AndroidHealthClinic

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.901
Nee hoor, allebei een Blast besteld.
Maten van een Phenom en Blast zijn dezelfde, Rage X is weer iets anders geloof ik...

Een Blast...aha...de original legendary benchshirt waar alles mee begonnen is! :)
Welke Blast?
The Standard, The HD (Heavy Duty), the High Peformance HD of the Extra High Performance HD?

Vandaag Light Benchday.

Buiten was het zo'n 35 graden...maar in de sportschool stond de airco vrij hoog aan...dus dat was wel vrij goed uit te houden.

Flat Bench Press:
20x20, 2x10x70, 10x100 & 5x5x130kg alle sets de laatste rep steeds met 2 seconden stilleggen.

Close Grip Bench Press:
3x10x100kg

Shoulder Press:
3x10x100kg

Poging tot Barbell Row (pendlay style)...begon met een lege halter en kreeg meteen last van zure oprispingen en brandend maagzuur....pfff...ik krijg echt het idee dat bukken en buigen niets meer voor me is...alleen nog maar liggen en zitten :o

Vervolgens maar Wide Grip Front Latt Pull Down: tot 6x10x75kg

Laatst bewerkt:
shoulder press is een stricte overhead barbell press?

dan is 3x10 met 100 toch wel erg sexy... ooit gemaxed daarop?

• #4.903
shoulder press is een stricte overhead barbell press?

dan is 3x10 met 100 toch wel erg sexy... ooit gemaxed daarop?

Neehoor :o

Aan een machine...zoals hieronder is afgebeeld...de voorkeur verdient natuurlijk staande overheadpress...maar ik krijg dan altijd last van mijn onderrug...sorry dat ik je moet teleurstellen ;)
Ik heb wel ooit eens 130 loglift (boom) gedrukt...mja...dat was in de begin jaren '90...(vergane glorie).

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

mmmm in je spine toevallig of echt de spieren van je onderrug?

en ik ben wel teleurgesteld nu ja :(

• #4.905
mmmm in je spine toevallig of echt de spieren van je onderrug?

en ik ben wel teleurgesteld nu ja :(

Nou het schiet dan in mijn rechteronderrug, straalt uit naar mijn heup tot aan mijn knie...en aangezien dat ik op die manier ooit een zware rugblessure heb opgelopen met DL in de jaren '90...doe ik oefeningen die dat risico met zich meenemen liever niet meer.
Het is leuk als je paar kilo kunt tillen, maar het is nog leuker als je heel blijft, en ik moet er ook vooral plezier in hebben.

Ik heb gezien dat je 24 bent...ik over paar maandjes 42 (zo God wil)...ik hoop dat je het ook nog kunt opbrengen om als je pakweg zo'n 20 jaar ouder bent (wedstrijdgericht) te trainen en in staat zult zijn om ruim 225kg(ook als is dat in een benchshirt) te drukken...en wellicht dat je dan ondanks dat dan toch hier en daar ook een kwaaltje hebt en jonge gasten teleur moet stellen ;)

hey huggy lekkere training weer.

Jammer dat je de shoulderpress in een aperaat doet, denk dat je veel meer kan drukken dan 100k gewoon wat gewicht er aan hangen ;) doe ik ook.

ken je dit artickel al
http://www.criticalbench.com/Ryan-Kennelly-Bench-Press.htm

ben nu zelf met zijn schema begonnen. Heb 10 kilo onder me 1rm gebruikt als 100% en het schama is tot nu toe tedoen zaterdag ga week 4 pakken. dus ben benieuwd.

Niet zo klagen over de hitte ;) traine in andere omstandig hedden bevorderd je prestaties wen je ook een keer aan de warmte niet elke wedstrijd lokatie is koel of heeft arco.

• #4.907
hey huggy lekkere training weer.

Jammer dat je de shoulderpress in een aperaat doet, denk dat je veel meer kan drukken dan 100k gewoon wat gewicht er aan hangen ;) doe ik ook.

ken je dit artickel al
http://www.criticalbench.com/Ryan-Kennelly-Bench-Press.htm

ben nu zelf met zijn schema begonnen. Heb 10 kilo onder me 1rm gebruikt als 100% en het schama is tot nu toe tedoen zaterdag ga week 4 pakken. dus ben benieuwd.

Niet zo klagen over de hitte ;) traine in andere omstandig hedden bevorderd je prestaties wen je ook een keer aan de warmte niet elke wedstrijd lokatie is koel of heeft arco.

Ik kan inderdaad wel meer dan 100kg...ik heb al 3x5x125kg op die manier gedaan, maar dan moet ik schijven erbij gaan hangen...het was vandaag ook mijn lichte dag ;)

Ik ken het artikel van Kennely...8x3 en iedere week ga je procentueel iets zwaarder...ik doe op de zware dag 5x3 en vind dat al vrij heavy :o
Vergeet niet dat Kennely niet voor de IPF tild en dus niet in een potje hoeft te plassen ;)...bij heel veel schema's wordt er schijnbaar vanuit gegaan dat je ook nog "hulpmiddelen" gebruikt.

Hoe dan ook...suc6 ermee!
Doe je overigens in september mee bij de rawbankdrukwedstrijd bij Topfit?

Laatst bewerkt:
Ik kan inderdaad wel meer dan 100kg...ik heb al 3x5x125kg op die manier gedaan, maar dan moet ik schijven erbij gaan hangen...het was vandaag ook mijn lichte dag ;)

Ik ken het artikel van Kennely...8x3 en iedere week ga je procentueel iets zwaarder...ik doe op de zware dag 5x3 en vind dat al vrij heavy :o
Vergeet niet dat Kennely niet voor de IPF tild en dus niet in een potje hoeft te plassen ;)...bij heel veel schema's wordt er schijnbaar vanuit gegaan dat je ook nog "hulpmiddelen" gebruikt.

Hoe dan ook...suc6 ermee!
Doe je overigens in september mee bij de rawbankdrukwedstrijd bij Topfit?

Ja dat is de kennelly schema eerst 8x3 en dan op een gevemoment bouw je af met de sets. Ik weet ook dat kennely en mendelson niet in een potje hoeven te plassen daarom ook 10 kilo onder me 1rm dan kom ik uit op me laatste week 3x3x140. Ben al blij dat ik een setje kan met 140 dus ga me best doen.

hellaas kan ik niet me doen met de raw wedstrijd. Ik ben nu in curacou met de landmacht dus heb een tijd niet goed kunnen trainen en laatstaan dat de bankjes goed zijn. Als ik 125 druk kan niemand spotten om dat als ze op de platau staan het bankje om valt ??? Ik ben pas om 3 augustus terug en dat is te laat om me voortebereiden op een wedstrijd.

• #4.909
Ja dat is de kennelly schema eerst 8x3 en dan op een gevemoment bouw je af met de sets. Ik weet ook dat kennely en mendelson niet in een potje hoeven te plassen daarom ook 10 kilo onder me 1rm dan kom ik uit op me laatste week 3x3x140. Ben al blij dat ik een setje kan met 140 dus ga me best doen.

hellaas kan ik niet me doen met de raw wedstrijd. Ik ben nu in curacou met de landmacht dus heb een tijd niet goed kunnen trainen en laatstaan dat de bankjes goed zijn. Als ik 125 druk kan niemand spotten om dat als ze op de platau staan het bankje om valt ??? Ik ben pas om 3 augustus terug en dat is te laat om me voortebereiden op een wedstrijd.

Het is op zich best wel een goed schema lijkt me...naarmate je korter bij je 1 RM komt worden de setjes inderdaad afgebouwd.
Je ziet in heel veel schema's dat op de zware bankdrukdag met tripples gewerkt wordt.

De assist wat hij aanbeveelt zijn ook typische oefeningen die geschikt zijn voor bankdrukkers, wat me opvalt is dat zowel Kennely als Louie Simmons geen voorstanders zijn van shoulder presses in welke vorm dan ook, maar de voorkeur geven aan shoulder raises:

For your heavy benchpress day, you’ll rotate the following four different training days (training each heavy day version two weeks in a row). Day 1: Close Grip Benchpress 4x8, Dumbbell Floor Extensions 10x6, Front Barbell Shoulder Raises 3x10, Dumbbell Hammer Curls 5x5 Day 2: Board Presses with 2, 3, or 4 Boards 8x3, Decline EZ Curl Skull Crushers 6x10, Front Dumbbell Raises 3x10, Side Dumbbell Raises 3x10, Dumbbell Hammer Curls 5x5 Day 3: Decline Benchpress 4x8, Behind-The-Neck Dumbbell Tricep Extensions 5x5, Front Shoulder Raises w/a 24, 35, or 45 Pound Plate (keep the movement slow and controlled) 3x10, Dumbbell Hammer Curls 5x5 Day 4: Incline Benchpress 3x10, Floor Presses 5x5, Upright Rows 3x10, Dumbbell Hammer Curls 5x5

Je bent dus in curacou met de landmacht?
Jij bent dus wel geschikt bevonden...ik destijds niet :o
Toen ik op de keuring kwam binnen gelopen zei de keuringsarts meteen al: "voor jou hebben we geen passende kleding, en zeker geen passende helm met die dikke kop" :roflol: Ik kon mijn vaderland dus niet dienen, ik was er echt kapot van ;)

Maar je ziet dus nog wel eens wat van de wereld...zolang je maar weg blijft uit de regio's waar het echt link is...in elk geval heel suc6 met je "missie" en je trainingen ondanks dat je niet zo kunt trainen als je dat wellicht gewend bent...wellicht wat floorpresses gaan doen...is ook niet verkeerd en je hebt geen bankje nodig :).

Het is op zich best wel een goed schema lijkt me...naarmate je korter bij je 1 RM komt worden de setjes inderdaad afgebouwd.
Je ziet in heel veel schema's dat op de zware bankdrukdag met tripples gewerkt wordt.

De assist wat hij aanbeveelt zijn ook typische oefeningen die geschikt zijn voor bankdrukkers, wat me opvalt is dat zowel Kennely als Louie Simmons geen voorstanders zijn van shoulder presses in welke vorm dan ook, maar de voorkeur geven aan shoulder raises:

For your heavy benchpress day, you’ll rotate the following four different training days (training each heavy day version two weeks in a row). Day 1: Close Grip Benchpress 4x8, Dumbbell Floor Extensions 10x6, Front Barbell Shoulder Raises 3x10, Dumbbell Hammer Curls 5x5 Day 2: Board Presses with 2, 3, or 4 Boards 8x3, Decline EZ Curl Skull Crushers 6x10, Front Dumbbell Raises 3x10, Side Dumbbell Raises 3x10, Dumbbell Hammer Curls 5x5 Day 3: Decline Benchpress 4x8, Behind-The-Neck Dumbbell Tricep Extensions 5x5, Front Shoulder Raises w/a 24, 35, or 45 Pound Plate (keep the movement slow and controlled) 3x10, Dumbbell Hammer Curls 5x5 Day 4: Incline Benchpress 3x10, Floor Presses 5x5, Upright Rows 3x10, Dumbbell Hammer Curls 5x5

Je bent dus in curacou met de landmacht?
Jij bent dus wel geschikt bevonden...ik destijds niet :o
Toen ik op de keuring kwam binnen gelopen zei de keuringsarts meteen al: "voor jou hebben we geen passende kleding, en zeker geen passende helm met die dikke kop" :roflol: Ik kon mijn vaderland dus niet dienen, ik was er echt kapot van ;)

Maar je ziet dus nog wel eens wat van de wereld...zolang je maar weg blijft uit de regio's waar het echt link is...in elk geval heel suc6 met je "missie" en je trainingen ondanks dat je niet zo kunt trainen als je dat wellicht gewend bent...wellicht wat floorpresses gaan doen...is ook niet verkeerd en je hebt geen bankje nodig :).

