Fitness Seller

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.741
Hmmm moet je niet testen wat ongeveer je max is voor de wedstrijd. Zoals je zelf al aangaf als ik het had geweten dat die 227.5 zo gemakkelijk ging dan had ik zeker de 230 geprobeerd.

230 had er hoogstwaarschijnlijk ook wel ingezeten, maar 227,5 was alreeds een verbetering met 2.5kg van mijn pr.
Daar was ik op dat moment erg blij mee.
Ik heb er een goed gevoel aan overgehouden en het idee dat er inderdaad meer inzit...en zo'n gevoel hoop ik dan vast te houden voor een volgende wedstrijd.
Beter met een overtuigende laatste beurt afsluiten dan met een beurt die net iets te veel van het goede was...tis ook allemaal een mentaal spelletje.

Daarnaast hoef ik heus niet te "testen" waar mijn piek ligt...als ik een tripple met een bepaald gewicht aankan, dan weet ik dat ik ook met 15-20kg meer een single aankan...dan ga ik liever in training submaximaal en geef op een wedstrijd volgas!
Wat heb ik eraan dat ik in training al 240 heb gedrukt?
Ik heb er pas "echt" wat aan als ik dat op een wedstrijd weet te "verzilveren" :)
Wat niet wil zeggen dat ik me zo nu en dan niet ook laat "verleiden" om ook op een training maximaal te gaan ;)

230 had er hoogstwaarschijnlijk ook wel ingezeten, maar 227,5 was alreeds een verbetering met 2.5kg van mijn pr.
Daar was ik op dat moment erg blij mee.
Ik heb er een goed gevoel aan overgehouden en het idee dat er inderdaad meer inzit...en zo'n gevoel hoop ik dan vast te houden voor een volgende wedstrijd.
Beter met een overtuigende laatste beurt afsluiten dan met een beurt die net iets te veel van het goede was...tis ook allemaal een mentaal spelletje.

Daarnaast hoef ik heus niet te "testen" waar mijn piek ligt...als ik een tripple met een bepaald gewicht aankan, dan weet ik dat ik ook met 15-20kg meer een single aankan...dan ga ik liever in training submaximaal en geef op een wedstrijd volgas!
Wat heb ik eraan dat ik in training al 240 heb gedrukt?
Ik heb er pas "echt" wat aan als ik dat op een wedstrijd weet te "verzilveren" :)
Wat niet wil zeggen dat ik me zo nu en dan niet ook laat "verleiden" om ook op een training maximaal te gaan ;)

ok, ik begrijp je insteek in dit. Het gaat natuurlijk ook om het euforisch gevoel als je een nieuw PR drukt en het is natuurlijk mooier om dat op een wedstrijd te doen dan tijdens een doordeweekse training, dat ben ik met je eens.

• #4.743
Training 21/06 bij Leon Smeets in Spaubeek.

Heavy Bench Press Day:
Flat Bench Press:
20x20, 2x10x70, 10x100, 5x130, 1x160, 1x175kg & 5x3x155kg.
In het schema van Gillingham wordt er dus eerst opgewerkt tot een heavy single en vervolgens komen de werksets.
Die 175kg was met stilleggen (commando's), hetgeen me toch wel ietsiepietsie tegenviel.
Ik kwam niet in problemen, maar moest er toch flink aan duwen :o
Dat stilleggen dus ook vaker raw gaan doen!
Na 3x3x155 had ik eigenlijk willen stoppen, ik vond het wel genoeg...Denkemenke van dit forum was echter van mening dat ik die twee setjes die ook op het schema van Gillingham staan nog wel aankon, en die dus ook maar gemaakt.
Geen problemen deze training (die gaan zeker weten nog komen :)).

Close Grip Bench Press:
3x5x120kg.

Standing Military Press:
20x20, 10x50, 10x60 & 10x70kg.

