XXL Nutrition

Benchpresslog from lazy huggybear

Er moet ruimte zijn voor "de vorm van de dag" in een schema vindt ik.
Zeker bij mij is dat belangrijk, want er zit nogal eens verschil in...
Ik dacht met mijn Wendler x3 schema even wat verloren tijd in te halen, maar dat bleek een illusie te zijn... :o
Als ik mijn verstand had gebruikt, had ik het kunnen weten. :roflol:

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.882
Er moet ruimte zijn voor "de vorm van de dag" in een schema vindt ik.
Zeker bij mij is dat belangrijk, want er zit nogal eens verschil in...
Ik dacht met mijn Wendler x3 schema even wat verloren tijd in te halen, maar dat bleek een illusie te zijn... :o
Als ik mijn verstand had gebruikt, had ik het kunnen weten. :roflol:

:roflol: Zo worden wij "gebrekkige oude van dagen" steeds vaker met de neus op de feiten gedrukt ;)
Soms hebben we gewoon last van jeugdige onbezonnenheid en verliezen we ietsiepietsie de realiteit uit het oog...maar ach...dromen mag, toch? ;) :)

• #4.883
Zo. "We" staan in de finale...ik moet zeggen dat ik niet zo'n voetbalfan ben, maar de halve finale tussen Uruguay en Nederland best wel spannend vond...ben benieuwd naar de finale...als het een herhaling wordt van 1974 en onze Oosterburen weer zouden winnen, voorzie ik "oorlog" tussen DL en NL, nog eens zo'n nationaal trauma kan NL niet aan ;)

Zo...back to training...Hieronder nog een filmpje van een stricte uitvoering van de pendlay row...ik wil hem toch weer gaan doen...tis toch een geweldige oefening...gewoon kijken hoe lang het goed gaat ;)

thumbsup.jpg

http://www.youtube.com/watch?v=44LJqZX5aIY

media_l_506319.jpg

Hieronder is te zien hoe het NIET moet!

http://www.youtube.com/watch?v=_pbp_tCzwcg&feature=related

Laatst bewerkt:
Nou Huggy, ik heb op de radio moeten luisteren naar het eind van de wedstrijd, en ik kan je zeggen: Da's nog spannender dan op tv! :thumb:

En over die foutieve Pendlay...
Dat meisje doet hem netjes en niet te zwaar.
Maar ze heeft niet het explosieve begin van een echte Pendlay waarbij je je bovenrug gebruikt.
Het meisje doet eigenlijk niet echt een Pendlay, maar een hybride tussen een Pendlay en een Bent over row.
Ze moet eerst haar bovenrug explosief samentrekken, en zelfs midden in je rug mag/moet er dan een explosieve holling ontstaan.
Wanneer dat gebeurd, en je heupen blijven statisch, dan doe je een goede Pendlay imo.
Die jongen heeft een rare rug, en ik vind dat die veel holler/natuurlijker moet zijn tijdens rows, maar...
De uitvoering is niet zo héél slecht toch..?
Hij is héél zwaar voor hem, en de explosiviteit is er uit natuurlijk, maar hij heeft geen actie vanuit zijn heupen, en dat is de essentie van een Pendlay volgens mij.
Ik zou hem liever explosiever zien, en evt nog wat meer naar de buik, maar als hij hem hoger kreeg zou de halter misschien wel meer naar zijn buik gaan natuurlijk.
Dus imo doet hij hem iets te zwaar, maar héél slecht vind ik hem niet.
Je moet niet in de val trappen van de Muscle & Fitness en alles met een perfecte techniek en maximale ROM willen doen vind ik.
Kijk maar naar trainingsvideo's van wie dan ook die iets voorsteld in de krachtsport.
Ze gebruiken allemaal wat "Body English" en cheaten er danig op los met soms een minimale ROM, en allemaal zijn ze loeisterk en zo massief als maar kan. :thumb:

Het is natuurlijk wel een "fijne lijn" tussen lekker zwaar smokkelend trainen met een kleine ROM, en een blessure... :o

Laatst bewerkt:
pendlay rows is niet mijn ding. Ik zal hem wel verkeerd uitvoeren denk ik. Ik krijg er in ieder geval ontzettende onderrug pijn van. Ik heb deze oefening wel eens geprobeerd met mijn hoofd tegen een muur vond het toen een stuk prettiger. Ach, er zijn zoveel oefeningen die je hiervoor in de plaats kunt doen toch?

• #4.886
Nou Huggy, ik heb op de radio moeten luisteren naar het eind van de wedstrijd, en ik kan je zeggen: Da's nog spannender dan op tv! :thumb:

En over die foutieve Pendlay...
Dat meisje doet hem netjes en niet te zwaar.
Maar ze heeft niet het explosieve begin van een echte Pendlay waarbij je je bovenrug gebruikt.
Het meisje doet eigenlijk niet echt een Pendlay, maar een hybride tussen een Pendlay en een Bent over row.
Ze moet eerst haar bovenrug explosief samentrekken, en zelfs midden in je rug mag/moet er dan een explosieve holling ontstaan.
Wanneer dat gebeurd, en je heupen blijven statisch, dan doe je een goede Pendlay imo.
Die jongen heeft een rare rug, en ik vind dat die veel holler/natuurlijker moet zijn tijdens rows, maar...
De uitvoering is niet zo héél slecht toch..?
Hij is héél zwaar voor hem, en de explosiviteit is er uit natuurlijk, maar hij heeft geen actie vanuit zijn heupen, en dat is de essentie van een Pendlay volgens mij.
Ik zou hem liever explosiever zien, en evt nog wat meer naar de buik, maar als hij hem hoger kreeg zou de halter misschien wel meer naar zijn buik gaan natuurlijk.
Dus imo doet hij hem iets te zwaar, maar héél slecht vind ik hem niet.
Je moet niet in de val trappen van de Muscle & Fitness en alles met een perfecte techniek en maximale ROM willen doen vind ik.
Kijk maar naar trainingsvideo's van wie dan ook die iets voorsteld in de krachtsport.
Ze gebruiken allemaal wat "Body English" en cheaten er danig op los met soms een minimale ROM, en allemaal zijn ze loeisterk en zo massief als maar kan. :thumb:

Het is natuurlijk wel een "fijne lijn" tussen lekker zwaar smokkelend trainen met een kleine ROM, en een blessure... :o

Je hebt volkomen gelijk dat bij een pendlayrow geen actie vanuit het heupgewricht hoort te zijn en puur uit het ellebooggewricht/schoudergewricht gewerkt moet worden.
Maar ik vind eigenlijk dat deze jongeman wel een slechte uitvoering laat zien...aan het einde van de de trekbeweging zou namelijk je rug (wat jij terecht opmerkt) hol moeten zijn (pull the shoulders back and arch your back that make the difference [Link niet meer beschikbaar] )...hij maakt een soort van bochel aan het einde van de beweging wat absoluut niet de bedoeling is...hij kijkt daarbij ook nog naar beneden, terwijl je eigenlijk naar een punt paar meter voor je zou moeten kijken.

Hieronder dan wellicht een beter voorbeeld hoe het zou moeten:

http://www.youtube.com/watch?v=vYeCh2Anpw8

Zoals is te zien is er bij de trekbeweging een bepaalde beweging te zien van het bovenlichaam, het bovenlichaam komt namelijk iets omhoog...dat valt niet helemaal te vermijden...dus 100% strikt lukt niet, MAAR...ik denk dat je ook niet in de "val" van "trainingsvideo's moeten vallen.
Als bodybuilders of powerlifters een video zouden verkopen met alleen maar stricte oefeningen en dus minder zware gewichten, zou niemand die kopen...men wil sensatie zien, het moet wel motiveren en opzwepend zijn...als Ronnie Coleman stricte pendlayrows zou laten zien met 100kg, zou iedereen zijn wenkbrauwen ophalen.
Ik kan me niet voorstellen dat serieuze krachtsporters alleen maar partials (een deel van de beweging) doen (want meer is het vaak niet wat je op zo'n video's krijgt te zien) en daarvan zo sterk of gespierd worden...wellicht bij het laatste set als het echt loeizwaar wordt, maar niet constant. Slechte technieken (gooi & smijtwerk van barbells en dumbbells) zie je alleen maar in de bodybuilding-en powerliftwereld...bij gewichtheffen zie je zoiets zelden of nooit...daar is altijd aandacht voor strichte uitvoering en techniek (mja...dat is zo saai, éh ;)).

