Fitness Seller

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
Training 8/5 getraind bij Haeflandsport (week 4 van de volumefase).
Bench press: 20x20, 2x8x70, 5x130, 5x5x145kg (nieuw pr!!!) :).

5 setjes met 5 reps volmaken met 145kg was me nog niet eerder gelukt, wel al eens 3x5x145.

Eigenlijk is hiermee de volumefase afgelopen….en zou volgende week een deloadweekje zijn en dan de intensiteitsfase beginnen (3x3) met straight en ramped weights afwisselend. Maar het 5x5 schema gaat me vrij goed af…en wellicht dat ik gewoon door moet gaan totdat ik b.v. 5x5x150kg kan drukken. Mja…we zien wel. Ik heb het al eens eerder aan gegeven…een schema is geen doel, maar een hulpmiddel en kan eventueel altijd bijgesteld worden.

Vervolgens nog gaan rowen (rows net zo vaak als je presses doet is mijn principe)…en heb daar eens iets heel anders gedaan… 10x10x70kg (pendlay row)…pff…het was best wel zwaar om die 10 reps iedere keer vol te maken.

Ik was eerlijk gezegd best wel gesloopt…en ik begrijp ook niet (en hoop niet dat nu sommige mensen zich voelen „aangevallen“ want dat is niet de intentie!) dat je krachtsporters hebt die wel 4 oefeningen per spiergroep achter elkaar doen. Ik heb dan altijd het idee dat je bij de eerste oefening niet echt voluit bent gegaan…ik zou altijd in mijn achterhoofd hebben dat ik na b.v. het bankdrukken nog 3 andere borstoefeningen zou moeten doen, en zou me onbewust sparen tijdens het bankdrukken. Mijn bescheiden mening is dat als je je volledig hebt gegeven bij het bankdrukken dat je daarna niet nog genoeg power over hebt om 3 andere oefeningen voor de borst te doen.

Vervolgens ben ik nog naar de trappen van Snowworld gegaan, en die 507 treden op en neer gelopen…en toen had ik het echt gehad…ik was blij toen ik thuis onder een heerlijke ijskoude douche stond (echte mannen gebruiken geen warm water ;)) en daarna lekker kon bunkeren. Toen met de fiets naar het werk en momenteel voel ik me net een soort galleislaaf die overuren heeft gemaakt. Mijn body voelt zwaar en sloom aan (ben ik sowieso wel, maar nog meer dan anders ;)).

Morgen eerst maar eens lekker uitslapen ( onder het mom van recuperatie tot 12.00 in het nest blijven liggen).

Training 8/5 getraind bij Haeflandsport (week 4 van de volumefase).
Bench press: 20x20, 2x8x70, 5x130, 5x5x145kg (nieuw pr!!!) :).

5 setjes met 5 reps volmaken met 145kg was me nog niet eerder gelukt, wel al eens 3x5x145.

Eigenlijk is hiermee de volumefase afgelopen….en zou volgende week een deloadweekje zijn en dan de intensiteitsfase beginnen (3x3) met straight en ramped weights afwisselend. Maar het 5x5 schema gaat me vrij goed af…en wellicht dat ik gewoon door moet gaan totdat ik b.v. 5x5x150kg kan drukken. Mja…we zien wel. Ik heb het al eens eerder aan gegeven…een schema is geen doel, maar een hulpmiddel en kan eventueel altijd bijgesteld worden.

Vervolgens nog gaan rowen (rows net zo vaak als je presses doet is mijn principe)…en heb daar eens iets heel anders gedaan… 10x10x70kg (pendlay row)…pff…het was best wel zwaar om die 10 reps iedere keer vol te maken.

Ik was eerlijk gezegd best wel gesloopt…en ik begrijp ook niet (en hoop niet dat nu sommige mensen zich voelen „aangevallen“ want dat is niet de intentie!) dat je krachtsporters hebt die wel 4 oefeningen per spiergroep achter elkaar doen. Ik heb dan altijd het idee dat je bij de eerste oefening niet echt voluit bent gegaan…ik zou altijd in mijn achterhoofd hebben dat ik na b.v. het bankdrukken nog 3 andere borstoefeningen zou moeten doen, en zou me onbewust sparen tijdens het bankdrukken. Mijn bescheiden mening is dat als je je volledig hebt gegeven bij het bankdrukken dat je daarna niet nog genoeg power over hebt om 3 andere oefeningen voor de borst te doen.

Vervolgens ben ik nog naar de trappen van Snowworld gegaan, en die 507 treden op en neer gelopen…en toen had ik het echt gehad…ik was blij toen ik thuis onder een heerlijke ijskoude douche stond (echte mannen gebruiken geen warm water ;)) en daarna lekker kon bunkeren. Toen met de fiets naar het werk en momenteel voel ik me net een soort galleislaaf die overuren heeft gemaakt. Mijn body voelt zwaar en sloom aan (ben ik sowieso wel, maar nog meer dan anders ;)).

Morgen eerst maar eens lekker uitslapen ( onder het mom van recuperatie tot 12.00 in het nest blijven liggen).

En huppa.. weer een nieuw PR d'r bij:D

Werk je bij Snowworld? Of is dat jouw cardio?

Succes met uitslapen!:D

Hahaha, met die p.r.'s dat valt wel mee hoor...tis verder niets spectaculairs...maar voor een "oudje" zoals ik is iedere kilo er één!;)

Nee, ik werk niet bij Snowworld, de trappen van de Wilhelminaberg (genoemd naar de voormalige steenkolenmijn die daar heeft gelegen) zijn met ruim 500 niet alleen die langste trap van NL maar schijnbaar ook van Europa! Hier een impressie ervan....nu is overigens alles mooi groen daar...en het uitzicht is echt schitterend! Dus als je ooit in de buurt van Landgraaf bent, is dit zeker de moeite waard. En als cardio uitermate geschikt! Er worden zelfs kampioenschappen gehouden, wie er in de snelste tijd boven is...ik heb zo'n 5 minuten nodig :o...maar het record staat meen ik op nog geen 2 minuten...die gasten vliegen omhoog, nemen drie tredes tegelijk en dan maar hollen :eek:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Met dat uitslapen zal wel lukken denk ik...als ik geen wekker zet, dan ben ik net een beer die in winterslaap is ;)

Moet je niet struikelen halverwege:D

Dan is 't een flink eindje rollen:roflol:

:roflol: Gelukkig is dat nog niet gebeurd...kun je je voorstellen wat er zou gebeuren als ik zou struikelen? Ik zou met mijn lichaam een heleboel mensen in een soort lawine meesleuren...dat wil ik niet op mijn geweten hebben ;)

Wel een geweldige cardio trouwens:D Je rent gewoon 1 keer naar boven neem ik aan?

Toch 'ns ff bij mij in de buurt zoeken naar geschikte plekken..

Wil in de toekomst hillsprints als cardio gaan doen! maarja.. vind in het vlakke midden nederland maar eens een echt sTe helling.. met ruw terrein dan..

Wel een geweldige cardio trouwens:D Je rent gewoon 1 keer naar boven neem ik aan?

Toch 'ns ff bij mij in de buurt zoeken naar geschikte plekken..

Wil in de toekomst hillsprints als cardio gaan doen! maarja.. vind in het vlakke midden nederland maar eens een echt sTe helling.. met ruw terrein dan..

Rennen :eek: ??? wat is dat?
Klinkt alsof je er moe van wordt ;)

Neejoh...rennen doe ik niet, kun je gelijk 112 bellen...omdat ik dan een of andere acute hartstilstand zou oplopen...ik loop gewoon omhoog en neem daarbij meestal twee treden tegelijk. En dat vind ik cardio genoeg...ik ben bankdrukker, en weet me nog net in te houden wat het verbreken van records op de atletiekbaan betreft ;)

Ik ben het wel met je eens wat betreft die 4 oefeningen, maar ben altijd weer verbaast dat je toch snel genoeg weer wat herstelt bent na een moordende set om er weer eentje te doen.
Ik ben er ook al lang achter dat de meeste mensen die ik zie trainen, niet weten wat intensiteit is, en dus zich zeker niet in één oefening helemaal kunnen geven.
Ik kan me nagenoeg helemaal geven in één (descending) set als ik wil, maar ben meestal ook wel laks genoeg om toch nog iets over te houden voor nog een setje... :o
In principe is één moordende set voldoende per spiergroep per training, maar dat is in de praktijk niet haalbaar denk ik.
Den mens is nogal weerbaar éh..?
En zal denk ik altijd een beetje reserve houden, al is het onbewust.
Vandaag waren m'n eerste 3 sets barbell curls ook zo slopend, en de laatste twee eigenlijk makkelijker dan ik gedacht had... ???
Bij de derde dacht ik echt niet meer verder te kunnen gaan, maar zo zie je maar weer! :thumb:
Bankdrukken was redelijk relaxed vandaag, en de hammer curls hebben me helemaal leeg gemaakt.
k had dan ook niet graag nog 20 setjes gedaan van wat dan ook!!!
Ik snap precies wat je bedoeld.
Respect trouwens voor je cardio!
Meer dan 500 treden is een héél eind man...
Als ik het ooit nog eens kan opbrengen, kan ik hier de zeedijk op en af gaan rennen.
Maar ik zie het er nog niet van komen eerlijk gezegd...
Cardio is niet zo'n mijn ding, en lopen al helemaal niet!
Fietsen gaat wel, maar daarbij doet mijn knie pijn op het moment, dus dat hoef ik gelukkig ook even niet meer te doen! :D

Ik heb overigens gelezen èn gehoord dat je het zelf ook niet bepaald slecht doet...je hebt alleen wat problemen om je zenuwen onder controle te krijgen, toch?
Wellicht moet je niet meteen als eerste wedstrijd een belangrijke qualificatie doen, maar om wat ervaring op te doen en wat aan zelfvertrouwen te winnen wat B-wedstrijdjes meedoen?
Bij mijn 1e NK bankdrukken deed ik het ook zowat in mijn broek van de zenuwen (en dat is gewoon zonde, want je presteerd dan onder je kunnen)...door echter vaker aan wedstrijden mee te doen is dat al een behoorlijk stuk minder geworden.

Ja, klopt. Heb je op zich ook wel gelijk in. Probleem is even de situatie kwa werk en privé, waarin ik weet dat ik dit jaar nog wedstrijden kan pakken, maar volgend jaar eigenlijk niet meer aan toe kom. En ik had me zinnen gezet op kwalificatie. Zat ik vorig jaar nog met blessures en motivatie-problemen. Ennuh ben geen jonkie meer. :rolleyes:

Dus ik dacht, gewoon ervoor gaan. Maar dat viel op de eerste wedstrijd toch vies tegen. Al die spanning zorgde ervoor dat ik echt ver onder me kunnen presteerde. Behalve de wheelflip, wat normaal me slechtste odd is ging wel goed ??? Als jij het weet, mag je mij vertellen wat dat is. :D

Dus zoals je al zegt, gewoon meer ervaring op doen ....ach ik zie wel waar het komt. ;)

Ja, klopt. Heb je op zich ook wel gelijk in. Probleem is even de situatie kwa werk en privé, waarin ik weet dat ik dit jaar nog wedstrijden kan pakken, maar volgend jaar eigenlijk niet meer aan toe kom. En ik had me zinnen gezet op kwalificatie. Zat ik vorig jaar nog met blessures en motivatie-problemen. Ennuh ben geen jonkie meer. :rolleyes:

Dus ik dacht, gewoon ervoor gaan. Maar dat viel op de eerste wedstrijd toch vies tegen. Al die spanning zorgde ervoor dat ik echt ver onder me kunnen presteerde. Behalve de wheelflip, wat normaal me slechtste odd is ging wel goed ??? Als jij het weet, mag je mij vertellen wat dat is. :D

Dus zoals je al zegt, gewoon meer ervaring op doen ....ach ik zie wel waar het komt. ;)

Uiteraard beschouw ik je niet als een "jonkie", integendeel, je hebt waarschijnlijk meer krachtsportervaring dan ik. Maar ik herkende bepaalde dingen wel...vooral dat door de spanning ver onder je kunnen presteren.
En ik meende het maar goed...zo'n kwalificatiewedstrijd brengt toch wel wat meer spanning mee dan een of ander regionaal B-wedstrijdje lijkt me.

Een training op de sportschool is - zoals je weet - helemaal niet te vergelijken met een wedstrijd...je hebt b.v. geen "vervelende" scheidsrechters die reps van je afkeuren omdat je niet op hun signaal hebt gewacht.
Op de sportschool maakt het ook niet zoveel uit als je eens een dag wat minder presteerd...op een wedstrijd laat je dan echter puntjes liggen die helaas zorgen voor een lagere plek in het algemeen klassement.

Er komen nog twee kwalificatiewedstrijden...ik weet effies niet uit mijn koppie of je daaraan meedoet :o
Hoe dan ook, suc6 met je doelstelling, kerel!

Uiteraard beschouw ik je niet als een "jonkie", integendeel, je hebt waarschijnlijk meer krachtsportervaring dan ik. Maar ik herkende bepaalde dingen wel...vooral dat door de spanning ver onder je kunnen presteren.
En ik meende het maar goed...zo'n kwalificatiewedstrijd brengt toch wel wat meer spanning mee dan een of ander regionaal B-wedstrijdje lijkt me.

Ja, ik weet niet. Op elke wedstrijd wil je natuurlijk goed presteren. En zo licht is een B-wedstrijd ook niet. Volgens de IFSA-norm is eigenlijk alleen de StM van Nederland een A-wedstrijd! Ok, de kwalificatie ook wel, hier en daar wat aangepast.

Een training op de sportschool is - zoals je weet - helemaal niet te vergelijken met een wedstrijd...je hebt b.v. geen "vervelende" scheidsrechters die reps van je afkeuren omdat je niet op hun signaal hebt gewacht.
Op de sportschool maakt het ook niet zoveel uit als je eens een dag wat minder presteerd...op een wedstrijd laat je dan echter puntjes liggen die helaas zorgen voor een lagere plek in het algemeen klassement.

Ik heb helaas ook een zeer korte en beperkte voorbereiding gehad, wat natuurlijk ook wel meetelt. Maargoed wat je in de training kunt, moet op een wedstrijd ook kunnen, lijkt me. ;)

Er komen nog twee kwalificatiewedstrijden...ik weet effies niet uit mijn koppie of je daaraan meedoet :o
Hoe dan ook, suc6 met je doelstelling, kerel!

Ja aan alle twee, mag ik blessure-vrij blijven. :rolleyes:

Ja aan alle twee, mag ik blessure-vrij blijven. :rolleyes:

Hoe zit het eigenlijk met je ziekte van pfeiffer?
Ik heb in je log gelezen dat je daar aan leed.

Knap als je dan ondanks zo'n korte voorbereidingstijd zo goed hebt weten te presteren! Zet hem op voor de komende 2 kwalificatiewedstrijden :thumbs:

Ik ben er ook al lang achter dat de meeste mensen die ik zie trainen, niet weten wat intensiteit is, en dus zich zeker niet in één oefening helemaal kunnen geven.

Het is gewoon zonde van de tijd als mensen gaan sporten en zich daarbij niet willen geven. Wat dat betreft doen wij oudjes (zoals o.a. in jouw log te lezen valt) het nog niet zo slecht, toch?;)

Hoe zit het eigenlijk met je ziekte van pfeiffer?
Ik heb in je log gelezen dat je daar aan leed.

Ben ik gelukkig vrij spoedig van hersteld. Natuurlijk wel wat naweëen ervan. Ben soms nog wel es wat moe en ook een beetje problemen met de luchtwegen.
Ach, ouderdom komt met gebreken....:rolleyes:

Knap als je dan ondanks zo'n korte voorbereidingstijd zo goed hebt weten te presteren! Zet hem op voor de komende 2 kwalificatiewedstrijden :thumbs:

Dank je, doe me stinkende best!
Ook al weet je van jezelf dat er veel meer in zit en dat ook bevestigd wordt door de allersterkste van Ned. (n.l. Jarno himself), mag ik idd best wel tevreden zijn. :)

Ook al weet je van jezelf dat er veel meer in zit en dat ook bevestigd wordt door de allersterkste van Ned. (n.l. Jarno himself), mag ik idd best wel tevreden zijn. :)
Het zijn die genen éh..?
En veel en hard werk...
Ik zie het wel goed komen voor je. :thumb:

Vandaag weer eens mijn gezicht (en de rest van mijn body) laten zien bij Leon Smeets in Spaubeek.

