MuscleMeat

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.801
Duzzzz als iemand zo is als ik zal hij wel aan de AAS zitten is dat nou het enigste antwoord wat je hebt. Nee René het gaat erom uit welk hout je gesneden bent.

Dus ben een grote kerel en draai niet om de hete brei heen en beschuldig mij er gewoon van.... klaar.

Frans, je hebt massief edelhout en je hebt kreupel afvalhout daartussen heb je nog allerlei bewerkte en onbewerkte houtsoorten...jij zult dan wel uit massief edelhout bestaan ;).

Laten we het hierbij verder maar houden...want ik heb geen zin in allerlei zinloze discussies die wellicht escaleren...het is niet mijn bedoeling om iemand voor schut te zetten, aan te vallen of ergens van te beschuldigen maar als iemand zich aangesproken of aangevallen voelt, dan kan ik daar verder niets aan doen en spijt het me geweldig, maar dan zij het zo!

---------- Toegevoegd om 17:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:21 ----------

Effies heel wat anders...Wimwam is 2e geworden op het EK voor Masters in de 125+ klasse (Masters 1).
Ik meen met 315- 190- 282,5 = 787,5kg totaal :thumbs: :clap: Niet zijn beste prestatie van dit seizoen, maar wel goed genoeg voor een zilveren medaille!

De officiële uitslagen en een filmpje volgt nog wel...ik moet nu echter naar een verjaardag.

Laatst bewerkt:
Frans, je hebt massief edelhout en je hebt kreupel afvalhout daartussen heb je nog allerlei bewerkte en onbewerkte houtsoorten...jij zult dan wel uit massief edelhout bestaan ;).

Laten we het hierbij verder maar houden...want ik heb geen zin in allerlei zinloze discussies die wellicht escaleren...het is niet mijn bedoeling om iemand voor schut te zetten, aan te vallen of ergens van te beschuldigen maar als iemand zich aangesproken of aangevallen voelt, dan kan ik daar verder niets aan doen en spijt het me geweldig, maar dan zij het zo!
quote;
Tjonge, tjonge... Frans toch, lees nou eerst eens goed!
quote;
Voor alles beste Frans, is er een logische verklaring...de vraag hoe dat kan, kun je wellicht het beste zelf beantwoorden...wellicht ben jij gewoon de uitzondering die de regel bevestigd, want normaal gesproken is het vrijwel onmogelijk om als natural met bijna 45 jaar, zwaar lichamelijk werk en vrijwel iedere dag te trainen en regelmatig een pintje pakken in de café zulk een progressie te hebben die met de week toeneemt zoals jij het zegt...

Eerst de tweede minachtende opmerking omdat ik mijn mening geef en dan doe ik wat uwe hoogheid verlangt ik lees dus de volgende quote (3e) van jou 4 x en dan de bovenste opmerking sorry hoor idd jij bent veel te intelligent voor mij ik zal het wel fout lezen met mijn dyslectisch brein.
Ik dacht dat dit forum juist ervoor was om te discussiëren of is jou mening en trainingsmethode heilig want ook jij hebt het wiel niet uitgevonden en is het zo dat je tegengas krijg dan zijn het ineens zogenaamde zinloze discussies

DUS LAAT MAAR.:o

quote;
quote;
Voor alles beste Frans, is er een logische verklaring...de vraag hoe dat kan, kun je wellicht het beste zelf beantwoorden...wellicht ben jij gewoon de uitzondering die de regel bevestigd, want normaal gesproken is het vrijwel onmogelijk om als natural met bijna 45 jaar, zwaar lichamelijk werk en vrijwel iedere dag te trainen en regelmatig een pintje pakken in de café zulk een progressie te hebben die met de week toeneemt zoals jij het zegt...

