Vandaag weer getraind bij Haeflandsport.
Volumeweek 3
Bench press:
15x60, 5x100, 5x115, 5x125, 5x135, 5x142,5 en 5x150kg.
Die 5x150kg ging nog vrij goed...de laatste rep moest ik effies een "krachtterm"

gebruiken, waardoor omstanders nogal wat schrokken...mja, het doel heiligt de middelen, toch? Ik weet inmiddels dat als ik me een beetje kwaad maak, net iets extra kan.
Volgende week heb ik op dag 1 tot 5x160kg staan en op dag 2 5x5x150...pfff...dat wordt een heel regiment aan "krachttermen" nuttigen

.
Floor/Board press met gestrekte benen en close grip:
4x8x100kg
Militarypress:
Ik moet effies vermelden dat ik wat zwaarder ben gegaan, omdat Jules Bremers en Alex Moonen achter me stonden te kijken, en dat werkt toch wel "motiverend".
10x20, 10x50 en toen vroeg Jeffrey die meedeed en heel veel compassie toonde voor zo'n oudje als ik, of ik 60kg wilde...hmm...had ie niet moeten vragen...dus ik op mijn alleraardigst:..."mag het een schijfje meer zijn, b.v.
70kg"? Dat ging ook met
5 reps vrij easy. Vervolgens was ik zo gemeen om Jeffry voor te laten...hij drukte 3x80 (wat heel mooi is, hij is zo'n 40kg lichter dan ik) maar goed ik had iets om me op te richten...het was lang geleden dat ik nog eens met
80kg MP had gedaan...maar ook dat ging nog vrij goed met
6 reps. Vervolgens kreeg Jules het idee om maar met 90kg te pressen...ik voelde me echter vrij sterk en hing
100kg aan het halter.
Ik zou hem
één keer moeten pressen (strikt)...ik tilde de halter vrij makkelijk van de grond, en bracht het gewicht goed omhoog...ik had echter ( per abuis )gesmokkeld, door er een pushpress van te maken. Jules was dat natuurlijk meteen opgevallen...en riep meteen: "hé dat was niet strikt, hé..."vervolgens maakte ik me ietsiepietsie kwaad, en riep: "en nu wel strikt!" En drukte hem alsnog strikt uit.
Ik zal heus niet elke training tot 1 RM gaan, want daar ben ik geen voorstander van...maar voor een keer is het gewoon leuk, om je grenzen op te zoeken...volgende keer gewoon setjes van 5.
Als laatste oefening nog
barbell row gedaan:
10x60, 8x70, 5x100, 3x5x100kg.