XXL Nutrition

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.081
Hallo

Ik lees dat jij aardig kan bankdrukken en veel kennis hebt. Ik druk al een half jaar 205kg maar ik kom niet verder. Wat moet ik doen om naar de 210-220 te gaan?

gr

:eek: 205kg RAW?
Dat is wel heel erg indrukwekkend indien dat op "eigen kracht" gebeurd.

Maar waar ligt precies je probleem?
(bij de midpoint of eerder de lockout, of whatever?)
En welk schema volg je momenteel (welke oefeningen, welke intensiteit sets/reps)?
Ben je een powerlifter,bodybuilder of strongman?

Ik kan nu wel algemene tips gaan geven, maar me lijkt dat je de meeste al weet en kent, anders zul je niet zulke gewichten aankunnen lijkt me.
Het lijkt me eerder dat ik bij jou voor tips kan aankloppen...want je bent 30kg lichter en drukt 20 kg raw meer :o

Druk je ook in shirt en doe je aan wedstrijden?
Ik zie dat je uit DL komt, wellicht dat je je zelf bekend wilt maken?

Als je wat meer informatie geeft kunnen we wellicht wat aanvullingen aanreiken :)

• #5.082
Training 2/8 bij Leon Smeets in Spaubeek.

Heavy Bench Press Day:

Flat Bench Press: (met ringvinger op de merklijn)
20x20, 2x10x70, 10x100, 5x130 (alle sets met laatste rep 3 seconden stilleggen) vervolgens 1x160, 1x175 & 1x 182,5kg(!) allemaal wedstrijdbeurten! :)

Board Press: (met pinkop de merklijn)
10x120 & 2x10x130kg

Front Barbell Raises:
10x20, 10x22,5 & 10x25kg

Chest Supported Rows:
6x10x50kg

Comment:
Ik ben erg blij dat er momenteel een stijgende lijn inzit en ik nu 180+ met stilstand overtuigend op een training kan drukken.
Ik weet ook dat training en wedstrijd nogal een verschil zijn, maar...ik hoop dat het verschil tussen een rawtraining en rawwedstrijd reuze zal meevallen dan het verschil tussen een shirtedtraining en een shirtedwedstrijd (waar toch wel meer factoren een rol meespelen).

De Board Press met pink op de merklijnen zal ik waarschijnlijk een tijdje gaan doen als tricepsoefening en ook partial voor de benchpress...de oefening voelt in elk geval goed aan.

De chest supported rows met 50kg lijken vrij weinig...maar op de apparaat die Leon heeft voelt dat al zwaar aan...bij de vertical row elders kan ik b.v. ook wel met 100kg dezelfde reps aan.

Ik train alleen op bankdrukken. 3x in de week. begin met bankdrukken 3x8 dan schuindrukken 3x8 daarna doe ik waar ik zin in heb. maar wel de armen heel zwaar. Ik doe geen wedstrijden dus bekent maken heeft geen zin. Mijn doel is 225+ drukken.
Mijn probleem zit hem in dat ik niet verder kom dan 205kg.

Gaat de goede kant op zeg! Wordt weer een mooie wedstrijd VAn je denk ik :)

• #5.085
Ik train alleen op bankdrukken. 3x in de week. begin met bankdrukken 3x8 dan schuindrukken 3x8 daarna doe ik waar ik zin in heb. maar wel de armen heel zwaar. Ik doe geen wedstrijden dus bekent maken heeft geen zin. Mijn doel is 225+ drukken.
Mijn probleem zit hem in dat ik niet verder kom dan 205kg.

:D Heerlijk om zoiets te lezen...iemand die alleen traind op bankdrukken en daarna doet waar hij zin in heeft...ik herken hier veel van mezelf in ;)
Ik hoop wel dat je het allemaal serieus meent en het geen yoke van je is...want het klinkt niet zo heel erg professioneel wat je schrijft...en voor zulke gewichten te drukken kom je er meestal niet met alleen maar 3x8 :p
Daarnaast kan natuurlijk iedereen schrijven dat hij 200+ kan drukken...ik ken eerlijk gezegd niet zoveel jongens die dat doen...en vind het jammer dat je je niet bekend wilt maken :(
Want als je beweringen kloppen en je het op eigen kracht doet, zou ik je meteen willen ronselen voor de NPB ;)

Maar goed...doe je iedere training met dezelfde intensiteit trainen?
Dan begrijp ik dat je niet verder komt.
Ik heb voor jou manier van trainen een geweldig schema....
http://www.deepsquatter.com/strength/archives/korte2.htm
Het is van Stephan Korte en je doet dan ook 3 x per week alleen maar bankdrukken! Alleen met wisselende intensiteit.

Je hoeft bij dat schema zelfs geen schouders of triceps apart te trainen...het enige wat ik wel zou doen als ik jou was is de tegengestelde spieren trainen...rows! Barbel row, Pendlay row, dumbbell row, seated row, chest supported row...any row...you wonna grow? gonna row! ;)

Heb je overigens ook al eens met chains, bands of boards getraind?

Overweeg je in een shirt te gaan drukken, alhoewel dat weinig nut heeft als je geen wedstrijdambities hebt.

---------- Toegevoegd om 23:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:35 ----------

Gaat de goede kant op zeg! Wordt weer een mooie wedstrijd VAn je denk ik :)
Thnx Nick...ik hoop op een mooie wedstrijd...we zullen zien of ik de stijgende lijn kan vasthouden en op een wedstrijd ook 180+ kan drukken :)

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tip.
Ik train zwaar met enkele stejes(180-205), licht met 8jes(120-160), zwaar enz
nooit met chains, bands of boards getraind omdat ik dat gedoe vind. Is dat beter dan?
Waarom heeft het geen nut om met shirt te drukken? wat is het effect dan?

• #5.087
Bedankt voor de tip.
Ik train zwaar met enkele stejes(180-205), licht met 8jes(120-160), zwaar enz
nooit met chains, bands of boards getraind omdat ik dat gedoe vind. Is dat beter dan?
Waarom heeft het geen nut om met shirt te drukken? wat is het effect dan?

Je hoeft voor mij niet met oud ijzer, elastiekjes en afvalhout te gaan trainen...er zijn mensen die zweren daarbij maar drukken beduidend minder dan 200kg raw. Kazmaier & Williams deden dat paar decennia terug ook niet en drukten toch 300+ raw. Dus ik weet niet of het zo'n zoden aan de dijk zet voor iemand die raw traind...het is vooral voor shirted benchers bedoeld. Een benchshirt helpt namelijk in de beginfase om met de halter van de borst los te komen...en richting de lockout wordt het dan steeds zwaarder vandaar dat velen met chains, bands en boards trainen.

Met een shirt kun je meestal - nadat je de nodige ervaring ermee hebt opgedaan - meestal wel beduidend meer kilo's drukken dan raw...maar waarom zou shirtedtraining interessant zijn als je geen wedstrijdambities hebt? Op wedstrijden drukt namelijk 99% van de bankdrukkers in een shirt en heeft een shirtedbencher altijd een voordeel tegenover een rawbencher.
Een voorbeeld...jij drukt dus 205kg raw (althans dat beweer je)...dat is zo'n 20 kg meer dan mij...trek ik echter een shirt aan dan kan ik 225 + drukken en zou ik op een wedstrijd dus van je winnen :p

Die 205kg is dat overigens een Touch & Go beurt, een Bounce beurt of een beurt met stilleggen (wedstrijdbeurt).
Heb je overigens geen filmpjes van jezelf...want 205kg raw vind ik nog altijd vrij ongeloofwaardig klinken, sorry :)

Als je twijfelt aan mijn bankkilo's dan heb ik mischien de verkeerde vraag gesteld aan de verkeerde persoon. sorry
Vroeg alleen wat tips, daar is het forum toch voor?

• #5.089
Als je twijfelt aan mijn bankkilo's dan heb ik mischien de verkeerde vraag gesteld aan de verkeerde persoon. sorry
Vroeg alleen wat tips, daar is het forum toch voor?

O.K...ik wil je niet op de tenen trappen hoor...het forum is inderdaad ook bedoeld om kennis en ervaring uit te wisselen...maar niet iedereen steld met serieuze intenties vragen als je begrijpt wat ik bedoel en niet iedereen is integer...vandaar dat ik een beetje "voorzichtig" ben en niet meteen alles geloof wat iemand beweerd :).
Zoals reeds gezegd...ruim 200kg raw drukken doen nu eenmaal niet veel mensen...het verdient respect als je zulke gewichten aankunt.
Hoe lang train je nu overigens al?

Laatst bewerkt:
Oke is al goed, dacht effe dat je jaloers was.;)
Ik train nu 6 jaar bank drukken en daarvoor 10 jaar aan atletiek gedaan.

