Fitness Seller

Benchpresslog from lazy huggybear

Lenigheid is een groot woord,ik denk dat mobilieit beperkt word door spiervolume!!;)

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.182
Lenigheid is een groot woord,ik denk dat mobilieit beperkt word door spiervolume!!;)

Zeker weten! En het is "dubbel genieten" van zulke beperkingen als over de spieren ook nog eens een behoorlijk speklaag zit :o

Wanneer is jouw volgende wedstrijd precies?
Dan kunnen we e.e.a. in de gaten houden...ik neem aan dat recente uitslagen op julie site komt te staan?
[Link niet meer beschikbaar]

Velen denken dat de IPF/EPF/NPB heilig voor me is...en ik beschouw mezelf ook als een fier member daarvan, maar dat wil niet zeggen dat ik andere bonden verketter! Iedereen maakt zijn eigen keuzes en dat dient men te respecteren. Ik vind het alleen jammer dat er zoveel versplintering heeft plaatsgevonden in de powerliftwereld. Want wie mag zich nu de "echte" wereldkampioen of europees kampioen powerliften noemen met zoveel verschillende bonden?

Mijn eerste wedstrijd is overigens een rawwedstrijd op 12 september en dan op 24 oktober het EK Bench Press voor Masters in Frankrijk.
Ik heb een uitnodiging om onder toeziend oog van Piet Strolenberg en Leon Smeets samen met Joanne Schaefer (die waarschijnlijk zal willen gaan voor een nieuw WR) me daarop voor te bereiden! :)

M'n volgende wedstrijd is het WK in november in Finland.Kijk ik heb meegedaan in ipf van 1989 to 2001 en ben dan gestopt met een rugblessure van 2001 tot 2009.Nu was de bedoeling van gewoon wat te trainen en wedstrijden te doen op nationaal vlak bij de gpc,maar na 5 maanden trainen deed ik mee aan het EK.In de GPC leerde ik Philippe Crets kennen en ik vind dit een zo een supere kerel dat ik heb besloten om met hem samen EK en WK's te doen bij de WPC.
Het is toch logisch dat je wat de uitslagen volgt bij een andere FED.Ik volg ook de uitslagen van de IPF,ik heb er tenslotte 7 ek en 5wk's deelgenomen en mooie herrineringen aan.Mijn vader tilde al op het wk Ipf in 1978 in turku(Finland)

Voor mij gaat het vooral om er zoveel mogelijk plezier aan te beleven!
Ik volg zeker je wedstrijden.....

Laatst bewerkt:
  • #5.184
M'n volgende wedstrijd is het WK in november in Finland.Kijk ik heb meegedaan in ipf van 1989 to 2001 en ben dan gestopt met een rugblessure van 2001 tot 2009.Nu was de bedoeling van gewoon wat te trainen en wedstrijden te doen op nationaal vlak bij de gpc,maar na 5 maanden trainen deed ik mee aan het EK.In de GPC leerde ik Philippe Crets kennen en ik vind dit een zo een supere kerel dat ik heb besloten om met hem samen EK en WK's te doen bij de WPC.
Het is toch logisch dat je wat de uitslagen volgt bij een andere FED.Ik volg ook de uitslagen van de IPF,ik heb er tenslotte 7 ek en 5wk's deelgenomen en mooie herrineringen aan.Mijn vader tilde al op het wk Ipf in 1978 in turku(Finland)

Je hebt dus al de nodige wedstrijdervaring! :bow:
Heel veel suc6 met de voorbereiding op het WK!
Ik herken overigens wel iets van mezelf in je verhaal...van 89-94 actief geweest in de Strongmanwereld, door een rugblessure noodgedwongen gestopt en pas in 2003 weer de draad opgepakt en sinds 2007 wedstrijdgericht bezig.

Ik volg altijd de recente uitslagen en het laatste nieuws via www.powerliftingwatch.com het is toch vooral de liefde voor de sport die ons allen verbindt, toch? :)

Ik moet wel toegeven dat onze Zuiderburen het bij de heren bij het powerliften beter doen dan onze "jongens"...Steve Loncke (realpower), Philippe Crets en Orhan Billican zijn gevestigde namen in de internationale powerliftwereld.

Wie overigens niet weet wie Philippe Crets is...hij werd nog 2e op het WK PL van de WPC met een totaal van maar liefst 1005kg!
SQ 395- BP 270 - DL 340!
http://www.youtube.com/watch?v=lqZLZV1JUOo

---------- Toegevoegd om 14:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:16 ----------

Fun staat voorop! En als we heel blijven en progressie kunnen boeken zijn we helemaal happy, toch? :)

Men kan zich meen ik ook op jouw filmpjes op youtube abonneren, toch?
Wellicht hier een link plaatsen? ;)

Respect dat je pa ook al actief was op een WK!

M'n vader is 27x belgisch kampioen geweest in powerliften en gewichtheffen.Ook wereldrecordhouder geweest met 277,5 squat bij de masters +50 jaar -90kg en verschillende medailles op EK en WK's.

Mijn youtube kanaal: http://www.youtube.com/user/realpowerlifting

Ik denk dat zowel belgie of nederland het lang niet slecht doen op internationale wedstrijden.Wij hebben jaren lang Wim Elyn en Inge MARX gehad die beiden wereldkampioen waren in de IPF.

• #5.186
M'n vader is 27x belgisch kampioen geweest in powerliften en gewichtheffen.Ook wereldrecordhouder geweest met 277,5 squat bij de masters +50 jaar -90kg en verschillende medailles op EK en WK's.

Mijn youtube kanaal: http://www.youtube.com/user/realpowerlifting

Ik denk dat zowel belgie of nederland het lang niet slecht doen op internationale wedstrijden.Wij hebben jaren lang Wim Elyn en Inge MARX gehad die beiden wereldkampioen waren in de IPF.

27 x Belgisch Kampioen in powerliften/gewichtheffen :eek:
Zo, dan weten we ook waar jouw sterke genen vandaan komen.
Ik neem aan dat je pa Louis Loncke is?
Je pa staat nog altijd op de lijst als recordhouder bij de Masters met 305kg squat en 285kg DL :bow: Zijn records stammen alweer uit de jaren `80 en zijn sindsdien niet meer verbeterd door anderen...dat zegt wel iets!
[Link niet meer beschikbaar]

NL doet het met de dames zeker niet slecht...we hebben Ielja Strik en Joanne Schaefer beide diverse wereldtitels...maar bij de heren moeten we helaas wat verder terug blikken..tis alweer een tijdje geleden dat mannen als Gerard Du Prie, Siem Wulfse, Cees de Vreugd en Ab Wolders internationaal prijzen in de wacht sleepten.
We zien wel in de Strongmanwereld dat NL het niet slecht doet...alhoewel tegen het geweld van uit de voormalige Oostbloklanden en de giganten uit de USA is nauwelijks iemand opgewassen.

ik herinner me toch Piet Van Haaren(vice wereldkamp.1992)en Gerard Tromp die ook eens wereldkampioen is geworden.

• #5.188
ik herinner me toch Piet Van Haaren(vice wereldkamp.1992)en Gerard Tromp die ook eens wereldkampioen is geworden.

Piet van Haaren natuurlijk (ik was hem effies vergeten :duh:)...ik heb hem laatst nog op een Centraal Training bezig gezien...deed hij raw zonder moeite effies 10 reps met 200kg DL in een warming up...wat is die man ongelofelijk sterk in het DL! Hij kan ook 325+ DL!
En we hebben ook nog Pjotr v/d Hoek die het goed doet en nog wel paar mensen die hun sporen hebben verdiend in de powerliftwereld...de echtparen Joke en Ferrie van der Meulen (wiens dochter Brenda het ook niet onverdienstelijk doet in de PL wereld) en Aly en Henk Keizer, Taggy Parnian en Mariet Spronk...en zo zal ik er beslist nog wel enkele vergeten zijn :o.
Oja...bij de Masters doen Carmen Sjardijn en Wim Wamsteeker het ook niet onverdienstelijk!

Laatst bewerkt:
Hey René, met mij gaat alles goed, slapper en lelijker dan ooit tevoren :D

Pjotr doe het zeer goed,Piet kan zeker goed deadliften.k dacht hem 330kg op het wk '92 te zien doen in een 2de poging.Hij eindigde 2de achter Virtanen.
Brenda ken ik redelijk goed van bij de junoirs.Haar vader heeft mij eens geholpen met coaching op een wk.

• #5.191
Hey René, met mij gaat alles goed, slapper en lelijker dan ooit tevoren :D

Dan wordt het tijd dat je eens het smolov schema van Lucas gaat volgen en wat meer doet eten! :p
Hoezo lelijker dan ooit...je bent toch een nette jonge man die beslist het hart van veel jonge dames op hol weet te brengen! ;)
Gaat het wel weer wat beter met je rug?

---------- Toegevoegd om 16:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:13 ----------

Pjotr doe het zeer goed,Piet kan zeker goed deadliften.k dacht hem 330kg op het wk '92 te zien doen in een 2de poging.Hij eindigde 2de achter Virtanen.
Brenda ken ik redelijk goed van bij de junoirs.Haar vader heeft mij eens geholpen met coaching op een wk.

Eigenlijk is het maar een kleine wereld, de powerliftwereld...iedereen kent elkaar wel zo'n beetje :).

• #5.192
http://www.elitepowerlifting.com/Ranking_system.html

Op deze link is een soort van rankinglist...je kunt dan zien op welk niveau je zit met je bench...het gaat naar BDW, leeftijd en dan natuurlijk je prestatie.

Je hebt groep 4-3-2-1-Master-Elite
Met zo'n 500lbs zit ik tussen 1 en Master in...voor Master moet ik 530 (240kg) lbs en voor Elite zelfs 575 (260kg) drukken...pff...nog effies te gaan ;)

Ik val erbuiten ik zou als er 5-6 was geweest daarin vallen ofzo :rolleyes:

• #5.194
Ik val erbuiten ik zou als er 5-6 was geweest daarin vallen ofzo :rolleyes:

:roflol:...je bent wel eerlijk dat weet ik te waarderen!
Maar jij hebt ook andere prioriteiten dan alleen het benchen, toch?

Soms denk ik wel eens dat ik alleen nog maar moet gaan benchen...assist heeft me nooit echt geholpen heb ik het idee, integendeel, veroorzaakt alleen maar kwaaltjes en klachten.

Een schema van alleen maar 3x per week benchen lijkt me wel wat en voor de rest nothing...een heavy en een light day zoals ik nu alreeds doe gecombineerd met een speedday is wellicht iets.

En dan voor de rest alleen nog maar een beetje latt pulldowns of zo, ideaal voor zo'n lazy bear als ik...en daarbij ik ben toch geen bodybuilder! ;)

Piet van Haaren natuurlijk (ik was hem effies vergeten :duh:)...ik heb hem laatst nog op een Centraal Training bezig gezien...deed hij raw zonder moeite effies 10 reps met 200kg DL in een warming up...wat is die man ongelofelijk sterk in het DL! Hij kan ook 325+ DL!
En we hebben ook nog Pjotr v/d Hoek die het goed doet en nog wel paar mensen die hun sporen hebben verdiend in de powerliftwereld...de echtparen Joke en Ferrie van der Meulen (wiens dochter Brenda het ook niet onverdienstelijk doet in de PL wereld) en Aly en Henk Keizer, Taggy Parnian en Mariet Spronk...en zo zal ik er beslist nog wel enkele vergeten zijn :o.
Oja...bij de Masters doen Carmen Sjardijn en Wim Wamsteeker het ook niet onverdienstelijk!

Vergeet ook Arie Groeneboom niet! Heeft toch ook aardig wat WKs gedaan.

:roflol:...je bent wel eerlijk dat weet ik te waarderen!
Maar jij hebt ook andere prioriteiten dan alleen het benchen, toch?

Soms denk ik wel eens dat ik alleen nog maar moet gaan benchen...assist heeft me nooit echt geholpen heb ik het idee, integendeel, veroorzaakt alleen maar kwaaltjes en klachten.

Een schema van alleen maar 3x per week benchen lijkt me wel wat en voor de rest nothing...een heavy en een light day zoals ik nu alreeds doe gecombineerd met een speedday is wellicht iets.

En dan voor de rest alleen nog maar een beetje latt pulldowns of zo, ideaal voor zo'n lazy bear als ik...en daarbij ik ben toch geen bodybuilder! ;)

Sure, maar ik kreeg vandaag te horen dat we een full-meet gaan doen in december. Dus vandaag een beetje aan de bench techniek gewerkt enz. Als dat inorde is zal ik de lijst bestormen :rolleyes:

• #5.198
Sure, maar ik kreeg vandaag te horen dat we een full-meet gaan doen in december. Dus vandaag een beetje aan de bench techniek gewerkt enz. Als dat inorde is zal ik de lijst bestormen :rolleyes:

O.K....suc6 met de voorbereiding! :)
Ben benieuwd!

---------- Toegevoegd om 18:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:41 ----------

Vergeet ook Arie Groeneboom niet! Heeft toch ook aardig wat WKs gedaan.

Arie Groeneboom natuurlijk ook :)...ik wil echt niemand te kort doen...maar ik vrees dat "onze" lijst verre van compleet zal zijn.
Er is helaas geen lijst met prestaties van alle Nederlandse Powerlifters (ongeacht welke bond) :(.

Vindt jij dat je een bepaalde oefening, een bepaalde tijd moet volhouden, of vindt jij het net zo goed om bij wijze iedereraining een andere oefening te nemen?

Dan iser met je grip ook niets mis in ieder geval. ;)
Welk kettlebells gebruik je?

:bow: Voor je pretaties! :bow:

Ik train in waves van 3 weken,ik train volgens westside en roteer de max effort oefeningen iedere week.De andere oefeningen doe ik 3 weken.
Meestal 2weken zwaarder en 1 weekje deload.

Ik train nogal veel met kb's,maar niet echt zwaar,ik vind dat je het beter voelt zeker met latteral raises en tricep extension.

Laatst bewerkt:
  • #5.200
Ben nog een interessante link tegen gekomen een Russisch schema, gebaseerd op 3x per week bankdrukken...gewoon leuk voor in mijn log ;)

http://dpease.com/russki/

Bij Current max je 1 RM ingeven

Bij Name uiteraard je naam ;)

Druk dan vervolgens op: Pump me up en je krijgt een kant en klaar schema voor de komende 6 weken

Er wordt gewerkt met gewichten van minimaal 80% van je 1 RM en na 6 weken zou je op 105% zitten, aldus word dat "beloofd" ;)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven