Tony91
Dutch Bodybuilder
- Waardering
- 10
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Je maakt in ieder geval progressie Huggy op de Bench, prima toch? Ik vind het netjes hoor!
Denk wel dat die Row hoger kan, je laat je toch niet stiekum verleiden door het heerlijke zitje he!
En over dat winkelen, ach voor wat hoort wat en als je er eenmaal bent kan je er maar beter het beste van maken! Je zal vast wel wat lekkers naar binnen gestopt hebben voor die puike workout van vandaag![]()

Ik vraag me af hoe je tot zo een hoge bench kan trainen zonder schouderblessures ? Of heb jij die ook?
Jij hebt een veel hogere top, jij bankte met die wedstrijd een nieuw pr!
Ik deed afgelopen weken 158x7 en 160x6 inderdaad, mijn laatst gemeten 1rm ligt op 178.5 (raw), deze is van begin dit jaar dus wie weet wat er inmiddels van te maken valt als ik goede dag zou hebben en ook de rest voelt goed.
Maar jezelf vergelijken heeft weinig zin, ik denk en neem aan dat het op een wedstrijd drukken heel anders is qua beleving e.d.

Begin het nu ook te merken Huggy, ook al train ik al 24 jaar.
ben de laatste tijd meer blessure gevoelig, helemaal na mijn glijpartijen in de winter en mijn ongeval met tegen Scoooter.
.
Ja doe je goed, ook dat rowen voor onder andere blessure preventie is primaMijn 1rm van 178.5 is eind vorig jaar gemaakt (2008) bedenk ik me nu. Tijd gaat hard! Heb in April ook al 5x155/5x160/2x170 gedrukt.
Ik ben nog niet gewend om echt zware singles te drukken dat is en blijft toch iets heel anders dan reppen.
Jij mag alles
Ja ik heb gisteren gezellig gekletst met iemand en ben er wel voor uitgenodigd, voor specifieke bankdruk wedstrijden.
Als ik de 800RAW kan, kom ik een wedstrijd doen.![]()

. Jep, ik weet dat dit een laag gewicht is, maar ik wil effies weer wennen aan deze bewegingsvorm, waarbij ik de spieren boven in mijn rug het beste voel.
.
Sex grapjes in zo'n serieus log...
Maar met onderkant borst bedoel je net onder de tepels of onderkant sternum of zelfs onderkant borstkas? Met gewoon bankdrukken kom ik net onder of boven m'n tepels uit. Met smal drukken onderkant sternum/ bovenkant buik, met rows ook daar.
Als je daar ook laat zakken met gewoon banken is dat toch best vrij laag of niet? Is dat met een bepaald doel?

) net boven het processus xyphoideius (ofwel zwaardvormig uitsteeksel) kijk maar effies op wikipedia (daar vind je een mooie tekening daarvan). (De halter moet overigens ten alle tijde het borstbeen raken...anders is het afkeur op een wedstrijd). De meeste (wedstrijd) bankdrukkers doen dit omdat je dan meer kracht vanuit je borstspieren kunt gebruiken. Vergelijk maar eens een incline bench (waar je boven je tepels zult drukken) met een decline bench (waar je onder je tepels zult drukken)...de meesten zullen bij decline meer kunnen drukken dan bij incline. Boven je tepels drukken zou ik niet adviseren bij flat bench press (als je echt zwaar wilt gaan drukken).

Ik kom meestal al onder mijn tepels uit met flat bench, alleen soms maak ik een uitschieter naar boven maar dat is niet de bedoeling. Bovenin de beweging zit ik wel iets hoger. Ook met lockouts merkte ik dat ik meer kracht kon ontwikkelen als ik een stukje onder m'n nek probeerde uit te drukken en dus niet al te laag. Je maakt dus echt die soort J beweging waar je het al eens eerder over had in je log.
Met grip breedte experimenteer ik nog wel eens. Ik merk wel dat er een bepaalde grens is tot waar ik m'n 'normale' kracht heb waarna het ineens wegzakt als ik te breed ga. Dat is bij mij al vrij snel buiten de lijntjes eigenlijk. Weer wat geleerd, maar volgens mij zit ik nu redelijk in de goede richting met m'n beweging.![]()

Hoe breed pak jij de stang bij Benchpress dan Huggy?
Ik las net ergens wijsvinger op de lijntjes.. Das vrij breed toch?
Ik pak 'm met ringvinger op de lijntjes.. deed altijd middelvinger op de lijnen.. maar vind dit het lekkerst drukken!
Heb op wedstrijden ook de meest uit één lopende grepen gezien, vandaar dat ik 't jou maar even vraag.. onze bench expert![]()
Hoi Marrkos, hoop dat jouw vraag met de toelichting aan Neonak ook beantwoord is?
Als jij met de middelvinger op de lijnen het prettigst vind is dit wellicht voor jou de meest natuurlijke grip.
Het is b.v. vrij onnatuurlijk als je niet al te breed bent om dan heel breed vast te pakken...en andersom is het ook onnatuurlijk als je zo breed bent als een kleerkast en dan als het ware een close grip greep erop na houdt tijdens gewoon bank drukken.

Ja dank je.. m'n vraag werd er wel mee beantwoordt ja
Ja ik heb bij flat bench ringvinger op de lijn, en bij incline middelvinger..
Tis dus gewoon een kwestie van wat lekker aanvoelt begrijp ik?
Zolang je maar niet te smal, en niet breder dan toegestaan pakt..

Huggy, gefeliciteerd met je nieuwe PR!
Vooruitgang is vooruitgang éh?!
En als er ooit genomineerd moet worden voor meest sympathieke en hulpvaardige DBB'er, dan draag ik je voor!
Altijd netjes je kennis delen is top!![]()

...maar we zijn niet kapot te krijgen en er is nog altijd sprake van voortuitgang...en wat dat betreft heb je gelijk: vooruitgang = vooruitgang!