Fitness Seller

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.642
Thank God for bench shirts!

Een ietwat gedateerd artikel, maar het blijft leuk om te lezen! ;)

The 1000-Pound Bench Press

phenom_xlrg.jpg

Scot Mendelson is king of the supine weightlifters. Just last year, he set the world record at 875. At a meet in Dubuque, Iowa, the 320-pound Mendelson tried to reclaim the record and become an instant powerlifting legend by becoming the first man to crack the mythical 1,000-pound barrier. “I feel I have a 1,100 pound bench in me,” Mendelson promised a few days before the meet. “I think I can go between 1,030 and 1,050 in Iowa.” Then he added, “1,005 is really light for me right now.” As he lowered more than 1,000 pounds to his chest, Mendelson was sure the half-ton of metal was going right back up—his hypertrophied muscles and a magical denim shirt would make sure of that.

For years, the bench press world record crept up slowly and steadily. In the 1950s, Canadian Doug Hepburn became the first man to bench 400, 450, and 500 pounds. In 1957, Hepburn told Muscle Power magazine that a 600-pound bench press was possible, but it wasn’t until 1967 that Pat Casey cracked that barrier. Ted Arcidi broke 700 in 1985, and it took another 17 years until Ryan Kennelly benched 800 pounds in 2002. Now, just two years later, 10 men have benched 800, and a couple are closing in on 1,000. So, why have records that stood up to the strongest men in the world for 50 years crumbled in the last two?

A super-shirt, mostly. In 1983, a college student and powerlifter named John Inzer started making shirts that supported benchers’ shoulders and deltoids. Word spread that the bench shirt not only prevented injuries but actually helped bounce the weight off your chest. The top-of-the-line Inzer Phenom shirt “features the EVS (Escape Velocity System) built inside.”
The shirt’s effect is undeniable. As the record for the shirted bench press shot up to 965 pounds, the unshirted or “raw” mark has stayed at an earthly 713 pounds. Nowadays, every top bench-presser uses the shirt for safety and power. “The whole raw thing, you’re just asking for trouble if you’re going to be dealing with any kind of weight,” says Ryan Kennelly. “If you rip your pec, you rip your rotator cuff, you’re out of there.
Thank God for bench shirts.” :)

Leuk stukkie René :D Ik heb overigens gehoord dat Kennelly in trainingen al over de 300 RAW gaat touch and go, als je dan kijkt naar Road to the Arnold zie je hem ook opwarmen met een single op 270 easy as icecream dus er zit wat in volgens mij....

Leuk stukkie René :D Ik heb overigens gehoord dat Kennelly in trainingen al over de 300 RAW gaat touch and go, als je dan kijkt naar Road to the Arnold zie je hem ook opwarmen met een single op 270 easy as icecream dus er zit wat in volgens mij....
Oooh, dus hij is toch best wel sterk..? :roflol:

300kg raw XD sick

waat XD gast heeft ergens iets verkeerds (of juist niet) gegeten. waar krijg je die kracht vandaan hee :P

haha daar las ik net wel wat over maar wel of niet naturel die gewichten blijven extreem :P

Die zijn echt niet naturel meer hoor!! ;)

nee da snap ik daarom zij ik ook of het nou met of zonder is. (MET DUS) het blijven indrukwekkende gewichten. zonder is het helemaal onmogelijk. maar zelfs met is het voor 10 op de wereld miss weggelegd :P

big james daarentegen is wel clean en die scheen weleens 340x3 te doen raw met ring en horloge als gear

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.656
Vandaag aanwezig geweest op de centraal training in Papendal waar leden van de selectie trainden onder het toeziend oog van de bondscoaches.
Daarna Algemene Leden Vergadering met een opkomst van slechts 7(!) :( man.

Het goede nieuws is dat er een rawbankdrukwedstrijd georganiseerd zal worden en wel op zondag 12 september bij Topfit in Geldrop! :)
MAAAAAR...indien er minder dan 15 aanmeldingen zijn wordt de wedstrijd geannuleerd (dat is overigens bij alle andere wedstrijden ook het geval).
De animo onder de huidige leden van de NPB is vrij laag voor rawlifting maar men wil het een kans geven en kijken hoe de raw bankdrukdwedstrijd wordt bezocht en vervolgens wellicht ook nog een raw powerliftwedstrijd organiseren indien genoeg mensen aangeven daarin belangstelling te hebben.

Uiteraard doe ik zelf mee en hoop dat we met velen laten zien dat rawlifting in Nederland leeft.

Ik ga eens kijken of ik me daarvoor kan inschrijven!

lijkt mij ook wel leuk (moet ik wel lid worden)

Terug
Naar boven