Eerst de tweede minachtende opmerking omdat ik mijn mening geef en dan doe ik wat uwe hoogheid verlangt ik lees dus de volgende quote (3e) van jou 4 x en dan de bovenste opmerking sorry hoor idd jij bent veel te intelligent voor mij ik zal het wel fout lezen met mijn dyslectisch brein.
Ik dacht dat dit forum juist ervoor was om te discussiëren of is jou mening en trainingsmethode heilig want ook jij hebt het wiel niet uitgevonden en is het zo dat je tegengas krijg dan zijn het ineens zogenaamde zinloze discussies

Huggy zijn wiel is nog steeds vierkant:cool:

Squaten, dealiften en buikspieroefeningen dan:rolleyes:, tjonge-jonge

René rené toch, je bent de jonge gasten hier wellicht een beetje aan het coachen hoe je progressie misschien kunt boeken door niet hard of zo min als mogelijk te trainen.:rolleyes:

Als dit werkt voor jou met je 44 jaar moet je wel oppassen dat je geen jongere talenten probeerd te verleiden met jou'n (magere) trainings schema. Dit werkt (misschien) niet voor jongens van 20/25 jaar, deze zullen naar mijn mening iedere dag keihard moeten trainen willen ze ooit de gewichten aankunnen daar waar jij 20 jaar over gedaan hebt. Als je jong bent kun je onmogelijk 225+ gaan duwen met een lui (dit zijn jou woorden) trainingsschema.;).
:D

Haha geen nood, ik wordt niet verleid,kbegrijp wel waar coach huggy op doelt:p, DL is zeker en vast in mijn schema opgenomen evenals BOR MP DB ROWS enz. ik heb een grote voorkeur voor compounds. Squatten helaas doe ik voorlopig niet meer, teveel last vd knieën, wss door het squatten. Vandaag heel de dag voetbaltornooi (heeft niets met krachttraining te maken maar heb de calorieën er goed vanaf gesport:)) gespeeld en knieën zijn alweer kapot.

---------- Toegevoegd om 20:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:11 ----------

Tjonge, tjonge... Frans toch, lees nou eerst eens goed! ;)

Ik heb het hier puur en alleen over het bankdrukken!
En natuurlijk zul je voor een complete training van je lichaam ook moeten SQ & DL...ik heb vaak genoeg erop gehamerd dat de "BIG 5: SQ, BP, DL, OP & BOR" dé basisoefeningen zijn! Naar mijn mening hoef je om (lees nu weer goed) sterk te worden niet veel verschillende oefeningen te doen. En natuurlijk mag je daarnaast ook dips, chin/pull ups of een barbell curl doen...als die 5 maar centraal staan...dat zijn de zg. core-exercises, daar waar het echt om gaat!
Dat is wat ik bedoel met niet zoveel als mogelijk (waar jij volgens mij een aanhanger van bent) maar zoveel als noodzakelijk...overdaad, beste Frans, schaadt! Less=More in dat opzicht!
Daarnaast schrijf ik er altijd bij dat mijn manier van trainen voor MIJ werkt...dat wil niet zeggen dat het ook automatisch voor ANDEREN werkt!
En dat LUI trainen waarover ik het heb is met een ;)...als ik 5x3 doe met 90& is dat behoorlijk zwaar!

Iedere dag keihard trainen zullen ze daarentegen naar mijn mening abslouut niet(!) moeten doen...in alle schema's van wereldberoemde coaches zoals Rippetoe, BillStarr enz wordt aanbevolen om 3x per week krachtsport gericht te trainen, en dan niet keihard maar met wisselende intensiteit...sterker nog door iedere dag keihard te trainen zul je als natural zelfs achteruit gaan, want je spieren groeien niet in de sportschool, maar thuis tijdens de rust, nadat je ze in de sportschool "beschadigd" hebt.
Spieren moeten ook de kans krijgen om te herstellen...en grotere spiergroepen hebben zelfs zo'n 72 uur nodig om te herstellen.
Velen raken dan ook overtraind en krijgen last van blessure's waardoor de gewenste progressie uitblijft en stoppen dan helaas met krachtsport.

Training, Herstel, Voeding en Mentale status...dat zijn de 4 pijlers waarop krachtsport is gebaseerd...jij hebt het alleen over de 1e...ik daarentegen benadruk ook vaker die andere 3. De juiste balans in die 4 pijlers is van wezenlijk belang! Zoals ik schreef...balans zien te vinden tussen belasting en belastbaarheid is de sleutel om progessie te boeken!

Waardevolle uitspraak!

• #4.806
quote;
quote;

Beste Frans, natuurlijk sta ik altijd open voor een discussie en mijn trainingsmethode is een methode die niet zaligmakend is maar is een conventionele powerliftmethode die door veel serieuze powerlifters wordt gebruikt...het schema wat ik momenteel volg is bijvoorbeeld gebaseerd op een schema van Brad Gillingham (behoeft geen nadere introductie meer).

Op het moment echter dat een discussie dreigt te veranderen in een uit de hand lopend debat, heb ik zoiets van jij je gelijk, ik mijn rust.
Ik heb namelijk absoluut geen behoefte aan conflicten.

Maar Frans lees nou eens een keer goed je eigen uitspraken....ik vat het graag nog eens samen:
- Je bent (bijna) 45 jaar.
- Je hebt lichamelijk vrij intensief werk.
- Je traind vrijwel iedere dag ook vrij intensief.
- Je traind sinds je 17e...bent dus geen beginner meer (beginners boeken meestal in het begin vrij veel progressie en naarmate ze gevorderder raken stagneerd de progressie en moeten ze hard knokken voor iedere kilo).
- Je drinkt regelmatig graag een pintje in de café (verder niets mis mee, maar niet bevorderlijk voor progressie).
Ondanks deze feiten die jezelf wereldkundig hebt gemaakt heb je zoals je (terecht) trots verkondigd nergens last van en groeid je kracht met de week (aldus jouw woorden!) :eek:
Als er nu ergens iets niet klopt, mag je me corrigeren.

Er zijn mensen die daaruit bepaalde conclusies trekken en me dat ook kenbaar maken...ik wil zo ver niet gaan...je zult dan wel een Freak of Nature zijn gesneden uit het edelste houtsoort wat bestaat :)

---------- Toegevoegd om 10:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:50 ----------

Haha geen nood, ik wordt niet verleid,kbegrijp wel waar coach huggy op doelt:p, DL is zeker en vast in mijn schema opgenomen evenals BOR MP DB ROWS enz. ik heb een grote voorkeur voor compounds. Squatten helaas doe ik voorlopig niet meer, teveel last vd knieën, wss door het squatten. Vandaag heel de dag voetbaltornooi (heeft niets met krachttraining te maken maar heb de calorieën er goed vanaf gesport:)) gespeeld en knieën zijn alweer kapot.

---------- Toegevoegd om 20:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:11 ----------

[/COLOR][/SIZE][/B]

Ben blij dat jij me tenminste wel begrijpt ;)

Laatst bewerkt:
Misschien is het beter de zaak maar helemaal te laten rusten.

Toen ik een tijdje geleden nog lekker kon trainen (in de sportschool) werdt er ook aan me gevraagd of, en wat ik gebruikte.
In de wetenschap dat het boterhammen met pindakaas en eieren waren, heb ik het opgevat als compliment toendertijd.
Het is weer al even geleden dat mensen dit van me dachten trouwens... :o

• #4.810
Toen ik een tijdje geleden nog lekker kon trainen (in de sportschool) werdt er ook aan me gevraagd of, en wat ik gebruikte.
In de wetenschap dat het boterhammen met pindakaas en eieren waren, heb ik het opgevat als compliment toendertijd.
Het is weer al even geleden dat mensen dit van me dachten trouwens... :o

Als je wat power betreft met je hoofd boven het maaiveld uitsteekt en dus wat sterker bent dan de gemiddelde fitnessrecreant die in de sportschool naast je staat te trainen, ben je al snel verdacht ;)

Hier is toch geen sprake van vergane glorie, Hummer...je bent toch potverdikkie ook wel uit het goede hout gesneden? ;)

