Fitness Seller

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
Hey Rene, je militairy presses zagen er prima uit kerel. Denk niet dat het voor jou nut heeft om op techniek overhead te gaan doen. PP en jerks zie ik niet echt zinvol in voor iemand die alleen bankdrukwedstrijden doet. De militairy presses daarentegen zijn prima als assistance voor jou.
Je cleans zagen er ook netjes uit hoor dus niet meteen denken dat je niks goed doet!

Hoi Jules!

Denk inderdaad dat je daar gelijk in hebt...mp is een uitstekende assistance, en PP jerks zal verder waarschijnlijk geen positief effect op het benchen hebben. Alhoewel als ik jouw bezig zie met de boom, gaan me de vingers jeuken, moet ik eerlijk toegeven. Thnx overigens voor je aanmoedigingen...en voor je tips i.v.m. de military press!:thumbs:

@ voor Flying fox...Jules wat ik net vergeten te vermelden toen je me vroeg of ik aan techniek werkte...Jules is ook een man die daar veel aandacht aan besteed en zelf ook de leden van zijn sportschool met raad & daad bijstaat!

Vandaag weer getraind bij Haeflandsport.

Volumeweek 3

Bench press:
15x60, 5x100, 5x115, 5x125, 5x135, 5x142,5 en 5x150kg.

Die 5x150kg ging nog vrij goed...de laatste rep moest ik effies een "krachtterm" :yell: gebruiken, waardoor omstanders nogal wat schrokken...mja, het doel heiligt de middelen, toch? Ik weet inmiddels dat als ik me een beetje kwaad maak, net iets extra kan.
Volgende week heb ik op dag 1 tot 5x160kg staan en op dag 2 5x5x150...pfff...dat wordt een heel regiment aan "krachttermen" nuttigen ;).

Floor/Board press met gestrekte benen en close grip:
4x8x100kg

Militarypress:
Ik moet effies vermelden dat ik wat zwaarder ben gegaan, omdat Jules Bremers en Alex Moonen achter me stonden te kijken, en dat werkt toch wel "motiverend".
10x20, 10x50 en toen vroeg Jeffrey die meedeed en heel veel compassie toonde voor zo'n oudje als ik, of ik 60kg wilde...hmm...had ie niet moeten vragen...dus ik op mijn alleraardigst:..."mag het een schijfje meer zijn, b.v. 70kg"? Dat ging ook met 5 reps vrij easy. Vervolgens was ik zo gemeen om Jeffry voor te laten...hij drukte 3x80 (wat heel mooi is, hij is zo'n 40kg lichter dan ik) maar goed ik had iets om me op te richten...het was lang geleden dat ik nog eens met 80kg MP had gedaan...maar ook dat ging nog vrij goed met 6 reps. Vervolgens kreeg Jules het idee om maar met 90kg te pressen...ik voelde me echter vrij sterk en hing 100kg aan het halter.
Ik zou hem één keer moeten pressen (strikt)...ik tilde de halter vrij makkelijk van de grond, en bracht het gewicht goed omhoog...ik had echter ( per abuis )gesmokkeld, door er een pushpress van te maken. Jules was dat natuurlijk meteen opgevallen...en riep meteen: "hé dat was niet strikt, hé..."vervolgens maakte ik me ietsiepietsie kwaad, en riep: "en nu wel strikt!" En drukte hem alsnog strikt uit.
Ik zal heus niet elke training tot 1 RM gaan, want daar ben ik geen voorstander van...maar voor een keer is het gewoon leuk, om je grenzen op te zoeken...volgende keer gewoon setjes van 5.

Als laatste oefening nog barbell row gedaan:
10x60, 8x70, 5x100, 3x5x100kg.

Hey Groot man, die militairy press van je zagen er nog steeds uit als peanuts!
100 zaten zeker 3 reps in! Keep it up!

Vandaag weer getraind bij Haeflandsport.

Volumeweek 3

Bench press:
15x60, 5x100, 5x115, 5x125, 5x135, 5x142,5 en 5x150kg.

