XXL Nutrition

Benchpresslog from lazy huggybear

hahaha ja zou wel mooi zijn zou in principe dat mogen doen want sq en dl zijn dan 2x lichaamsgewicht haha. en doe je weleens legpress?

Ben je dan een al :rolleyes:powerlifter als je alleen maar kan benchen en +/- een stuk of 3 assist oefeningen erbij traint.;)

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.723
hahaha ja zou wel mooi zijn zou in principe dat mogen doen want sq en dl zijn dan 2x lichaamsgewicht haha. en doe je weleens legpress?

Neu :o

---------- Toegevoegd om 21:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:58 ----------

Ben je dan een al :rolleyes:powerlifter als je alleen maar kan benchen en +/- een stuk of 3 assist oefeningen erbij traint.;)

Frans, jij bent meer powerlifter dan ik hoor!
Ik heb ook niet (meer) de ambitie om een powerlifter te worden.
Ik ben tevreden als ik aardige gewichten kan benchen...squats & deadlifts laat ik anderen over ;)

Frans, jij bent meer powerlifter dan ik hoor!
Ik heb ook niet (meer) de ambitie om een powerlifter te worden.
Ik ben tevreden als ik aardige gewichten kan benchen...squats & deadlifts laat ik anderen over ;)

Ik René denk dat je jezelf beter kunt omschrijven als een hele goede bankdrukker als een" luie powerlifter "dat streelt je imago beter.;)

Mooi stukje over de CGBP, Huggy: daar heb ik zeker wat aan!

Een maandje geleden nog een discussie erover gehad met een gozer die alles denkt te weten (van Bodybuilding.com o.a.); volgens hem moet je de CGBP dus op die erg smalle manier doen.

Nadat ik 'even' 100kg op de normale manier drukte, was t-ie nogal verbaasd dat ik op zijn manier even de 90 deed ... :D

Ik denk dat ik het 12-weken schema van Brad Gillingham maar ga doen, wat betreft CGBP.

Het enige nadeel vind ik wel dat je met dit schema geen gewichten tussen 90 en 100 drukt, dus lijkt het me moeilijk om dan opeens als je gaat maxen, 100kg of meer te pakken of zeg ik nu iets heel stoms? ;)

P.S. Dat laatste als je de heavy singles overslaat en je dus geen reps met 90 t/m 100 doet.

Laatst bewerkt:
  • #4.727
Ik René denk dat je jezelf beter kunt omschrijven als een hele goede bankdrukker als een" luie powerlifter "dat streelt je imago beter.;)

Thnx Frans, ik word er helemaal verlegen van ;)
Alhoewel "heel" goed weer overdreven is...heel goed dat is weer een andere categorie..."vrij goed" of "redelijk goed" komt meer in de buurt :).

Thnx Frans, ik word er helemaal verlegen van ;)
Alhoewel "heel" goed weer overdreven is...heel goed dat is weer een andere categorie..."vrij goed" of "redelijk goed" komt meer in de buurt :).

Deze mening deel ik niet met je. Je bent niet voor niets een van de beste benchers van Nederland in jou gewichtsklasse en leeftijd.

dit was niet extreem wijd heb met extra wijd (olympische stang ) weleens over de 200 raw gedaan beremans dit was weer een thuistraining

• #4.730
Mooi stukje over de CGBP, Huggy: daar heb ik zeker wat aan!

Een maandje geleden nog een discussie erover gehad met een gozer die alles denkt te weten (van Bodybuilding.com o.a.); volgens hem moet je de CGBP dus op die erg smalle manier doen.

Nadat ik 'even' 100kg op de normale manier drukte, was t-ie nogal verbaasd dat ik op zijn manier even de 90 deed ... :D

Ik denk dat ik het 12-weken schema van Brad Gillingham maar ga doen, wat betreft CGBP.

Het enige nadeel vind ik wel dat je met dit schema geen gewichten tussen 90 en 100 drukt, dus lijkt het me moeilijk om dan opeens als je gaat maxen, 100kg of meer te pakken of zeg ik nu iets heel stoms? ;)

P.S. Dat laatste als je de heavy singles overslaat en je dus geen reps met 90 t/m 100 doet.