Front Wide Grip Latt Pull Down.
20x20 & 6x10x70kg.

training 21/06 bij leon smeets in spaubeek.

heavy bench press day:
flat bench press:
20x20, 2x10x70, 10x100, 5x130, 1x160, 1x175kg & 5x3x155kg.
in het schema van gillingham wordt er dus eerst opgewerkt tot een heavy single en vervolgens komen de werksets.
Die 175kg was met stilleggen (commando's), hetgeen me toch wel ietsiepietsie tegenviel.
Ik kwam niet in problemen, maar moest er toch flink aan duwen :o
dat stilleggen dus ook vaker raw gaan doen!
Na 3x3x155 had ik eigenlijk willen stoppen, ik vond het wel genoeg...denkemenke van dit forum was echter van mening dat ik die twee setjes die ook op het schema van gillingham staan nog wel aankon, en die dus ook maar gemaakt.
Geen problemen deze training (die gaan zeker weten nog komen :)).

nice;)

goed bezig ziet er goed uit tja practice how you play dan heb je ook beetje indicatie op de raw wedstrijd zou zonde zijn als je touch en go 200 doet en op de wedstrijd niet verder dan 180 raw komt

• #4.746
goed bezig ziet er goed uit tja practice how you play dan heb je ook beetje indicatie op de raw wedstrijd zou zonde zijn als je touch en go 200 doet en op de wedstrijd niet verder dan 180 raw komt

Thnx...ik vind het een goed schema dat van Brad Gillingham.
RAW doe ik inderdaad vrijwel altijd touch en go...en ik merk dat dat ongeveer een 10kg verschil maakt met stilleggen.
Stilleggen kost nu eenmaal veel meer kracht.
Dus zal ik me daar de komende tijd wat meer op toe leggen...tis ook een kwestie van wennen.
Stel je voor je oefend dat niet en op een wedstrijd begin je met het gewicht wat je maximaal touch en go kunt doen...:eek:...dan blijf je zowat dood onder het halter als je deze moet stilleggen.

tja dan ben je 1 van de zovelen die dan wel kan zeggen in de sportschool heb ik m wel gedrukt hahaha :p

• #4.748
tja dan ben je 1 van de zovelen die dan wel kan zeggen in de sportschool heb ik m wel gedrukt hahaha :p

In de sportschool teld niet hé...daar worden zelfs "beurten" goed gekeurd met de kont van de bank en 50% hulp van een gymbuddie die vervolgens heel "overtuigend" zegt: "Ik heb je heus niet meegeholpen, je deed het helemaal alleen!"
Het "teld" voor mij pas als ik dat "kunstje" op een wedstrijd overtuigend heb laten zien ;)

Laatst bewerkt:
In de sportschool teld niet hé...daar worden zelfs "beurten" goed gekeurd met de kont van de bank en 50% hulp van een gymbuddie die vervolgens heel "overtuigend" zegt: "Ik heb je heus niet meegeholpen, je deed het helemaal alleen!"
Het "teld" voor mij pas als ik dat "kunstje" op een wedstrijd overtuigend heb laten zien ;)

ok, organiseren we een wedstrijdje bij "heafland"

Oh man, tot die 10x100 ga ik wel met je mee, maar daarna...
Errug sterk weer huggy! :bow:
En dat met een paar oefeningetjes en eigenlijk maar een paar setjes per week! :thumb:
Je bent natuurlijk al even lekker consequent en goed bezig ook éh!
Ik ben zéér benieuwd naar de wedstrijd man. ;)

een wedstrijdje onder de wcf auspicien waarbij iedereen kampioen word. we hebben onderdelen varierend van grootste raw bench met medewerking van 3 spotters, hoogste bench waarbij men een borstspier scheurt etc :D

• #4.752
ok, organiseren we een wedstrijdje bij "heafland"

Bij Haefland is iedere training toch al een wedstrijd, Frans ;)
Maar we zouden het best eens kunnen doen...maar naar welke regels en wie ziet op handhaving van die regels toe?

---------- Toegevoegd om 07:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:15 ----------

Oh man, tot die 10x100 ga ik wel met je mee, maar daarna...
Errug sterk weer huggy! :bow:
En dat met een paar oefeningetjes en eigenlijk maar een paar setjes per week! :thumb:
Je bent natuurlijk al even lekker consequent en goed bezig ook éh!
Ik ben zéér benieuwd naar de wedstrijd man. ;)

Thnx Hummer!
In die paar oefeningetjes en eigenlijk maar paar paar setjes per week schuilt eigenlijk de kracht!
Sterker willen worden is trainen, maar zoveel als mogelijk óf zoveel als noodzakelijk...ik kies voor het laatste, dat moge duidelijk zijn ;).

Daarnaast hou ik van eenvoud en ben ik wat het volgen van een bepaalde methode betreft zeer vastberaden...ik doe al sinds 2007 werken met drietjes en vijfjes...en ik boek nog altijd gestaag progressie.
Daarnaast heb ik altijd een bepaald doel waarvoor ik train, dat traind ook een stuk makkelijker.
Sommigen wisselen ook veel te snel...je moet een methode ook de kans geven om te werken, toch?

Simplicity (eenvoud) + Consistency (vastberadenheid) = Succes! :)

---------- Toegevoegd om 07:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:20 ----------

een wedstrijdje onder de wcf auspicien waarbij iedereen kampioen word. we hebben onderdelen varierend van grootste raw bench met medewerking van 3 spotters, hoogste bench waarbij men een borstspier scheurt etc :D

:roflol:

In die paar oefeningetjes en eigenlijk maar paar paar setjes per week schuilt eigenlijk de kracht!

Daar heb je helemaal gelijk in Rene, ik ben tijdelijk ook even wat gaan minderen in aantal oefeningen voor borst en schouders en merk dat dat ook zeer goed werkt.
Op deze manier heb je ook wat meer energie om zwaarder te benchen en daar het voordeel uit te halen.

Bij Haefland is iedere training toch al een wedstrijd, Frans ;)
Maar we zouden het best eens kunnen doen...maar naar welke regels en wie ziet op handhaving van die regels toe?

Helemaal jou feesje dus jij bepaald. Trouwens, ik weet helemaal niet alle regels dus jij zult wel moeten scheidrechteren en tevens zul jij ook meedoen;)toch?

• #4.756

Aha...horen jullie het ook eens van "anderen" ;)
Leuk artikel! :)
Ik lees ook altijd graag de artikelen van critical benchpress.

---------- Toegevoegd om 17:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:47 ----------

Daar heb je helemaal gelijk in Rene, ik ben tijdelijk ook even wat gaan minderen in aantal oefeningen voor borst en schouders en merk dat dat ook zeer goed werkt.
Op deze manier heb je ook wat meer energie om zwaarder te benchen en daar het voordeel uit te halen.

Jij begrijpt het...that's the Secret! :)
Tis allemaal niet zo moeilijk hoor ;)

---------- Toegevoegd om 17:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:49 ----------

Helemaal jou feesje dus jij bepaald. Trouwens, ik weet helemaal niet alle regels dus jij zult wel moeten scheidrechteren en tevens zul jij ook meedoen;)toch?

Wat wordt het eigenlijk voor wedstrijd?
Wie de meeste stukken rijstevlaai met slagroom opkan? :p

Als je een (bankdruk)wedstrijd wilt houden zul je inderdaad van te voren regels moeten vastleggen...doe je met stilleggen ja/nee...voeten plat op de grond ja/nee, hoofd op de bank ja/nee...enz.
Zelf meedoen en scheidsrechter zijn dat werkt niet...wie beoordeeld dan mijn beurt? Je kunt dat niet zelf doen...want dat is niet eerlijk jegens de anderen lijkt me.
We hebben het er nog wel over bij Jules O.K? :)

Wat wordt het eigenlijk voor wedstrijd?
Wie de meeste stukken rijstevlaai met slagroom opkan? :p

Als je een (bankdruk)wedstrijd wilt houden zul je inderdaad van te voren regels moeten vastleggen...doe je met stilleggen ja/nee...voeten plat op de grond ja/nee, hoofd op de bank ja/nee...enz.
Zelf meedoen en scheidsrechter zijn dat werkt niet...wie beoordeeld dan mijn beurt? Je kunt dat niet zelf doen...want dat is niet eerlijk jegens de anderen lijkt me.
We hebben het er nog wel over bij Jules O.K? :)

Als het om rijstevlaai met slagroom vreten gaat ben jij volgens mij de onbetwiste Nederland kampioen. Hier kan ik me niet aan meten.;)

• #4.759
Als het om rijstevlaai met slagroom vreten gaat ben jij volgens mij de onbetwiste Nederland kampioen. Hier kan ik me niet aan meten.;)

Het mogen ook Bossche bollen zijn! ;)

Heerlijk gebakken in soezenbeslag, daarna gevuld met slagroom en geglazuurd met gesmolten chocolade...hmmmmmmmmmmmmmmmmm
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Onderstaand aantal is dan een soort warming up ;)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

---------- Toegevoegd om 21:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:22 ----------

Met bankdrukken toch ook (nog?) niet..? ;)
Dus dat hoeft geen probleem te zijn! :D

Als Frans zo doorgaat met het boeken van progressie "vrees" ik dat ik snel het nakijken heb met bankdrukken...die man gaat als een speer, ik daarentegen als een slak ;)

Heriner je je de wedstrijd van de haas tegen de schildpad..? ;)

Terug
Naar boven