Die 5x150kg ging nog vrij goed...de laatste rep moest ik effies een "krachtterm" :yell: gebruiken, waardoor omstanders nogal wat schrokken...mja, het doel heiligt de middelen, toch? Ik weet inmiddels dat als ik me een beetje kwaad maak, net iets extra kan.
Volgende week heb ik op dag 1 tot 5x160kg staan en op dag 2 5x5x150...pfff...dat wordt een heel regiment aan "krachttermen" nuttigen ;).

Floor/Board press met gestrekte benen en close grip:
4x8x100kg

Militarypress:
Ik moet effies vermelden dat ik wat zwaarder ben gegaan, omdat Jules Bremers en Alex Moonen achter me stonden te kijken, en dat werkt toch wel "motiverend".
10x20, 10x50 en toen vroeg Jeffrey die meedeed en heel veel compassie toonde voor zo'n oudje als ik, of ik 60kg wilde...hmm...had ie niet moeten vragen...dus ik op mijn alleraardigst:..."mag het een schijfje meer zijn, b.v. 70kg"? Dat ging ook met 5 reps vrij easy. Vervolgens was ik zo gemeen om Jeffry voor te laten...hij drukte 3x80 (wat heel mooi is, hij is zo'n 40kg lichter dan ik) maar goed ik had iets om me op te richten...het was lang geleden dat ik nog eens met 80kg MP had gedaan...maar ook dat ging nog vrij goed met 6 reps. Vervolgens kreeg Jules het idee om maar met 90kg te pressen...ik voelde me echter vrij sterk en hing 100kg aan het halter.
Ik zou hem één keer moeten pressen (strikt)...ik tilde de halter vrij makkelijk van de grond, en bracht het gewicht goed omhoog...ik had echter ( per abuis )gesmokkeld, door er een pushpress van te maken. Jules was dat natuurlijk meteen opgevallen...en riep meteen: "hé dat was niet strikt, hé..."vervolgens maakte ik me ietsiepietsie kwaad, en riep: "en nu wel strikt!" En drukte hem alsnog strikt uit.
Ik zal heus niet elke training tot 1 RM gaan, want daar ben ik geen voorstander van...maar voor een keer is het gewoon leuk, om je grenzen op te zoeken...volgende keer gewoon setjes van 5.

Als laatste oefening nog barbell row gedaan:
10x60, 8x70, 5x100, 3x5x100kg.

Aha! Dus de grizzly komt nu ook los tijdens de trainigen, ben benieuwd of we dat ook eens in spaubeek mogen meemaken!
Wat betreft die handdoek: probeer eens een andere douchegel, wellicht zijn de haren op je rug te ruw geworden door je huidige merk.....:D

dat gaat je lukken met die bench volgende week !!!!

Aha! Dus de grizzly komt nu ook los tijdens de trainigen, ben benieuwd of we dat ook eens in spaubeek mogen meemaken!
Wat betreft die handdoek: probeer eens een andere douchegel, wellicht zijn de haren op je rug te ruw geworden door je huidige merk.....:D

Hahaha...en ik gebruik al de crème soft douchegèl van mijn vriendin voor mijn tere en broze huidje ;)

Wat betreft dat kwaadmaken...de "krachtterm" die ik gebruikte was echt niet "netjes" :o...ik weet nu hoe ik me kwaad kan maken, nu alleen nog effies op mijn woordenschat letten. Ik zou me anders kunnen voorstellen dat op een wedstrijd een beurt wordt afgekeurd wegens ongepast taalgebruik ;)

Volgende week heb ik middagdienst en daarna laat ik mijn gezicht (en ook de rest van mijn body uiteraard) weer eens zien in Spaubeek.

Wedstrijdkalender 2009-2010

De wedstrijden voor het seizoen 2009-2010 zijn inmiddels bekend:

11 – OKTOBER – 2009 RAW BD
22-24 – OKTOBER – 2009 EK BD VOOR MASTERS
15 – NOVEMBER – 2009 COMPETITIE BD 1
17 – JANUARI – 2009 COMPETITIE BD 2
21 – MAART – 2010 NK BD
06 – JUNI – 2010 OPEN BD

Na het succes van afgelopen jaar is er weer besloten om een rawwedstrijd te organiseren!

Vervolgens staat het EK (Masters) in België op de agenda.

Dan krijgen we de clubkampioenschappen (BD1 +BD2)

En uiteraard het NK.

