MuscleMeat

Benchpresslog from lazy huggybear

Powerlifting is meer een marathon dan een sprint wat dat betreft. ;)

johnny slaat de spijker op z,n kop haha. het is idd een marathon je ziet vaak de mensen met grote potentie komen heel snel maar verdwijnen weer net zo snel

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.603
Het aanleren van de juiste technieken en het boeken van progressie kost nu eenmaal allemaal tijd...de meeste mensen hebben dat geduld niet en haken daarom af of hebben onrealistische doelstellingen en te hoge verwachtingen op korte termijn.
Mijn doelstelling is om het Master 1 record van Siem Wulfse ooit te verbreken (245kg)...ik heb daar tot 2018 de tijd voor ;) vanaf dat jaar ben ik namelijk Master 2 (zo God wil).

Ik kan de ranglijst nergens vinden?

Het aanleren van de juiste technieken en het boeken van progressie kost nu eenmaal allemaal tijd...de meeste mensen hebben dat geduld niet en haken daarom af of hebben onrealistische doelstellingen en te hoge verwachtingen op korte termijn.
Mijn doelstelling is om het Master 1 record van Siem Wulfse ooit te verbreken (245kg)...ik heb daar tot 2018 de tijd voor ;) vanaf dat jaar ben ik namelijk Master 2 (zo God wil).

dus met 49?:)

• #4.606
Ik kan de ranglijst nergens vinden?

Op de site van de NPB www.powerliftingbond.nl
Je ziet drie zwart/wit afbeeldingen van iemand die SQ/BP/DL doet.
Je scrollt naar beneden...eerst krijg je Laatste Nieuws, dan Aanstaande Evenementen en vervolgens Uitslagen met Topranglijsten.
Daar klik je op top 100 BD Heren.
Deze lijst is echter niet meer up to date sinds afgelopen zondag ;)

---------- Toegevoegd om 08:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:36 ----------

Tijd zat, toch? ;)
Als het eerder lukt, prima...maar ik heb dus alle tijd...alhoewel Djindra Badal of Robbert Meinen natuurlijk ook voor dat record kunnen gaan.
Degene wat het wil verbeteren zal in elk geval 1 kg meer moeten drukken dan het record en dus 246kg moeten drukken.
Dat is 18,5kg meer dan wat ik nu druk en die 227,5 ging vrij overtuigend afgelopen zondag...het is dus geen onrealistische doelstelling lijkt me...:)

Tijd zat, toch? ;)
Als het eerder lukt, prima...maar ik heb dus alle tijd...alhoewel Djindra Badal of Robbert Meinen natuurlijk ook voor dat record kunnen gaan.
Degene wat het wil verbeteren zal in elk geval 1 kg meer moeten drukken dan het record en dus 246kg moeten drukken.
Dat is 18,5kg meer dan wat ik nu druk en die 227,5 ging vrij overtuigend afgelopen zondag...het is dus geen onrealistische doelstelling lijkt me...:)
Dat lijkt me ook niet.
Ik hoop er bij te zijn als het je lukt! :thumb:

Respect voor je prestatie hoor René, gaat zeker de goede kant op! En ik denk dat als Lucas zo'n shirt koopt als ik dat er zieke dingen neergezet gaan worden!

Op de site van de NPB www.powerliftingbond.nl
Je ziet drie zwart/wit afbeeldingen van iemand die SQ/BP/DL doet.
Je scrollt naar beneden...eerst krijg je Laatste Nieuws, dan Aanstaande Evenementen en vervolgens Uitslagen met Topranglijsten.
Daar klik je op top 100 BD Heren.
Deze lijst is echter niet meer up to date sinds afgelopen zondag ;)

---------- Toegevoegd om 08:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:36 ----------

Tijd zat, toch? ;)

jij wel, ik niet

Tijd zat, toch? ;)
Als jij nou gewoon dat record even op een mooie ronde 250 zet, heb ik tenminste een leuk doel voor over 3 jaar, wanneer ik ook M1 ben. :D

• #4.611
Respect voor je prestatie hoor René, gaat zeker de goede kant op! En ik denk dat als Lucas zo'n shirt koopt als ik dat er zieke dingen neergezet gaan worden!

Thnx TGA!
Jij hebt ook een Rage X van Inzer toch?

---------- Toegevoegd om 14:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:42 ----------

Als jij nou gewoon dat record even op een mooie ronde 250 zet, heb ik tenminste een leuk doel voor over 3 jaar, wanneer ik ook M1 ben. :D

Ik zal mijn best doen, O.K? ;)

Maar jij hebt het toch niet zo met powerlifting/benchpress in gear (dacht ik)...zonder benchshirt is het slechts voor enkele stervelingen weggelegd om zulke extreme gewichten te drukken.
Heb je overigens definitief besloten om weer wedstrijden te gaan doen?

