MuscleMeat

Benchpresslog from lazy huggybear

Machine :o...ik heb eens een neckpress vandaag geprobeerd...hahaha...als ik breder dan een snatchgrip pak, lukt het me nog wel...;)
Ik vind de machine toch wel erg prettig, en het is een assist voor mij...ik heb niet meer de intentie om b.v. 150 loglift te kunnen pressen.

ok, snap het maar je hebt wel de intentie om ooit 250 te duwen toch? Waar zit het verschil in streven dan, alleen de beweging toch? Hoe .....................................:dunno:? dat ligt puur aan inzet,doorzettingsvermogen en nuchter verstand.

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.662
Hoeveel nasets heb je gedaan René..?
Als jij je gewone sets met 140 al pittig vond, vind ik nasets met 130 nog flink zwaar man.
Een behoorlijk "grote" training toch hoor. :bow:
BEER!

1 naset...ik had daarmee 5 "werksetjes" in totaal en vond het welletjes :o
130kg voelde echt goed aan, maar 140 dus toch wel pittig...en dat is wat ik bedoel waarom ik op een wedstrijd graag eerst nog eventjes 160kg druk.
Op een dag waar ik me goed voel, of moe en futloos ben is het prestatievermogen dag en nacht verschil bij mij.

Maar goed ik ga slapen (eerst Frans nog antwoord geven ;))...ik ben echt doodmoe (ben ook al de hele week met de fiets naar het werk, en paar keer de trappen gelopen...tis echt weer wennen hoor :o)

---------- Toegevoegd om 23:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:57 ----------

ok, snap het maar je hebt wel de intentie om ooit 250 te duwen toch? Waar zit het verschil in streven dan, alleen de beweging toch? Hoe .....................................:dunno:? dat ligt puur aan inzet,doorzettingsvermogen en nuchter verstand.

Ik ben het in principe met je eens, sowieso zou je eigenlijk de voorkeur moeten geven aan vrije gewichten en niet aan machines.
Maar door mijn gebrek aan flexibiliteit is de machine een stuk prettiger, tevens krijg ik geen last van mijn rug, wat ik wel snel krijg als ik bijvoorbeeld overhead press doe. Je hoeft overigens echt geen zware shoulderpresses te doen om zwaar te bankdrukken...Pjotr (Weak01) doet ze ook vrij licht en drukt toch 245+
Ik vrees zelfs dat als ik zware staande overheadpress zou doen me dat zoveel energie en power kost dat mijn bench eronder zou lijden :o.
Het is zoals ik alreeds zei een assist en voor mij verder niet zo heel belangrijk meer, begrijp je? :)

1 naset?! :D
Gelukkig maar.
Ik was al bang dat je ineens van het grote volume was geworden.
Qua training dan éh, René!
Qua lichaam heb je al genoeg volume natuurlijk. ;)
Hahaha, doe je een beetje rustig aan met gefiets en traplopen?
Straks ben je overtrained!
De rust vent. :thumb:

Is dat traplopen (als je dat als training op en af gaat doen waar je het wel eens over hebt) niet te belastend voor je kniegewrichten met jouw gewicht?
Het staat er misschien wat lullig maar is zeker niet zo bedoeld.

1 naset...ik had daarmee 5 "werksetjes" in totaal en vond het welletjes :o
130kg voelde echt goed aan, maar 140 dus toch wel pittig...en dat is wat ik bedoel waarom ik op een wedstrijd graag eerst nog eventjes 160kg druk.
Op een dag waar ik me goed voel, of moe en futloos ben is het prestatievermogen dag en nacht verschil bij mij.

Maar goed ik ga slapen (eerst Frans nog antwoord geven ;))...ik ben echt doodmoe (ben ook al de hele week met de fiets naar het werk, en paar keer de trappen gelopen...tis echt weer wennen hoor :o)

---------- Toegevoegd om 23:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:57 ----------

Ik ben het in principe met je eens, sowieso zou je eigenlijk de voorkeur moeten geven aan vrije gewichten en niet aan machines.
Maar door mijn gebrek aan flexibiliteit is de machine een stuk prettiger, tevens krijg ik geen last van mijn rug, wat ik wel snel krijg als ik bijvoorbeeld overhead press doe. Je hoeft overigens echt geen zware shoulderpresses te doen om zwaar te bankdrukken...Pjotr (Weak01) doet ze ook vrij licht en drukt toch 245+
Ik vrees zelfs dat als ik zware staande overheadpress zou doen me dat zoveel energie en power kost dat mijn bench eronder zou lijden :o.
Het is zoals ik alreeds zei een assist en voor mij verder niet zo heel belangrijk meer, begrijp je? :)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

• #5.666
1 naset?! :D
Gelukkig maar.
Ik was al bang dat je ineens van het grote volume was geworden.
Qua training dan éh, René!
Qua lichaam heb je al genoeg volume natuurlijk. ;)
Hahaha, doe je een beetje rustig aan met gefiets en traplopen?
Straks ben je overtrained!
De rust vent. :thumb:

Nee, ik ben niet zo'n fan van megavolume marathon sets...
Weet je nog? KISS (Keep It Short & Simpel) ;)

Het is gewoon ieder jaar hetzelfde...als ik vakantie heb dan lig ik niet voor 00.00 in mijn nest en sta ik ook niet voor 10.00 op (als ik nergens heen hoef of niets moet). Krachttraining doe ik nog wel, maar cardio niet...ik neem het me wel altijd voor, maar stel het altijd uit met het smoesje waarmee ik dan mijn geweten sus:"Ach, doe lekker rustig aan, je hebt vakantie"...zo ook met mijn eetgedrag..."ach, eet maar lekker, tis vakantie"...straks let je maar weer wat meer op de lijn...resultaat:na de vakantie ben ik altijd zo'n 5kg zwaarder en nauwelijks conditie en verkeer in een jetlag als ik vroege dienst heb :o

Mja...het weekend ga ik ik eens lekker uitslapen ;)

---------- Toegevoegd om 10:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:23 ----------

Is dat traplopen (als je dat als training op en af gaat doen waar je het wel eens over hebt) niet te belastend voor je kniegewrichten met jouw gewicht?
Het staat er misschien wat lullig maar is zeker niet zo bedoeld.

Iedere beweging is belastend voor me, behalve als mijn kaken smakelijk voedsel kauwen ;).
Ik kan me tegenwoordig beheersen wat het traplopen betreft en ga geen 3x meer op en af...(dan hou ik er inderdaad last aan mijn knie- en enkelgewrichten aan over).
Traplopen en ook fietsen doe ik puur als een soort cardiotraining, het zal me totaal niet helpen om sterker te worden in het bankdrukken, maar ik heb wel het idee dat het goed voor me is...mijn passie is het niet...daar ligt toch mijn voorkeur bij het bankdrukken (lekker op een bank liggen, en de armen een beetje buigen en strekken, heeeeeeeeeeeeeeeerlijk, kijk ik heb er geen moeite mee om toe te geven dat ik van nature nogal gemoedelijk ben)...Ik zeg altijd zo, "tis makkelijk als je handig bent, maar tis ook handig als je makkelijk bent" ;)

Laatst bewerkt:
  • #5.668
Hier een filmpje van Pjotr van den Hoek (bondscoach junioren NPB)...BDW zo'n 90kg...SQ310 - BP 247,5 - DL 300kg :eek:
Pjotr is voor mij een groot voorbeeld, het laat zien dat je niet zwaar hoeft te zijn om zwaar te kunnen tillen, maar ook zijn manier van trainen spreek me erg aan! :thumbs:

http://www.youtube.com/watch?v=funCRkB6r5U

Damn... :bow:
Als de coach om 5 reps vraagt, dan doet "Mr. huidscheur" gewoon even 5 reps. :thumb:
(Zag je die huidscheuren op zijn schouders?)
Heel sterk, wat een beest.

• #5.672
Vanaf volgende, week 38 begin ik dan met de voorbereiding op het EK BenchPress voor Masters wat dit jaar in Noord-Frankrijk wordt gehouden in het stadje met de "nietszeggende" naam Hagondange ;)
De 125+ klasse mag op 23 oktober zijn kunstje laten zien en dat valt in het einde van week 43. Ik heb in principe 5 weken tijd om me voor te bereiden.
Dat lijkt niet veel, maar vergeet niet dat ik ook getraind heb voor de rawwedstrijd. Het is nu de kunst om zodanig te trainen dat ik op 23 oktober het maximale uit mezelf weet te halen :rolleyes:

Vorig jaar werd ik nog 3e op het EK, maar ik "vrees" dat dit jaar niet gaat lukken...er doen daar een paar "jongens" mee die net paar kilo meer drukken ;)
Dus wordt het vooral een strijd tegen mezelf en zal ik gaan voor het verbeteren van mijn wedstrijdpr van 227,5kg.

Gisteren ben ik begonnen met kuren :eek:
Hahaha...een creatine kuur wel te verstaan...ik doe dit hooguit tweemaal per jaar voor een belangrijke wedstrijd. En dan 4-6 weken.

De creatine die ik neem heb ik besteld bij powersupplements en is van het merk Creapure. Creapure™ is een handelsmerk van AlzChem Trostberg GmbH.
http://www.creapure.com/

"Creatine is een van de meest bekende prestatiebevorderende supplementen. Er is veel vraag naar en het aantal verschillende merken is groot. Niet elk merk biedt echter een goede kwaliteit. De productie van creatine is een delicaat proces. Inferieure productietechnieken kunnen leiden tot te hoge concentraties aan schadelijke stoffen zoals dicyandiamide, creatinine en dihydrotriazine. Deze stoffen zijn ongezond en ongewenst.
Power Supplements heeft daarom gekozen voor creatine van het merk Creapure™. Deze heeft het best denkbare veiligheidsprofiel dat een creatine-product kan hebben. Schadelijke vervuilende stoffen zijn niet of bijna niet te detecteren: dicyandiamide max 0.00005%, creatinine max. 0.0001%, dihydrotriazine niet detecteerbaar".
Prijs? €17,50,-
Bron: http://www.powersupplements.nl/

succes met voorbereiden! en is het EK te volgen? wordt het opgenomen of iets want ik wil het wel zien natuurlijk :D

• #5.674
.

De creatine die ik neem heb ik besteld bij powersupplements en is van het merk Creapure. Creapure™ is een handelsmerk van AlzChem Trostberg GmbH.
http://www.creapure.com/

"Creatine is een van de meest bekende prestatiebevorderende supplementen. Er is veel vraag naar en het aantal verschillende merken is groot. Niet elk merk biedt echter een goede kwaliteit. De productie van creatine is een delicaat proces. Inferieure productietechnieken kunnen leiden tot te hoge concentraties aan schadelijke stoffen zoals dicyandiamide, creatinine en dihydrotriazine. Deze stoffen zijn ongezond en ongewenst.
Power Supplements heeft daarom gekozen voor creatine van het merk Creapure™. Deze heeft het best denkbare veiligheidsprofiel dat een creatine-product kan hebben. Schadelijke vervuilende stoffen zijn niet of bijna niet te detecteren: dicyandiamide max 0.00005%, creatinine max. 0.0001%, dihydrotriazine niet detecteerbaar".
Prijs? €17,50,-
Bron: http://www.powersupplements.nl/

Ik heb net 2 potjes besteld voor €31,00 euries ben benieuwd

• #5.677
Ik heb net 2 potjes besteld voor €31,00 euries ben benieuwd

Ik heb in het verleden ook wel eens de creatine van EAS gebruikt, maar heb de indruk dat de creatine van Creapure nog zuiverder is.
Ik heb nog geen negatieve bijwerkingen gehad (of je zou gewichtstoename als een negatieve bijwerking moeten beschouwen ;)).

Tegenwoordig kun je overigens niet voorzichtig genoeg zijn, want er zijn genoeg voorbeelden van verontreinigde voeddingssuplementen (denk aan die schandalen in China, waar veel zuigelingen het leven hebben gelaten).
Daarom neem ik alleen maar supplementen wiens oorsprong is uit West-Europa, waarvan de kwaliteit gegarandeerd is.
Daarnaast zou het ook wel heel erg sneu zijn als ik door een supplement wat bijvoorbeeld vervuild zou zijn met resten van prohormonen een positieve dopinguitslag zou hebben.

Dan heb ik uitsluitend goede ervaringen met powersupplements...altijd op tijd je spullen in huis en goede prijs/kwaliteitverhouding! :) Tevens doen ze bij powersupplements niet geheimzinnig over de herkomst van hun producten.

Laatst bewerkt:
Ditto wat betreft "Power Supplements" :thumb:

ok. Ben zelf een creatine liefhebber, we zullen zien.:)

• #5.680
Huggy's road to the European Masters Bench Press Championchips (Part 1) ;)

Vandaag serieus begonnen met de voorbereiding op het EK waar ik op 23 oktober mijn "kunstje" mag laten zien :)

Heavy Bench Press day - bij Leon Smeets in Spaubeek.

RAW: 20x20, 3x5x70, 5x100, 5x130, 1x160, vervolgens shirt aangetrokken
SHIRT: 4x190 - met een dik board vergelijkbaar met een 3 board.
3x197,5 - met een smal board vergelijkbaar met een 1 board.
3x2x205kg - eveneens op het smalle board.
Ik heb zo'n 210kg nodig om overigens zonder board op mijn borst te komen met de halter.
Met gewichten waar ik FULL ROM mee kan doen, heb ik de intentie om singles mee te doen. Dit in overeenstemming met het "principle of specifity".

Het waren allemaal overtuigende beurten. En ik wilde graag meer, maar ik mag niet te vroeg pieken...moet me van Leon en nog paar mensen die het kunnen weten inhouden ;) en zie reikhalzend uit naar de volgende training waar ik mag verzwaren. Die gretigheid maakt natuurlijk deel uit van "the game". Je houdt een goed gevoel aan zo'n training over en kunt niet wachten tot de volgende training waar je weer het shirt mag aantrekken en aan de slag mag.
Ik moet zeggen dat ik nog nooit zo "lekker" in een shirt heb gedrukt als in die maat 58. Een ruimere maat vind ik veel prettiger en persoonlijk kan ik daar beter in drukken dan in een superstrak zittend shirt.

Vervolgens nog 3x5x120 Close Grip Benchpress gedaan, hetgeen vrij lichtjes aanvoelde na met die 200+ te hebben gedrukt...volgende week ook hierin wat verzwaren.

Tenslotte nog Bench Supported Rows gedaan: 4x12x50kg.

Donderdag of vrijdag doe ik dan een "lichte" training met 5x5x130 en de assist - Shoulder Press, Triceps Pushdown, Hammercurls en Latt Pull Downs. Daarbij zal ik dan 3-4 sets van 12 reps hanteren...waarom 12? Er is me op het hart gedrukt om de assist in deze periode niet TE zwaar uit te voeren en daarom sets met reps van 12 aan te houden.

Walter Janssen liet zich ook weer zien met twee pupillen...jongens die kenbaar hebben gemaakt dat ze de intentie hebben om te gaan powerliften...en daar ze beide nog junior zijn heb ik ze meteen op "Holland's got Powerlifting talent" geattendeerd en aangeboden mee te nemen naar de eerste bijeenkomst in Papendal...kijken of ze toehappen ;)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven