MuscleMeat

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.861
Jullie hebben het goed...ik ziet hier in een warm magazijn...waarbij het magazijn kantoor met airco en een koelkast met koud drinken als een oase midden in de woestijn lijkt...helaas krijg ik niet veel tijd om in die oase te blijven vertoeven...tis zo meteen terug de woestijn in ;)...maar heb wel mijn rust...de rest is naar huis i.v.m. voetbal...en iemand moet de klus doen, hé...aan hen die kijken naar het voetballen...veel kijkplezier! :)

Je hebt het maar goed Huggy. :thumb:

Training Haeflandsport 2/7, met een tropische buitentemperatuur van ruim 30 graden :eek:...ik ben blij dat ik in de ochtend heb kunnen trainen, want straks zou het nog warmer worden!

Light Bench Press Day (70%)

Flat Bench Press:
20x20, 2x10x70, 10x100 & 5x5x130kg.
Laatste rep van ieder set met 3 seconden stilleggen (éénentwintig, tweeëntwintig, drieëntwintig, press)...door het zo lang stil houden voel ik een enorme (lekkere) spanning in mijn borst- en schouderspieren.

Close Grip Bench Press:
3x8x100kg.

Seated Shoulder Press:
10x50, 10x75 & 3x8x100kg.

Wide Grip Front Latt Pull Down:
20x50 & 6x10x70kg.

Jules Bremen was met dit weer nog behoorlijk aan het squatten...een tripple met 230kg (raw) liet hij effies zien!
René (een andere flinke, grote kerel uit Landgraaf) en Lambert deden ook goed mee.

Nette training alweer renée en dat noem je dan een light bench press day:p! Je hebt je rust verdiend, in de zetel gaan zitten, tv aan en kijken naar nederland-brazil met een pint id hand;). Als belg supporter ik alvast voor holland:)!

---------- Toegevoegd om 15:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:16 ----------

Jullie hebben het goed...ik ziet hier in een warm magazijn...waarbij het magazijn kantoor met airco en een koelkast met koud drinken als een oase midden in de woestijn lijkt...helaas krijg ik niet veel tijd om in die oase te blijven vertoeven...tis zo meteen terug de woestijn in ;)...maar heb wel mijn rust...de rest is naar huis i.v.m. voetbal...en iemand moet de klus doen, hé...aan hen die kijken naar het voetballen...veel kijkplezier! :)

Oewps, had dit niet gelezen:o

• #4.864
Nette training alweer renée en dat noem je dan een light bench press day:p! Je hebt je rust verdiend, in de zetel gaan zitten, tv aan en kijken naar nederland-brazil met een pint id hand;). Als belg supporter ik alvast voor holland:)!

Zo...weer effies in de "oase"...de radio stond aan in het magazijn, en heb dus meegekregen dat NL met 2-1 gewonnen heeft en in de halve finale staat...leuk voor de voetbaliefhebbers en goed voor de horeca :klink:

Awel, wat die light bench press day betreft...als je zo lang volhoudt als ik, dan komt dat wel goed hoor! :D
Je bent toch ook goed bezig en het is nu een kwestie van doorzetten! :)

Don't forget...train hard & train smart ;)

Zo...weer effies in de "oase"...de radio stond aan in het magazijn, en heb dus meegekregen dat NL met 2-1 gewonnen heeft en in de halve finale staat...leuk voor de voetbaliefhebbers en goed voor de horeca :klink:

Awel, wat die light bench press day betreft...als je zo lang volhoudt als ik, dan komt dat wel goed hoor! :D
Je bent toch ook goed bezig en het is nu een kwestie van doorzetten! :)

Don't forget...train hard & train smart ;)

Zou voor die halve finale toch wel naar holland willen komen om de sfeer mee te maken, prachtige match, brazilië had niets meer te zeggen. Doorzetten zal ik zeker, niemand zal me het ooit kunnen afleren van te trainen:).