Helaas heeft een soldaat daar niets over te vertellen.

• #4.911
Helaas heeft een soldaat daar niets over te vertellen.

Daarom ben ik blij dat ik géén soldaat ben!
Ik zou er absoluut niets voor voelen om bijvoorbeeld ergens in die broeihaarden van conflicten in het Midden-Oosten of Afghanistan "vredeswerk" te gaan verrichten.
Alleen omdat bepaalde politici - die zelf nooit gevaar lopen - beslissen dat ons land aan een of andere missie moet deelnemen.
Eén klein kogeltje op de verkeerde plek of een bermbommetje en het is gedaan met de pret.
Daarbij duren bepaalde conflicten al vele decennia en lijkt er gewoon geen einde aan te komen omdat bepaalde mensen nu eenmaal niet voor rede vatbaar zijn en zo fanatiek zijn dat alle middelen het doel heiligen.

Ik begrijp dat we een leger nodig hebben...en ik heb respect voor hen die er wel bewust voor kiezen...en er wordt ook wel veel goed werk gedaan...maar tis echt niets voor mij.

Daarom ben ik blij dat ik géén soldaat ben!
Ik zou er absoluut niets voor voelen om bijvoorbeeld ergens in die broeihaarden van conflicten in het Midden-Oosten of Afghanistan "vredeswerk" te gaan verrichten.
Alleen omdat bepaalde politici - die zelf nooit gevaar lopen - beslissen dat ons land aan een of andere missie moet deelnemen.
Eén klein kogeltje op de verkeerde plek of een bermbommetje en het is gedaan met de pret.
Daarbij duren bepaalde conflicten al vele decennia en lijkt er gewoon geen einde aan te komen omdat bepaalde mensen nu eenmaal niet voor rede vatbaar zijn en zo fanatiek zijn dat alle middelen het doel heiligen.

Ik begrijp dat we een leger nodig hebben...en ik heb respect voor hen die er wel bewust voor kiezen...en er wordt ook wel veel goed werk gedaan...maar tis echt niets voor mij.

Ben blij dat er mensen zijn die hun leven wagen voor de vrijheid waar jij en ik iedere dag van kunnen genieten. Misschien begrijpen wij niet zo goed waarom ze in welk land dan ook onze wijze van leven en vrijheid verdedigen. Ik ben in ieder geval blij dat er deze helden zijn waardoor wij met een veilig gevoel kunnen gaan slapen. :)

ik spreek hier uit verhalen van mijn vader (die bij de marine werkt, is zelf te oud om nog naar de zandbak te gaan momenteel, is ook officier geworden sinds 10 jaar waardoor de kans sowieso kleiner is) die zegt dat ondanks dat het lijkt of er weinig verandert het leger er vaak wel voor zorgt dat het geen grotere puinhoop word... aan de ene kant kunnen we zeggen "wat boeit ons afghanistan, dat daar "onze" jongens voor sterven is belachelijk" aan de andere kant, als Canadezen, Amerikanen, Russen en Engelsen dat hadden gedacht hadden we nu "allen deutsch geredet"...

• #4.914
ik spreek hier uit verhalen van mijn vader (die bij de marine werkt, is zelf te oud om nog naar de zandbak te gaan momenteel, is ook officier geworden sinds 10 jaar waardoor de kans sowieso kleiner is) die zegt dat ondanks dat het lijkt of er weinig verandert het leger er vaak wel voor zorgt dat het geen grotere puinhoop word... aan de ene kant kunnen we zeggen "wat boeit ons afghanistan, dat daar "onze" jongens voor sterven is belachelijk" aan de andere kant, als Canadezen, Amerikanen, Russen en Engelsen dat hadden gedacht hadden we nu "allen deutsch geredet"...

