Fitness Seller

Benchpresslog from lazy huggybear

huggy, de dave tate van holland! Goed bezig rené.

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.462
Je moet eens proberen om enkel voor het uithalen van de halter diep in te ademen!
Door dit 2x te doen zoals jij dat verlies je veel spanning en zal je ietwat wegglijden van de traps!
Ik hou mijn adem in tot+- 5 reps.

Dat deed ik in het verleden...maar het probleem is dat als ik adem pak en dan vervolgens moet wachten op een start signaal en een press signaal (dit soms wel een eeuwigheid lijkt te duren ;)) ik in ademnood kom...ik heb daardoor al vaker bloeduitstortingen in mijn gezicht gehad.
Adem 5 reps inhouden :eek: ik vrees dat mijn conditie niet zo goed is als die van jou, Steve :o
Ik heb dat in het verleden ook eens geprobeerd...kreeg er altijd koppijn van...de druk wordt dan erg groot in mijn hoofd, hetgeen me ook weer niet zo gezond lijkt.

Laatst bewerkt:
Ja,iedereen heeft zo zijn eigen manier van duwen en set-up!We kunnnen het maar eens proberen en zien wat lukt en niet.

ivm ontspanning,ik denk dat dat met shirt niet mogelijk is!

Ivm je 3 traingen in een week,ik geloof daarin!Maar ik zou dit naar de wedstrijd toe minderen.
bv 6-4 weken voor de wedstrijd naar 2 traingen gaan,4-2 weken voor de wedstrijd naar 1x per week.
Is in feite zoals Sheiko dat doet!!Of trainingen doen met minder dan 40% ter herstel.

Laatst bewerkt:
  • #5.464
huggy, de dave tate van holland! Goed bezig rené.

:roflol:
Ik schrijf slechts mijn ervaringen op...ik heb absoluut niet de wijsheid in pacht en heb technisch nog een lange weg te gaan, anders zou ik met mijn BDW toch minstens ook 250 moeten drukken, toch? :o
Ach ja, met vallen en opstaan komen we er uiteindelijk wel ;)

---------- Toegevoegd om 14:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:49 ----------

Ach, het meeste wat ik te zeggen heb, is inmiddels wel gezegd. Verder lijd ik nogal aan internet en forum-moeheid.

Da's waar, moeilijk te vatten en dus ook moeilijk uit te leggen, het is vaak ook een gevoelskwestie.
Wat ik eigenlijk bedoel, (voorzover ik het kan verwoorden) is dat je na het moment van stilstand van de baar op de borst, een fractie van een seconde de baar voor het gevoel "los laat/laat vallen" en dan meteen weer opdrukt en uitstoot.
In die fractie van een seconde vind dus die gedeeltelijke ontspanning plaats van de prime movers wat een soort explosief schokeffect (op microniveau uiteraard) plaats.....

Het probleem is echter dat bij de IPF je b.v. niet de halter na stilstand op de borst mag laten "inzakken" om dan vervolgens uit te drukken:
No lift bij de benchpress (uit het reglement van de NPB).
Elk mee helpen van de halter met de borst, stuiteren of inzakken na de stilstand op de borst.
En is het niet zo dat je bij "ontspanning" een gedeeltelijk inzakken krijgt?

Ik begrijp dat iemand zoals jij inmiddels "forummoe" is...ik lijd er nog niet aan...vind het vooral leuk om ervaringen uit te wisselen, wat flauwe kul te maken, en zo nu en dan steek ik er zelfs ook nog eens wat van op! ;)

---------- Toegevoegd om 14:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:55 ----------

Ja,iedereen heeft zo zijn eigen manier van duwen en set-up!We kunnnen het maar eens proberen en zien wat lukt en niet.

ivm ontspanning,ik denk dat dat met shirt niet mogelijk is!

Ik krijg ook altijd te horen dat het vasthouden van spanning (in shirt) van essentieel belang is. Maar ik neem aan dat die Russische coaches hun jongens ook shirted laten meedoen...hierin moet ik verder passen...ik kan slechts aangeven hoe ik het tot op heden heb gedaan ;).

Als je na de press de halter laat inzinken heb je een daling van de bar(zakking)
Maar met een shirt zie je dat niet meer,vroeger raw deden er dat veel!

Laatst bewerkt:
  • #5.466
Als je na de press de halter laat inzinken heb je een daling van de bar(zakking)
Maar met een shirt zie je dat niet meer,vroeger raw deden er dat veel!

Dat is dus een techniek die bij de IPF niet is toegestaan.
En dat is een probleem...veel technieken zijn best wel leuk en aardig, maar bellybenchpress (zoals bij Metal Militia) is bij de IPF ook niet toegestaan. Daarom is er ook (nog) niemand die volgens IPF rules 400kg of meer drukt.

• #5.467
och is er een goede kans dat de strenge IPF scheidsrechters er niet van gecharmeerd zijn, dus doe maar niet nee.

Zolang het niet opvalt...maar die kans is vrij klein...er zijn altijd 3 scheidsrechters die je in de gaten houden ;)
Ze zijn inderdaad overigens best wel streng, maar ook rechtvaardig (over het algemeen) ;)

ik hoorde pas van ilja dat ik dit ook deed.. ik trok hem iets naar beneden zonder dat ik het in de gaten had. waarna ik hem weer uitduwde. hoop niet dat dit op de wedstrijd het geval gaat zijn..

nieuwe soort, buikdrukken :)

ik deed het eerst ook een beetje. als de halter op m'n borst lag verloor ik mijn spanning. ben ik gelukkig al afgeleerd :)

Laatst bewerkt:
ja ik heb er vandaag niks over gehoord. en pjotr stond boven mu dus denk dat ie dat wel had gezien als het zo was..

nieuwe soort, buikdrukken :)

ik deed het eerst ook een beetje. als de halter op m'n borst lag verloor ik mijn spanning. ben ik gelukkig al afgeleerd :)

Wees blij, ik kraag dat dus pas te horen op de beginners wedstrijd na 10 jaar onder het borstbeen te touchen. En dat komt de resultaten op dit moment niet ten goede kan ik je verklappen :o

• #5.472
Wees blij, ik kraag dat dus pas te horen op de beginners wedstrijd na 10 jaar onder het borstbeen te touchen. En dat komt de resultaten op dit moment niet ten goede kan ik je verklappen :o

Het is moeilijk om bepaalde gewoontes die er in de loop der jaren zijn ingesluipt af te leren...bepaalde gewoontes worden namelijk "routine".
Een aanpassing of verandering gaat meestal gepaard met veel moeite en in het begin ook vaak tegenvallende resultaten. Uiteindelijk plukt men er echter de vruchten van :).

• #5.473
Het was vandaag bij ons in het Zuiden stralend weer, en dat lokt zelfs een lazy bear als mij naar buiten ;) Op de fiets gestapt en naar de trappen van Snowworld gefietst. Daar de trappen 2x opgelopen (en vond het toen welletjes na zo'n maand niet meer te zijn geweest) en vervolgens nog wat gefietst voordat ik weer naar huis fietste. Ik wil dat toch wel weer vaker gaan doen en heb het de laatste tijd helaas wat verwaarloosd :o.
Maar goed, toch zo'n 2.000 treden gelopen en zo'n 30km gefietst :)

"Indoorcardio" in de sportschool op een fiets of een loopband of whatever heb ik niets mee, maar "outdoorcardio" vind ik het heerlijk (mits het zonnetje ook meewerkt ;)).

Het was vandaag bij ons in het Zuiden stralend weer, en dat lokt zelfs een lazy bear als mij naar buiten ;) Op de fiets gestapt en naar de trappen van Snowworld gefietst. Daar de trappen 2x opgelopen (en vond het toen welletjes na zo'n maand niet meer te zijn geweest) en vervolgens nog wat gefietst voordat ik weer naar huis fietste. Ik wil dat toch wel weer vaker gaan doen en heb het de laatste tijd helaas wat verwaarloosd :o.
Maar goed, toch zo'n 2.000 treden gelopen en zo'n 30km gefietst :)

"Indoorcardio" in de sportschool op een fiets of een loopband of whatever heb ik niets mee, maar "outdoorcardio" vind ik het heerlijk (mits het zonnetje ook meewerkt ;)).

hey, das toevallig ben er vandaag ook geweest voor mij was het ook een maand of twee geleden.