Als ik die berichten zie van alex2010 denk ik telkens dat ik mijn eigen berichten aan het lezen ben aangezien hij de zelfde avatar heeft;)

Hou jij ook zo van trainen in deze temperaturen Huggy?
Tot op zekere hoogte vind ik dat heerlijk al moet ik zeggen dat het vanmiddag toch op de grens zat hoor, bench uitgesteld tot morgen:cool:

Als ik die berichten zie van alex2010 denk ik telkens dat ik mijn eigen berichten aan het lezen ben aangezien hij de zelfde avatar heeft;)

Tot op zekere hoogte vind ik dat heerlijk al moet ik zeggen dat het vanmiddag toch op de grens zat hoor, bench uitgesteld tot morgen:cool:

Zal het jou gemakkelijker maken en mijn avatar veranderen gert;)?

Zal het jou gemakkelijker maken en mijn avatar veranderen gert;)?

Haha, ik verplicht je tot niets maar ik denk elke keer dat ik Alzheimer heb als ik die berichten van jou zie icm die avatar:D

2ppwj1x.jpg
:bierbang:

Hupla, gedaan met de verwarring:)

---------- Toegevoegd om 18:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:27 ----------

Haha, ik verplicht je tot niets maar ik denk elke keer dat ik Alzheimer heb als ik die berichten van jou zie icm die avatar:D

2ppwj1x.jpg
:bierbang:

Na de rode kaart van melo was de organisatie compleet zoek bij brazile:)

Straks krijgen we portie klappen van Huggy voor logvervuiling:angstig:

• #4.872

Als zwaargewicht "geniet" ik altijd dubbel van dit weer...ik zweet en puf voor twee man...is dat een antwoord op je vraag? ;)

---------- Toegevoegd om 23:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:27 ----------

Straks krijgen we portie klappen van Huggy voor logvervuiling:angstig:

:roflol: logvervuiling?
Daar schiet me wel iets/iemand bij te binnen, maar jullie vallen daar niet onder hoor :)

• #4.875
Ik zag een vraag van Jaytjuh over benchpress...en als het over dat thema gaat, is mijn nieuwsgierigheid snel geprikkeld ;)

Ik wil weer eens wat variëren op ME dag en zit erover te denken om wat boardpresses te maken.

Maarrrr zijn boardpresses wel zo handig zijn wanneer mijn zwakke punt vooral vanaf 0cm t/m 15cm van mijn borst is en geen benchshirt ga gebruiken?

Anderen hadden alreeds gereageerd door te schrijven dat boardpress dan (terecht) niet dé oplossing is, maar een oefening zoals b.v. boardpress.
Ik heb daar nog wat aan toegevoegd, en vond het wel interessant genoeg om ook in mijn eigen log te plaatsen.

1) Pause Bench Press is een goede manier...tel voor jezelf vanaf het moment dat de halter op je borst "dood" ligt: éénentwintig -tweeëntwintig - drieeëntwintig...als je gewoon maar tot één teld heb je wel het gewicht "dood" of "stil" gelegd, maar is er eigenlijk niet echt sprake van een Pause Bench Press.

3-Second Pause Benches* - As the name implies, pause the bar at the chest for a slow three count ("1--2--3"). Doing this will improve one's lift off of the chest, and it will make the wait for the press signal at a contest seem short. This is another good exercise for raw benchers but not shirted benchers.

Bron: http://fitnessforoneandall.com/powerlifting/article/assistance/bench.htm

2) Tevens is Wide Grip Benchpress een goede oefening...want daarmee spreek je de voorste schouderkoppen en borstspieren meer aan dan met een andere vorm van bankdrukken.

3) Partials...de meesten zijn erg bekend...de lockouts of boardpresses of whatever, die echter het doel hebben de eindfase te oefenen...om nu in de beginfase sterker te worden is er ook een partial...je drukt de halter zo'n 10-15 cm van je borst en laat hem weer op je borst zakken...(dat is één rep)...je strekt dus niet je armen volledig uit, maar maakt als het ware halve reps.
Zoals hieronder op het filmpje te zien is.

http://www.youtube.com/watch?v=BM0K7prDhUU&feature=related

Suc6!:)

Een beetje in lijn met wat ik Niels aanrade in zijn log.
In een power rack laag vanaf de safeties drukken is ook heel goed denk ik.
En dumbbell presses natuurlijk.
:thumb:

• #4.877
Een beetje in lijn met wat ik Niels aanrade in zijn log.
In een power rack laag vanaf de safeties drukken is ook heel goed denk ik.
En dumbbell presses natuurlijk.
:thumb:

Of course...nog beter lijkt me een zogenaamde cambered bar...maar niet iedereen heeft zo'n gevaarte ter beschikking en ook heeft niet iedereen zware dumbbells ter beschikking, vandaar dat ik me tot de uitvoeringen met de "gewone" (olympische) halter heb beperkt ;).

cambered_bar.jpg

• #4.878
Training maandag 5 juli bij Leon Smeets in Spaubeek.

Heavy Bench Press Day:

Flat Bench Press:
20x20, 2x10x70, 10x100, 5x130, 1x160 (met stilleggen) en een mooie overtuigende beurt met 175kg stilleggen...bewust niet zwaarder gegaan...liever naar huis met het gevoel dat 175kg lekker ging, dan bijvoorbeeld dat 180kg net te zwaar was.
Vervolgens dan de werksetjes...laat ik effies vermelden dat op het schema stond om 5x3x165 te doen...(maar vandaag bleek dat helaas teveel van het goede)...1x3x165 (laatste rep met hulp) :mad:, 2x3x160 (zonder problemen), 1x3x162,5kg (ging ook nog wel goed) nog eens een poging tot 3x165kg...weer die derde rep met hulp :mad:.
O.K. sprongen van 5kg per week zijn nu teveel...2.5kg is veel realistischer....5x3x162,5 was waarschijnlijk wel gelukt.
(Ik had bij het schema ook 5kg meer ingevuld dan dat ik daadwerkelijk druk...had beter 5 kg minder kunnen ingeven :o, achja, aldoende leert men ;)).

Close Grip Bench Press:
5x120, 5x130 & 5x140kg.

Tenslotte nog wat Pulldowns gedaan (nog wat flyes en dumbbell rows geprobeerd...merk steeds weer dat dumbbells niet zo mijn ding zijn :o).

Special Gast vandaag was Walter Janssen, voormalig powerlifter en medeoprichter van Krachtsport Team Fennel...alhoewel Walter tegenwoordig de voorkeur geeft aan MMA (met zijn rijzige gestalte is hij iemand met wie je beter een biertje kunt drinken ;)) is er nog lang geen sprake van vergane glorie bij hem...als je hem weet te "verleiden" tot DL, dan raapt hij zomaar ongetraind effies ruim 200kg van de grond (raw) :eek:.
Hij heeft op dit moment helaas geen wedstrijdambities, maar begeleidt wel een groepje jonge krachtsporters bij BodyImpact in Geleen die wedstrijdgericht bankdrukken. Hij kwam vandaag chains halen die ik hem via Jules Bremen bezorgd had. Walter, ik weet dat je dit leest...:p...leuk dat je er was...en "wip" eens vaker binnen...en mocht je toch weer zelf serieus in de ban van het ijzervirus komen, dan weet je waar je terecht kunt :)

Laatst bewerkt:
Een 175kg wedstrijdbeurtje neem ik aan.
En nog een paar weekjes te gaan, dus dat beloofd wat. :thumb:
Die Amerikanen gaan er volgens mij van uit dat iedeeen aan de juice zit...

• #4.880
Een 175kg wedstrijdbeurtje neem ik aan.
En nog een paar weekjes te gaan, dus dat beloofd wat. :thumb:
Die Amerikanen gaan er volgens mij van uit dat iedeeen aan de juice zit...

Het was inderdaad een wedstrijdbeurt (met verbale commando's)...komt wel goed...ik heb inderdaad nog paar weekjes te gaan ;).

5kg per week omhoog met het gewicht in een schema ervaar ikzelf toch wel als vrij zwaar...of je moet gewoon licht beginnen en dus minder kilo's invullen bij zulke schema's dan dat je daadwerkelijk drukt.

Ik vermoed dat heel wat schema's inderdaad gebasseerd zijn op hen die aan de "juice" zitten :(. Daarom pas ik de schema's ook aan...setjes/reps/gewichten zijn slechts een richtlijn en geen must :)

Terug
Naar boven