Geen discussies met andersgezinden aangaan, voordat je het weet ben je een half uur verder wat ten koste van je trainin gaat ;)
Ik deed in het verleden ook wel eens mensen op iets attenderen, maar de meeste mensen willen niets leren...ze halen meteen allerlei bronnen van internet aan waar een of andere krachtsportgoeroe weer eens een scheet heeft gelaten...ik zeg dan meestal: "Oja, is dat werkelijk zo...dat wist ik niet...veel suc6!"

Wat de gewichten betreft...Brad doet in zijn schema altijd een heavy single voor de werksets...wellicht dat je dat ook kunt overwegen.
Daarnaast hoef je niet altijd met maximale gewichten te werken om maximaal te kunnen drukken, werken met submaximale gewichten geeft kracht.
In mijn voorbereiding op de wedstrijd waar ik 227,5 drukte ben ik eigenlijk niet zwaarder gegaan dan 210kg.
Je werkt in het schema van Brad met gewichten tussen 80-90%...en dat is zwaar genoeg! 12 weken achter elkaar pieken houdt namelijk geen mens vol...dus zodoende :)

---------- Toegevoegd om 22:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:24 ----------

Deze mening deel ik niet met je. Je bent niet voor niets een van de beste benchers van Nederland in jou gewichtsklasse en leeftijd.

Er zijn er ook maar een handjevol benchers in mijn gewichts- en leeftijdsklasse in NL en dan hou je nog vingers over, dan ben je al vrij snel een van de beste, toch? ;)

huggy beer is onze beste bankdrukker van het forum totdat iemand het tegendeel bewijst haha

ik ben maar een watje haha :p tja we zullen zien wat er in sep gaat gebeuren heb een hoge sq en bank op de planning

genoeg peptalk. "bring it on"

• #4.735
weet je wat het is jongens? sinds ik er luchtig mee omga en m,n doelen voor me houd en op de wedstrijden kan lachen til ik een stuk meer dan wanneer ik hardop zeg wat ik wil gaan doen ;) want vaak zie je het spreekwoord hoogmoed komt voor de val

weet je wat het is jongens? sinds ik er luchtig mee omga en m,n doelen voor me houd en op de wedstrijden kan lachen til ik een stuk meer dan wanneer ik hardop zeg wat ik wil gaan doen ;) want vaak zie je het spreekwoord hoogmoed komt voor de val

;)

dat zie ik vaak helaas genoeg op wedstrijden ( trapte zelf ook in die valkuil) dat mensen meer in training dan op wedstrijden doen en dat is gewoon zonde

• #4.739

Helemaal mee eens! :)
Toen ik hier vertelde dat ik op het NK op zijn minst wel 230 moest drukken (anders zou ik me moeten schamen) zien we wat er gebeurd is (uitgebomd). Dat legt allemaal ook een grote mentale druk op je.
Daarna mijn doelen bijgesteld en me niet meer uitgelaten over wat ik precies zou gaan doen...dat merk ik op een wedstrijd pas, want dat is mede afhankelijk van de vorm van de dag en hoe e.e.a. dan gaat.

---------- Toegevoegd om 06:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 06:02 ----------

dat zie ik vaak helaas genoeg op wedstrijden ( trapte zelf ook in die valkuil) dat mensen meer in training dan op wedstrijden doen en dat is gewoon zonde

Exact...dat is hetgeen ik dus zelf ook ervaren heb en dan wordt een training als het ware een wedstrijd...en je moet gretig blijven én niet overtraind zien te raken...pieken doe je immers op een wedstrijd en niet op een training! :)

.en je moet gretig blijven én niet overtraind zien te raken...pieken doe je immers op een wedstrijd en niet op een training! :)

Hmmm moet je niet testen wat ongeveer je max is voor de wedstrijd. Zoals je zelf al aangaf als ik het had geweten dat die 227.5 zo gemakkelijk ging dan had ik zeker de 230 geprobeerd.

Terug
Naar boven