AndroidHealthClinic

Benchpresslog from lazy huggybear

Een heerlijke wedstrijd gedraaid vanmiddag en gelukkig persoonlijk het een en ander kunnen rechtzetten met René;) ik zag idd spoken:spaz:.

Een uitgebreid verslag over de wedstrijd zal René zeer zeker beter kunnen als ik:D duzzzzz effe wachten jongens.

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.823
Hahaha, ik ben net pas thuis...het vlees van de BBQ moest nog op
smile_wink.gif

Vandaag was op Megaland in Landgraaf een zg. Tralmeeting festival.
De Stichting Strongest Man Team Limburg de SMTL organiseerde daar een Truckpull Challenge 2010.
Alex had mij benaderd of ik hieraan wilde meedoen...alhoewel ik al een jaar geen Truck meer getrokken had, en ik me eigenlijk had voorgenomen om aan zulke "wedstrijden" niet meer deel te nemen, leek me dit toch wel leuk, en het was voor een goed doel: het promoten van de SM sport.

Het zonnetje liet zich van zijn beste kant zien, alhoewel de publieke belangstelling ietsiepietsie tegenviel (WK voetbal, warm weer?).
Jarno en Eric Hams waren ook aanwezig en hadden nog een demonstratie SM voor het publiek in petto...heel leuk om met de gebroeders Hams persoonlijk te kunnen spreken...en het beloofd dit jaar een wel zeer spannende finale te worden tijdens de SM van NL!

Goed..dan de wedstrijd op zich.
Er waren twee onderdelen: Harnas pull met touw en hand over hand.

Harnas pull met touw:
De truck woog meen ik 15 Ton (hetgeen wel meeviel).
Maar doordat het terrein wat berg op liep, bleken helaas diverse deelnemers niet in staat om de finisch te bereiken.
Aan gebrek aan kracht lag het niet...het had puur met het lichaamgewicht te maken.
Want alle "zware" jongens bleken wel in staat om de truck over de finisch te trekken.
Ik had daarop meen ik een 5e plek en was ongeveer 1 seconde langzamer dan Frans (wat wel te verwachten was).

Hand over hand:
Er werd voor een lichtere truck gekozen van zo'n 8 Ton.
En hier bleek dat het nadeel van een lager lichaamsgewicht niet langer meer een nadeel maar een voordeel was.
Wat gingen die lichtere jongens hier toch erg snel op! :eek:
Voor mij was het meteen helder dat op dit onderdeel geen eer viel te behalen...alleen schade beperken.

Frans presteerde hier ook heel goed op en wist dus snelheid, kracht en massa goed te combineren.

Eindresultaat...Raymond Merkcx 1e, Alex Moonen 2e en Frans Heuts 3e...proficiat Frans met deze geweldige prestatie...tis je van harte gegund! :bow: :thumbs: :clap:
Ik had uiteindelijk zelf een 8e plek (sterk terug gevallen door het hand over hand gebeuren) maar, ach, het was een leuke dag, een leuke wedstrijd en dat is het voornaamste :).

Daarnaar nog onder het genot van paar biertjes :klink: met Frans een en ander uitgesproken. We zitten weer helemaal op één lijn! ;)

Vervolgens was er nog een BBQ...hmmm....ik denk zonder te overdrijven dat ik vandaag wel de 1e prijs heb weten te behalen in het "leegruimen" van de BBQ! :lick: :burger:

• #4.825
eigenlijk surgereer je dus dat onze frans niet meer naturel is!

Daar gaan we weer...

:ot:

Ik wil over het thema AAS nog slechts één ding kwijt...iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen doen en laten...ik heb verder niets tegen mensen die AAS gebruiken zolang ze er eerlijk vooruit komen en niet aan wedstrijden deelnemen bij sportbonden die een (anti)dopingbeleid hanteren. Verder is iemand clean ("onschuldig") totdat het tegendeel bewezen is. Amen.