Bij de planning van de Nederlandse Kampioenschappen is er gekeken naar de periode wanneer er genomineerd moet worden voor internationale wedstrijden.

Verder is er een nieuwe wedstrijd Open Bankdrukken bijgevoegd, dit vanwege de grote aantal leden die aan bankdrukwedstrijden meedoen en het geringe aanbod van bankdrukwedstrijden. Zo is er na het NK Bankdrukken na 3 maanden nog een wedstrijd i.p.v. pas na 7 maanden.

Toen ik in seizoen 2008 begon bij de NPB met bankdrukwedstrijden waren er buiten de powerliftwedstrijden nog slechts 3 BD wedstrijden (BD1 + BD2 + NK BD). Nu dus een verdubbeling! :eek:

Voor de complete wedstrijdkalender (met o.a. de powerliftwedstrijden) verwijs ik naar de website van de NPB: www.powerliftingbond.nl

Laatst bewerkt:
Lazy friday

Vanmorgen getraind bij Haeflandsport.

Toen ik op de bank ging liggen om te bankdrukken begon ik al te geeuwen:zzz:...tjonge wat was ik nog moe...ik ben echt geen ochtendmens.
De lege halter voelde eerlijk gezegd al zwaar aan...mja...toch maar mijn schema afwerken.
20x20, 2x8x70, 5x100, 5x120, en vervolgens 5x140, 5x140, 4x140 waar bij de 5 rep zowat mijn ogen toevielen werd toen toch een beetje :fire: en drukte het volgende set 6x140 (4+6 = bijna hetzelfde als 2x5, toch?) en het laatste set weer 5x140.
Zucht...ik had mijn schema afgwerkt (5x5x140), maar het ging niet van een leien dakje.

Vervolgens nog wat floorpress gedaan...maar na twee sets 2x8x105kg al de pijp aan maarten gegeven...kweenie wat er aan de hand was, maar ik had geloof ik pudding in mijn armen.

Toen nog effies BOR...5x60, 5x80 en 5x100kg en toen was het echt op.

Jules kwam nog met het idee om buiten wat onderdelen met hem te gaan oefenen, maar aangezien ik me niet belachelijk wilde maken ben ik als een hond met de staart tussen zijn benen afgedropen...:o

Vervolgens naar huis gereden met de intentie om de trappen bij Snowworld te gaan lopen...ik kwam op de weg daarheen langs :mc: I'm lovin' it...en dacht dat een Mc shake geen kwaad kon...toen ik eenmaal binnen was en de geur van verse hamburgers mijn zintuigen prikkelde, kon ik de verleiding niet weerstaan en bestelde ook meteen maar een bigmac...uiteraard zonder frites. Bij het eten van een Bigmac sus ik mijn geweten altijd met het feit dat zo'n big mac maar liefst 27 gram eiwit bevat ( het feit dat er ook 21,5 gram vet en 42,5 gram koolhydraten inzitten, verdring ik dan maar effies gemakshalve). In tegenstelling tot het trainen ging het eten van die big mac en het drinken van die overheerlijk grote Mc shake (aarbeiensmaak) probleemloos en totaal zonder moeite.

Vervolgens alsnog naar de trappen bij Snowworld gegaan...het zijn er maar liefst 507! Toen ik ervoor stond en omhoog keek zakte me de moed in de schoenen...zou ik omdraaien en nog maar eens langs :mc: gaan?
Nee, natuurlijk niet!...ik begon de trappen op te lopen...pfff...hoeveel bigmac's had ik ook al weer gehad...het was toch maar ééntje? Pfff...het voelde aan alsof ik er 20 had gehad...voetje voor voetje kroop ik de trap op...pfff...in tegenstelling tot het eten van die big mac ging dit behoorlijk traag...ik geloof dat ik een race met een slak nog verloren zou hebben :o
Mja...het koste me bloed, zweet en tranen, de zon scheen genadeloos, maar na - het leek wel een eeuwigheid - kwam ik dan toch eindelijk boven aan. Je word dan beloond met een prachtig uitzicht, maar het vervelende is altijd dat als je iets omhoog bent gegaan, dan moet je ook weer logischerwijs omlaag...zucht...ik was blij toen ik weer in mijn auto met airco zat.

