MuscleMeat

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.581
Tja, had ook wat meer aandacht verwacht en dan ook wat meer op de serieuze manier, nu werd er een (klein) beetje de spot mee gedreven (zoals met nagenoeg iedereen in dat programma).
Beelden werden versneld weergegeven (was ook bij sterkste man zo), ze had die verslaggever moeten laten bankdrukken ipv hem optillen ;-)
Maar al met al toch leuk om te zien, en wat een sportvrouw!:thumbs:

Ielja verdient met haar prestaties inderdaad meer waardering, maar het is helaas niet anders...je mag blij zijn met de "kruimels" zendtijd die je krijgt als krachtsporter in NL :(.

• #4.582
Vandaag nog effies bij haeflandsport geweest.
Géén presses uiteraard, maar wel wat Latt Pull Down: 10x10x70kg...voelde heerlijk aan :)

Na de euforie van gisteren toch ook tijd voor een evaluatie...
Gisteren zei een voormalig wereldkampioen het volgende tegen me..."je moet niet kijken wat voor anderen werkt...je moet kijken wat voor jou werkt en je van niemand wat aantrekken...je bent goed bezig, ga zo door".
En dat is precies hetgeen ik zal gaan doen (en ook al deed ;)).
Maar niemand heeft de wijsheid in pacht, ook ik niet...maar iedereen moet zelf ondervinden wat goed werkt en van zijn fouten proberen te leren.

Oktober staat het EK Masters op het plan...en ook daar wil ik mijn "kunstje" laten zien ;).

Op de maandag zal ik tripples blijven maken en dat wordt dan de zg. heavy bench day...als ik alleen maar raw trainingen doe dan zal ik 5x3 doen en als ik ook shirted nog na het raw drukken doe, zal ik 3x3 doen en dan in shirt verder gaan.
3 weken met gewichten tussen 160-170kg en dan 1 week een deload, om vervolgens weer 3 weken tot ruim 90% te gaan.
De reden is simpel...uit verschillende onderzoeken blijkt dat je niet een cyclus aan een stuk door met gewichten van 90% van je 1 RM kunt blijven trainen...dan krijg je namelijk het tegenovergestelde van progressie ofwel degeneratie.

Op vrijdag dan 5x5 (of 6x6) met 70%, dus zo'n 130kg dan de light bench da, de reden is simpel...twee keer per week een heavy bench day red ik niet...ik herstel daarvoor helaas te langzaam.

Assist de oefeningen die voor mij werken...close grip bench press en shoulder press (4-6x6-10)voor respectievelijk de triceps en de schouders en pull downs en eventueel rows voor mijn rug (6-10x6-10)

Rond de 150kg is voor mij verder blijkbaar het ideale BDW...ik druk dan de meeste kilo's...dus zeker richting een wedstrijd niet meer afvallen.

Niet meer in een te strak shirt willen drukken...er wordt altijd beweerd dat hoe strakker het shirt is, hoe meer je kunt drukken...nou...ik druk momenteel meer in een 58 dan in een 54, dus die vlieger gaat ook niet altijd voor iedereen op.
Niet in training overbelasten...pieken doen we voortaan op een wedstrijd ;)

Oja...en ik heb geen enkele problemen meer met mijn ademhaling...na het START signaal doe ik voordat ik de halter laat zakken nog eens diep ademhalen...weer een probleem opgelost...het zijn soms echt de kleine dingen die het doen ;)

Laatst bewerkt:
Heb je je gekwalificeerd voor het EK?

• #4.584
Heb je je gekwalificeerd voor het EK?

Als Master hoef je je eigenlijk niet te kwalificeren...door deelname aan het NK kwalificeer je je. Door het uitbommen vond ik echter voor mezelf dat ik me eerst alsnog moest "bewijzen"...en dat is gisteren alsnog gelukt ;)

Het enige "obstakel" kan zijn dat er maximaal per gewichtsklasse/leeftijdsklasse 2 man per land mogen meedoen.
En laat nu in de 125+ drie deelnemers zijn die allen master 1 zijn en allen als top 227,5 hebben staan :D
Als we nu alle drie willen gaan, zullen we het dus moeten "uitvechten".

• #4.585
Leuk om te weten met 227,5 kg en een BDW van 149.7kg heb ik gisteren 125.92125 Wilkspunten gedrukt...en daarmee gisteren zowel in kilo's als in Wilkspunten het meeste gedrukt! :)
Nu moet ik wel ruiterlijk toegeven dat de top tien van NL (in Wilkspunten) er gisteren niet bij was.

netjes hoor! op wilkspunten is niet mis voor iemand van ons BW ;)

Was je best lifter?

zozo gefeliciteerd dat je hoogste bench van de dag had en de meeste wilkspunten is altijd leuk. deed badal trouwens mee zonder shirt? zo niet is ie aardig teruggevallen

zozo gefeliciteerd dat je hoogste bench van de dag had en de meeste wilkspunten is altijd leuk. deed badal trouwens mee zonder shirt? zo niet is ie aardig teruggevallen
Badal drukte inderdaad zonder shirt.
Hij heeft nogal een flinke tattoo laten zetten, en had al een tijdje geen shirt aan kunnen doen.
Hij zei nog dat hij het wel leuk had gevonden als ze alledrie zonder shirt hadden gedrukt. ;)
Ik vond Badal trouwens heel goed drukken.

185 Raw, en 2 beurten op 192.5 gemist.

Verdient meer dan respect.

