chopperbob
Huge Freak
- Waardering
- 247
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
wil ik ook na de wedstrijd 4 sep gaan doen 50 kilo erbij hoor ik eindelijk bij de grote mensen![]()

. Vervolgens gaan ze slapen...de caloriën worden dus niet meer verbruikt. Daarnaast drinken ze veel bier omdat dit ook een calorierijke drank is. Ze gaan met worstelen door zolang ze er geld mee verdienen...en verdienen dat doen een sumoworstelaar zolang hij wint. Tussen de 30-40 jaar zie je dat de meeste stoppen met professioneel worstelen en ook met trainen. Maar hun eetpatroon veranderen ze niet!

René ik had vorige week een mail gestuurd naar Wim Bevers omdat ik me wilde opgeven voor een paar wedstrijden, maar heb nog geen mail terug gehad. Of is hij op vakantie ?

Dus, heb je overgewicht? En wil je gezond leven? Dan is afvallen niet per se nodig. Maar kijk wel kritisch naar je eetpatroon. Probeer hoofdzakelijk gezond te eten, en eet niet meer dan je nodig hebt. Ofwel, prop jezelf niet vol. Als je daarbij ook nog eens een half uurtje per dag beweegt, dan zul je merken dat je in topvorm komt, ongeacht je gewicht.

Lijkt bij mij wel te kloppen. Mager ben ik niet, maar na een half jaar veel trainen, fietsen, en gezond eten (maar niet afvallen) is mijn bloeddruk gedaald naar 115/80, met een hartslag in rust van gemiddeld 62. Waarden waar een gemiddelde gezonde tiener goed mee voor de dag komt. Ik merk het effect ook goed. Ja, zoveel massa bewegen kost gewoon meer energie. Maar het herstel na een inspanning is veel korter. Nu kan ik wel 3 topbeurten doen op een wedstrijd!![]()
).
.1e training na de vakantie bij Leon Smeets in Spaubeek 23/8
Heavy Bench Press Day:
Flat Bench Press:
20x20, 2x10x70, 10x100, 5x130 (touch & go, behalve laatste rep van ieder set met 3 seconden stilstand)
1x160, 1x170 & 1x175kg wedstrijdbeurten met commando's.
Nasets:5x3x150kg.
Close Grip Bench Press with EZ BAR:
3x15x75kg
Chest Supported Rows:
6x10x50kg
Comment:
De eerste training wilde ik niet meteen voluit gaan...en ik vond 175 eerlijk gezegd ook wel zwaar genoeg aanvoelen.
De close grip met ezbar vind ik een prettige oefening, maar praktisch is er een probleem dat de bar niet goed past in de haltersteunen van de drukbank...of zelf ermee worstelen of laten aangeven...niet echt praktisch, wel een prima oefening.
Over een week of 3 dan de rawbankdrukwedstrijd...het streven blijft 180+ te drukken...dit lijkt me geen onrealistische doelstelling...ik heb er dan ook wel vertrouwen in.

knap dat je na een weekje rust toch de 175 weet te pakken![]()

...dat is weer een ander verhaal 
Ik heb net een update van de topranglijsten op de site van de NPB gezet, en zag daar tot mijn aangename verassing dat ik op nummer 6 sta bij de Top 100 bankdrukkers van de NPB
Uiteraard ben ik blij met dit resultaat omdat de lijst naar Wilkspunten gaat.
Ik hoop ook het komende seizoen een klassering binnen de top 10 te hebben met voorkeur een plaatsering bij de top 5.
Om wilkspunten van 130 te halen zou ik 235 moeten drukken, dat moet wel lukken (hoop ik)...om 140 wilkspunten te halen zou ik echter 255 moeten drukken...dat is weer een ander verhaal
Nr./Naam/Gewicht/Vereniging/Resultaat/WilksPunten
1 Parnian, T. /67,7 /Spartacus/ 195,0/ 150,00
2 Ven, A. v.d./ 107,7 /Bodyzone /252,5/ 149,60
3 Putten, F. v.d./ 89,4/ Essbra Fitgym/ 227,5 /145,70
4 Bouhuizen, R. /96,0 /Bodyzone/ 210,0/ 130,00
5 Putten, P. v.d. /100,5 Essbra/ Fitgym/ 207,5/ 126,00
6 Hamers, R. /149,7 / TopFit /227,5 /125,92
7 Snijders, J. /104,1/ Spartacus/ 210,0/ 125,90
8 Winters, F. /97,9/ Vivelli /205,0/ 125,80
9 Melis, F. v. /99,6/ algemeen lid /205,0 /125,00
10Asrian, A. /82,3 /Art of Power /180,0 /120,80
Ik wil je niet teleurstellen.
maar je zakt een plekje, ik sta er niet tussen. de lijst is helaas niet compleet 235kg gewicht 92,0kg NK dit jaar
...het is een bankdruklijst en geen powerliftinglijst.

Ik wil je ook niet teleurstellen...het is een bankdruklijst en geen powerliftinglijst.
Die 235 (geweldige prestatie overigens) heb je bij mijn weten gedrukt op het NK powerlifting, toch?
Alleen gewichten die tijdens een bankdrukwedstrijd zijn gedrukt tellen naar mijn weten voor deze lijst (Wim Wamsteeker staat ook niet vermeld, hij doet ook niet mee aan de bankdrukcompetitie) Floris van Melis wel (omdat hij zowel aan het NK PL als aan het NK BD heeft meegedaan).
Helaas ben jij net als mij dit jaar op het NK BD uitgebomd en heb je verder geen bankdrukwedstrijden gedaan, toch? Dat zal dan ook de reden zijn waarom je niet op deze lijst vermeld staat.
Er worden binnen de NPB verschillende toprangslijsten gehanteerd, zo ook bij records. Je hebt dus powerlift en bankdruklijsten. Dat zie je ook bij de IPF...daar heb je ook b.v. records benchpress three-lift en single-lift.
Je staat overigens wel numero uno op de ranglijst powerlifting waar je in het seizoen 2009-2010 met bijna 550 wilkspunten als 1e staat genoteerd!
SQ 330 - BP 235 - DL 305 = Totaal 870kg bij een BDW van 92kg
![]()
![]()
![]()

Helaas wat je nu zegt klopt niet, wat je bankdrukt op een powerlifting wedstrijd telt ook mee in de toplijst. Alleen de lijst word niet goed bijgehouden.
Als ik bijvoorbeeld op een powerliftingwedstrijd het record bankdrukken verbreek en het is hoger dan een singlelift dan telt hij ook als singlelift.
Andersom niet IPF rules.
Tot 3 jaar geleden was dit niet zo maar sinds die tijd wel.
Sorry maar dat zijn de regels, maar je zit wel in de top tien.
dus ook gefeliciteerd voor jou.![]()

Het klopt wat je zegt over de records...als je tegenwoordig een record tijdens een powerliftingwedstrijd tild (three-lift) wordt dat ook erkend als record bij het bankdrukken (single-lift).
Meestal liggen single-liftrecords echter hoger (vandaar dat er alsnog een three-lift en een single-lift lijst gehanteerd worden).
Wat de lijst betreft die de NPB hanteerd...ik heb even terug gekeken naar het seizoen 2008-2009...ook daar sta jij en Wim Wamsteeker niet vermeld.
Voor zover ik weet wordt bij de bankdruklijst dus alleen maar de namen vermeld van hen die meegedaan hebben aan de bankdrukcompetitie / NK BD (en minstens één goede beurt hadden).
Ik maak deze lijst verder niet zelf...daarvoor is de secretaris van de NPB verantwoordelijk...wellicht maar eens contact met hem opnemen?
Ik ben overigens ook tevreden met een 7e plek, een hemels getal![]()
een goed voorbeeld is seizoen 2006-2007 toen heeft Joanne scheaffer 187,5kg gedrukt in een powerlifting wedstrijd en daarmee de top bankdrukken gewonnen.
Ja ik zal de secrataris de volgende vergadering erop wijzen.
maar genoeg over dit.
We gaan weer lekker terug naar tillen.
trainze and take care
en kom erop terug 
Ik heb een mailtje gestuurd naar de secretaris...ik wil nu toch wel graag enige helderheid in deze duisternisen kom erop terug
![]()

Ik heb net een update van de topranglijsten op de site van de NPB gezet, en zag daar tot mijn aangename verassing dat ik op nummer 6 sta bij de Top 100 bankdrukkers van de NPB
Uiteraard ben ik blij met dit resultaat omdat de lijst naar Wilkspunten gaat.
Ik hoop ook het komende seizoen een klassering binnen de top 10 te hebben met voorkeur een plaatsering bij de top 5.
Om wilkspunten van 130 te halen zou ik 235 moeten drukken, dat moet wel lukken (hoop ik)...om 140 wilkspunten te halen zou ik echter 255 moeten drukken...dat is weer een ander verhaal
![]()

...maar dat gewicht is dit jaar alreeds verbeterd.

Training donderdag 26 augustus Haeflandsport.
Light Bench Day:
Flat Bench Press:
20x20, 2x10x70, 10x100 & 5x5x130kg.
Triceps Push Down:
4x15x60kg
Shoulder Press:
10x50, 10x75 & 4x8x100kg
Front Latt Pull Down:
20x50 & 6x10x70kg
Comment:
Gekozen voor een Triceps Push Down...Close Grip met een EZ bar is een geweldige oefening maar erg omslachtig...de halter past niet fatsoenlijk in de haltersteunen en ook met gewichten laden is het onhandig.
Nu heb ik geen goede ervaringen met een triceps push down...veel last van mijn ellebogen...maar vandaag had ik me de tijd genomen om te experimenteren...alles eens uitgeprobeerd:Een tricepstouw, een triceps V greep en het is een curlstang, EZ stang geworden. Daarmee kan ik lekker stricte pushdowns uitvoeren die ik in mijn triceps en niet in mijn ellebogen voel!
http://www.true-natural-bodybuilding.com/equipment/cable-columns/triceps-pushdown-ez-grip.jpg