht wat je dat wil pakken?

• #4.376
Nog wedstrijden binnenkort huggy? En wat is het gewicht wat je dat wil pakken?

6 juni is een Open Nederlandse Bankdrukwedstrijd bij Atlas in Nijmegen.
Wat ik wil?
Wat ik kan is een betere vraag ;)
Ik wil in elk geval het maximale uit mezelf halen op die dag en me alsnog revancheren voor het NK waar ik helaas uitbomde.
Ik doe dus liever geen voorspellingen meer...op dit moment past bescheidenheid en ben ik blij als ik een respectabel/acceptabel gewicht druk op een wedstrijd (200+).

---------- Toegevoegd om 16:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:08 ----------

ja we hebben allemaal zo onze goede en slechte dagen he. ik had vandaag ook een k*t dag.. alles voelde zwaar aan. had last in mijn traps. hoe dat komt weet ik niet. en kreeg steeds kramp in mijn benen maar dat is ook niet zo gek, ik had gister iets meer dan 70km gemountainbiket.. na 2 jaar niks met da ding gedaan te hebben XD

Soms zit het mee, soms zit het tegen...dat is vrij normaal.
Zolang het maar meer mee zit en minder tegen zit, hé :)

Ik kan me er iets bij voorstellen dat als je 70km gefietst hebt dat je dan last van spierpijn en krampen hebt...tis nogal een afstand :eek:

Soms zit het mee, soms zit het tegen...dat is vrij normaal.
Zolang het maar meer mee zit en minder tegen zit, hé :)

Ik kan me er iets bij voorstellen dat als je 70km gefietst hebt dat je dan last van spierpijn en krampen hebt...tis nogal een afstand :eek:

ja ik heb niet zo heel vaak dat bankdrukken niet lekker gaat duss dat zit wel snor :p

ja behoorlijke afstand. laatste x dat ik het deed is 2 jaar geleden. toen woog ik nog zo'n 15 kilo minder. dusjah :P mja een beetje conditie training kan geen kwaad he.

6 juni is een Open Nederlandse Bankdrukwedstrijd bij Atlas in Nijmegen.
Wat ik wil?
Wat ik kan is een betere vraag ;)
Ik wil in elk geval het maximale uit mezelf halen op die dag en me alsnog revancheren voor het NK waar ik helaas uitbomde.
Ik doe dus liever geen voorspellingen meer...op dit moment past bescheidenheid en ben ik blij als ik een respectabel/acceptabel gewicht druk op een wedstrijd (200+).

Snap dat je geen voorspelling wil doen voor als het ''tegenvalt'' maar je klinkt niet heel gedreven om hoog te scoren of lijkt dat zo?

• #4.380
Snap dat je geen voorspelling wil doen voor als het ''tegenvalt'' maar je klinkt niet heel gedreven om hoog te scoren of lijkt dat zo?

Dat lijkt maar zo ;)
Ik had voor het NK ook wat veel hooi op de vork genomen door te beweren dat ik me moest schamen als ik geen 230kg zou halen...220 bleek nog te veel van het goede op die dag :o
Ik ben zeker gedreven, maar nogmaals bescheidenheid lijkt me in deze gepast...(ik zou erg blij zijn als ik op 6 juni 220kg+ bench).

---------- Toegevoegd om 15:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:48 ----------

Laten we het hopen, ik ga er in elk geval voor! :)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven