- Waardering
- 3.220
- Lengte
- 1m85
- Massa
- 150kg
Dus eigenlijk doe je minder en word je daar toch sterker van.
Als ik 10x8 met 150 druk zou ik dan met 5x8 sterker worden? dan ben ik nog niet moe. je moet toch wel een uitdaging hebben in je training?
Wel een mooie denk wijze. Als je wilt banken moet je banken. maar hoe zit het met ''je bent zo sterk als je zwakste schakel''? Ik heb ook ergens gelezen dat je spanning moet zetten op de benen. schouders gebruik je toch ook met bank drukken? ik druk vanuit de nek 130kg zal ik die moeten minderen dan? Bent over row doe ik ook moet ik daar ook 10x8 150kg van doen? Of is dat te veel.
Ik vind dat je je lichaam in banlans moet houden tegen overgestelde spieren moet even zwaar trainen. is dat goed?
---------- Toegevoegd om 16:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:28 ----------
ja klopt. ik kan soms wel elke dag trainen als ik daar energie voor heb. Maar ik mis wel ervaring
Je moet niks minderen en je bent inderdaad zo sterk als de zwakste schakel...maar ik ken niemand wiens lichaam perfect in balans is...of het zou wellicht een wedstrijdbodybuilder moete zijn die puur voor symetrie gaat. Als jij ruim 200kg kunt bankdrukken zou dat namelijk moeten betekenen dat je ook ruim 200kg zou moeten kunnen barbell rowen...ik ken niemand die dat op een stricte manier voor elkaar krijgt.
Zoals ik alreeds zei, de tegengestelde spieren trainen is prima...dus is rowen, vooral een chest supported row (waarmee je met je buik op een drukbank gaat liggen en het gewicht/halter naar je toe trekt en dus de tegenovergestelde beweging van het banken doet) een prima oefening. Schouder en tricepstraining is absoluut niets mis mee...ik ben helaas niet zo flexibel in mijn schoudergewricht en kies niet voor een neckpress...een overheadpress krijg ik last van mijn rug, doordat ik mijn rug te hol trek.
Als jij daar goede ervaringen mee hebt, vooral volhouden dan!
Je zou op een volumedag eens kunnen beginnen met 5x5 met b.v. 140kg...en dat zal licht voor je zijn...maar laat je lichaam ook effies hieraan wennen en probeer iedere week te verzwaren totdat de rek eruit is...zo ook met tripples.
Bands & chains ben ik niet zo van onder de indruk...Kazmaier & Williams hadden die ook niet en drukten desondanks toch 300+ RAW!
Boards is naar mijn mening een ander verhaal...die gebruik ik regelmatig als ik in shirt train en moeite heb om de halter - door het shirt - op mijn borst te leggen en deze oefening tevens als een soort partial (deel van de beweging beschouw waarbij vooral triceps worden aangesproken).
Wellicht dat nog veel valt te winnen op de manier waarop je ligt op de bank, spanning opbouwd, je grip, je benenstand enz.
Kun je daar ook eens een keer wat meer overzeggen...en wellicht een typisch voorbeel van hoe voor jou een workout uitziet?

Laatst bewerkt:

...hoe lang traind iemand al, met welke intensiteit doet die persoon dat, zijn de prestaties waar jij het over hebt raw of in een benchshirt...doet iemand het op eigen kracht of wellicht met hulp van AAS?

laat taggy t maar niet lezen 

.
...en hetgeen ik bereikt heb, heb ik op eigen kracht bereikt. Voor krachtsporters die gebruiken heb ik eigenlijk slechts één tip: stop met AAS en ga op eigen kracht verder!