Netjes die bench en bor.
Mac kan ik ook niet weerstaan echt verslavend spul :lick:

Haha, mooi opgeschreven huggy je moet schrijver worden :D

:mc: Huggster, je moet twee Big Macs eten, anders kom je niet aan je broodnodige eiwitten met zo'n groot lichaam man! ;)

Maar wat je beschrijft over je training ken ik wel.
Ik heb daar veel last van als ik (te) veel koolhydraten eet...
Geen gang meer in te branden! :o
Maar soms toon ik dan wat karakter, en 'val ik er doorheen' en heb toch nog een goede training! :thumb:
(zie post 869 op pagina: 44 van m'n log)
En soms geef ik het dan ook gewoon op, en ga naar huis... :o

Goed dat je toch gewoon heb doorgezet! :bow:
En dan ook nog gaan trappen lopen!!! :eek: :thumb:

:mc: Huggster, je moet twee Big Macs eten, anders kom je niet aan je broodnodige eiwitten met zo'n groot lichaam man! ;)

Maar wat je beschrijft over je training ken ik wel.
Ik heb daar veel last van als ik (te) veel koolhydraten eet...
Geen gang meer in te branden! :o
Maar soms toon ik dan wat karakter, en 'val ik er doorheen' en heb toch nog een goede training! :thumb:
(zie post 869 op pagina: 44 van m'n log)
En soms geef ik het dan ook gewoon op, en ga naar huis... :o

Goed dat je toch gewoon heb doorgezet! :bow:
En dan ook nog gaan trappen lopen!!! :eek: :thumb:

Heb effies een blik op pagina 44 van jouw log geworpen...na een werkweek van 80 uur nog zo weten te presteren :eek:...ik zou na een werkweek van 80 uur waarschijnlijk alleen nog maar willen :zzz: en niet willen :wl:, respect kerel! Thnx voor je tip om een volgende keer 2 :burger:te eten! ;)

Zo te lezen had je me vanmorgen weer hard nodig om je te motiveren. HAHAHA.

Ik ga vanavond naar Haefland eens kijken wat ik er van bak met dit warme weer.

Zo te lezen had je me vanmorgen weer hard nodig om je te motiveren. HAHAHA.

Ik ga vanavond naar Haefland eens kijken wat ik er van bak met dit warme weer.

Inderdaad Jeffry, zo'n jonge god als jij weet me altijd te motiveren (waarschijnlijk ligt het dan daaraan dat ik dan als "oudje" wil laten zien dat ik ook nog wat in mijn mars heb...maar vandaag had ik beter een mars kunnen eten ;)). Wellicht dat die slopende workout met jou gewoon te veel was voor zo'n ouwe vent als ik ;) Zet hem op vanavond!

Toen ik onder een koude douche stond kreeg ik het volgende :idee:

Na het debacle van vandaag (die 5x5x140kg voelde toch wel loeizwaar aan) :o ben ik tot het volgende besluit gekomen...
Ik zit nu in de z.g. volumefase en zou volgende week (week 4) moeten uitkomen op 5x160kg op dag 1 en 5x5x150kg op dag 2.
Ik heb drie weken lang sprongen met 10kg gemaakt, maar vrees dat het niet realistisch is om te verwachten dat ik in week 4 ook weer een sprong van 10kg zal halen. Alleen maar op een boterham met pindakaas en zo nu en dan een big mac lukt me dat vrees ik niet ;)

Daarom zal ik sprongen vanaf nu gaan maken met 2,5kg per week...op het moment dat ik niet meer verder kom, ga ik terug naar 130kg en ga van daaruit weer opbouwen met 5x5 ("waven" noemen ze dit). Het doel blijft uiteindelijk hetzelfde 1x5x160kg en 5x5x150...alleen neem ik me wat meer tijd ervoor.
Tevens zal ik voorlopig niet overgaan op een z.g. intensiteitsfase (3x3)...ik heb voorlopig namelijk geen wedstrijden en waarom dan gaan pieken?...Oktober is het EK en dan moet ik in topvorm zijn!
Ik denk dat ik vanaf augustus pas weer zal beginnen met 3x3.

Ik geloof dat ze zoiets periodiseren noemen, toch?;)

Vraagje?

Ik heb een vraagje aan de lezers van dit log.

Velen trainen volgens het 5x5, 4x8 of 3x3 of whatever schema.

Als ik nu uitga van een simpel voorbeeld: 3x3.

Trainen met z.g. "straight weights": b.v. 3x150, 3x150 en 3x150kg.

Of:

Trainen met z.g. "ramped weights": b.v. 3x140, 3x150 en 3x160kg.

Met beiden heb je uiteindelijk dezelfde kilo's in handen gehad, namelijk 450kg...welke methode zal uiteindelijk bijdragen aan een verbetering van het 1 RM? (wat uiteindelijk het doel is!).

Momenteel doe ik zelf op b.v. dag 1 trainen met ramped weights en op dag 2 met straight weights. Aan welke methode geven jullie de voorkeur?

Thnx alvast voor jullie eventuele bijdragen!:)

Wat vind je zelf het lekkerste gaan Huggy?
Straight weights of ramped?
Ik denk zelf dat het voornamelijk een kwestie van voorkeur is namelijk.
Ikzelf zou het liefst iedere keer 'all out' gaan op ramped weights, maar dat trek ik dus niet...
Vandaar dat ik nu Jim Wendlers systeem eens ga doen.
Dan heb ik toch een beetje structuur, maar kan ik in die laatste sets even 'all out' gaan.
En afhankelijk van mijn bui zal dat betekenen 'helemaal leeg!' of een beetje 'lanterfanterig' als ik een wat mindere dag heb.
'Best of both worlds'?
Ik hoop het!
Ik heb namelijk gemerkt dat je centrale zenuwstelsel soms eens een beetje 'ontzien' moet worden, anders raak je 'overtraind' volgens mij...
Ik denk dat in theorie de ramped weights methode beter is, maar de aanslag op je czs wat groter.
Ik denk echt dat het meer persoonlijke voorkeur is dan wat anders.
Maar er zullen vast posts komen van mensen met veel meer kennis van zaken! :thumb:
Succes!

Wat vind je zelf het lekkerste gaan Huggy?
Straight weights of ramped?
Ik denk zelf dat het voornamelijk een kwestie van voorkeur is namelijk.
Ikzelf zou het liefst iedere keer 'all out' gaan op ramped weights, maar dat trek ik dus niet...
Vandaar dat ik nu Jim Wendlers systeem eens ga doen.
Dan heb ik toch een beetje structuur, maar kan ik in die laatste sets even 'all out' gaan.
En afhankelijk van mijn bui zal dat betekenen 'helemaal leeg!' of een beetje 'lanterfanterig' als ik een wat mindere dag heb.
'Best of both worlds'?
Ik hoop het!
Ik heb namelijk gemerkt dat je centrale zenuwstelsel soms eens een beetje 'ontzien' moet worden, anders raak je 'overtraind' volgens mij...
Ik denk dat in theorie de ramped weights methode beter is, maar de aanslag op je czs wat groter.
Ik denk echt dat het meer persoonlijke voorkeur is dan wat anders.
Maar er zullen vast posts komen van mensen met veel meer kennis van zaken! :thumb:
Succes!

Ik vind trainen met ramped weights wel lekker, omdat je vrij hoog eindigt (zonder echt maximaal te gaan)...je haalt aan dat je ervanuit gaat dat trainen met ramped weights het cnz groter belast...persoonlijk ervaar ik juist dat trainen met straight weights zwaarder voor me is...om een voorbeeld te noemen wat niet helemaal overeen komt met het 3x3 voorbeeld: Training met ramped weights:5x110,5x 120, 5x130, 5x140 en 5x150kg en daar tegen over straight weights met b.v. 5x5x130kg.
Het eerste voorbeeld ervaar ik als minder belastend, ondanks dat ik zwaarder eindig.

Wat houdt overigens het systeem van Jim Wendlers precies in?

Thnx voor je bijdrage!

Thnx voor je bijdrage!

Moet het 1 vd 2 zijn? Ik zou gewoon variëren, nu doe je straight weights dus doe je daarmee verder tot je het beu bent/je progressie komt vast te zitten/whatever en dan ga je tijdje ramped weights doen.

Terug
Naar boven