Laatst bewerkt:
  • #4.826
Ik had het gisteren alreeds kort aangehaald...Wim Wamsteeker is dus 2e geworden bij het EK Powerliften in de 125+ bij de Masters 1 (40+) :thumbs:

SQ 315 - BP 190 - DL 282,5 = Tot:787,5kg

Hier nog het beloofde filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=-WpAKoGRyaU

• #4.827
Hieronder de foto van de deelnemers aan de Truckpull Challenge.

Frans is die knappe vent die op zijn linkerknie zit met die Crocodile Dundee hoed ;) Ikzelf ben die met die dikke kop en blauwe pet, links van Jarno ;)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

---------- Toegevoegd om 21:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:32 ----------

<

• #4.828
Tijden Truckpull Challenge:

Hieronder de tijden van de nummers 1-3 en ikzelf dan.

naam / harnas pull / hand over hand / totaal
1) Raymond Merckx /28.47 / 27.00 / 55.47
2) Alex Moonen / 26.81 / 30.08 / 56.89
3) Frans Heuts / 32.47 / 27.31 / 59.78
8) René Hamers / 33.31 / 35.00 / 68.31

Goed te zien dat Frans constant was...sterk op de harnaspull en hand over hand (op dat laatse onderdeel zelfs sneller dan Alex)!

Bij de Harnas Pull ging het nog zo slecht niet...alleen hand over hand liet ik kostbare tijd liggen.
Maar ik weet dat hand over hand niet mijn favoriete onderdeel is.
Het laat verder zien dat slechts één seconde verschil behoorlijke verschuivingen in het klassement betekend.

Laatst bewerkt:
Flink gebuffeld jongens! :thumb:

Toch aardig als je dergelijke dingen nooit doet. En de hitte was intens. Voor herhaling vatbaar?

Frans lijkt idd op een uit de kluiten gewassen Crocodile Dundee of Indiana Jones!! Haha!

Frans, ik vind je hoed geweldig! ;)

En trouwens proficiat met je verdiende 3e plek!

• #4.832
thanks Rubben, volgens mij scheelde het niet veel tussen ons twee toch?

Ehm, ik had geloof ik 9 punten totaal. Weet niet hoeveel jij er had?

Maargoed, jij hebt constanter gepresteerd en zowel het 1e als het 2de onderdeel goed gedaan. Ik heb veel punten laten liggen bij het 1e odd.

• #4.835
Toch aardig als je dergelijke dingen nooit doet. En de hitte was intens. Voor herhaling vatbaar?

Voor herhaling vatbaar?
Never say never...voor een "serieuze" wedstrijd zoals bijvoorbeeld een NK zou ik echter nooit ongetraind aan deelnemen.
BDW is geen probleem, maar snelheid wel...ik ben gewoon te traag om serieuze kansen te maken in een hoge klassering...en ondanks dat ik een lazy bear ben, ben ik toch nog wel ietsiepietsie ambitieus...daarom kan ik het beter bij bankdrukken laten ;).
Dit was om de sport te promoten...en daar ben ik wel voor te porren :).

Hahaha, ik ben net pas thuis...het vlees van de BBQ moest nog op
smile_wink.gif

Vandaag was op Megaland in Landgraaf een zg. Tralmeeting festival.
De Stichting Strongest Man Team Limburg de SMTL organiseerde daar een Truckpull Challenge 2010.
Alex had mij benaderd of ik hieraan wilde meedoen...alhoewel ik al een jaar geen Truck meer getrokken had, en ik me eigenlijk had voorgenomen om aan zulke "wedstrijden" niet meer deel te nemen, leek me dit toch wel leuk, en het was voor een goed doel: het promoten van de SM sport.

Het zonnetje liet zich van zijn beste kant zien, alhoewel de publieke belangstelling ietsiepietsie tegenviel (WK voetbal, warm weer?).
Jarno en Eric Hams waren ook aanwezig en hadden nog een demonstratie SM voor het publiek in petto...heel leuk om met de gebroeders Hams persoonlijk te kunnen spreken...en het beloofd dit jaar een wel zeer spannende finale te worden tijdens de SM van NL!

