MuscleMeat

Benchpresslog from lazy huggybear

Dat lijkt maar zo ;)
Ik had voor het NK ook wat veel hooi op de vork genomen door te beweren dat ik me moest schamen als ik geen 230kg zou halen...220 bleek nog te veel van het goede op die dag :o
Ik ben zeker gedreven, maar nogmaals bescheidenheid lijkt me in deze gepast...(ik zou erg blij zijn als ik op 6 juni 220kg+ bench).

---------- Toegevoegd om 15:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:48 ----------

Laten we het hopen, ik ga er in elk geval voor! :)

Ok duidelijk :) Succes!

Ik heb nog niet je hele log doorgelezen, maar sinds hoelang focus je eigenlijk alleen op de bench en heb je andere powerlift onderdelen laten vallen? Mijn excuses als het al eens voorbij is gekomen.

sinds 1975 ofsow gok ik:P

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.384
Klik op z'n naam -> Voeg toe op negeerlijst.

Presto. :thumbup:

Thnx! :)
Als hij op die manier blijft doorgaan zal ik dat zeker doen!

---------- Toegevoegd om 10:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:20 ----------

Ik heb nog niet je hele log doorgelezen, maar sinds hoelang focus je eigenlijk alleen op de bench en heb je andere powerlift onderdelen laten vallen? Mijn excuses als het al eens voorbij is gekomen.

Begrijpelijk dat je niet mijn hele log hebt gelezen, het zijn inmiddels ruim 220 pagina's met bijna 4500 reacties :)

Andere powerliftonderdelen heb ik sinds 1994 laten vallen.
Van '89 tot '94 getraind, ook SM gedaan, maar door een rugblessure noodgedwongen te stoppen.
'03 (bijna 10 jaar later weer de draad opgepakt) en sinds '07 bankdrukwedstrijdgericht bezig.

Ik doe alleen nog maar wat ik "leuk" vind en waar ik "goed" in ben.
Ik wil namelijk met plezier kunnen trainen en heb geen zin om weer voor langere tijd in de lappenmand te belanden.
Desondanks geef ik ruiterlijk toe dat SQ + DL heel belangrijke oefeningen zijn die in in ieder serieus krachtsportschema zouden moeten thuishoren, net als BP en OP.

---------- Toegevoegd om 10:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:29 ----------

:roflol: bijna goed...zo'n 20 jaar later.

1975. :roflol:
Train je lekker sinds je 6e. :p

• #4.386
28/5 training Haeflandsport

Bewust "lichte" bankdruktraining op circa 70% van mijn 1 RM
Flat Bench Press: 20x20, 2x10x70, 5x100 & 5x5x130kg.
Tweemaal de week een high intensity training is te veel van het goede...daarom hiervoor gekozen.

Close Grip Bench Press: 4x8x90kg.
De handen 40 cm uitelkaar (smaller is funest voor mijn polsen), bovenarmen langs het lichaam en halter op de buik laten neerkomen.
Dat is voor mij de natuurlijke manier van smal bankdrukken.
Als je voor een spiegel gaat staan en je brengt je armen in een horizontale positie dan staan je ellebogen in een hoek van 90 graden met je bovenlichaam...als je dan een halter zou vasthouden zou deze terhoogte van je keel komen. Als je vervolgens je armen lang je lichaam houdt (je ellebogen tegen je romp aandrukt) en je zou een halter vasthouden dan zou die halter beslist op buikhoogte liggen.
Dat verklaard waarom ik vaak last had van mijn schouders bij smal bankdrukken, ik wilde namelijk met een smalle greep de halter (vrij hoog) op mijn borst laten neerkomen en door de onnatuurlijke stand van de onderarmen veroorzaakte dat een ongezonde spanning op mijn schouders.
Tja...krachtsport is ook een combinatie van anatomie & mechanica ;)

Seated Shoulder press: 20x50, 10x75 & 4x8x100kg

Wide Grip Front Latt Pull Down: 20x50 & 6x10x75kg

Aanstaande maandag de laatste training bij Leon voor de wedstrijd van 6 juni en dan de rest van de week niets doen en goed eten...en daar ben ik ontzettend goed in! ;)
Ik verwacht overigens dat ik ruim 150kg zal wegen...door het nemen van creatine kom ik altijd zo'n 3 kg bij (waarschijnlijk door het vasthouden van vocht) en ik ben ook gestopt met dieëten.
Volgende week veel rood vlees eten, maakt je lekker agressief :fire:

En dan wel rauw he huggy , dat is hardcore en dan sta ik niet in voor de PR's die je op de wedstrijd gaat neerzetten

• #4.388
En dan wel rauw he huggy , dat is hardcore en dan sta ik niet in voor de PR's die je op de wedstrijd gaat neerzetten

:roflol:
Echt rauw is overigens als "het" nog beweegt op je bord...en je gekerm hoord als je mes en vork erin steekt ;)
Ik denk wat hieronder aan de haak hangt, dat dat wel genoeg moet zijn om de week door te komen :D

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Maar alle gekheid op een stokje...ik zal nooit meer de blunder maken om voor een wedstrijd te gaan afvallen...echt niet!
Dat kost me teveel kracht!

