Fitness Seller

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.301
nette training ouwe, was de shoulder press Hammer strenght of?

http://www.pro-fitness.com/photos/shoulder_press_machine.jpg

Het was op de bovenstaande machine...voelt goed aan...geen last van mijn rug...en voel hem goed in mijn schouders.

Ik mis overigens jouw verslag van je training vandaag :p
Ook de "rustige" trainingen zijn vermeldenswaardig Frans...anders denken ze straks nog dat je een soort van übermensch bent ;)

Er zijn verder oefeningen die ik prettig vind om te doen, en er zijn oefeningen die ik kan ik missen als kiespijn. Ik weet ook niet hoe het komt dat ik bij bepaalde oefeningen meer nadeel dan voordeel ondervind :dunno:
In tegenstelling totdat wat veel krachtsportgoeroe's beweren bestaat er volgens mij dan ook niet zoiets als één schema of een bepaalde reeks van oefeningen die voor iedereen goed werken.
Ik kwam vandaag toevallig een leuke spreek tegen:
"Het is slim als je maar de helft geloofd van wat je hoord, briljant is het als je weet welke" ;)

Hoe dan ook...het voornaamste is dat je traint en dan is het voornaamste dat je rekening houdt met de belasting (maximaal) dan welke oefeningen je doet.
In mijn geval als bankdrukker is bankdrukken uiteraard belangrijk...dan is het belangrijk dat ik een juiste balans vind tussen belasting en belastbaarheid en vervolgens pas zijn de oefeningen van belang die ik als assist doe (triceps, schouders, rug). Daarbij kies ik voor de oefeningen die me goed liggen :).

http://www.pro-fitness.com/photos/shoulder_press_machine.jpg

Het was op de bovenstaande machine...voelt goed aan...geen last van mijn rug...en voel hem goed in mijn schouders.

Ik mis overigens jouw verslag van je training vandaag :p
Ook de "rustige" trainingen zijn vermeldenswaardig Frans...anders denken ze straks nog dat je een soort van übermensch bent ;)

Er zijn verder oefeningen die ik prettig vind om te doen, en er zijn oefeningen die ik kan ik missen als kiespijn. Ik weet ook niet hoe het komt dat ik bij bepaalde oefeningen meer nadeel dan voordeel ondervind :dunno:
In tegenstelling totdat wat veel krachtsportgoeroe's beweren bestaat er volgens mij dan ook niet zoiets als één schema of een bepaalde reeks van oefeningen die voor iedereen goed werken.
Ik kwam vandaag toevallig een leuke spreek tegen:
"Het is slim als je maar de helft geloofd van wat je hoord, briljant is het als je weet welke" ;)

Hoe dan ook...het voornaamste is dat je traint en dan is het voornaamste dat je rekening houdt met de belasting (maximaal) dan welke oefeningen je doet.
In mijn geval als bankdrukker is bankdrukken uiteraard belangrijk...dan is het belangrijk dat ik een juiste balans vind tussen belasting en belastbaarheid en vervolgens pas zijn de oefeningen van belang die ik als assist doe (triceps, schouders, rug). Daarbij kies ik voor de oefeningen die me goed liggen :).

Ok, die machine ken ik wel;).

Ik had me voorgenomen om in mijn vakantie niet al te veel te loggen. Volgende week is alles weer normaal en zal ik weer de meeste trainingen in mijn log vermelden. Ben nog steeds niet 100% maar gaat wel weer de goede kant uit. De kracht komt snel terug, sneller als ik had verwacht alleen nu moet ik extra waakzaam zijn voor blessures.

• #5.303
Ik had me voorgenomen om in mijn vakantie niet al te veel te loggen. Volgende week is alles weer normaal en zal ik weer de meeste trainingen in mijn log vermelden. Ben nog steeds niet 100% maar gaat wel weer de goede kant uit. De kracht komt snel terug, sneller als ik had verwacht alleen nu moet ik extra waakzaam zijn voor blessures.

O.K. ik begrijp het wel hoor ;).
Een blessure zou heel slecht uitkomen zeker met de doelstellingen die je je voor het komend jaar gesteld hebt.
Heel verstandig dat je rustig aan doet opbouwen! :)

• #5.304
In Memoriam

De bekende judoreus Anton Geesink is op 76- jarige leeftijd overleden :(

http://www.svodijkjudo.nl/starnet/media/Anton_Geesink.jpg

De 1.98cm grote zwaargewicht vergaarde roem toen hij in 1961 als eerste niet Japanner de wereldtitel behaalde in de judoklasse alle categoriën.
Hij versloeg in Japan tot ontzetting van het thuispubliek de favoriet, de Japanner Kaminaga en de rest is geschiedenis.
Hij behaalde vooral veel respect door zijn optreden na de feitelijke overwinning op Kaminaga. Direct na zijn zege voorkwam Geesink dat de dolgedraaide Nederlandse pers en toeschouwers de judomat op kwamen rennen. Geesink hield ze tegen, omdat de vernedering voor de gevloerde Kaminaga te groot zou zijn.
Zijn succes inspireerde velen in Nederland, en spoedig zouden andere Judoka's in zijn voetsporen volgen (denk b.v. aan Wim Ruska).

In 1965 werd hij wederom Wereldkampioen en in 1964 Olympisch Kampioen (Judo was voor die tijd geen Olympische sport).
Hij heeft een recordaantal van 21 Europese Judotitels en was van 1957-1959 ook nog eens Nederlands Kampioen Grieks-Romeins worstelen.
Hij was één van de 18 mensen die tot nu toe over de hele wereld een 10e Dan (een dan is een hoge graduatie binnen de vechtsportwereld) toegekend.

Sinds 1987 was Geesink, op persoonlijke titel, lid van het Internationaal Olympisch Comité (waarmee hij overigens regelmatig overhoop lag wegens zijn soms controversiële houding en ideeën). Op zijn voorstel werd in het judo de gekleurde sportkleding ingevoerd (de in blauw geklede speler versus de witte) om voor de scheidsrechter en de kijker het spel duidelijker te maken.

Een groot Nederlander (hij werd 4x gekozen tot sportman van het jaar) is niet meer onder ons...

Laatst bewerkt:
Anton Geesink was in mijn judo tijd (1970-1987) een idool voor velen. In mijn ouderlijke woning heb ik nog menig artikel en judo-boek van hem. Ik werd er wel stil van toen ik het vanmorgen las.

eey huggy hoe gaat ie met je ?
ben een hele tijd niet op dbb geweest. beetje gedoe en vakantie enzo duss minder tijd om te trainen dus ook minder hier. ben nu net weer begonnen met trainen het gaat wel oke.
als het goed is doe ik de 12e wel mee alleen ben ik nog niet aangemeld maar volgens ilja was dat nog wel mogelijk dacht ik.
voor wat ga jij ? de 180 hoorde ik van jorrit(spencer). ?

• #5.307
Anton Geesink was in mijn judo tijd (1970-1987) een idool voor velen. In mijn ouderlijke woning heb ik nog menig artikel en judo-boek van hem. Ik werd er wel stil van toen ik het vanmorgen las.
Dat is wat ik bedoel...wat Johan Cruijf voor het voetbal was, was Anton Geesink voor de Judo. Na hem zijn nog velen gekomen, maar niemand heeft zoveel aanzien binnen de Judosport gehad als hem.
Mijn vader (ook in het bezit van 1e dan judo)...heeft hem persoonlijk gekend.
En hebben we vroeger niet allemaal (op zijn minst een tijdje) aan Judo gedaan?
Naast Judo had je alleen boksen, worstelen, gewichtheffen, gymnastiek en voetbal...vergelijk dat eens met tegenwoordig. En er waren nog geen pc's en al helemaal geen internet ;).

We mogen best wel trots zijn dat zo'n klein landje als NL zoveel topsporters op allerlei gebied heeft voortgebracht :).

---------- Toegevoegd om 16:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:43 ----------

eey huggy hoe gaat ie met je ?
ben een hele tijd niet op dbb geweest. beetje gedoe en vakantie enzo duss minder tijd om te trainen dus ook minder hier. ben nu net weer begonnen met trainen het gaat wel oke.
als het goed is doe ik de 12e wel mee alleen ben ik nog niet aangemeld maar volgens ilja was dat nog wel mogelijk dacht ik.
voor wat ga jij ? de 180 hoorde ik van jorrit(spencer). ?

Hoi Jorg!
Met mij gaat het verder goed :)
Ik ga voor 180+...op trainingen gaat het goed...maar alleen wat je op een wedstrijd laat zien teld echt, hé ;)

Als je wilt meedoen moet je gewoon een mailtje sturen naar Topfit...
http://www.sportcentrumtopfit.nl/bankdrukwedstrijd/frameset_bankdrukken.html
Ik zou zeggen: DOEN! :cool:

kan dat gewoon zelf ? ik dacht dat atlas dat moest doen ?
want ik weet ook niet zeker of ik nou wel aangemeld ben bij de bond. ilja zij dat ze mun papieren wel had zien liggen mja

• #5.309
kan dat gewoon zelf ? ik dacht dat atlas dat moest doen ?
want ik weet ook niet zeker of ik nou wel aangemeld ben bij de bond. ilja zij dat ze mun papieren wel had zien liggen mja

Dat kan inderdaad gewoon zelf, het betreft immers geen teamwedstrijden :).

• #5.310
Jongens, het is echt waar ik heb last van DOMS! :eek:

* Verlate spierpijn (Delayed Onset Muscle Soreness, DOMS) treedt pas na 24-48 uur op. De spieren doen pijn en zijn minder belastbaar

Ik heb het over mijn triceps...ik had paar setjes triceps pushdown gedaan met die EZcurlstang en vandaag heb ik er last van...nu heeft ieder nadeel zijn voordeel, want nu weet ik dat ik met deze tricepsoefening mijn triceps blijkbaar stevig aanpak :)

Acute spierpijn
Er zijn twee soorten spierpijn; acute spierpijn (‘immediate soreness’) en uitgestelde spierpijn (‘delayed onset muscle soreness’, afgekort DOMS). De eerste ontstaat tijdens of direct na het sporten. Bij intensief sporten komen veel afvalproducten vrij, met name melkzuur. Deze prikkelen de zenuwuiteinden van de spier. Als de spier (te) zwaar belast wordt, gaat die prikkeling over in pijn. Omdat melkzuur water aantrekt zwellen je spieren [Pompen of verzuipen: het belang van de pomp voor spiergroei].
Als recreatieve sporter kun je acute spierpijn alleen voorkomen door óf je spieren minder zwaar te belasten óf de belastbaarheid te vergroten (met andere woorden, nog beter in vorm raken) óf je trainingsmethode aanpassen. De spierpijn of spiervermoeidheid vermindert trouwens vanzelf. Door rustig uit te lopen, fietsen, etc. wordt de bloedvoorziening op gang gehouden en verdwijnen de afvalstoffen sneller. Ook massage en/of warmte (warme douche, sauna) helpen een handje. Directe spierpijn heeft weinig te maken met spierpijn die pas een paar dagen later optreedt.

Uitgestelde spierpijn
Deze vorm van spierpijn treedt 24 tot 48 uur na het sporten op en staat ook wel bekend als de spierkater. Naast pijnlijk zijn de spieren ook gezwollen. Het zijn meestal de spieren die remmend (excentrisch) veel -en met name ongebruikelijk - werk hebben verricht [Nut en nadeel van excentrische training]. Daarbij wordt de spier, tijdens het kracht leveren, uitgerekt. Hierdoor ontstaat er schade in spiercellen, onder meer haarscheurtjes in het bindweefsel. Ook spiercelwanden raken kapot, waardoor allerlei enzymen naar buiten komen en in het bloed meetbaar zijn. Er treden ontstekingachtige reacties op en de spieren zwellen daardoor op. Welk verschijnsel nu precies de pijn veroorzaakt is niet duidelijk. Vrijwel altijd betekent uitgestelde spierpijn ook krachtverlies (kan fors zijn) en een verminderde lenigheid. Hierdoor neemt de kans op blessures mogelijk toe en bovendien kun je geen topprestaties leveren.
Kun je er wat tegen doen? Om de pijn tegen te gaan kun je licht rekken (meerdere keren op een dag), warmte toepassen (warme douche, sauna) en niet te intensief trainen. Je zult merken dat de pijn hierdoor wordt verlicht, hoewel de volgende dag de spieren weer wat stijf en pijnlijk kunnen zijn.
Is uitgestelde spierpijn te voorkomen? Het antwoord is ontkennend. Geleidelijk wennen is het beste. Dus loop niet te hard van stapel bij de training. Aan de andere kant went het lichaam snel. Als je een paar keer zwaar hebt getraind passen de spieren zich aan en ben je beschermd tegen spierpijn. Als je echter weer een tijdje niks doet dan loop je net zo veel kans op een spierkater als iemand die niet getraind heeft. Kortom, ook hier geldt dat rust roest.

Bron: http://www.eigenkracht.nl/?nieuwsId=99

Dan weet je weer waar je het voor doet Huggy:thumb:

• #5.312
Dan weet je weer waar je het voor doet Huggy:thumb:

Zo is het maar net! ;)

Ik ben deze EZcurlstang gisteren overigens effies bij Fitness seller gaan halen...
http://www.fitness-seller.nl/product_info.php?info=p196_Curl-Greep-75cm---Bumperuiteinden.html In Sittard hebben ze namelijk het afhaalmagazijn...een dik kwartier rijden van mij uit.
Dan kan ik deze oefening ook bij Leon Smeets doen want daar hebben we ook een apparaat ter beschikking waarmee we pull- & pushdowns kunnen doen :).

René ik heb de DOMS en niet zo'n beetje ook. Het lijkt wel of mijn armen op het punt staan om te exploderen kracht zit er nu ook effe niet in. Afgelopen Vrijdag op volle 100% getraind geen probleem toen ik thuis kwam echter gisteren is deze vorm van spierpijn begonnen. Het is nu ietsjes beter we zullen zien hoe het morgen gaat.;)

Ik ben DOM maar heb dan weer geen spierpijn ???

Mietjes...
Ik ben waarschijnlijk het DOMST van allemaal, en mij hoor je nooit! :D

• #5.318
René ik heb de DOMS en niet zo'n beetje ook. Het lijkt wel of mijn armen op het punt staan om te exploderen kracht zit er nu ook effe niet in. Afgelopen Vrijdag op volle 100% getraind geen probleem toen ik thuis kwam echter gisteren is deze vorm van spierpijn begonnen. Het is nu ietsjes beter we zullen zien hoe het morgen gaat.;)

Bij jou zul je de verklaring waarschijnlijk moeten zoeken in je vakantie, bij mij puur omdat ik mijn spieren op die manier nooit belast :o
Heb er nu ook nog wel wat last van...ben ook benieuwd hoe het morgen gaat :)

---------- Toegevoegd om 12:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:41 ----------

Ik ben DOM maar heb dan weer geen spierpijn ???

:roflol: :thumbs:

---------- Toegevoegd om 12:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:42 ----------

Mietjes...
Ik ben waarschijnlijk het DOMST van allemaal, en mij hoor je nooit! :D
:lol: :laugh:

Ja jij lacht, maar ik zit er wel mooi mee...

:laugh: weer erg vermakelijk jongens.

Terug
Naar boven