Goed..dan de wedstrijd op zich.
Er waren twee onderdelen: Harnas pull met touw en hand over hand.

Harnas pull met touw:
De truck woog meen ik 15 Ton (hetgeen wel meeviel).
Maar doordat het terrein wat berg op liep, bleken helaas diverse deelnemers niet in staat om de finisch te bereiken.
Aan gebrek aan kracht lag het niet...het had puur met het lichaamgewicht te maken.
Want alle "zware" jongens bleken wel in staat om de truck over de finisch te trekken.
Ik had daarop meen ik een 5e plek en was ongeveer 1 seconde langzamer dan Frans (wat wel te verwachten was).

Hand over hand:
Er werd voor een lichtere truck gekozen van zo'n 8 Ton.
En hier bleek dat het nadeel van een lager lichaamsgewicht niet langer meer een nadeel maar een voordeel was.
Wat gingen die lichtere jongens hier toch erg snel op! :eek:
Voor mij was het meteen helder dat op dit onderdeel geen eer viel te behalen...alleen schade beperken.

Frans presteerde hier ook heel goed op en wist dus snelheid, kracht en massa goed te combineren.

Eindresultaat...Raymond Merkcx 1e, Alex Moonen 2e en Frans Heuts 3e...proficiat Frans met deze geweldige prestatie...tis je van harte gegund! :bow: :thumbs: :clap:
Ik had uiteindelijk zelf een 8e plek (sterk terug gevallen door het hand over hand gebeuren) maar, ach, het was een leuke dag, een leuke wedstrijd en dat is het voornaamste :).

Daarnaar nog onder het genot van paar biertjes :klink: met Frans een en ander uitgesproken. We zitten weer helemaal op één lijn! ;)

Vervolgens was er nog een BBQ...hmmm....ik denk zonder te overdrijven dat ik vandaag wel de 1e prijs heb weten te behalen in het "leegruimen" van de BBQ! :lick: :burger:

Jawaddedadde, zo intensieve training met dergelijke temperaturen, dit is alleen maar voor de hardste kern weggelegd, een dikke proficiat, het respect is groot!

• #4.839
Training 28/6 bij Leon Smeets.

Heavy Bench Press Day:

Flat Bench Press:
20x20, 2x10x70, 10x100, 5x130, 1x160 (met stilleggen) en vervolgens een vette fail op 180 (met stilleggen) :(...pfff...het scheelt me dus ruim 10kg tussen touch & go en stilleggen...er is dus nog werk aan de winkel.
Daarna dan nog 5x3x160 (en het viel me zwaar vandaag...bloed, zweet en tranen)....pff...het bleek 30 graden te zijn...dat is teveel voor huggybear...ik kon drinken wat ik wilde...ik kreeg het niet geregeld...ik was echt blij dat die 5x3x160 me nog gelukt was.
Mja...met thuiszitten bereik je ook niets...en iets is beter dan niets, toch? ;)

Close Grip Bench Press:
4x5x120...dat ging wonderbaarlijk vrij makkelijk...laatste set verhoogd naar 130 en nog vrij easy 1x5x130kg gedrukt.

Wide Grip Front Latt Pull Down:
15x50...en daarna poging tot een setje met 70kg...kon ik vergeten...ik merkte bij deze oefening dat ik toch behoorlijk spierpijn had van het hand over hand trekken van de truck gisteren...dus 5x15x50kg gedaan...meer zat er vandaag niet in...volgende keer beter :o

Ben je op je werk ook zo sterk in "drukken" Huggy..? :D
Jammer van die 180, maar je setjes met 160 zijn toch weer mooi vind ik hoor.
Het is maar goed dat je een vriendin hebt, want het "trekken" ging niet zo lekker éh..? ;)
Misschien moet je eens wat vaker zware singles RAW doen ofzo, meestal blijf je hangen bij 160 voor sets volgens mij, en dan is 180 ineens een flinke stap, ofnie..? :dunno:
Al met al, werk aan de winkel want Badal drukte hem wel vrij makkelijk. ;)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven