XXL Nutrition

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.781
Heet ie nou Roland of Ronald? ;)
Mooie prestatie! :bow:
Wat was er mis bij de Squat..?

Gefeliciteerd Roland! :thumb:

Tis Ronald, een typefoutje van mijn kant, sorry :o

Vandaag nog de trappen gelopen bij Snowworld...ik kom er met mijn fiets langs als ik naar of van mijn werk kom.
Ik heb vandaag al met al zo'n 1,5 uur (outdoor)cardio gehad :eek:

Straks nog een lichte bankdruktraining ;).

---------- Toegevoegd om 17:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:12 ----------

What's up dude?

Volgens de normen die tegenwoordig gehanteerd worden heb ik zelfs morbide obesitas (niet obesitaz!).
Ik heb er echter (nog) geen problemen mee...jij wel? :p ;)

Netjes Huggy. :thumb:
Da's meer dan mij... :o
Ik heb alleen nog maar wat "binnen" gehangen, op de bank voornamelijk...
Ziektewet éh, dan mag je de deur niet uit.
Het was zeker een uur fietsen en een half uur traplopen?

• #4.783
Netjes Huggy. :thumb:
Da's meer dan mij... :o
Ik heb alleen nog maar wat "binnen" gehangen, op de bank voornamelijk...
Ziektewet éh, dan mag je de deur niet uit.
Het was zeker een uur fietsen en een half uur traplopen?

Correct :)...ruim uur fietsen, klein half uurtje trap lopen.

Beterschap kerel met je voorpoot ;)

• #4.787
Training 25/6 Haeflandsport

Light Bench Press Day
(Ondanks dat het "licht" was voelde het "zwaar" aan...pfff...het was ruim 25 graden, en dat is niets voor zo'n ijsbeer als ik...zweet ik me kapot :zweet:)

Flat Bench Press 70%:
20x20, 2x10x70, 1x10x100 & 5x6x130kg.

Close Grip Bench Press:
4x6x100kg

Staande Military Press:
20x20, 10x50, 3x60 :dunno: ik kreeg opeens een stekende pijnscheut in mijn rug/heup en stopte accuut.
Zucht...dit is balen...maar ik heb dat heel vaak bij staande militarypress...waarschijnlijk maak ik mijn rug te hol.
Dus maar naar de seated shoulder press machine gegaan.
20x50, 10x75 & 4x8x100kg.

Ik word echt :oud: staande oefeningen zijn niets meer voor me...alleen als ik kan zitten of liggen is het nog wat :o
Shoulder Press is naar mijn mening een van de beste oefeningen om power in de schouders te krijgen, maar voorwat betreft de staande overhead variant is dat een belasting die mijn belastbaarheid te boven gaat vrees ik.

Tenslotte nog Front Wide Grip Latt Pull Down:...20x20 & 6x10x70kg

Laatst bewerkt:
Hahaha, ouwe beer, straks verlies je je tanden nog! ;)

• #4.789
Hahaha, ouwe beer, straks verlies je je tanden nog! ;)

Heeft een huggybear (knuffelbeer) überhaupt tanden? ;)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Ik zal heus geen shoulderpress weglaten hoor...alleen de staande variant is blijkbaar niet je van het voor me.
Seated shoulder press is niets mis mee...het is weliswaar een machine, maar iets is beter dan niets, toch? ;)
Wellicht ook eens zittende overhead press met een barbell of zittende dummbell press proberen...

je moet wel de door huggy gebruikte gewichten percentueel verhogen aan de hand van je eigen 1 rep max éh! :d

:d

---------- Toegevoegd om 23:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:30 ----------

Tis allemaal vrij simpel...Keep it short & simpel ;)

Op de zware benchdag tripples maken met gewichten tussen 80-90%
Op de lichte dag dan vijfjes of van mijn part zesjes met 70%
Assist beperkt en (eventueel) wat hoger in de reps.

Jim Wendler zegt over assist o.a. het volgende:
"They should complement the training, not detract from it. You must have a very strong reason for doing an exercise. If you don't, scrap it and move on."

De 3 B's
Daarnaast is het erg belangrijk om een Balans te vinden tussen Belastbaarheid en Belasting...train niet zoveel als mogelijk, maar zoveel als noodzakelijk! :)

---------- Toegevoegd om 17:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:45 ----------

;)

Prachtig gezegd huggy! Volledig met je eens, volgende training zal maandag plaatsvinden! Zal wss ook mijn assistance nog beetje meer beperken en enkel assistance doen ifv mijn bench.

