Niets dan respect over je gedrevenheid en knip en plak werk maar ik wil graag jou mening niet die van internet. Jij drukt toch ook veel kilo's en dat heb je gedaan omdat je ervaring hebt op gedaan. Ik hoor graag jou ervaringen

.
Benen trainen is niets voor mij. word ik moe van en daar hou ik niet van
.
Ik heb een drukbankje met stang en schijven. bumbels tot 30 kilo en een latpully. is dit wat je wilt weten?
Tjonge, je zou wel een broertje van me kunnen zijn
O.K. je hebt wel gelijk wat dat knip & plakwerk betreft...maar mijn manier van trainen is eigenlijk te simpel om waar te zijn
Toen ik in 2007 wedstrijdgericht ging trainen ben ik begonnen met een heel conventioneel trainingsprogramma...5x5...en dat 2x per week.
Begonnen met 5x5x120 en uiteindelijk gekomen tot 5x5x160kg (iedere week proberen te verhogen met 2,5kg).
Richting een wedstrijd doe ik het anders indelen...op maandag dan zware tripples waarbij ik iedere week 2,5kg probeer te verhogen.
Op vrijdag doe ik een lichtere training omdat ik 2x per week een zware training niet meer red (ik herstel tegenwoordig te langzaam) en doe ik met 70% 5x5.
Assist

Mja...heb ik nooit heel veel aandacht aan besteed...je wordt sterker door bankdrukken, bankdrukken en nog eens bankdrukken...oefeningen die helemaal niets met de beweging van het bankdrukken te maken hebben, heb ik meestal vermeden, of slechts korte tijd gedaan en weer mee gestopt omdat het geen resultaat bood.
Schouders en triceps zie ik het nut nog wel van in...maar niet te zwaar en niet te vaak, anders ligt overtraining op de loer.
Benen? Never!...Rug? alleen maar pulldowns en rows en zeker geen DL, wat naar mijn mening absoluut geen carryover heeft op het bankdrukken.
Ik kreeg altijd te horen dat ik moest gaan kniebuigen en deadliften (meestal van mensen die minder deden bankdrukken dan ikzelf

)...en het valt me alleen maar op dat als mensen zich toeleggen op het banken en de rest eigenlijk laten voor wat het is vooruitgang boeken op de bank.
Ik heb een groot voorbeeld wat trainen betreft...Theo van de Laan...die deed alleen maar bankdrukken en wat pulldowns...hij zei ook altijd...wil je sterker worden in bankdrukken, dan doe bankdrukken, wil je beter worden in fietsen, dan ga fietsen

.
Zo denk ik erover...en zo heeft het voor mij tot op heden prima gewerkt! Ik ben geen voorstander van een marathon aan exercises/sets/reps...gewoon low volume high intensity & less=more...keep it short & simpel (KISSmethode)

Wat niet wil zeggen dat dit voor jou werkt of voor anderen.