XXL Nutrition

Benchpresslog from lazy huggybear

Dat zijn goede berichten met mooie gewichten René. :thumb:

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.682
Dat zijn goede berichten met mooie gewichten René. :thumb:

Thnx...but this is only the beginning ;)

Doel is rustig op te bouwen en nog wat te bewaren voor op het plankier...ik heb er echt zin in (ik zie reikhalzend uit naar de volgende shirttraining) en we zullen zien waar we uiteindelijk op uit komen. Ik heb er in elk geval vertrouwen in! :)

• #5.683
Net gewichtheffen gekeken :eek:
Een Chinees werd in de klasse tot 69 kg wereldkampioen met 160kg trekken en liefst 198kg stoten! :clap:

Er waren echter ook veel heren die veel "No Lift" te horen kregen...en het aanvangsgewicht wat ze hadden opgegeven niet kregen getild en helaas uitbomden.

Het viel me ook op dat vrijwel iedereen gebruik maakte van een zogenaamde "hookgrip" bij zowel het trekken als het stoten.

commentaar van Piet van der Kruk (voormalig gewichtheffer) "irriteerde" me..hij sprak over "oudjes" als er atleten van 28, 29 jaar hun kunstje lieten zien, en als het dan mis ging, had dat volgens hem alles te maken met de leeftijd. Ik vraag me als hij iemand van nog geen 30 al een "oudje" noemt, iemand noemt die 40+ is? :rolleyes:

Een FOSSIEL! :roflol:

Een "rimpel o' Sauriër"! :roflol:

• #5.688
Ik ben dan voor sommigen wellicht een dino, maar wel een die nog lang niet aan uitsterven denkt...ik begin nu pas actief te worden...heb me 40 jaar lang gespaard ;)

Daarom zie je er nog zo goed uit Hugster! :D

• #5.690
Daarom zie je er nog zo goed uit Hugster! :D
:roflol:

Op de terugweg van de rawwedstrijd hadden we het in de auto effies over mijn BDW...we spraken over 53kg, de 1 laten we tegenwoordig gemakshalve maar weg ;).
Kreeg ik van een junior achter in de wagen een "compliment"..."Ben jij al 53 jaar? Dan zie je er wel nog goed uit"! Het zorgde voor de nodige hilariteit toen hij het doorkreeg dat wij het over BDW en niet over leeftijd hadden :rolleyes:

Hmmm, bij mij is de leeftijd en mijn gewicht zonder de 1 hetzelfde... ;)

• #5.692
Hmmm, bij mij is de leeftijd en mijn gewicht zonder de 1 hetzelfde... ;)

Dat is prima, kunnen er ook geen misverstanden ontstaan ;).

Ik ben weer elke dag met de fiets naar het werk aan het gaan - retour 20km - en ook om de dag zowat de trappen bij Snowworld aan het lopen, aan bewegen in de buitenlucht hou ik altijd een goed gevoel over, onderstaand artikel gaat daar dieper op in.

Een loopje met de natuur(21-09-2010)
Mensen die hardlopen in de buitenlucht voelen zicht energieker en fitter dan mensen die lopen op een loopband in de sportschool. Daarnaast maakt joggen in de natuur gelukkiger dan sporten in een niet-natuurlijke omgeving. Blijkt uit een meta-analyse van 25 studies. Waarom kijken wij daar nou niet van op…

Het wekt nog wel eens verbazing, maar in feite hebben we nog steeds het lichaam van de jager-verzamelaar van 100.000 jaar geleden, en dat lichaam is niet ontworpen (hand van God) dan wel ontstaan (speling van de natuur) om de hele dag te zitten en in een volle koelkast te graaien. Vandaar dat we een stuk dikker en (in sommige opzichten) een stuk ongezonder zijn geworden. Toegegeven, de levensverwachting van de welvarende mens is wel een behoorlijk stuk opgetrokken, met Japan als koploper, waar mannen gemiddeld bijna 80 en vrouwen bijna 87 jaar worden.

Verstand op nul
Met dat oerlichaam in het ‘achterhoofd’ is het natuurlijk gewoon gek dat er ruim 2 miljoen Nederlanders zich enkele keren per week in het zweet werken op een loopband of een spinning bike om vervolgens de rest van de week op de bank te blijven zitten. Dit compensatiemechanisme is een van de belangrijke redenen dat de beweging in het fitnesscentrum onvoldoende zoden aan de dijk zet. Beter zou het zijn – zeker als afslanken en gezondheid het doel van het lidmaatschap is – wanneer mensen een paar keer per week een pittige krachttraining afwerken, om vervolgens in de 98% van de tijd die nog resteert wat vaker de benenwagen en de fiets te pakken. In plaats daarvan genieten de auto, de lift en de roltrap een veel grotere populariteit.

Lekker naar buiten
Dat lekker buiten bewegen in bos, hei of polderlandschap mensen een stuk energieker en gelukkiger maakt, blijkt uit de meta-analyse van 25 studies naar het effect van de natuurlijke omgeving op de psyche van de buiten bewegende mens, die milieuwetenschappers van de Bangor University, Engeland, hebben verricht. Ze onderzochten in die meta-analyse studies die het effect van bewegen in niet-natuurlijke omgevingen (de sportschool, bijvoorbeeld) en groene omgevingen als stadsparken hadden vergeleken. De gerapporteerde ervaringen in die studies waren overwegend positief. Mensen voelden zich na joggen of wandelen in een groene omgeving een stuk energieker, fitter en gelukkiger. Waarom doen we dat dan niet vaker? Deze meta-analyse laat maar weer eens zien hoe belangrijk onze omgeving is voor onze gezondheid en welbevinden. Nu nog het besef dat meer groen geen overbodige luxe is.

Bron: www.eigenkracht.nl

Daarom, als ik dan toch moet wandelen, wandel ik het liefst op de markt.
Van het Viskraam (Hollandse nieuwe) naar het Kippenkraam naar het café, en via de fritesboer weer terug! :roflol:

Daarom, als ik dan toch moet wandelen, wandel ik het liefst op de markt.
Van het Viskraam (Hollandse nieuwe) naar het Kippenkraam naar het café, en via de fritesboer weer terug! :roflol:

Haha, Hummer ... ik kwam niet meer bij toen ik dit las. :D

Zelf zit ik nu te eten van mijn 90grams proteine-bar, hehe.

Beter laat dan nooit ;)
Hoop dat je genoten hebt van je vakantie.
Ramadan...(Katholieke) Christenen kennen de 40 dagen vastentijd (Aswoensdag tot Pasen), behalve op de zondagen, daar hoef je niet te vasten! Ik heb dus eigenlijk iedere dag zondag :o ;)
hahaha :d
geef je msn is mattie

• #5.697
Huggy's road to the European Masters Bench Press Championchips (Part 2) ;)

Vandaag "lichte" bankdrukdag bij Haeflandsport van Jules Bremers.

Flat Bench Press
20x20, 2x10x70, 5x100 en 25x130 :eek: :jk: 5x5x130 alles paused reps.

Shoulder Press:
12x50, 12x75, 12x100 2x8x100kg

Triceps Pushdown: 12x50, 12x60, 12x70kg

Front Latt Pull Down: 6x12x60kg

Hammer Curl 3x12x12kg per arm k*t oefening :o

Comment:
Het banken waren allemaal wedstrijdbeurten, ging wel lekker.

Shoulderpress had ik 3x12x100 willen doen, maar ik ben zoveel reps met dit gewicht niet gewend, en dan zou je eigenlijk minder gewicht moeten doen...die 1e set met 12 reps ging nog wel vrij goed, maar bij de 2e kwam met de man met de hamer ;) en wist ik er nog maar 8 te doen.

Triceps pushdown...voel ik goed in mijn triceps...ben hier nog zoekende naar het juiste gewicht...ik train met een curlstang en pak die helemaal op de uiteinden beet. Meer gewicht kan ik vrij easy aan, maar dan klopt de uitvoering niet meer...dan ga ik voorover gebogen staan en ga met mijn bovenlichaam boven de stang hangen...en doe met hulp van mijn BDW druk uitoefenen, en dat is denk ik niet de bedoeling, toch?

Latt Pull Down...geen 3 sets maar 6 sets - lekkere "rek" oefening.

Hammercurl...jaren geleden eens gedaan, ik vind het gewoon geen prettige oefening...ik voel rare steken in mijn schouders, in mijn ellebogen en dat met slechts een gewicht van 12kg per arm. Zal deze oefening dan ook achterwege laten, ook al zweren Scott Mendellson en Ryan Kennely erbij.
Ik zie ook wel het nut van deze oefening in omdat de spieren die je ermee traind; de brachialis immers als een stabilsator werkt bij het banken, maar ik heb geen problemen met stabiliteit. Ik vind dat ik nu ook wel genoeg assist doen, niet meteen overdrijven ;)

Laatst bewerkt:
Mooie bench!

Die dikke bank, en dan die hammer curls met 12 kilo! :roflol:
Prachtig Hugz. :thumb:

Terug
Naar boven