Fitness Seller

Benchpresslog from lazy huggybear

ja Bossche bollen!

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.762
Heriner je je de wedstrijd van de haas tegen de schildpad..? ;)

Als ik volgens de regels zou moeten benchen zal mijn max hooguit 160 zijn. Dus ik heb geen illusies wat dat aan gaat Hummer.;)

---------- Toegevoegd om 23:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:57 ----------

Met bankdrukken toch ook (nog?) niet..? ;)
Dus dat hoeft geen probleem te zijn! :D

Ik krijg het idee dat jullie denken dat ik denk dat ik me met René kan meten. Hoe dat komt weet ik niet:rolleyes: leek me gewoon eens leuk voor de jongens bij Haefland om het eens te ondervinden (ik ook) hoe het is om volgens de regels te benchen (RAW)meer niet. Als ik René zou willen verslaan zal ik bij de bond moeten gaan waar René ook bij zit en hem dan op een officiële wedstrijd te verslaan. Dit laatste zou volgens mij niet kunnen want hij zit in een andere gewichtsklasse.;)

frans

Als het om rijstevlaai met slagroom vreten gaat ben jij volgens mij de onbetwiste Nederland kampioen. Hier kan ik me niet aan meten.;)
Het vetgedrukte had kunnen insinueren dat je dacht het met bankdrukken wel te kunnen. ;)
Maar de Hugster op een goede dag is best sterk eigenlijk...

Het vetgedrukte had kunnen insinueren dat je dacht het met bankdrukken wel te kunnen. ;)
Maar de Hugster op een goede dag is best sterk eigenlijk...

OK:p, snap de insteek van jou. Zo zie je maar weer eens dat je hier sommige uitspraken op verschillende manieren kunt interpreteren.;) Hmmm als ik het zo terug lees had ik ook wel een ander woord kunnen kiezen voor "vreten":rolleyes: mijn excuses hiervoor;)

Het is je vergeven Frans. :D

• #4.767
OK:p, snap de insteek van jou. Zo zie je maar weer eens dat je hier sommige uitspraken op verschillende manieren kunt interpreteren.;) Hmmm als ik het zo terug lees had ik ook wel een ander woord kunnen kiezen voor "vreten":rolleyes: mijn excuses hiervoor;)

Ik zou eraan willen toevoegen: het is je van ganser harte vergeven ;)

---------- Toegevoegd om 07:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:13 ----------

Als ik René zou willen verslaan zal ik bij de bond moeten gaan waar René ook bij zit en hem dan op een officiële wedstrijd te verslaan. Dit laatste zou volgens mij niet kunnen want hij zit in een andere gewichtsklasse.;)
frans

Je hoeft overigens niet altijd zwaar te zijn om zwaar te kunnen drukken...Lucas van dit forum hier heeft de helft van mijn BDW en drukt ook gewichten van ruim 200kg :eek:.

Maar laten we het op een akkoordje gooien, Frans...ik ben dan iets sterker in het bankdrukken, daarom ben jij beduidend sterker op alle andere onderdelen! Zo, nu zijn we weer allemaal happy, toch? ;)

Ik zou eraan willen toevoegen: het is je van ganser harte vergeven ;)

---------- Toegevoegd om 07:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:13 ----------

Je hoeft overigens niet altijd zwaar te zijn om zwaar te kunnen drukken...Lucas van dit forum hier heeft de helft van mijn BDW en drukt ook gewichten van ruim 200kg :eek:.

Maar laten we het op een akkoordje gooien, Frans...ik ben dan iets sterker in het bankdrukken, daarom ben jij beduidend sterker op alle andere onderdelen! Zo, nu zijn we weer allemaal happy, toch? ;)

:thumbs:

Training 21/06 bij Leon Smeets in Spaubeek.

Heavy Bench Press Day:
Flat Bench Press:
20x20, 2x10x70, 10x100, 5x130, 1x160, 1x175kg & 5x3x155kg.
In het schema van Gillingham wordt er dus eerst opgewerkt tot een heavy single en vervolgens komen de werksets.
Die 175kg was met stilleggen (commando's), hetgeen me toch wel ietsiepietsie tegenviel.
Ik kwam niet in problemen, maar moest er toch flink aan duwen :o
Dat stilleggen dus ook vaker raw gaan doen!
Na 3x3x155 had ik eigenlijk willen stoppen, ik vond het wel genoeg...Denkemenke van dit forum was echter van mening dat ik die twee setjes die ook op het schema van Gillingham staan nog wel aankon, en die dus ook maar gemaakt.
Geen problemen deze training (die gaan zeker weten nog komen :)).

Close Grip Bench Press:
3x5x120kg.

Standing Military Press:
20x20, 10x50, 10x60 & 10x70kg.

Front Wide Grip Latt Pull Down.
20x20 & 6x10x70kg.

Mooie training, goed voorbeeld van hoe ik het moet aanpakken:)

• #4.771
Mooie training, goed voorbeeld van hoe ik het moet aanpakken:)

Tis allemaal vrij simpel...Keep it short & simpel ;)

Op de zware benchdag tripples maken met gewichten tussen 80-90%
Op de lichte dag dan vijfjes of van mijn part zesjes met 70%
Assist beperkt en (eventueel) wat hoger in de reps.

Jim Wendler zegt over assist o.a. het volgende:
"They should complement the training, not detract from it. You must have a very strong reason for doing an exercise. If you don't, scrap it and move on."

De 3 B's
Daarnaast is het erg belangrijk om een Balans te vinden tussen Belastbaarheid en Belasting...train niet zoveel als mogelijk, maar zoveel als noodzakelijk! :)

---------- Toegevoegd om 17:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:45 ----------

Je moet wel de door Huggy gebruikte gewichten percentueel verhogen aan de hand van je eigen 1 rep max éh! :D

;)

Laatst bewerkt:
  • #4.772
Carmen Sjardijn, voorzitster van de NPB is vandaag Europees Kampioen geworden bij de dames in de -75kg bij Master 1 (40+)! :thumbs: :clap:

SQ 175kg - BP 97,5kg - DL 165kg = Tot: 437,5kg!!!

http://www.youtube.com/watch?v=RP0r4NQHVPQ

Laatst bewerkt:
mooi hoor! gefeliciteerd carmen!

• #4.774
Heet ie nou Roland of Ronald? ;)
Mooie prestatie! :bow:
Wat was er mis bij de Squat..?

Gefeliciteerd Roland! :thumb:

Zo, dat is wel een feestje waard.

Heb jij obesitaz?

Obesi, Louis Vuitton, of whatever?!