• #4.592
Er was nog iemand met 125.8 Wilkspunten, maar ik had net 1/10e puntje meer...dus was ik inderdaad best lifter...maar zoals gezegd deden de "echte toppers" niet mee ;).

---------- Toegevoegd om 10:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:19 ----------

185 Raw, en 2 beurten op 192.5 gemist.

Verdient meer dan respect.

185 RAW op een wedstrijd verdient zeker respect!

• #4.594
Badal drukte inderdaad zonder shirt.
Hij heeft nogal een flinke tattoo laten zetten, en had al een tijdje geen shirt aan kunnen doen.
Hij zei nog dat hij het wel leuk had gevonden als ze alledrie zonder shirt hadden gedrukt. ;)
Ik vond Badal trouwens heel goed drukken.

Een tatto laten zetten is een keuze die je maakt, alhoewel ik dat niet kort voor een wedstrijd zou laten doen.
Hij bleek daar nog al last van gehad te hebben en heeft inderdaad geen shirted training gedaan.
Ik had me daarentegen in shirt voorbereid en dan druk ik ook in shirt.

Ik ben niet "bang" om de competitie raw aan te gaan met Badal, alhoewel ik weet dat ik zeker geen 190+ raw op een wedstrijd zal drukken (hetgeen ik hem overigens ook nog niet op een wedstrijd raw heb zien drukken).
Ik denk dat we zeer aan elkaar gewaagd zijn en ik respecteer hem zeer zeker. Ik hoop dat er in het nieuwe seizoen nog een raw bankdrukwedstrijd georganiseerd zal worden waaraan ik dan graag zal meedoen. Op alle andere wedstrijden zal ik er echter altijd voor kiezen om in shirt te drukken :).

---------- Toegevoegd om 10:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:34 ----------

;)

Laatst bewerkt:
aha tja ik dacht al zoiets maar laatste wedstrijden in shirt was ie ook niet echt goed wat ik me herinnerde maar toch verstandig dat ie raw ging.
ja een raw wedstrijd is altijd anders dan een training training doe je meestal touch en go om je sterk te voelen voor je shirt dagen.
ik ga morgen met tga van het forum waarschijnlijk trainen en ga z,n rage x ff uitproberen dat shirt zit nog losser bij mij dan een trui maar krijg zowiezo 60 niet op de borst .

• #4.596
aha tja ik dacht al zoiets maar laatste wedstrijden in shirt was ie ook niet echt goed wat ik me herinnerde maar toch verstandig dat ie raw ging.
ja een raw wedstrijd is altijd anders dan een training training doe je meestal touch en go om je sterk te voelen voor je shirt dagen.
ik ga morgen met tga van het forum waarschijnlijk trainen en ga z,n rage x ff uitproberen dat shirt zit nog losser bij mij dan een trui maar krijg zowiezo 60 niet op de borst .

Badal heeft in de competitie afgelopen jaar ook raw meegedaan en alleen op het NK in shirt gedrukt...wellicht dat hij ook in een te strak shirt drukt (hij heeft 56). Ik ken hem sinds 2007...en de laatste jaren heeft hij helaas weinig progressie kunnen boeken (hij is ook ernstig ziek geweest, sterfgeval enz...dus zelf heeft hij privé niet zo'n leuke tijd gehad). Ik hoop op een faire strijd in het nieuwe seizoen, en dat de "sterkste" moge winnen ;)

Doe de groeten aan TGA...ikzelf zal niet meer snel in een superstrak shirt willen drukken omdat ik dan veel te zwaar moet beginnen, hetgeen een grote mentale druk op me legt...ik wil "safe" kunnen beginnen.

ja beer zal ik doen. ok ja dat soort omstandigheden kunnen een grote rol spelen.
ik heb m,n lesje ook geleerd om in 1 keer naar een te strak shirt te switchen. krijg je alleen maar ellende van. maar je heb wel laten zien dat je de beste sub topper bent dus is alleen maar goed voor je zelfvertrouwen.

• #4.598
ja beer zal ik doen. ok ja dat soort omstandigheden kunnen een grote rol spelen.
ik heb m,n lesje ook geleerd om in 1 keer naar een te strak shirt te switchen. krijg je alleen maar ellende van. maar je heb wel laten zien dat je de beste sub topper bent dus is alleen maar goed voor je zelfvertrouwen.

Zo is het maar net...tis alleen jammer als men het lesje leerd op een belangrijke wedstrijd (zoals een NK of EK)...maar goed...aldoende leert men :)
Met 125,9 wilkspunten sta ik overigens op een gedeelde 7e plek bij de ranglijst van de NPB...ik ben daar als superzwaargewicht erg blij mee...een top 3 klassering is vrijwel onmogelijk...dan zou ik ruim 145 wilkspunten moeten drukken en met mijn huidge BDW ruim 260kg moeten drukken...dat zit er voorlopig nog niet in ;)

wat er niet is kan nog komen. belangrijkste is dat je heel blijft. en ja als jij het niet doet moet ik het maar proberen haha. ga ik me ook naar de 145 kilo eten.

• #4.600
wat er niet is kan nog komen. belangrijkste is dat je heel blijft. en ja als jij het niet doet moet ik het maar proberen haha. ga ik me ook naar de 145 kilo eten.

:roflol:

Dan zou er een verdubbeling van je BDW plaatsvinden :eek:

Doelstelling is inderdaad om voet je voor voetje progressie te boeken en daarbij heel te blijven en vooral met plezier blijven trainen! :)

Terug
Naar boven