• #4.791
:d

---------- Toegevoegd om 23:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:30 ----------

Prachtig gezegd huggy! Volledig met je eens, volgende training zal maandag plaatsvinden! Zal wss ook mijn assistance nog beetje meer beperken en enkel assistance doen ifv mijn bench.

Thnx Alex!
Voor mij werkt mijn manier van trainen...ik train doelbewust om progressie te boeken in het bankdrukken...ik doe zoals ik alreeds schreef niet zoveel mogelijk, maar zoveel als noodzakelijk!
Je moet namelijk oppassen dat je met assist niet je doel voorbij schiet!

Daarom ook altijd met de core exercise beginnen (bankdrukken) en daarna pas de assist die erop gericht zou moeten zijn om de spiergroepen die van belang zijn bij het bankdrukken sterker te maken.
Borst - Triceps - Schouders - Lats...mijn voorkeur hebben daarbij de compounds, ofwel de samengestelde basisoefeningen die altijd meerdere spiergroepen aanspreken.

Suc6 ermee! :)

Thnx Alex!
Voor mij werkt mijn manier van trainen...ik train doelbewust om progressie te boeken in het bankdrukken...ik doe zoals ik alreeds schreef niet zoveel mogelijk, maar zoveel als noodzakelijk!
Je moet namelijk oppassen dat je met assist niet je doel voorbij schiet!

Daarom ook altijd met de core exercise beginnen (bankdrukken) en daarna pas de assist die erop gericht zou moeten zijn om de spiergroepen die van belang zijn bij het bankdrukken sterker te maken.
Borst - Triceps - Schouders - Lats mijn voorkeur hebben daarbij de compounds, ofwel de samengestelde basisoefeningen die altijd meerdere spiergroepen aanspreken.

Suc6 ermee! :)

Squaten, dealiften en buikspieroefeningen dan:rolleyes:, tjonge-jonge

René rené toch, je bent de jonge gasten hier wellicht een beetje aan het coachen hoe je progressie misschien kunt boeken door niet hard of zo min als mogelijk te trainen.:rolleyes:

Als dit werkt voor jou met je 44 jaar moet je wel oppassen dat je geen jongere talenten probeerd te verleiden met jou'n (magere) trainings schema. Dit werkt (misschien) niet voor jongens van 20/25 jaar, deze zullen naar mijn mening iedere dag keihard moeten trainen willen ze ooit de gewichten aankunnen daar waar jij 20 jaar over gedaan hebt. Als je jong bent kun je onmogelijk 225+ gaan duwen met een lui (dit zijn jou woorden) trainingsschema.;).
:D

• #4.793
Squaten, dealiften en buikspieroefeningen dan:rolleyes:, tjonge-jonge

René rené toch, je bent de jonge gasten hier wellicht een beetje aan het coachen hoe je progressie misschien kunt boeken door niet hard of zo min als mogelijk te trainen.:rolleyes:

Als dit werkt voor jou met je 44 jaar moet je wel oppassen dat je geen jongere talenten probeerd te verleiden met jou'n (magere) trainings schema. Dit werkt (misschien) niet voor jongens van 20/25 jaar, deze zullen naar mijn mening iedere dag keihard moeten trainen willen ze ooit de gewichten aankunnen daar waar jij 20 jaar over gedaan hebt. Als je jong bent kun je onmogelijk 225+ gaan duwen met een lui (dit zijn jou woorden) trainingsschema.;).
:D

Tjonge, tjonge... Frans toch, lees nou eerst eens goed! ;)

Ik heb het hier puur en alleen over het bankdrukken!
En natuurlijk zul je voor een complete training van je lichaam ook moeten SQ & DL...ik heb vaak genoeg erop gehamerd dat de "BIG 5: SQ, BP, DL, OP & BOR" dé basisoefeningen zijn! Naar mijn mening hoef je om (lees nu weer goed) sterk te worden niet veel verschillende oefeningen te doen. En natuurlijk mag je daarnaast ook dips, chin/pull ups of een barbell curl doen...als die 5 maar centraal staan...dat zijn de zg. core-exercises, daar waar het echt om gaat!
Dat is wat ik bedoel met niet zoveel als mogelijk (waar jij volgens mij een aanhanger van bent) maar zoveel als noodzakelijk...overdaad, beste Frans, schaadt! Less=More in dat opzicht!
Daarnaast schrijf ik er altijd bij dat mijn manier van trainen voor MIJ werkt...dat wil niet zeggen dat het ook automatisch voor ANDEREN werkt!
En dat LUI trainen waarover ik het heb is met een ;)...als ik 5x3 doe met 90& is dat behoorlijk zwaar!

