Training maandag 5 juli bij Leon Smeets in Spaubeek.
Heavy Bench Press Day:
Flat Bench Press:
20x20, 2x10x70, 10x100, 5x130, 1x160 (met stilleggen) en een mooie overtuigende beurt met 175kg stilleggen...bewust niet zwaarder gegaan...liever naar huis met het gevoel dat 175kg lekker ging, dan bijvoorbeeld dat 180kg net te zwaar was.
Vervolgens dan de werksetjes...laat ik effies vermelden dat op het schema stond om 5x3x165 te doen...(maar vandaag bleek dat helaas teveel van het goede)...
1x3x165 (laatste rep met hulp)

,
2x3x160 (zonder problemen),
1x3x162,5kg (ging ook nog wel goed) nog eens een poging tot
3x165kg...weer die derde rep met hulp

.
O.K. sprongen van 5kg per week zijn nu teveel...2.5kg is veel realistischer....5x3x162,5 was waarschijnlijk wel gelukt.
(Ik had bij het schema ook 5kg meer ingevuld dan dat ik daadwerkelijk druk...had beter 5 kg minder kunnen ingeven

, achja, aldoende leert men

).
Close Grip Bench Press:
5x120, 5x130 & 5x140kg.
Tenslotte nog wat
Pulldowns gedaan (nog wat flyes en dumbbell rows geprobeerd...merk steeds weer dat dumbbells niet zo mijn ding zijn

).
Special Gast vandaag was
Walter Janssen, voormalig powerlifter en medeoprichter van Krachtsport Team Fennel...alhoewel Walter tegenwoordig de voorkeur geeft aan MMA (met zijn rijzige gestalte is hij iemand met wie je beter een biertje kunt drinken

) is er nog lang geen sprake van vergane glorie bij hem...als je hem weet te "verleiden" tot DL, dan raapt hij zomaar ongetraind effies ruim 200kg van de grond (raw)

.
Hij heeft op dit moment helaas geen wedstrijdambities, maar begeleidt wel een groepje jonge krachtsporters bij BodyImpact in Geleen die wedstrijdgericht bankdrukken. Hij kwam vandaag chains halen die ik hem via Jules Bremen bezorgd had. Walter, ik weet dat je dit leest...

...leuk dat je er was...en "wip" eens vaker binnen...en mocht je toch weer zelf serieus in de ban van het ijzervirus komen, dan weet je waar je terecht kunt