Ik zal mijn best doen, O.K? ;)

Maar jij hebt het toch niet zo met powerlifting/benchpress in gear (dacht ik)...zonder benchshirt is het slechts voor enkele stervelingen weggelegd om zulke extreme gewichten te drukken.
Heb je overigens definitief besloten om weer wedstrijden te gaan doen?
Ja, ik ga weer wedstrijden doen. Of het dit jaar al is, dat weet ik nog niet. Gezien mijn recente verandering van trainen heb ik geen idee hoe ik er in september bij sta, dus op dit moment doe ik over die wedstrijd nog geen uitspraak. De eerstvolgende mogelijkheid zou dan februari worden, met de NK. Die doe ik zeker mee (tenzij geblesseerd).

En ja, ik ga inderdaad wedstrijden doen helemaal zonder gear. Maar ik ben toch wel zo'n h**r, dat ik voor een record wel een tijdje in een shirt zou trainen.:D

En ja, ik ga inderdaad wedstrijden doen helemaal zonder gear. Maar ik ben toch wel zo'n h**r, dat ik voor een record wel een tijdje in een shirt zou trainen.:D
:roflol:

Ooit werd Simon (Siem Wulfse) eerste, en zei hij tijdens de prijsuitreiking tegen de Nr.2 "goed gedaan jochie"
Dat was jij toch wel..?

• #4.614
Aanstaande zondag ga ik naar de Algemene Leden Vergadering van de NPB in Papendal in Arnhem.

Ik hoop dat "we" het voor elkaar krijgen dat er nog op zijn minst een raw bankdrukwedstrijd georganiseerd zal gaan worden.

Als er mensen zijn die nog bepaalde ideeën hebben, hoor ik het graag.

Ik heb overigens een behoorlijke verkoudheid te pakken...hoofdpijn, lichtelijk koorts, een snotneus en een droge hoest.
Waarschijnlijk opgelopen afgelopen zondag door het overmatige zweten op de wedstrijd en dan met het naar buiten gaan te snel afgekoeld.
Pff...voel me momenteel zo slap al een vaatdoek en heb het idee dat ik nog geen deuk in een pakje boter druk ;).

Morgenavond gelukkig slechts een lichte bankdruktraining op het programma staan.

beterschap bear

Zou wel mooi zijn om iig 1 raw PL wedstrijd te hebben dit jaar.

Beterschap!
Raw wedstrijd zou mooi zijn! :)

• #4.618
Bij het voorstel van de wedstrijdplanning staat er letterlijk het volgende te lezen: dat er op het "forum" (en daarmee bedoelen ze dan DBB) veel vraag naar is. Ik heb bij het bestuur dit forum onder de aandacht gebracht en kenbaar gemaakt dat hier veel potentieel ligt.
Dat heeft bijvoorbeeld gebleken uit het succes van de beginnerswedstrijd.

Natuurlijk is er de opmerking dat de "behoefte" naar rawwedstrijden vooral komt uit de hoek van mensen die niet actief als powerlifter/bankdrukker deelnemen aan wedstrijden.
Mijn hoop is dat als de NPB ook weer rawwedstrijden gaat organiseren dat er meer mensen het powerliftplankier op zullen gaan.

In de jaren '80 toen powerliften populair werd was er eigenlijk nog geen sprake van gear...als je toen voorspeld zou hebben dat enkele decennia later vrijwel niemand nog op een powerliftwedstrijd raw zou liften, zou die persoon voor gek versleten zijn.

Persoonlijk ben ik dan ook voorstander van zowel een rawdevision en een geardivision...voor beiden zou plaats moeten zijn en zou ik het toejuichen wanneer een systeem ingevoerd zou worden waarbij behalve de Wilkspunten ook vermeld wordt of iemand RAW (R) of in Gear (G) heeft gelift. Dit om misverstanden te voorkomen.

Wat je nu al wel ziet is dat bijvoorbeeld bij kleinere wedstrijden als competitie bankdrukken, dat er weinig deelnemers zijn in de gewichtsklassen.

Als je dat dan ook nog zou onderscheiden tussen gear en raw, wordt het aantal deelnemers nog eens verkleind.

Rawwedstrijd(en) zou voor mij wel aanzienlijk de kans verhogen om me aan te sluiten bij de NPB. (ben er nog steeds niet over uit:p)

Terug
Naar boven