Iedere dag keihard trainen zullen ze daarentegen naar mijn mening abslouut niet(!) moeten doen...in alle schema's van wereldberoemde coaches zoals Rippetoe, BillStarr enz wordt aanbevolen om 3x per week krachtsport gericht te trainen, en dan niet keihard maar met wisselende intensiteit...sterker nog door iedere dag keihard te trainen zul je als natural zelfs achteruit gaan, want je spieren groeien niet in de sportschool, maar thuis tijdens de rust, nadat je ze in de sportschool "beschadigd" hebt.
Spieren moeten ook de kans krijgen om te herstellen...en grotere spiergroepen hebben zelfs zo'n 72 uur nodig om te herstellen.
Velen raken dan ook overtraind en krijgen last van blessure's waardoor de gewenste progressie uitblijft en stoppen dan helaas met krachtsport.

Training, Herstel, Voeding en Mentale status...dat zijn de 4 pijlers waarop krachtsport is gebaseerd...jij hebt het alleen over de 1e...ik daarentegen benadruk ook vaker die andere 3. De juiste balans in die 4 pijlers is van wezenlijk belang! Zoals ik schreef...balans zien te vinden tussen belasting en belastbaarheid is de sleutel om progessie te boeken!

Laatst bewerkt:
Geen speld tussen te krijgen. ;)

Dit is inderdaad weer Huggy op z'n best en jongens zoals ik kunnen er van leren!

Ik zal dan maar mijn Texas Method baseren op die 'grote 5' dan: kijken of ik er sterker van wordt ... :D

Dit is inderdaad weer Huggy op z'n best en jongens zoals ik kunnen er van leren!

Ik zal dan maar mijn Texas Method baseren op die 'grote 5' dan: kijken of ik er sterker van wordt ... :D
Het hart van je schema moet inderdaad bestaan uit "de grote 5" maar je mag ze best aanvullen met "de basisoefeningen" voor iedere spiergroep hoor.
Zeker voor "jonge gasten" of heel fitte "wat oudere 'jonge' gasten" kan dit het trainen wat meer variatie geven en wat interesanter maken. :thumb:

• #4.797

Ik dacht dat de Texas Method van Rippetoe in hoofdzaak al op deze "big 5" gebaseerd is :)?

The Texas Method.
You’ll alternate between volume days, recovery days & intensity days on the Texas Method.
  • Volume: 5 sets of 5 reps with the same weight.
  • Recovery: 3 sets of 3 reps with the same weight.
  • Intensity: 1 heavy single, double or triple (1×1, 1×2 or 1×3).
Monday volume, Wednesday recovery, Friday intensity. Always at least one day rest between two workouts.
Train on Tu/Th/Sa or Su/Tu/Th if you prefer.

Exercises. Choose exercises based on your goals. If you tend towards powerlifting: more Bench Press. If you prefer Olympic lifting: more Front Squats & Overhead Press. Whatever your goals, always do the basics:
De Power Clean had ik toen straks niet vermeld, maar is ook een uitstekende oefening, waarbij echter vooral aan techniek aandacht besteed moet worden. Mijn trainer Leon Smeets is extra bij Piet Strolenberg van gewichthefvereniging Helios paar keer gaan trainen om deze (gewichthef)oefening onder de knie te krijgen en te kunnen instrueren aan anderen.

Tjonge, tjonge... Frans toch, lees nou eerst eens goed! ;)

Ik heb het hier puur en alleen over het bankdrukken!
En natuurlijk zul je voor een complete training van je lichaam ook moeten SQ & DL...ik heb vaak genoeg erop gehamerd dat de "BIG 5: SQ, BP, DL, OP & BOR" dé basisoefeningen zijn! Naar mijn mening hoef je om (lees nu weer goed) sterk te worden niet veel verschillende oefeningen te doen. En natuurlijk mag je daarnaast ook dips, chin/pull ups of een barbell curl doen...als die 5 maar centraal staan...dat zijn de zg. core-exercises, daar waar het echt om gaat!
Dat is wat ik bedoel met niet zoveel als mogelijk (waar jij volgens mij een aanhanger van bent) maar zoveel als noodzakelijk...overdaad, beste Frans, schaadt! Less=More in dat opzicht!
Daarnaast schrijf ik er altijd bij dat mijn manier van trainen voor MIJ werkt...dat wil niet zeggen dat het ook automatisch voor ANDEREN werkt!
En dat LUI trainen waarover ik het heb is met een ;)...als ik 5x3 doe met 90& is dat behoorlijk zwaar!

Iedere dag keihard trainen zullen ze daarentegen naar mijn mening abslouut niet(!) moeten doen...in alle schema's van wereldberoemde coaches zoals Rippetoe, BillStarr enz wordt aanbevolen om 3x per week krachtsport gericht te trainen, en dan niet keihard maar met wisselende intensiteit...sterker nog door iedere dag keihard te trainen zul je als natural zelfs achteruit gaan, want je spieren groeien niet in de sportschool, maar thuis tijdens de rust, nadat je ze in de sportschool "beschadigd" hebt.
Spieren moeten ook de kans krijgen om te herstellen...en grotere spiergroepen hebben zelfs zo'n 72 uur nodig om te herstellen.
Velen raken dan ook overtraind en krijgen last van blessure's waardoor de gewenste progressie uitblijft en stoppen dan helaas met krachtsport.

Training, Herstel, Voeding en Mentale status...dat zijn de 4 pijlers waarop krachtsport is gebaseerd...jij hebt het alleen over de 1e...ik daarentegen benadruk ook vaker die andere 3. De juiste balans in die 4 pijlers is van wezenlijk belang! Zoals ik schreef...balans zien te vinden tussen belasting en belastbaarheid is de sleutel om progessie te boeken!

Oeps, iemand voelt zich op de teentjes getrapt:p, ja ik lees goed René;). Dan zal ik met 44 jaar en meer dan 12 uur trainen per week wel idd een "Freak of Nature" zijn zoals Hummer zo mooi stelt;). In ieder geval mijn progressie (ook met benchen) hierdoor liegt er niet om;). (hhhmmmm haas en schilpad, we zullen zien;) trouwens Hummer, ik ben met 17 jaar begonnen met krachtsporten, wie is dan nu de schilpad en wie de haas vraag ik me af?) In ieder geval ik voel me prima heb nergens last van en mijn kracht groeit met de week. Dus hoe verklaar je dat dan René:)

• #4.799
Het hart van je schema moet inderdaad bestaan uit "de grote 5" maar je mag ze best aanvullen met "de basisoefeningen" voor iedere spiergroep hoor.
Zeker voor "jonge gasten" of heel fitte "wat oudere 'jonge' gasten" kan dit het trainen wat meer variatie geven en wat interesanter maken. :thumb:

Hier kan ik alleen maar AMEN op zeggen...ik ben absoluut niet tegen isolatieoefeningen, mits ze maar een doel hebben.
Je hebt echter bepaalde isolatieoefeningen die meer bedoeld zijn voor de beachboys onder ons en niet om kracht op te bouwen ;).
En tenslotte zitten we hier in de afdeling: Powerlifting, Strongman en Gewichtheffen, toch? :)

---------- Toegevoegd om 16:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:39 ----------

Oeps, iemand voelt zich op de teentjes getrapt:p, ja ik lees goed René;). Dan zal ik met 44 jaar en meer dan 12 uur trainen per week wel idd een "Freak of Nature" zijn zoals Hummer zo mooi stelt;). In ieder geval mijn progressie (ook met benchen) hierdoor liegt er niet om;). (hhhmmmm haas en schilpad, we zullen zien;) trouwens Hummer, ik ben met 17 jaar begonnen met krachtsporten, wie is dan nu de schilpad en wie de haas vraag ik me af?) In ieder geval ik voel me prima heb nergens last van en mijn kracht groeit met de week. Dus hoe verklaar je dat dan René:)

Voor alles beste Frans, is er een logische verklaring...de vraag hoe dat kan, kun je wellicht het beste zelf beantwoorden...wellicht ben jij gewoon de uitzondering die de regel bevestigd, want normaal gesproken is het vrijwel onmogelijk om als natural met bijna 45 jaar, zwaar lichamelijk werk en vrijwel iedere dag te trainen en regelmatig een pintje pakken in de café zulk een progressie te hebben die met de week toeneemt zoals jij het zegt...:)

Laatst bewerkt:
Voor alles beste Frans, is er een logische verklaring...de vraag hoe dat kan, kun je wellicht het beste zelf beantwoorden...wellicht ben jij gewoon de uitzondering die de regel bevestigd, want normaal gesproken is het vrijwel onmogelijk om als natural met bijna 45 jaar, zwaar lichamelijk werk en vrijwel iedere dag te trainen en regelmatig een pintje pakken in de café zulk een progressie te hebben die met de week toeneemt zoals jij het zegt...:)

Duzzzz als iemand zo is als ik zal hij wel aan de AAS zitten is dat nou het enigste antwoord wat je hebt. Nee René het gaat erom uit welk hout je gesneden bent.

Dus ben een grote kerel en draai niet om de hete brei heen en beschuldig mij er gewoon van.... klaar.

Terug
Naar boven