AndroidHealthClinic

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.721
Update WEC...

150px-Gouden_medaille.svg.png
Ielja Strik 1e in de -90 met SQ 260 - BP 175 - DL 217,5 = Tot: 652,5kg

Mede door de prestatie van Ielja werden de Nederlandse dames 1e Nations Wilks Points!!!

• #5.724
Laatst bewerkt:
dan had je mee moeten doen ;) werd je 3e

• #5.726
nogal!

---------- Toegevoegd om 18:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:46 ----------

gefeliciteerd (ik weet niet of Ielja wel eens op het forum kijkt)

Ik weet van Ielja zelf dat ze met regelmaat op het forum kijkt! :)

• #5.730
  • #5.731
Ik was vandaag naar de Haeflandsport International Strongman Cup geweest. Professionele wedstrijd die liet zien dat je ook met beperkte ruimte in een sportschool toch wat moois kunt neerzetten.

Respect voor alle deelnemers, en felicitaties voor Jimmy en Alex, de nr 1 en 2. Het was vanaf het begin duidelijk dat de strijd tussen deze giganten zou gaan. Ze zijn erg aan elkaar gewaagd, vandaag was Jimmy iets sterker (Alex was overigens herstellende van een blessure) maar ik denk dat het verder aan zal komen op de onderdelen en de vorm van de dag :)

mooi resultaat van onze dames!

Heeft Ilja een 260 gesquat?
Holy macaroni, dan draaid ze herhaligen op ruim 200+ :eek:
Haha, wat wij doen is spelen vergeleken bij haar.. :(

• #5.736
Ik toen ik thuis kwam van de wedstrijd ook nog naar het gewichtheffen gekeken, de heren 105+ lieten vandaag hun kunstje zien (wat een heerlijk weekend, gisteren SM van NL op T.V., vandaag zelf naar een SM wedstrijd wezen kijken, goede prestaties van NL op het WEC en het WK gewichtheffen op de buis...mijn weekend kon niet stuk :))

1e bij de heren werd een junior van 21 jaar :eek:, de Iraniër SALIMIKORDASIABI Behdad met 208kg trekken en 245kg stoten (totaal 453kg)...hij woog zelf overigens ook ruim 160kg en werd gecoacht door niemand minder dan: Hossein Rezazadeh, de voormalig wereldkampioen en recordhouder.
2e werd Mattias Steiner uit Oostenrijk, hij werd overigens 1e bij het stoten met 246kg maar bleef met trekken nogal achter met 194kg (totaal 440kg).
Opvallend dat deze man ondanks dat hij zware suikerpatiënt is en ook mentaal nog niet zo heel lang geleden zijn vrouw bij een tragisch verkeersongeval om het leven is gekomen zo goed weet te presteren.

---------- Toegevoegd om 20:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:23 ----------

is strikkiepower niet ielja?

Geen idee, het kan best dat ze toch een account heeft, maar ze heeft in elk geval geen log ofzo.

sighisev met 210 trekken...aparte manier van opstaan had hij :D

• #5.740
sighisev met 210 trekken...aparte manier van opstaan had hij :D

Wat me ook opviel was dat er heren waren die wel een aparte techniek erop na hielden bij het stoten...normaal zie je dat nadat het gewicht gecleand is er bij de press een sprong plaatsvind, waarbij een been naar voren en een been naar achteren gebracht wordt en men onder het gewicht duikt alvorens het wordt uitgedrukt. Deze heren maakten een sprongen met de benen in horizontale stand om zo onder het halter te duiken en trokken dan weer de voeten bijelkaar :rolleyes:...vond het niet zo mooi uitzien, maar het resultaat is hetgene wat teld, en blijkbaar is het toegestaan.

---------- Toegevoegd om 20:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:29 ----------

Aha!
Nee dat wist ik niet, dat ze dat zo noemde in deze wereld :p Daarom lees ik graag mee, hier leer ik veel nieuws!

Geen probleem, aldoende leren we allemaal ;)

Terug
Naar boven