MuscleMeat

Benchpresslog from lazy huggybear

die Chinees lijkt op Theo vd Laan op een dieetje van frituurvet+anadrol!

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.422
Nee, maar dat onderstreept alleen nog maar eens wat ik beweerde.
Als een sterke NL'er het met ondersteuning van de fuel niet voor elkaar krijgt, dan krijgt een 'niet NL'er' het zonder zeker niet voor elkaar denk ik. ;)
Ik heb ook wel eens horen beweren dat de 'Ultimate bench press power routine's' enzo die we op het net vinden, niet echt de manieren zijn waarop de 'cracks' echt trainen...
Dat zou er ook mee te maken kunnen hebben natuurlijk.
Maar ik denk dat de manier van trainen misschien wel 'ondergeschikt' is aan de fuelzzz!

In NL krijgen alleen maar sterke dames het voor elkaar om mee te doen aan de wereldtop PL/BP ;)

Wat de Rocket fuel betreft...we kunnen alleen maar van onszelf uitgaan...iedereen weet van zichzelf hoe hij bepaalde prestaties bereikt heeft.

Ik ben overigens voorstander van een aanvullende manier van dopingcontrole...een leugendedector...eerlijkheid duurt het langst ;)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

• #4.423
  • #4.424
Voor de liefhebbers:

Aanstaande zondag 6 Juni zal er op SBS om 19.00 in het programma De 25, de meest opvallende kampioenen aller tijden ook een reportage van Ielja Strik te zien zijn! :)

Haar zegenreeks is op zijn minst gezegd erg indrukwekkend te noemen: Ielja is liefst 10x op rij Nederlands Kampioen PL, heeft inmiddels 3 wereldtitels PL, 5 europese titels PL, 7 wereldtitels BP en een wereldrecord Bench Press met 183kg op haar naam staan in de -90kg klasse bij dames :eek:!

Staat genoteerd in de telefoon agenda. ;)

• #4.426
Staat genoteerd in de telefoon agenda. ;)

Ik hoop alleen dat ze zich bij SBS niet vergissen...ik heb de mailwisseling daarover gelezen omdat ik no e.e.a. op de website van de NPB moet vermelden..."ze" hadden nog beeldmateriaal van het WK "gewichtheffen" waar Ielja aan mee gedaan zou hebben ???.
Uiteraard is SBS duidelijk gemaakt dat Ielja Powerliftster is, hetgeen toch wel iets anders is dan gewichtheffen.

Pfff...het laat toch zien hoe weinig (zelfs sportreporters) van krachtsport afweten...als het nu over voetbal ging dan zouden er zeker weten geen misverstanden ontstaan ;)

Inderdaad...

• #4.428
"Generale Repetitie"

Training 31/5 bij Leon Smeets.

Laatste training voor de wedstrijd van aanstaande zondag, zodoende dus een generale repetitie ;)

Flat Bench Press:
RAW: 20x60, 10x100, 5x130 & 5x160kg, voelde me lekker sterk :)
SHIRTED: bewust gekozen om lichter te beginnen...5x180 met een dik board (easy)...3x200 met een smal board (easy)...1x210 zonder board, touch & go (easy)...1x210 met START-PRESS-RACK commando's (een heel overtuigende beurt)...kijk dit is nu een training waar ik een supergoed gevoel aan heb overgehouden. Liever 210 overtuigend drukken dan naar huis gaan met de wetenschap dat 230 net nog te zwaar was.
Er zat vandaag zeker weten meer in dan 210kg...MAAR...die gretigheid bewaar ik voor op de wedstrijd.
Het aanvangsgewicht wordt dus 210kg :)
Nu hopen dat ik geen domme technische fouten maak a.s. zondag :o

Ach...we hebben nog gelachen...we gebruiken altijd plastic zakjes voor over de armen (het shirt glijdt dan beter over de armen).
Had ik in plaats van grote plastic pedaalemmer zakjes, kleine plastic boterhamzakjes meegenomen :o...dit is echt typisch voor mij.

Vervolgens nog Close Grip Bench Press: 4x8x100kg (ellebogen tegen het lichaam...geweldige pomp in mijn triceps!)

Tenslotte nog Front Latt Pull Down: 20x50, 10x70, 10x75, 10x80 en nog 20x50.

Lekkere training!:)
Niet al te zwaar, maar wel overtuigende beurten...daarnaast merk ik dat als ik op vrijdag kies voor een lichtere benchtraining, ik maandag meer over heb. Minder luisteren naar mijn ego (want het liefst wil ik iedere training setjes met 160/170kg maken, maar ik merk dat dat niet werkt).
Een zware training (tripples) en een lichtere training (vijfjes) in de week werkt toch beter voor me.

Rest van de week wordt rusten en goed eten (tis inmiddels al bekend dat ik daar vrij goed in ben, toch?) ;)
Oja...en géén :ds: kort voor de wedstrijd, dat geeft te zeer een ontlading en ik moet juist op spanning blijven...spanning overigens die me doet leiden en niet spanning waaronder ik moet lijden (klinkt hetzelfde maar is een wereld van verschil!)

Laatst bewerkt:
goede training!
hopen dat alles goed gaat deze wedstrijd ik heb er vertrouwen in ;)

• #4.430
goede training!
hopen dat alles goed gaat deze wedstrijd ik heb er vertrouwen in ;)

Thnx!
Na deze training heb ik er zelf ook weer vertrouwen in! :)
Komen jullie ook kijken...wellicht kunnen jullie samen met Artak rijden?
En als het niet lukt om te komen dan duim je maar voor me, O.K. ;)

Mooi zo! Een goed gevoel over de oefening net voor de wedstrijd helpt je mentaal ook al goed :)

• #4.432
Mooi zo! Een goed gevoel over de oefening net voor de wedstrijd helpt je mentaal ook al goed :)

Exact!

Ik twijfel absoluut niet aan mijn fysieke kracht...ik weet dat ik het fysiek wel aankan. Het probleem is vaak de mentale druk...zoals ik alreeds zei...die kan je leiden tot ongekende prestaties , maar je kunt er ook onder lijden, waardoor je verder onder je kunnen presteerd.
Van nature ben ik helaas nogal een onzeker persoon, veel last gehad van faalangst, bang om fouten te maken...enz.
Eigenlijk ben ik ook geen echt wedstrijdmens...ik hoef me niet persé te bewijzen...maar ik train makkelijker als ik een doelstelling heb...zonder doelstelling kom ik niet uit mijn luie stoel ;)

Inmiddels weet ik dat het niet erg is om een fout te maken...als je niets doet kan er niets verkeerd gaan, maar dan kom je ook niet verder in het leven...op het moment dat je iets doet loop je altijd het risico dat er ook iets zo nu en dan fout kan gaan. Daar is verder niets mis mee...als je er maar iets van leerd en er iets mee doet! Met vallen en opstaan komen we er uiteindelijk allemaal wel ;)

ey huggy, en heb je er vertrouwen in voor zondag ? weet je je start gewicht al ?
ik weet niet of ik wel mee mag doen ivm mijn aanmelding. ik heb nog steeds niks gehoord er van. vanavond even kijken of piet er is. maar anders ben ik er in ieder geval om te kijken :)

oeps ik zie nou dat je start gewicht 210 word. oke hopen dat er nog meer in zit! maar alles is beter dan weer uitbommen he ;)

Laatst bewerkt:
nominaties voor as zondag zijn bekend.

• #4.435
ey huggy, en heb je er vertrouwen in voor zondag ? weet je je start gewicht al ?
ik weet niet of ik wel mee mag doen ivm mijn aanmelding. ik heb nog steeds niks gehoord er van. vanavond even kijken of piet er is. maar anders ben ik er in ieder geval om te kijken :)

oeps ik zie nou dat je start gewicht 210 word. oke hopen dat er nog meer in zit! maar alles is beter dan weer uitbommen he ;)

Heb er na gisteren wel vertrouwen in! :)
Ik heb de nominatielijst op de website van de NPB gezet...ik heb je naam niet gezien...ik zou zeker eens Piet raadplegen!

Bijna alles is beter dan uitbommen ;)

succes beremans

Zaterdag naar een wedstrijd "Highland Games" gaan kijken in Vogelwaarde (hier vlakbij in de buurt) en zondag naar Huggy, Niels, Artak, en weetikwienogallemaal gaan kijken.
Zondag ook gelijk naar Ielja voor wat spulletjes zoals kniebanden voor Nick, en polstoestandjes enzo.
Weer zo'n klere eind rijden...

• #4.439
Zaterdag naar een wedstrijd "Highland Games" gaan kijken in Vogelwaarde (hier vlakbij in de buurt) en zondag naar Huggy, Niels, Artak, en weetikwienogallemaal gaan kijken.
Zondag ook gelijk naar Ielja voor wat spulletjes zoals kniebanden voor Nick, en polstoestandjes enzo.
Weer zo'n klere eind rijden...

Leuk dat jullie er dan ook weer zijn! :)
Ielja moet zondag flink wat spulletjes meenemen...ik krijg dan ook een Rage X maat 56 en nieuwe polsbandages.
Heb je ook al eens nagedacht over ellbowsleeves voor jezelf?
Ik zie vaker op internet (youtube) dat profs ze bij zware gewichten ook gebruiken.

Leuk dat jullie er dan ook weer zijn! :)
Ielja moet zondag flink wat spulletjes meenemen...ik krijg dan ook een Rage X maat 56 en nieuwe polsbandages.
Heb je ook al eens nagedacht over ellbowsleeves voor jezelf?
Ik zie vaker op internet (youtube) dat profs ze bij zware gewichten ook gebruiken.
Ja, die elbow sleeves zijn ook wel wat denk ik.
Misschien heeft ze ze wel bij. ;)
Vandaag trouwens gelukkig geen last meer gehad, maar het gewicht bewust laag gehouden natuurlijk.
Ben benieuwd wat je gaat doen zondag, en Artak..? :thumb:

Terug
Naar boven