Leon heeft inmiddels een hele schare jonge pupillen onder zijn hoede die het powerliftplankier willen opstormen...heel leuk om te zien hoe zulke gasten door regelmatig trainen èn het aannemen van trainingsadviezen vorderingen maken.

Denkemenke van dit forum (al jaren een trouwe trainingsmaat van Leon) was ook van de partij en we hebben samen nog BD gedaan.
Denkemenke had ondanks last van een langzaam herstellende blessure heel mooi 5x5x100kg gedrukt!

Zelf had ik het volgende gedrukt...20x20, 8x70, 8x100, 5x130, 5x150, 5x150, 5x150 (waarbij denkemenke de laatste rep moest bijsturen omdat die toch wel tezeer uit de baan dreigde te gaan)...vervolgens wat gas terug genomen, en paar kg omlaag (was het nu 147,5 of 145 ik weet het eerlijk gezegd niet meer) in elk geval daar nog een setje met 4 en 3 reps gedrukt...het was na 3x5x150kg eigenlijk al op.

Ik heb nog een hele tijd met Leon gesproken...volgens het schema (wat ik zelf had gemaakt) zou ik vanaf volgende week beginnen aan de intensiteitsfase (3x3). Leon vond dit echter niet zo'n heel goed idee...hij vond dat ik te vroeg in het seizoen wilde pieken...ik moet echt leren periodiseren. Het liefst wil ik het hele jaar door zwaar drukken, maar dat kan niet. Je moet het jaar eigenlijk indelen in diverse fasen...herstelfase, voorbereidingsfase, wedstrijdfase enz. In oktober is het EK en dan is het de bedoeling dat ik piek...niet nu. Tevens is het risico op blessure's ook niet gering...afgelopen seizoen kreeg ik ook last van mijn schouders en ellebogen, doordat het wedstrijdseizoen zich lang strekte (oktober-april) waardoor je dus ruim een half jaar in een soort van intensiteitsfase zit.
Kortom...voorlopig blijf ik vijfjes maken.

Tenslotte nog barbell row (pendlay style) 10x10x70kg.
Maar ook dit schema is niet zo denderend, heb ik de indruk...minder volume en meer intensiteit. Zo zie je maar...je bent nooit te oud om wat te leren! ;)

Tenslotte nog barbell row (pendlay style) 10x10x70kg.
Maar ook dit schema is niet zo denderend, heb ik de indruk...minder volume en meer intensiteit. Zo zie je maar...je bent nooit te oud om wat te leren! ;)

10x10x70???.Je hebt toch niet het voornemen om in een zembroekje ingesmeerd met olie het podium te betreden he?:D

Was een leuke training gisteren.:thumbs:

10x10x70???.Je hebt toch niet het voornemen om in een zembroekje ingesmeerd met olie het podium te betreden he?:D

Was een leuke training gisteren.:thumbs:

Hahaha...met olie insmeren wil ik me nog wel, maar om met een zwembroek het podium te betreden ben ik toch wel wat preuts voor.
Het was effies een test...de spieren iets laten doen wat ze normaliter niet hoeven te doen...maar ik merk al dat ik geen hoog volume mens ben.

Het was inderdaad gisteren een leuke training...jij had deze keer geen last van poep in de armen!...ik daarentegen was na 3x5 sets van 150kg helemaal gesloopt...maar het is niet altijd feest.
Het is natuurlijk niet te verwachten dat men iedere training vorderingen maakt...mja...soms wil men zo graag, toch?

Het uit de baan gaan van de halter, heb ik overigens een reden voor...op het moment dat ik het gewicht niet meer met overtuiging omhooggeduwd krijg, probeer ik d.m.v. een zg. J-curve (je gaat van uit je borst richting gezicht, en zou dan meer gebruik maken van je borst en triceps, heb ik me laten vertellen- als ik het goed onthouden en begrepen heb) alsnog een rep te forceren. Helaas blijft het dan vaak bij forceren :o

Terug
Naar boven