Vandaag nog effies bij haeflandsport geweest.
Géén presses uiteraard, maar wel wat
Latt Pull Down: 10x10x70kg...voelde heerlijk aan
Na de euforie van gisteren toch ook tijd voor een evaluatie...
Gisteren zei een voormalig wereldkampioen het volgende tegen me..."je moet niet kijken wat voor anderen werkt...je moet kijken wat voor jou werkt en je van niemand wat aantrekken...je bent goed bezig, ga zo door".
En dat is precies hetgeen ik zal gaan doen (en ook al deed

).
Maar niemand heeft de wijsheid in pacht, ook ik niet...maar iedereen moet zelf ondervinden wat goed werkt en van zijn fouten proberen te leren.
Oktober staat het
EK Masters op het plan...en ook daar wil ik mijn "kunstje" laten zien

.
Op de
maandag zal ik
tripples blijven maken en dat wordt dan de zg.
heavy bench day...als ik alleen maar raw trainingen doe dan zal ik 5x3 doen en als ik ook shirted nog na het raw drukken doe, zal ik 3x3 doen en dan in shirt verder gaan.
3 weken met gewichten tussen 160-170kg en dan 1 week een deload, om vervolgens weer 3 weken tot ruim 90% te gaan.
De reden is simpel...uit verschillende onderzoeken blijkt dat je niet een cyclus aan een stuk door met gewichten van 90% van je 1 RM kunt blijven trainen...dan krijg je namelijk het tegenovergestelde van progressie ofwel degeneratie.
Op
vrijdag dan
5x5 (of 6x6) met
70%, dus zo'n 130kg dan de
light bench da, de reden is simpel...twee keer per week een heavy bench day red ik niet...ik herstel daarvoor helaas te langzaam
.
Assist de oefeningen die voor mij werken...
close grip bench press en
shoulder press (4-6x6-10)voor respectievelijk de triceps en de schouders en
pull downs en eventueel
rows voor mijn rug (6-10x6-10)
Rond de 150kg is voor mij verder blijkbaar het ideale BDW...ik druk dan de meeste kilo's...dus zeker richting een wedstrijd niet meer afvallen.
Niet meer in een te strak shirt willen drukken...er wordt altijd beweerd dat hoe strakker het shirt is, hoe meer je kunt drukken...nou...ik druk momenteel meer in een 58 dan in een 54, dus die vlieger gaat ook niet altijd voor iedereen op.
Niet in training overbelasten...pieken doen we voortaan op een wedstrijd
Oja...en ik heb geen enkele problemen meer met mijn
ademhaling...na het START signaal doe ik voordat ik de halter laat zakken nog eens diep ademhalen...weer een probleem opgelost...het zijn soms echt de kleine dingen die het doen