WO 2 is natuurlijk absoluut niet te vergelijken met Afghanistan.

Hitler was een agressor die andere landen aanviel!
Wat de Russen en de Amerikanen betreft het volgende:
Hij sloot met Rusland een niet-aanvalsverdrag, het z.g. Duits-Russisch Pact, Monsterverbond of Duivelspact, de reden? Hitler wilde opdat moment nog geen tweefronten oorlog voeren.
Anders had hij nooit ongestraft Polen kunnen binnenvallen.
Hitler en Stalin "verdeelden" Oost-Europa onder elkaar...zo bezette Stalin Litouwen, Letland en Estland. Ruzie over de "verdeling" van de Balkan in 1941 leidde tot een einde aan dat verdrag.

Amerika was NEUTRAAL en pas na de aanval op Pearl Harbor door Japan in 1941 raakte de V.S. serieus betrokken bij de oorlog.

Deze landen werden dus min of meer gedwongen partij te kiezen, omdat ze zelf werden aangevallen!
Maar ik vrees dat de motieven waarom deze landen ons "te hulp" schoten niet allemaal zo nobel waren als wel eens wordt gedacht...dat word allemaal veel heroïscher en idealistischer gemaakt.

In NL is nog geen bom, zelfs geen kogeltje van Afghanistan terecht gekomen...wij worden absoluut niet bedreigd door Afghanistan, dat is wat de voormalige president van de V.S. Busch de wereld wilde laten geloven!

---------- Toegevoegd om 12:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:11 ----------

Ben blij dat er mensen zijn die hun leven wagen voor de vrijheid waar jij en ik iedere dag van kunnen genieten. Misschien begrijpen wij niet zo goed waarom ze in welk land dan ook onze wijze van leven en vrijheid verdedigen. Ik ben in ieder geval blij dat er deze helden zijn waardoor wij met een veilig gevoel kunnen gaan slapen. :)

Hoezo hun leven wagen voor ONZE vrijheid?
Zoals ik net al schreef...al die landen waar die helden naar toe gaan vormen absoluut geen bedreiging voor Nederland.
Waarom moeten ze onze wijze van leven en vrijheid verdedigen?
"Wij" Westerlingen menen dat we superieur zijn aan andere volkeren en landen...wellicht zijn die mensen gelukkiger met hun manier van leven dan wij. Heel vaak staat de bevolking van zo'n land absoluut niet achter inmenging van buitenaf. Heel vaak spelen ook andere belangen dan de vrede en de vrijheid achter de schermen grote motieven om soldaten ergens naartoe te sturen...waarom dacht je dat er in Irak oorlog is gevoerd? Omwille van de vrijheid en democratie...nee, Frans omwille van de olie! Is de bevolking daar blij met de aanwezigheid van buitenlandse militairen? Nee...dagelijks worden er d.m.v. zelfmoordaanslagen velen onschuldigen het slachtoffer...maar dat zien we niet meer op het nieuws...het WK voetbal is immers belangrijker!
Met list en bedrog wist Bush de wereld te "overtuigen" dat Sadam Hoessein een gevaarlijke agressor was die een bedreiging vormde voor de wereldvrede...hij zou kernwapens in zijn bezit hebben gehad waarmee hij ons allemaal bedreigde...het bleek achteraf allemaal niet waar te zijn! Weet je hoeveel mensen er desondanks in Irak hun leven hebben gelaten?
Ruim één miljoen! http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieu...inval_irak/articles/irak_dodental_cijfers.xml
Ruim 4.000 Amerikaanse soldaten hebben het leven tot op heden moeten laten in Irak...praat eens met de nabestaanden...de ouders, de kinderen, de echtgenoten over hoe ze het ervaren dat hun dierbaren het leven moesten laten omwille van de "vrijheid".

Laatst bewerkt:
Zorg ik voor koffie en koekjes voor de dames wanneer ze gezellig kletsen?:D

• #4.916
Dutchbat

En dan moeten we het woord "helden" ook niet al te letterlijk nemen...of zijn we Dutchbat alweer zo snel vergeten?

Dutchbat was een Nederlands Bataljon dat ingezet werd ter bescherming van een moslim-enclave in Srebrenica in voormalig Joegoslavië. De mensen in deze enclave rekenden op de hulp van onze "helden". Onze "helden" hielpen vervolgens - toen er een overmacht van eenheden van het Boschnisch Servische leger voor de deur stonden - om mannen en vrouwen te scheiden en zagen toe hoe deze op transport werden gezet en er later genocide plaats vond!

Nabestaanden van de slachtoffers van Srebrenica hebben een aanklacht ingediend tegen Dutchbat-commandant Karremans en zijn plaatsvervanger, majoor Franken. Ze worden beschuldigd van genocide en oorlogsmisdrijven.
De Nederlandse militairen droegen in 1995 de Bosniërs over aan de Bosnisch Servische vijand, met een bloedbad als gevolg. In Srebrenica werden zo'n 8000 moslimmannen onder toeziend oog van Dutchbat afgevoerd en later vermoord door de Bosnische Serviërs.
De aanklacht is ingediend door een tolk van Dutchbat en de familie van een elektriciën die voor Dutchbat werkte, zo meldt de NOS. De tolk verloor zijn vader en broer, die steun hadden gezocht bij Dutchbat. Ze moesten van de Nederlandse militairen het kamp verlaten, waarna ze zijn omgebracht.
Het Openbaar Ministerie heeft tot nu toe nog geen strafrechtelijk onderzoek ingesteld naar aanleiding van de misstanden in Srebrenica. De aanklagers willen dat het OM dit nu alsnog gaat doen.
http://www.joop.nl/wereld/detail/artikel/karremans_aangeklaagd_voor_genocide/

Deze thema's zijn allemaal wel heel erg off-topic...ik denk dat ik het hierbij ook maar laat...ik kan nog andere oorlogen van de vorige eeuw aanhalen en hun "motieven", de Viëtnamoorlog, de Koreaoorlog, de eerste WO, of nog verder terug...ik ben absoluut een tegenstander van zinloos geweld en ben een pacifist in hart en nieren.
Oorlog kent alleen maar verliezers en eigenlijk geen winnaars.
Meestal zijn de grooste verliezers ook nog eens de onschuldigen, de weerlozen die zich niet kunnen verdedigen.
Het is de drang naar macht en commerciële belangen dat oorlogen worden begonnen...omdat het ego van enkelingen te groot is, moeten vele anderen het onderspit delven :(.

---------- Toegevoegd om 13:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:33 ----------

Zorg ik voor koffie en koekjes voor de dames wanneer ze gezellig kletsen?:D

Koffie lust ik niet, en koekjes alleen maar als ze met chocolade gevuld zijn, maar die smelten met dit weer.
Wat dacht je van BBQ en een lekker vat koud bier? ;)
:klink::burger:

Laatst bewerkt:
papperlapap

• #4.918
Floor Presses

Alreeds eerder onder de aandacht gebracht...een klassieker, een evergreen, een oefening die vooral voor bankdrukkers voordelen biedt!

Barbell Floor Press

The Barbell Floor Press is a great variation to the old standard bench press. This variation only allows the individual to desend to 90 degrees, with the arms bracing against the floor. Pause at the bottom of this movement for a second and fire through the chest and arms back to the top. Make sure to keep the shoulder blades tucked in, and in contact with the floor at all times. Give this variation a try and watch your bench blow up!

Starting and Finishing Position

Bottom Position

De "limited range of motion" (circa 3/4 van de normale rom) zorgt ervoor dat je triceps de agonist is (spier die verantwoordelijk is voor een beweging) en de borst- en schouderspieren de synergisten (spieren die meewerken bij het tot stand komen van een beweging).