• #5.475
hey, das toevallig ben er vandaag ook geweest voor mij was het ook een maand of twee geleden.

Ik had je al willen vragen of je er nog regelmatig kwam :)
Ik had na twee keer oplopen toch wel de pijp uit...en wilde geen derde keer forceren in de wetenschap dat ik dan de komende dagen flink spierpijn zou hebben. Wat een watje ben ik toch, toch? ;)

Ik had je al willen vragen of je er nog regelmatig kwam :)
Ik had na twee keer oplopen toch wel de pijp uit...en wilde geen derde keer forceren in de wetenschap dat ik dan de komende dagen flink spierpijn zou hebben. Wat een watje ben ik toch, toch? ;)

René ik had begrepen van een paar jonge gasten daaro dat er over 14 dgn op Zaterdagmiddag om 13.00 uur er een wedstrijd is. Iedereen mag meedoen ik geloof dat het georganiseerd wordt door decatlon. De time to beat is 1min 36 sec. De winnaar van vorig jaar kwam uit Maastricht. Misschien leuk om er na te gaan kijken.

Wat een karakter. :bow:
Ik ben al 2 dagen naar de klote van een paar setjes kniebuigen...
Man man man, wat een spierpijn!
Ik heb extra zware dagen nu. ;)

• #5.478
René ik had begrepen van een paar jonge gasten daaro dat er over 14 dgn op Zaterdagmiddag om 13.00 uur er een wedstrijd is. Iedereen mag meedoen ik geloof dat het georganiseerd wordt door decatlon. De time to beat is 1min 36 sec. De winnaar van vorig jaar kwam uit Maastricht. Misschien leuk om er na te gaan kijken.[/QUOTE

Dat was vorig jaar meen ik ook...het NK traplopen of zoiets.
Ruim anderhalve minuut staat de beste tijd op? :eek:
Goed dat ik dat weet, dan ga ik voor precies 1.30 rond ;)
Ik heb die gasten gezien...lange poten, vel over been, nemen drie treden tegenlijk...ik heb zo het vermoeden dat bankdrukwedstrijden me ietsiepietsie beter liggen ;)

---------- Toegevoegd om 20:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:46 ----------

Wat een karakter. :bow:
Ik ben al 2 dagen naar de klote van een paar setjes kniebuigen...
Man man man, wat een spierpijn!
Ik heb extra zware dagen nu. ;)

Dat met dat karakter valt wel reuze mee...ik doe bijvoorbeeld nooit kniebuigen :o
Maar wil wel hacksquat gaan doen...Jules heeft een leuke aparaat daarvoor.
Hij heeft inmiddels 3 powerracks, 2 squatracks en 1 smithrack...maar ik heb me nog niet laten verleiden ;)

http://www.ironworkout.com/gym_equipment/hacksquat.jpg

Dat was vorig jaar meen ik ook...het NK traplopen of zoiets.
Ruim anderhalve minuut staat de beste tijd op? :eek:
Goed dat ik dat weet, dan ga ik voor precies 1.30 rond ;)
Ik heb die gasten gezien...lange poten, vel over been, nemen drie treden tegenlijk...ik heb zo het vermoeden dat bankdrukwedstrijden me ietsiepietsie beter liggen ;)

Ja nu je het zegt klop idd nk traplopen. Die gast waar wij mee gesproken hadden had vorig jaar de tweede tijd 1.38 2 sec langzamer dus. Ik probeer het dit jaar om in de handstand naar boven te lopen in 3 min;)

• #5.480
Ja nu je het zegt klop idd nk traplopen. Die gast waar wij mee gesproken hadden had vorig jaar de tweede tijd 1.38 2 sec langzamer dus. Ik probeer het dit jaar om in de handstand naar boven te lopen in 3 min;)
:roflol: Je kunt ook voor de volgende versie kiezen...met mij op je schouders in de brandweergreep en dan gewoon ook twee treden tegelijk...moet ook lukken binnen die 3 minuten Frans ;)

Terug
Naar boven