Mmm speklappen zijn toch echt mijn favoriet jammer genoeg is het niet erg goed voor me, heb het al in geen maanden gehad :(.

dude, biefstuk > speklappen zooooooooooooo hard man!

• #4.391
Mijn voorkeur gaat ook uit naar (kogel)biefstuk, ossehaas, rundertartaar, rosbeef, varkenshaas, kip/kalkoenfilèt en zalm/tonijn :lick:
Op zich allemaal vrij mager vlees met een hoog eiwitgehalte.
Een karbonaadje, braadworsten en dat soort vlees lust ik niet...als ergens een vetrandje aan is vind ik het al smerig (hypocriet hé...heb zelf ook menige vetrand :o) Rookworsten zoals je die b.v. bij de HEMA krijgt moet ik zelfs van :kots:

Een bezoekje aan een steakhouse ben ik wel voor te porren (ben ook al tevreden met een Bigmacmenu ;))

braadworst is okay, vooral die @ geleander kirmiss (hint, hint)

Ik vreet alles op alle manieren wat hoeven, klauwen, veren, vacht en/of een staart heeft gehad in bij voorkeur grote hoeveelheden! :D

Ik vreet alles op alle manieren wat hoeven, klauwen, veren, vacht en/of een staart heeft gehad in bij voorkeur grote hoeveelheden! :D

+1 er is maar bar weinig gebakken vlees wat ik niet eet, koud vlees hou ik daarintegen vaak niet van

• #4.395
Het Laatste Nieuws uit Killeen, Texas, USA.

150px-Gouden_medaille.svg.png
Ielja Strik is wederom wereldkampioen bankdrukken!!!
In de -90kg klasse drukte zij 160 -175 -185 als 185kg was gelukt, had ze haar eigen wereldrecord met 2kg verbeterd.

150px-Zilveren_medaille.svg.png
In de 90+ klasse is Joanne Schaefer 2e geworden: 185 - 192,5 - 202,5
1e werd de Russische Lugovaya Irina die bleek in staat te zijn omzelfs 205kg te drukken!
202,5kg is in elk geval een WR bij de Masters...want Joanne is inmiddels ook al 42 lentes

Geweldige prestaties van beide dames! :thumbs: :clap: :bow:

Laatst bewerkt:
die laatste beurt van ielja was ook erg risicovol ik weet niet hoe de 175kg ging maar alsnog een zeer goede prestatie.

zo mooie prestatie van allebei!

Het Laatste Nieuws uit Killeen, Texas, USA.

150px-Gouden_medaille.svg.png
Ielja Strik is wederom wereldkampioen bankdrukken!!!
In de -90kg klasse drukte zij 160 -175 -185 als 185kg was gelukt, had ze haar eigen wereldrecord met 2kg verbeterd.

150px-Zilveren_medaille.svg.png
In de 90+ klasse is Joanne Schaefer 2e geworden: 185 - 192,5 - 202,5
1e werd de Russische Lugovaya Irina die bleek in staat te zijn omzelfs 205kg te drukken!
202,5kg is in elk geval een WR bij de Masters...want Joanne is inmiddels ook al 42 lentes

Geweldige prestaties van beide dames! :thumbs: :clap: :bow:

nice! ik wist dat ilja voor de 185 ging, jammer dat deze niet gelukt is maar alsnog wereldkampioen. super! thanks voor het op de hoogte houden :P

• #4.399
zo mooie prestatie van allebei!

Zeker weten!

Ad van de Ven heeft overigens in de klasse tot -110kg net 250kg gedrukt...zijn 1e beurt met 250 werd wegens nadrukken/ongelijke strekking afgekeurd en zijn 3e beurt met 257,5 lukte helaas ook niet.
Goed voor een 10e plek. Een mooie prestatie in zo'n sterk deelnemersveld.
De nummer 1 drukte 307,5kg (een nieuw WR) :eek:

Zeker weten!

Ad van de Ven heeft overigens in de klasse tot -110kg net 250kg gedrukt...zijn 1e beurt met 250 werd wegens nadrukken/ongelijke strekking afgekeurd en zijn 3e beurt met 257,5 lukte helaas ook niet.
Goed voor een 10e plek. Een mooie prestatie in zo'n sterk deelnemersveld.
De nummer 1 drukte 307,5kg (een nieuw WR) :eek:

woow t*ring 307,5kg met een BW van -110 XD sick

Terug
Naar boven