Het is een oefening die door veel powerlifters/benchpressers wordt gehanteerd om sterker te worden in de z.g. "midpoint".
(Het moment waarop de halter de borst raakt en weer wordt uitgedrukt).
According to Dave Tate; "Floor Press: This is a special max effort exercise designed to help strengthen the midpoint of the bench press. It is also very effective in increasing tricep strength.

There are two different ways to floor press.
FLOOR PRESS STYLE 1: Floor pressing with your legs straight.
When you floor press with your legs straight in front of you, you will be able to floor press WAY LESS weight than what you would be able to bench press. On the bench press you are using other muscles such as your legs for drive and there are so many ways to cheat. However, when you floor press with your legs straight in front of you, there is no way to cheat! Therefore, you will discover your real upper body power without all of your other muscle groups and technique playing a role! When you floor press with your legs straight you will be able to attain additional power, which the flat bench press alone cannot provide.
0.jpg

FLOOR PRESS STYLE 2: The floor press with an arched back.
The second style of floor pressing is lying on floor with your knees bent instead of straight! This is the way that you will probably see most benchers floor pressing. By keeping your knees bent, the floor press then becomes more like a "decline bench press," depending on how much the bencher arches. I suggest that sometimes you floor press with your legs up and other times with your legs straight. Mostly with your legs straight though to get the most out of this exercise.

Dan heb je natuurlijk ook nog de versie met dumbbells ofwel de Dumbbell Floor Press, handig als je geen powerrack ter beschikking hebt.

ask_joe_clip_image002a.jpg

Een variant hierop is de One / Single Arm Dumbbel Floor Press.

Tip! Als je hem doet met gestrekte benen, kun je niet "smokkelen" en moet dus alle kracht vanuit je bovenlichaam komen.

Wat echter als je géén powerrack hebt, en toch barbell floor press wilt doen...dat hoeft geen probleem te zijn, mits je genoeg halterschijven hebt. Je maakt dan twee stapels met halterschijven en legt de barbell vervolgens daarop. Wel op letten met terug leggen...vergewis je dat de halter blijft liggen, natuurlijk geldt dat ook in een powerrack...als je de halter naast de steunen neerlegt merk je het wel :p ;)

• #4.919
Deload

Deze week een DELOAD week.

Ik heb dat tot op heden eigenlijk zelden of nooit gedaan...maar in alle methoden en schema's kom je het meestal tegen.
Daarbij was ik eerlijk gezegd blij dat ik het rustig aan kon doen...ik voel me door de warmte zo slap als een vaatdoek...ik drink veel, maar eet voor mijn doen erg weinig...gisteren bij het middageten slechts één bord met spaghetti gehad...normaal doe ik altijd wel een tweede of zelfs derde keer op scheppen :o...maar ik heb gewoon geen trek.
Ideaal voor af te vallen dit weer.

Flat Bench Press:
Volgens het schema van Gillingham zou de deload 3x5x150 zijn (in mijn geval) maar 150kg vind ik niet echt een deload omdat dat nog altijd zo'n 80% is...dus naar 70% gegaan...en 3x5x130kg gedaan.

Géén close grip bench press.

Ook de assist bewust rustig aan gedaan wat intensiteit betreft (minder gewicht)...het is immers geen deload als je op de coreexercises rustig aandoen en dan vervolgens op de assist wel voluit gaat.

Seated Shoulder Press:
10x50 & 3x10x75kg

Wide Grip Front Latt Pull Down.
4x10x60kg

Vertical Row.
4x10x60kg.

De vertical row wil ik nu ook in mijn schema verwerken...aangezien de barbell row toch niets wordt, lijkt me dit een acceptabel alternatief.
De chest supported barbell row vond ik een geweldige oefening totdat ik er zowat een gekneusde rib mee opliep.
Géén risico's meer op rugklachten en gekneusde ribben ;)

Bij Leon Smeets heb ik de onderstaande apparaat ter beschikking.

En bij Jules Bremen de volgende machine:

• #4.920
Goede beschrijving van uitvoering van vertical row!

Terug
Naar boven