---------- Toegevoegd om 16:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:27 ----------

pendlay rows is niet mijn ding. Ik zal hem wel verkeerd uitvoeren denk ik. Ik krijg er in ieder geval ontzettende onderrug pijn van. Ik heb deze oefening wel eens geprobeerd met mijn hoofd tegen een muur vond het toen een stuk prettiger. Ach, er zijn zoveel oefeningen die je hiervoor in de plaats kunt doen toch?

Wellicht is het probleem dat je hem te zwaar wilt doen?
Je kunt ook een "gewone" barbellrow, chest supported row of een dumbbellrow doen, maar zoveel andere oefeningen daarvoor in de plaats zijn er niet.
De pendlay row is naar mijn mening zo uniek omdat het de zogenaamde opposite movement (tegenovergestelde beweging) van het bankdrukken is.
Machines waarop je een vertical row kunt doen, lijken op de beweging maar het hoeft geen betoog dat trainen met vrije gewichten altijd de voorkeur dient te hebben. Een horizontale roeibeweging (pulldowns, of chin ups) of een deadlift zijn géén vervanging...dat zijn ook uitstekende oefeningen maar heel andere bewegingen.

Hugg, doe jij die partial benchpress ook wel eens?

• #4.888
Hugg, doe jij die partial benchpress ook wel eens?

Zelden...ik heb niet het probleem dat ik moeite heb om de halter los van mijn borst te krijgen...eerder in de eindfase (triceps) en daarom doe ik close grip benchpress. Ik doe wel boardpresses als ik shirtedpress doe, maar dat is eigenlijk meer omdat ik met een "licht" gewicht dan moeizaam op mijn borst kom. Prinicipieel vind ik de volledige ROM afleggen bij een oefening nog altijd het beste...op een wedstrijd moet dat immers ook...daarnaast word ook vergeten dat partials vaak blessuregevoelig zijn.
Als je ze doet, moeten ze ook een doel hebben, zoals het sterker willen worden in een bepaald deel van de beweging.

heey hugy hoe ist er mee

:roflol:

---------- Toegevoegd om 10:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:39 ----------

Hoe bedoel je, droog..? :roflol:

• #4.892
Wat is er zo grappig? Heb ik iets overzien ??? :o

Nee, ik was mis... :o
Ik dacht even dat het die "wannabee juicer" was die altijd even in je log komt kijken. ;)
Sorry Ewa. :cool:

Hé Huggy,
Het is toch wel vreemd dat "wij" een maat 58 Inzer bankdrukshirt nodig hebben, terwijl Nick al een maat 52 heeft éh..?
Aan de hand van de formule van Inzer om je maat te bepalen aan de hand van je schouderbreedte kom ik op een maat 57 uit eigenlijk.
Maar die bestaan niet, dus moet ik 58 nemen.
Wanneer ik aan de hand van borstomvang de maat bepaal, kom ik op een maat 64!!
Dat ga ik maar niet doen, want dan slobbert hij een beetje rond mijn schoudertjes denk ik...
De Phenom van Nick is een maat 52 dus dat hou ik maar gewoon aan denk ik.

• #4.894
Nee, ik was mis... :o
Ik dacht even dat het die "wannabee juicer" was die altijd even in je log komt kijken. ;)
Sorry Ewa. :cool:

Hé Huggy,
Het is toch wel vreemd dat "wij" een maat 58 Inzer bankdrukshirt nodig hebben, terwijl Nick al een maat 52 heeft éh..?
Aan de hand van de formule van Inzer om je maat te bepalen aan de hand van je schouderbreedte kom ik op een maat 57 uit eigenlijk.
Maar die bestaan niet, dus moet ik 58 nemen.
Wanneer ik aan de hand van borstomvang de maat bepaal, kom ik op een maat 64!!
Dat ga ik maar niet doen, want dan slobbert hij een beetje rond mijn schoudertjes denk ik...
De Phenom van Nick is een maat 52 dus dat hou ik maar gewoon aan denk ik.

:roflol: Nu gaat een lichtje bij me branden...je dacht dat Ewa dus Itachi was?

Wat die maten betreft...heeft Nick een maat 52 nodig ???
Lijkt me heel erg sterk...ik heb bijna 3 seizoenen in een 54-er gedrukt, terwijl ik ruim 2x zo zwaar ben dan Nick.

Ik denk dat 52 je vrij eng zal zitten...ik kan absoluut niets mis een 52-er...ik ben echt blij nu met die maat 58, zit iets ruimer, maar dat ervaar ik niet als een nadeel. Maar goed...de een kan prima drukken in een super strak shirt en en ander drukt liever in een wat ruimer shirt. Ik heb maat 54-56-58...je kunt graag een keer passen, wellicht bij Topfit in september?
Je kunt desnoods overigens ook een shirt op maat laten maken, kost nog niet eens zo veel gek meer, aldus Ielja.
Hebben jullie nog iets besteld bij Ielja, want zij ging meen ik een bestelling plaatsen bij Inzer, toch?

Pff...effies off topic...we kregen net blikjes met frisdrank van het bedrijf i.v.m. de warmte...er waren helaas geen blikjes met mineraal/bronwater, dus maar een blikje fanta genomen...toen ik het op had keek ik eens bij caloriën...:eek:...bleek dat ik dus wat mijn dagelijkse koolhydratenbehoefte al bijna 50% (43% om precies te zijn) met dat éne blikje binnen had gekregen...pff...frisdrank tis of pure suiker of aspartaam...beiden hebben niet mijn voorkeur...ik hou het toch maar liever bij water, melk en incidenteel een lekker koud biertje ;)

Laatst bewerkt:
Nick zijn Phenom is ook een 52, dus heb ik die nu ook maar besteld.
Ik heb een maat 58 besteld.

hey huggy, ik volg je log af en toe, en ik zag dat je me vandaag had toegevoegd als vriend.

even nieuwschierig, waarom voeg je me toe? zoveel post ik niet! ;)

• #4.897
Nick zijn Phenom is ook een 52, dus heb ik die nu ook maar besteld.
Ik heb een maat 58 besteld.

Ik weet niet of de maten bij een Phenom anders uitvallen dan bij een Inzer...desondanks vind ik 52 vrij groot blijven voor Nick...als je ziet dat een 54-er X-Rage Niels vrij ruim zat (terwijl hij op dat moment ook ruim 140kg woog). Maar goed, het gaat erom dat Nick er prettig in drukt. Heb jij overigens ook voor een Phenom gekozen? Of toch voor een X-Rage?
Ik heb nog nooit in een Phenom gedrukt en kan er dus weinig over zeggen...er zijn wereldrecord's ingedrukt en het is van het z.g. hardcore materiaal gemaakt...ben zeer benieuwd naar je bevindingen :).

---------- Toegevoegd om 08:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:24 ----------

hey huggy, ik volg je log af en toe, en ik zag dat je me vandaag had toegevoegd als vriend.

even nieuwschierig, waarom voeg je me toe? zoveel post ik niet! ;)

Iedereen die wel eens een keer gepost heeft in mijn log heb ik toegevoegd als vriend. Ik ben nu eenmaal een vriendelijk persoon ;) :)

Laatst bewerkt:
oké :)
ik was gewoon ff benieuwd !

oh ik kreeg weer even geen mails van je log... :o

nu weer wel hoop ik :)

Nee hoor, allebei een Blast besteld.
Maten van een Phenom en Blast zijn dezelfde, Rage X is weer iets anders geloof ik...

Terug
Naar boven