Spencer
Ripped Bodybuilder
- Waardering
- 120
- Lengte
- 1m83
- Massa
- 101kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
waarschijnlijk in de 75.0 kg klasse van 67.51 tot 75.00 kg
Dat je wat zwaarder wordt is vrij normaal...je doet aan krachtsport en zit nog in de groei...maar ik neem niet aan dat je op de rawwedstrijd ook meedoet in de 125+ klasse![]()

). Velen zweren bij een DE dag en de vakantie lijkt me ideaal om daar eens mee te experimenteren.
Alhoewel anderen weer zeggen dat DE overrated is...maar niet geschoten is altijd mis.In een persoonlijke mailwisseling met Lucas1981 hebben we de (on)zin van assist besproken voor een powerlifter...
Een powerlifter is geen bodybuilder, desondanks zie je veel "powerlifters" bodybuildingoefeningen doen of zijn het eigenlijk toch "bodybuilders" die ook powerliftoefeningen doen?
Hoe dan ook...de training zoals ik ze nu doe lijken me prima...één zware dag waarbij ik werk met tripples (5-3x3)...je ziet dat als een rode draad in vrijwel ieder schema (Kennely, Mendellsson, Gillingham). Daarnaast een lichte dag met 6x5x70%...(wellicht dat ik in de vakantie ook eens ga proberen om een speedday (DE) in te voeren...met gewichten van maximaal 50% dan 9 sets van 3 reps met verschillende grip (wide, normal, close) doen met uiteraard de nadruk op snelheid, kijken hoe me dat bevalt). Velen zweren bij een DE dag en de vakantie lijkt me ideaal om daar eens mee te experimenteren.
Alhoewel anderen weer zeggen dat DE overrated is...maar niet geschoten is altijd mis.
Assist blijf ik beperkt houden...dat zal vooral variaties in het bankdrukken zelf zijn...boards of verschillende grip en op de lichte dag een shoulderpress en een tricepsoefening. Uiteraard ook aandacht voor de tegengestelde spieren (rug, biceps, achterkant schouders) die ik hoofdzakelijk met rows en pulldowns wil aanspreken.

Variatie is de sleutel tot groei, of je nu voor massa of kracht traint. Ik verbaas me er soms over als ik zie met wat voor beperkt schema jij progressie boekt. Lijkt mij meer iets te zeggen over jouw potentie als lifter dan de kwaliteit van het schema in kwestie![]()
. Zo zijn er nog wel legio "pakkende" slogans verzonnen door slimme marketingmensen die in ons hoofd blijven hangen en die wij dan kopiëren...en daar maken we ons allemaal in meer of mindere mate schuldig aan 
. Ik heb gewoon hetzelfde gedaan als wat Rychlak heeft gedaan...I modify it to fit my needs 

oke, het werkt voor jou, daar kan ik niet aan onderuit. Zolang we elkaar maar begrijpen/respecteren en samen door één deur kunnen ben ik tevreden![]()

Maar natuurlijk staat begrip & respect voorop beste Wauter
Ik vrees wel dat samen door één deur gaan niet zal lukken (letterlijk gezien dan hé)![]()

Dat je wat zwaarder wordt is vrij normaal...je doet aan krachtsport en zit nog in de groei...maar ik neem niet aan dat je op de rawwedstrijd ook meedoet in de 125+ klasse![]()

Welja!

Huggy is lui, en heeft op de manaier zoals hij nu traint veel plezier er van.Je hebt dan wel suc6 met reps van 5,maar moest je een schema samenstellen met 5reps,dynamic en max effort op blokken tegen bands kettingen enz....Zou je nog meer benchen.......Dat is wat ik ervan denkt!
Maar er is maar 1 iemand die jou lichaam kent en daar moet je naar luisteren.
Al die varieatie van westside is ervoor overtraining te voorkomen,het maakt het trainen ook een stuk aangenamer.

Hugz! 
maar de potentie is er nog steeds wel denk ik.Je hebt dan wel suc6 met reps van 5,maar moest je een schema samenstellen met 5reps,dynamic en max effort op blokken tegen bands kettingen enz....Zou je nog meer benchen.......Dat is wat ik ervan denkt!
Maar er is maar 1 iemand die jou lichaam kent en daar moet je naar luisteren.
Al die varieatie van westside is ervoor overtraining te voorkomen,het maakt het trainen ook een stuk aangenamer.
als 2e oefening vandaag eens werken met chains (ik heb 2 paar van samen 20kg)...

Ik denk wel dat Huggy met een goed uitgedacht en gebalanceerd schema en goed voedings systeem hoge ogen kan gooien/nog meer presteren.
Misschien moet ik zeggen "had kunnen gooien" want het is natuurlijk ook al een beetje een ouwe ventmaar de potentie is er nog steeds wel denk ik.
...het hoogtepunt moet nog komen!
...on the road to 250kg shirted / 200 kg raw
Er kan maar 1 iets gebeuren doordat je met bands&chains gaat trainen,je zult er sterker van worden.Je shirt pressen zal er flink op vooruitgaan!!
Alvast suc6!!

zal je iets grappigs vertellen toen ik voor de npb nog tilde zag ik andere rene 200 kg raw benchen in een full meet als masterhoop dat dit je beetje motiveerd haha

)
vervolgens nog 3x160, 3x165 & 3x170kg.
)...maar ik wil niet te vroeg juichen...ik heb het vaker gezegd...training en wedstrijd is toch dag en nacht verschil...maar ik ga er wel vanuit dat op de wedstrijd 180+ mogelijk moet zijn (hoop ik tenminste)
...ik merk gewoon dat ik alleen maar geschikt ben voor een druk of een trek beweging 

): opwerken tot een heavy single en vervolgens werksetjes met tripples op de de zware bankdrukdag aanslaat.
.