Dus als ik een shirt aantrek kan ik meer drukken dan jij?

• #5.091
Oke is al goed, dacht effe dat je jaloers was.;)
Ik train nu 6 jaar bank drukken en daarvoor 10 jaar aan atletiek gedaan.

Dus als ik een shirt aantrek kan ik meer drukken dan jij?

Jalouzie of afgunst komt niet in mijn "woordenboek" voor...waarom ook?
Er is altijd baas boven baas en altijd wel iemand die meer drukt...in jouw geval zul je dan wat langer moeten zoeken ;)

Atletiek is natuurlijk ook een sport waarbij techniek, snelheid en kracht een combinatie vormen.

Als je een shirt aantrekt zul je niet zomaar opeens meer drukken dan mij...je zult moeten leren omgaan met zo'n shirt en als je de "kneepjes" door hebt en weet hoe zo'n shirt werkt dan zul je beslist meer kilo's dan mij drukken...en zou een gewicht van zo'n 250kg beslist tot de mogelijkheden behoren :).

Maar als je het niet erg vind, laat ik het hier voor vanavond bij...ik moet morgen weer vroeg uit de veren ;)
Als je nog vragen of op- of aanmerkingen hebt, hoor ik het graag van je!

Wil je een schema maken voor me?
alvast bedankt en welterusten

• #5.093
Wil je een schema maken voor me?
alvast bedankt en welterusten

:roflol: Benchman, je drukt meer dan mij...dus zou jij eerder een schema voor mij kunnen maken ;)

Ik wil je best wel helpen hoor...je manier van trainen spreekt me enorm aan...hoofdzakelijk alleen maar bankdrukken...geweldig :D
Tjonge wat ik hier al voor discussies heb gehad met mensen die beweerden dat je moet SQ en DL en weet ik niet whatever om respectabele kilo's te kunnen drukken. Weet je dit is eigenlijk een beetje te mooi om waar te zijn, want ik zeg altijd...je wordt sterker in bankdrukken door te bankdrukken en jouw verhaal bevestigd dat zo'n beetje! :)

Ik weet nu al dat ik goed kan slapen ;)

Wordt vervolgd, O.K? :)

P.S. laat me effies weten welke mogelijkheden je hebt waar je traind (welke apparatuur) ik denk vooral hierbij aan het trainen van je lats en eventueel schouders en triceps meer hebben we niet nodig, vriend ;)

• #5.094
Hier alvast eens enkele schema's die je wellicht eens nader kunt bekijken:

Het 1e is een "Smolov" schema...je doet dan zelfs 4 x per week bankdrukken (Dr. Bench van dit forum heeft het al eens gedaan...en ook Lucas1981 is meen ik een voorstander van dit soort schema's ;)).
Voor mij persoonlijk werkt dit niet, ik ga daar helemaal stuk op, maar wellicht dat het voor jou wel werkt...het bied snel vrij resultaat: óf je gaat stuk óf je boekt progressie ;)

“Smolov” voor Bankdrukken.
Week 1 Monday: 6 x 6 x 70%
Wednesday:7 x 5 x 75%
Friday: 8 x 4 x 80%
Saturday: 10 x 3 x 85%

Week 2 +10kg
Monday: 6 x 6 x 70%

Week 3 + 10kg (week2)
Monday: 6 x 6 x 70%

100% = 200kg
90% = 180kg
85% = 170kg
80% = 160kg
75% = 150kg
70% = 140kg

---------- Toegevoegd om 13:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:27 ----------

Schema 2:

A Revolutionary Approach to Powerlifting

3 x 3- Part 3- Bench Press: High Volume & Competition

By Stephan Korte

Het schema van Stephan Korte:
3x per week bankdrukken:
Week 1-4 is de z.g. High Volume Phase & Week 5-8 is de z.g. Competition Phase.
Tevens worden er drie verschillende grips gehanteerd een wide grip, shoulder wide grip en een close grip.
Ikzelf kan niet te smal bankdrukken, omdat ik dan last krijg van mijn schouders. Een wide grip is dus voor mij ringvinger op de merklijnen, een close grip is pink op de merklijnen en een shoulder wide grip spreekt voor zich.
Maar dat voel jezelf wel het beste aan lijkt me.

1. set: wide grip

2. set: shoulder wide grip

3. set: close grip

4. set: shoulder wide grip

5. set: wide grip

6. set: shoulder wide grip

7. set: close grip
8. set: shoulder wide grip

Phase 1: Week 1-4
High Volume Phase:

Week 1:

• Day 1 - bench press 6-8 sets of 6 reps with 58% of 200kg = 115kg
  • Day 2 - bench press 6-8 sets of 6 reps with 58% of 200kg = 115kg
  • Day 3 - bench press 6-8 sets of 6 reps with 58% of 200kg = 115kg
Week 2:

• Day 1 - bench press 6-8 sets of 6 reps with 60% of 200kg =120kg
  • Day 2 - bench press 6-8 sets of 6 reps with 60% of 200kg =120kg
  • Day 3 - bench press 6-8 sets of 6 reps with 60% of 200kg = 120kg
Week 3:

• Day 1 - bench press 6-8 sets of 6 reps with 62% of 200kg = 125kg
  • Day 2 - bench press 6-8 sets of 6 reps with 62% of 200kg = 125kg
  • Day 3 - bench press 6-8 sets of 6 reps with 62% of 200kg = 125kg
Week 4:

• Day 1 - bench press 6-8 sets of 6 reps with 64% of 200kg = 130kg
  • Day 2 - bench press 6-8 sets of 6 reps with 64% of 200kg =130kg
  • Day 3 - bench press 6-8 sets of 6 reps with 64% of 200kg =130kg
Phase II: Week 5-8

Competition Phase:

Week 5:

• Day 1 - bench 5 sets of 4 reps with 60% of 200kg =120kg
  • Day 2 - bench 1-2 sets of 1 rep with 80% of 200kg = 160kg
  • Day 3 - bench 5 sets of 4 reps with 60% of 200kg =120kg
Week 6:

• Day 2 - bench 1-2 sets of 1 rep with 85% of 200kg = 170kg
Week 7:

• Day 2 - bench 1 set of 1 rep with 90% of 200kg = 180kg
Week 8:

• Day 2 - bench 1 set of 1 rep with 95% of 200kg =190kg
  • Day 3 - bench 5 sets of 4 reps with 60% of 200kg = 120kg
---------- Toegevoegd om 13:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:29 ----------

Schema 3:

Benchpress routine van Ryan Kennely (wereldrecordhouder).
Westside Barbell Style met een Maximum Effort Day (nadruk op zware triples) & een Dynamic Effort Day (nadruk op snelheid/speedsreps).

WEEK DAY EXERCISE WEIGHT SETS REPS

1 TUE Bench Press 60% 8 3
1 TUE Close Grip Bench Press 60% 2 5
1 TUE Rack Lockouts (Half way) 60% 2 5
1 TUE Rack Lockouts (1/4 way) 60% 2 5

1 SAT Speed Press 50% 8 3
1 SAT Tricept Excercise #1 --- 2-3 8-15
1 SAT Tricept Excercise #2 --- 2-3 8-15

2 TUE Bench Press 65% 8 3
2 TUE Close Grip Bench Press 65% 2 5
2 TUE Rack Lockouts (Half way) 65% 2 5
2 TUE Rack Lockouts (1/4 way) 65% 2 5

2 SAT Speed Press 55% 8 3
2 SAT Tricept Excercise #1 --- 2-3 8-15
2 SAT Tricept Excercise #2 --- 2-3 8-15

3 TUE Bench Press 70% 6 3
3 TUE Close Grip Bench Press 70% 2 5
3 TUE Rack Lockouts (Half way) 70% 2 5
3 TUE Rack Lockouts (1/4 way) 70% 2 5

3 SAT Speed Press 60% 8 3
3 SAT Tricept Excercise #1 --- 2-3 8-15
3 SAT Tricept Excercise #2 --- 2-3 8-15

4 TUE Bench Press 75% 6 3
4 TUE Close Grip Bench Press 75% 2 5
4 TUE Rack Lockouts (Half way) 75% 2 5
4 TUE Rack Lockouts (1/4 way) 75% 2 5

4 SAT Speed Press 50% 8 3
4 SAT Tricept Excercise #1 --- 2-3 8-15
4 SAT Tricept Excercise #2 --- 2-3 8-15

5 TUE Bench Press 80% 3 3
5 TUE Close Grip Bench Press 80% 2 5
5 TUE Rack Lockouts (Half way) 80% 2 5
5 TUE Rack Lockouts (1/4 way) 80% 2 5

5 SAT Speed Press 55% 8 3
5 SAT Tricept Excercise #1 --- 2-3 8-15
5 SAT Tricept Excercise #2 --- 2-3 8-15

6 TUE Bench Press 85% 3 3
6 TUE Close Grip Bench Press 85% 2 5
6 TUE Rack Lockouts (Half way) 85% 2 5
6 TUE Rack Lockouts (1/4 way) 85% 2 5

6 SAT Speed Press 60% 8 3
6 SAT Tricept Excercise #1 --- 2-3 8-15
6 SAT Tricept Excercise #2 --- 2-3 8-15

7 TUE Bench Press 90% 2 3
7 TUE Close Grip Bench Press 90% 2 3
7 TUE Rack Lockouts (Half way) 90% 2 3
7 TUE Rack Lockouts (1/4 way) 90% 2 3

7 SAT Speed Press 50% 8 3
7 SAT Tricept Excercise #1 --- 2-3 8-15
7 SAT Tricept Excercise #2 --- 2-3 8-15

8 TUE Bench Press 55% 5 3

8 SAT Bench Press 60% 3 3

9 TUE REST

9 SAT MAX OUT

For your heavy benchpress day, you’ll rotate the following four different training days (training each heavy day version two weeks in a row).
Day 1: Close Grip Benchpress 4x8, Dumbbell Floor Extensions 10x6, Front Barbell Shoulder Raises 3x10, Dumbbell Hammer Curls 5x5
Day 2: Board Presses with 2, 3, or 4 Boards 8x3, Decline EZ Curl Skull Crushers 6x10, Front Dumbbell Raises 3x10, Side Dumbbell Raises 3x10, Dumbbell Hammer Curls 5x5
Day 3: Decline Benchpress 4x8, Behind-The-Neck Dumbbell Tricep Extensions 5x5, Front Shoulder Raises w/a 24, 35, or 45 Pound Plate (keep the movement slow and controlled) 3x10, Dumbbell Hammer Curls 5x5
Day 4: Incline Benchpress 3x10, Floor Presses 5x5, Upright Rows 3x10, Dumbbell Hammer Curls 5x5

Al deze schema’s laten zien dat je met wisselende intensiteit moet trainen, dus niet iedere training hetzelfde doen!
Dan zijn er nogal verschillende zienswijzen...er zijn methoden waarbij je maximaal 2x per week doet bankdrukken en er zijn methoden waar je tot zelfs 4x per week doet bankdrukken.

Zelf hanteer ik momenteel een schema wat deels gebaseerd is op het schema van Brad Gillingham.
http://www.marylandpowerlifting.com/GillinghamBench.asp
Op maandag opwerken tot een heavy single, daarna 5-3 sets van 3 reps.
Op vrijdag 5x5 met 70%

Ik hoop dat je hier al eens iets aan hebt! :)

Laatst bewerkt:
Niets dan respect over je gedrevenheid en knip en plak werk maar ik wil graag jou mening niet die van internet. Jij drukt toch ook veel kilo's en dat heb je gedaan omdat je ervaring hebt op gedaan. Ik hoor graag jou ervaringen:).

Benen trainen is niets voor mij. word ik moe van en daar hou ik niet van:D.

Ik heb een drukbankje met stang en schijven. bumbels tot 30 kilo en een latpully. is dit wat je wilt weten?

Heb hier even wat gelezen en dat is wel echt indrukwekkend.

Er is iemand die 195kg benchpresst met een BW van amper 65kg! Dat is evenveel als mij ongeveer, maar hij bencht wel 4x zoveel als mij!

Heeft hij geen benen ofzo? Hoe kan dit? :S

• #5.097
Niets dan respect over je gedrevenheid en knip en plak werk maar ik wil graag jou mening niet die van internet. Jij drukt toch ook veel kilo's en dat heb je gedaan omdat je ervaring hebt op gedaan. Ik hoor graag jou ervaringen:).

Benen trainen is niets voor mij. word ik moe van en daar hou ik niet van:D.

Ik heb een drukbankje met stang en schijven. bumbels tot 30 kilo en een latpully. is dit wat je wilt weten?

Tjonge, je zou wel een broertje van me kunnen zijn ;)

O.K. je hebt wel gelijk wat dat knip & plakwerk betreft...maar mijn manier van trainen is eigenlijk te simpel om waar te zijn :o

Toen ik in 2007 wedstrijdgericht ging trainen ben ik begonnen met een heel conventioneel trainingsprogramma...5x5...en dat 2x per week.
Begonnen met 5x5x120 en uiteindelijk gekomen tot 5x5x160kg (iedere week proberen te verhogen met 2,5kg).
Richting een wedstrijd doe ik het anders indelen...op maandag dan zware tripples waarbij ik iedere week 2,5kg probeer te verhogen.
Op vrijdag doe ik een lichtere training omdat ik 2x per week een zware training niet meer red (ik herstel tegenwoordig te langzaam) en doe ik met 70% 5x5.

Assist??? Mja...heb ik nooit heel veel aandacht aan besteed...je wordt sterker door bankdrukken, bankdrukken en nog eens bankdrukken...oefeningen die helemaal niets met de beweging van het bankdrukken te maken hebben, heb ik meestal vermeden, of slechts korte tijd gedaan en weer mee gestopt omdat het geen resultaat bood.
Schouders en triceps zie ik het nut nog wel van in...maar niet te zwaar en niet te vaak, anders ligt overtraining op de loer.

Benen? Never!...Rug? alleen maar pulldowns en rows en zeker geen DL, wat naar mijn mening absoluut geen carryover heeft op het bankdrukken.
Ik kreeg altijd te horen dat ik moest gaan kniebuigen en deadliften (meestal van mensen die minder deden bankdrukken dan ikzelf ;))...en het valt me alleen maar op dat als mensen zich toeleggen op het banken en de rest eigenlijk laten voor wat het is vooruitgang boeken op de bank.

Ik heb een groot voorbeeld wat trainen betreft...Theo van de Laan...die deed alleen maar bankdrukken en wat pulldowns...hij zei ook altijd...wil je sterker worden in bankdrukken, dan doe bankdrukken, wil je beter worden in fietsen, dan ga fietsen ;).

Zo denk ik erover...en zo heeft het voor mij tot op heden prima gewerkt! Ik ben geen voorstander van een marathon aan exercises/sets/reps...gewoon low volume high intensity & less=more...keep it short & simpel (KISSmethode) ;)
Wat niet wil zeggen dat dit voor jou werkt of voor anderen.

Laatst bewerkt:
  • #5.098
Mag ik hieruit concluderen dat je niet in een sportschool, maar in een "thuis-situatie" traind?
Waar verder overigens niets mis mee is.

Dus eigenlijk doe je minder en word je daar toch sterker van.
Als ik 10x8 met 150 druk zou ik dan met 5x8 sterker worden? dan ben ik nog niet moe. je moet toch wel een uitdaging hebben in je training?

Wel een mooie denk wijze. Als je wilt banken moet je banken. maar hoe zit het met ''je bent zo sterk als je zwakste schakel''? Ik heb ook ergens gelezen dat je spanning moet zetten op de benen. schouders gebruik je toch ook met bank drukken? ik druk vanuit de nek 130kg zal ik die moeten minderen dan? Bent over row doe ik ook moet ik daar ook 10x8 150kg van doen? Of is dat te veel.
Ik vind dat je je lichaam in banlans moet houden tegen overgestelde spieren moet even zwaar trainen. is dat goed?

---------- Toegevoegd om 16:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:28 ----------

Mag ik hieruit concluderen dat je niet in een sportschool, maar in een "thuis-situatie" traind?
Waar verder overigens niets mis mee is.

ja klopt. ik kan soms wel elke dag trainen als ik daar energie voor heb. Maar ik mis wel ervaring

• #5.100
Heb hier even wat gelezen en dat is wel echt indrukwekkend.

Er is iemand die 195kg benchpresst met een BW van amper 65kg! Dat is evenveel als mij ongeveer, maar hij bencht wel 4x zoveel als mij!

Heeft hij geen benen ofzo? Hoe kan dit? :S

Ik ken slechts 2 mannen in NL die dat voor elkaar krijgen...Lucas Gijsbertsen en T. Parnian. Beiden zijn uitzonderlijk sterke bankdrukkers, zeker in verhouding tot hun lichaamsgewicht.

Maar vraag je eens de volgende dingen af als je kijkt naar prestaties van anderen...want kilo's zeggen niet alles ;)...hoe lang traind iemand al, met welke intensiteit doet die persoon dat, zijn de prestaties waar jij het over hebt raw of in een benchshirt...doet iemand het op eigen kracht of wellicht met hulp van AAS?

Terug
Naar boven