Hahaha, ik ben net pas thuis...het vlees van de BBQ moest nog op
Vandaag was op Megaland in Landgraaf een zg. Tralmeeting festival.
De Stichting Strongest Man Team Limburg de SMTL organiseerde daar een Truckpull Challenge 2010.
Alex had mij benaderd of ik hieraan wilde meedoen...alhoewel ik al een jaar geen Truck meer getrokken had, en ik me eigenlijk had voorgenomen om aan zulke "wedstrijden" niet meer deel te nemen, leek me dit toch wel leuk, en het was voor een goed doel: het promoten van de SM sport.
Het zonnetje liet zich van zijn beste kant zien, alhoewel de publieke belangstelling ietsiepietsie tegenviel (WK voetbal, warm weer?).
Jarno en Eric Hams waren ook aanwezig en hadden nog een demonstratie SM voor het publiek in petto...heel leuk om met de gebroeders Hams persoonlijk te kunnen spreken...en het beloofd dit jaar een wel zeer spannende finale te worden tijdens de SM van NL!
Goed..dan de wedstrijd op zich.
Er waren twee onderdelen: Harnas pull met touw en hand over hand.
Harnas pull met touw:
De truck woog meen ik 15 Ton (hetgeen wel meeviel).
Maar doordat het terrein wat berg op liep, bleken helaas diverse deelnemers niet in staat om de finisch te bereiken.
Aan gebrek aan kracht lag het niet...het had puur met het lichaamgewicht te maken.
Want alle "zware" jongens bleken wel in staat om de truck over de finisch te trekken.
Ik had daarop meen ik een 5e plek en was ongeveer 1 seconde langzamer dan Frans (wat wel te verwachten was).
Hand over hand:
Er werd voor een lichtere truck gekozen van zo'n 8 Ton.
En hier bleek dat het nadeel van een lager lichaamsgewicht niet langer meer een nadeel maar een voordeel was.
Wat gingen die lichtere jongens hier toch erg snel op!

Voor mij was het meteen helder dat op dit onderdeel geen eer viel te behalen...alleen schade beperken.
Frans presteerde hier ook heel goed op en wist dus snelheid, kracht en massa goed te combineren.
Eindresultaat...Raymond Merkcx 1e, Alex Moonen 2e en Frans Heuts 3e...proficiat Frans met deze geweldige prestatie...tis je van harte gegund!

Ik had uiteindelijk zelf een 8e plek (sterk terug gevallen door het hand over hand gebeuren) maar, ach, het was een leuke dag, een leuke wedstrijd en dat is het voornaamste

.
Daarnaar nog onder het genot van paar biertjes

met Frans een en ander uitgesproken. We zitten weer helemaal op één lijn!
Vervolgens was er nog een BBQ...hmmm....ik denk zonder te overdrijven dat ik vandaag wel de 1e prijs heb weten te behalen in het "leegruimen" van de BBQ!