Het was ooit hout Huggy... :o
Nu wordt ik bijeen gehouden door lijm en harsen.
Zie mij maar als een nat stuk spaanplaat... ;)

okidoki, jij hebt gelijk Hummer het gaat eigenlijk helemaal nergens om;) Ik zal wel spoken zien.:D

Jullie twee zijn eigenlijk de enigste vrienden die ik nog heb:D en wil zeker geen ruzie maken;) ik wordt alleen langzamerhand ziek van dat verdachtmakerij:o

Zo meine liebe Freunde en nu ga ik naar de wedstrijd (vrachtwagen trekken) in Landgraaf (pinkpop terrein) "wish me good luck"

Laatst bewerkt:
okidoki, jij hebt gelijk Hummer het gaat eigenlijk helemaal nergens om;) Ik zal wel spoken zien.:D

Jullie twee zijn eigenlijk de enigste vrienden die ik nog heb:D en wil zeker geen ruzie maken;) ik wordt alleen langzamerhand ziek van dat verdachtmakerij:o

Zo meine liebe Freunde en nu ga ik naar de wedstrijd (vrachtwagen trekken) in Landgraaf (pinkpop terrein) "wish me good luck"
Good Luck!!! :thumb:

---------- Toegevoegd om 11:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:44 ----------

Ik had trouwens niet in de gaten dat jij "vaak" verdacht bent van gebruik hoor...
Als je ziet dat iemand héél sterk is voor zijn lichaamsgewicht (Luc, Gijs) leeftijd (Frans, Francois(die er trouwens nooit een geheim van heeft gemaakt dat hij gebruikte)) dan denk je wel eens: "zou hij iets gebruiken..?" maar in mijn geval dan niet direct in een negatieve zin trouwens.
Ik heb goede vrienden gehad die gebruikten.
Dat is ieders keus vind ik.
Vroeger vond ik het machtig om (tot een bepaald punt) mee te kunnen (trainen) met die gasten, nu gaat dat niet meer, en dat frustreert me meer dan of iemand wel of niet gebruikt eigenlijk... ;)

Good Luck!!! :thumb:

---------- Toegevoegd om 11:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:44 ----------

Ik had trouwens niet in de gaten dat jij "vaak" verdacht bent van gebruik hoor...
Als je ziet dat iemand héél sterk is voor zijn lichaamsgewicht (Luc, Gijs) leeftijd (Frans, Francois(die er trouwens nooit een geheim van heeft gemaakt dat hij gebruikte)) dan denk je wel eens: "zou hij iets gebruiken..?" maar in mijn geval dan niet direct in een negatieve zin trouwens.
Ik heb goede vrienden gehad die gebruikten.
Dat is ieders keus vind ik.
Vroeger vond ik het machtig om (tot een bepaald punt) mee te kunnen (trainen) met die gasten, nu gaat dat niet meer, en dat frustreert me meer dan of iemand wel of niet gebruikt eigenlijk... ;)

Thanks;) zo en met deze inspirerende woorden zal ik zeker knallen vanmiddag(pppffff 30 gr ik lijk wel gek) ik ruk de cabine eraf aaaarrrrggghhhhh

That's the spirit Frans!
Zeg maar dat ze de handrem flink aanzetten omdat je anders waarschijnlijk te veel snelheid krijgt om nog op tijd te stoppen! :roflol:

Wat een heerlijke dag lieve mensen.
Het is 27 graden en nog oplopend, de buurvrouw ligt topless in de tuin, Duitsland tegen Engeland voetballen zometeen en dan vanavond weer lekker bankdrukken.....:wave::thumb:

Er zijn mensen die daaruit bepaalde conclusies trekken en me dat ook kenbaar maken...ik wil zo ver niet gaan...je zult dan wel een Freak of Nature zijn gesneden uit het edelste houtsoort wat bestaat :)

eigenlijk surgereer je dus dat onze frans niet meer naturel is!

Alle posts die ik van itachi voorbij heb zien komen duidden niet bepaald op enige serieusheid, maar meer als nieuwe troll.

Terug
Naar boven