Nou Huggy, ik heb op de radio moeten luisteren naar het eind van de wedstrijd, en ik kan je zeggen: Da's nog spannender dan op tv!
En over die foutieve Pendlay...
Dat meisje doet hem netjes en niet te zwaar.
Maar ze heeft niet het explosieve begin van een echte Pendlay waarbij je je bovenrug gebruikt.
Het meisje doet eigenlijk niet echt een Pendlay, maar een hybride tussen een Pendlay en een Bent over row.
Ze moet eerst haar bovenrug explosief samentrekken, en zelfs midden in je rug mag/moet er dan een explosieve holling ontstaan.
Wanneer dat gebeurd, en je heupen blijven statisch, dan doe je een goede Pendlay imo.
Die jongen heeft een rare rug, en ik vind dat die veel holler/natuurlijker moet zijn tijdens rows, maar...
De uitvoering is niet zo héél slecht toch..?
Hij is héél zwaar voor hem, en de explosiviteit is er uit natuurlijk, maar hij heeft geen actie vanuit zijn heupen, en dat is de essentie van een Pendlay volgens mij.
Ik zou hem liever explosiever zien, en evt nog wat meer naar de buik, maar als hij hem hoger kreeg zou de halter misschien wel meer naar zijn buik gaan natuurlijk.
Dus imo doet hij hem iets te zwaar, maar héél slecht vind ik hem niet.
Je moet niet in de val trappen van de Muscle & Fitness en alles met een perfecte techniek en maximale ROM willen doen vind ik.
Kijk maar naar trainingsvideo's van wie dan ook die iets voorsteld in de krachtsport.
Ze gebruiken allemaal wat "Body English" en cheaten er danig op los met soms een minimale ROM, en allemaal zijn ze loeisterk en zo massief als maar kan.
Het is natuurlijk wel een "fijne lijn" tussen lekker zwaar smokkelend trainen met een kleine ROM, en een blessure...