turboknaller
Dutch Bodybuilder
- Waardering
- 18
- Lengte
- 1m80
- Massa
- 105kg
- Vetpercentage
- 15%
Bij het voorstel van de wedstrijdplanning staat er letterlijk het volgende te lezen: dat er op het "forum" (en daarmee bedoelen ze dan DBB) veel vraag naar is. Ik heb bij het bestuur dit forum onder de aandacht gebracht en kenbaar gemaakt dat hier veel potentieel ligt.
Dat heeft bijvoorbeeld gebleken uit het succes van de beginnerswedstrijd.
Natuurlijk is er de opmerking dat de "behoefte" naar rawwedstrijden vooral komt uit de hoek van mensen die niet actief als powerlifter/bankdrukker deelnemen aan wedstrijden.
Mijn hoop is dat als de NPB ook weer rawwedstrijden gaat organiseren dat er meer mensen het powerliftplankier op zullen gaan.
In de jaren '80 toen powerliften populair werd was er eigenlijk nog geen sprake van gear...als je toen voorspeld zou hebben dat enkele decennia later vrijwel niemand nog op een powerliftwedstrijd raw zou liften, zou die persoon voor gek versleten zijn.
Persoonlijk ben ik dan ook voorstander van zowel een rawdevision en een geardivision...voor beiden zou plaats moeten zijn en zou ik het toejuichen wanneer een systeem ingevoerd zou worden waarbij behalve de Wilkspunten ook vermeld wordt of iemand RAW (R) of in Gear (G) heeft gelift. Dit om misverstanden te voorkomen.
Hey Huggy,
Nog gefeliciteerd met je prestatie.
Vind het jammer dat ik er niet bij had kunnen zijn.
Want voor werk in Curacao.
Een Raw powerlift wedstrijd is volgens mij al eerder geprobeerd om te organiseren maar volgens mij was dat misslukt, vanwegen teweinig aanmeldingen.
De mensen die meedoen aan wedstrijden hebben minder intressen in een Raw wedstrijd.
Ik train op voor een NK dan ga ik niet even tussen door met een Raw wedstrijd meedoen. Want wat voor profeit heb ik daaraan?
Dus dan is het meer voor mensen besteeds buiten de bond. En die kunnen niet meedoen omdat ze lid moeten zijn van de bond.
En dan een verschil maken tussen Gear en Raw is een mooi idee maar niet reeel.
Dan heb je op het NK nog meer NL kampioenen.
En dan krijg je het fenomeen dat mensen gaan kijken kan ik winnen met gear nee dan doe ik raw want dan ben ik de enige en NL kampioen (meedoen is winnen)
Denk dat de bond meer met mensen moet gaan doen die wel inschrijven voor een wedstrijd maar niet opkomendagen. Zwaardere straffen in stellen of zo iets. Hoevaak ik nu niet heb meegemaakt dat mensen niet komen op dagen waardoor je alleen in een klasse bevind dat is ook een lekkere uitdaging.
Of op een competitie wedstrijd waardoor je team dan een plaats verspild.
Grts Robin B

Ik hoop dat er in september een raw bankdrukwedstrijd door de NPB georganiseerd zal worden...dus zal ik tegen die tijd ook raw moeten gaan pieken...maar ik verwacht niet op heel korte termijn raw opeens een sprong van ruim 10kg te maken...dat heeft meestal wat meer tijd nodig als je het op loodvrije benzine doet
op korte termijn zal gaan maken. Echter het trainen van bands werkt
erg goed bij mij