- Waardering
- 1.511
- Lengte
- 1m83
- Massa
- 150kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dit jaar komt het goed met die RAW wedstrijd natuurlijk!
Mogen wij ook "hoge hakken" René..?

.
Hmmm....
Vandag ging het weer best goed naar omstandigheden.![]()

Ach ja...effies geprobeerd...maar ik mis een bepaalde flexibiliteit om zo'n oefening te doen heb ik het idee, en dan was ik "vergeten" dat ik niets met dumbbells heb...ik ben een barbellmens...ach ja...niet geschoten is altijd mis...weten we dat ook alweer 
(Alhoewel er bij bankdrukken genoeg varianten zijn te bedenken...wide grip, normal grip, close grip, decline, incline, floor press, board press, pinn press, rack lockouts, paused bench press, speed bench press, benchpress met chains/bands en dumbbell bench press...genoeg mogelijkheden toch?
)."Big"Jim Williams...ik heb al eens over hem wat geschreven in mijn log...hij was de eerste persoon die 700lbs (zo'n 320kg) kon benchpressen...hij deed "slechts" 5x per week bankdrukken![]()
En kon met een plate van 100lbs 10 reps front plate raise doen...probeer het maar eens...neem een halterschijf van 50kg en begin maar es effies front raises te doen
Ik heb van diverse krachtsporters de trainingsroutine in mijn log geplaatst en nu dan ook van deze geweldenaar!
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
The ‘Williams Raise’ is named after powerlifting legend Jim Williams. Take a 45-pound plate in your hands and hold it in front of you (Williams used a 100 pound plate). The motion is basically the same as a front raise with dumbbells, but extend the motion so that the arc ends with the plate directly over your head. If you want to try it, make sure you keep your elbows locked and don’t cheat the weight up – a big half circle from the plate resting against your thighs to the overhead position.
Als ik het goed vertaal...bracht hij de plate niet slechts totdat de armen horizontaal gestrekt waren (voor het hoofd), maar zelfs verticaal gestrekt waren (boven het hoofd)!
Big Jim Williams was a powerlifter in the late 60’s/early 70’s and was the first person to bench press 700lbs. He had a best bench of 720lbs. (unofficially, but in public. Done in front of the whole USA weightlifting team, including judges) and 675lbs. (officially, at the 1972 Powerlifting World Champioships). Could squat 900+ as well.
Training Information:
Monday
Squat
free choice of sets/reps
Bench Press
6 sets of 5 reps with 405 lbs.
1 set of 10 reps with 350 lbs.
Incline Barbell Press
3 sets of 4 reps with 405 lbs.
1 burnout set with 225 lbs.
Lat Machine Pulldowns
8 sets: 20 reps (125 lbs.) + 6 reps (315 lbs.)
1 burnout set with 125 lbs.
Upright Rows
4 sets of 10 reps with 100-225 lbs.
Dumbbell Shoulder Press
10 sets of 10 reps
Dumbbell Curls
10 sets of 10 reps with 100 lbs.
Lying Tricep Extensions
7 sets: 15 reps (135 lbs.) + 6 reps (315 lbs.)
1 burnout set with 135 lbs.
Forearm Curls
to failure
Tuesday
Bench Press
same as Monday
Press Behind the Neck
5 sets of 10 reps with 225 lbs.
Dumbbell Bench Press
10 sets 10 reps with 120 lbs.
Decline Dumbbell Press
10 sets 10 reps with 130 lbs.
Pullover Press
8 sets: 10 reps (135 lbs.) + 5 reps (425 lbs.)
Bent-Over Dumbbell Raises
10 sets 10 reps with 45 lbs.
Lying Tricep Extensions
10 sets 10 reps with 225 lbs.
Preacher Curls
10 sets 10 reps with 100 lbs.
Forearm Curls
to failure
Wednesday
Squat
free choice of sets/reps
Bench Press
2 sets of 1 rep with 525-550 lbs.
1 set of 10 reps with 315 lbs.
Lat Machine Pulldowns to the Neck
10 sets 10 reps with 275 lbs.
Lat Machine Pulldowns to the Chest
10 sets 10 reps with 275 lbs.
Upright Rows
5 sets of 10 reps with 100-250 lbs.
Deadlift
free choice of sets/reps
Incline Dumbbell Press
10 sets 10 reps with 135 lbs.
Front Squat
free choice of sets/reps
Jim Williams Front Plate Lift
10 sets of 10 reps with 100 lbs.
Dumbbell Curls
10 sets of 10 reps with 75-100 lbs.
Lying Tricep Extensions
6 sets: 15 reps (135 lbs.) + 3 reps (325 lbs.)
1 burnout set with 200 lbs.
Tricep Pushdowns
use entire stack
free choice of sets/reps
Thursday
Bench Press
3 sets of 2 reps with 550 lbs.
1 set of 10 reps with 315 lbs.
Lat Machine Pulldowns
10 sets of 10 reps with 275 lbs.
Dumbbell Shoulder Press
8 sets of 10 reps with 135 lbs.
Lying Shrugs
10 sets of 10 reps with 150 lbs.
Standing Barbell Curls
6 sets: 10 reps(135 lbs.) + 3 reps (275 lbs.)
Lying Triceps Extensions
6 sets of 15 reps (135 lbs.) + 3 reps (275 lbs.)
Tricep Pushdowns
use entire stack: free choice of sets/reps
Saturday
Squat
free choice of sets/reps
Bench Press
1 set of 1 rep with 600 lbs.
1 set of 10 reps with 405 lbs.
Deadlift
free choice of sets/reps
Lying Shrugs
10 sets of 10 reps with 150 lbs.
Dumbbell Shoulder Training
free choice of sets/reps
Lying Tricep Extensions
6 sets: 15 reps (135 lbs.) + 3 reps (325 lbs.)
1 burnout set with 200 lbs.
Tricep Pushdowns
use entire stack: free choice of sets/reps
Standing Barbell Curls
6 sets: 10 reps(135 lbs.) + 3 reps (275 lbs.)

Tja...dan de rolling triceps extensions...ik kan altijd super enthousiast aan een oefening beginnen om er vervolgens slechts na 1 set van paar reps mee te kappen.
Ik nam een heel laag gewicht (6kg dumbbells) om me eerst de techniek eigen te maken...werd ik al uitgelachen:...wat moet jij nu met zo'n lage gewichten" tja.."adel verplicht" als je een bepaald "aanzien" hebt moet je ook aan bepaalde verwachtingen voldoenAch ja...effies geprobeerd...maar ik mis een bepaalde flexibiliteit om zo'n oefening te doen heb ik het idee, en dan was ik "vergeten" dat ik niets met dumbbells heb...ik ben een barbellmens...ach ja...niet geschoten is altijd mis...weten we dat ook alweer
Conclusie..."comming out" ik merk steeds meer dat ik eigenlijk alleen maar "probleemloos" een push & en een pulloefening kan doen...presses of pulldowns...en dat was het zo'n beetje..de rest is niet aan mij besteed en heb ik eigenlijk ook helemaal geen zin in...zo...tis eruit...ik zeg altijd dat als je sterk wilt worden in bankdrukken vooral moet bankdrukken, dus: "practise what you preach"(Alhoewel er bij bankdrukken genoeg varianten zijn te bedenken...wide grip, normal grip, close grip, decline, incline, floor press, board press, pinn press, rack lockouts, paused bench press, speed bench press, benchpress met chains/bands en dumbbell bench press...genoeg mogelijkheden toch?
).
de week daarop René doen we samen deze oefening eens met de barbell das ook een pittige. Misschien bevalt je die beter
Van alleen er naar kijken raak ik al overtraind.
Volgens mij is dit nog een ziek volume, zelfs al spuit je je vol.

Ik heb de volgende week nog "verplichte rust"de week daarop René doen we samen deze oefening eens met de barbell das ook een pittige. Misschien bevalt je die beter
![]()

.Beloof je me dan ook niet uit te lachen als ik met een lege barbell begin![]()
![]()
Ik zou het niet durven. Zeker met de stang zul je eerst de beweging onder de knie moeten hebben. Dus met een lege halter beginnen en later verzwaren voordat je meteen met 60kg begint en het op je gezicht laat vallen dat zou pas dom zijn niethttp://www.hondenhuys.nl/forumsmilies/boink001.gif
Frans ik ben blij dat we weer op één lijn zitten 

Ik denk dat triceps een van de weinige spieren zijn die je bijna niet kan overtrainen.Ikzelf train ze 4x per week(2x zwaar en 2x ter recup)
En met dumbbell extension zelden zwaar maar meer op volume!
Ook kan het verstandig zijn in het begin om dumbbell extensions in superset te doen met push downs dit om de triceps in conditie te brengen.
...dit voelt voor mij namelijk onnatuurlijk aan...met mijn normale grip heb ik totaal nergens last van (ringvinger op de merklijnen)
Wellicht heeft e.e.a. te maken met een gebrek aan flexibiliteit?Persoonlijk ben ik geen voorstaander van ez bar,heb je al eens geprobeerd de triceps te stretchen als je pijn hebt aan je elleboog?
Ik had daar vroeger last van en met de triceps te stretchen is dit volledig weg!
Ik weet wel dat Philippe crets ook wat last ondervind van zijn elleboog bij diverse triceps oefeningen.Ik denk dat je zorgvuldig je oefeningen moet kiezen dat je geen last hebt van pijn.Ik denk dat het vooral is van met baren extension te doen.Met barbell extension heb ik ook een gevoel dat je meer met voorarmen werkt tov halters die meer de tricep isoleren.
Ivm de schouders,ik persoonlijk doe enkel latteral en rear delt,voorkant train ik niet omdat deze al genoeg werkt bij de benchpress trainingen.
Ik train schouders ook zelden zwaar,meestal doe ik deze op 20 reps.Sedert ik dit doe ondervind ik geen last meer van mijn schouders.Goeie oefeningen vind ik bradforpress en halbert raises.
[Link niet meer beschikbaar]
Nu het is wat expermenteren en ieder heeft zo zijn oefeningen die ons sterker maken.Succes in elk geval!
In diverse artikelen wat ik gelezen heb wordt getwijfeld aan het nut daarvan voor een krachtsporter...het zou wellicht beter zijn om te zorgen voor een goede warmingup wat de spierdoorbloeding flink stimuleerd. Mja...soms zie je door de bomen het bos niet meer...er worden zoveel pseudowetenschappelijke artikelen geschreven die elkaar ook nog eens tegenspreken. Het blijft voor een leek vrij moeilijk om daar doorheen te prikken. Daarom is het fijn om te horen hoe andere ervaren powerlifters het doen!
Maar niet iedereen laat het achterste van zijn tong zien...en het geheim van de smid wordt zorgvuldig behoed 

Bradford press doe ik met kb's bottoms op!!Ook terug licht en hoge reps.
Het is idd soms moeilijk en er staat idd o zoveel op het net,we moeten deze info wat filteren en dan met ons gezond verstand werken.
Over stretching word er veel elkaar tegengesproken,maar bij powerlifting vind ik vooral noodzakkelijk om een goede techniek te behouden.
Ik heb wat last van de pezen in mijn vooramen door de combinatie van zwaar squaten en benchen,ik kreeg een tip van Brian Schwab over stretchen van de voorarmen en na een week deze te stretchen is de pijn bijna compleet weg.Dus volgens mij kan stretchen zeker geen kwaad!!
Ik blijf je log volgen en als ik iets kan bijbrengen zal ik het zeker niet laten!
...laat je niet weerhouden om ook kritische kanttekingen te plaatsen (wel subliem blijven hé, anders kruip ik in mijn schulp van eigenwijsheid
) ...verder is het inderdaad het kaf van het koren scheiden op het net en het gezond verstand gebruiken
)ivm stertchen van de tricep,ik doe dit op volgende manier: ik plaats mijn elleboog voor me op een bank(bij voorkeur een hoge zoals reverse hypermachine) hand op achterkant schouder en zo zak ik mijn lichaamtot dat ik mijn tricep voel stretchen.Ik hou deze dan ongeveer 20/30 seconden aan.Op de manier van het filmpje van Huggy ben ik niet lenig genoeg