AndroidHealthClinic

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.741
Update WEC

Ik had helaas de resultaten van Ankie Timmers en Mieke van der Zwaag (een respectievelijk 1e en 3e plek!) overzien :o (e.e.a. had ook te maken met een foutmelding op de site van de EPF, als je op results klikte kreeg je een foutmelding - Fehler 404 - , maar ik had me ervan moeten vergewissen of alles klopte...hopenlijk klopt nu alles :rolleyes:

150px-Gouden_medaille.svg.png
Ielja Strik 1e in de -90 met SQ 260 - BP 175 - DL 217,5 = Tot: 652,5kg

Ankie Timmers 1e in de -82.5kg met SQ 180 - BP 125 - DL 195 = Tot: 500kg,

Pardeep Kailey 1e in de -82,5kg met SQ 250 - BP 175 - DL 255 = Tot: 680kg

150px-Zilveren_medaille.svg.png
Judith Meerding 2e in de -67,5 met SQ 147,5 - BP 90 - DL 162,5 = Tot: 400kg.

150px-Bronzen_medaille.svg.png
Mieke van der Zwaag 3e in de -82,5 met SQ 150 - BP 80 - DL 145 = Tot: 375kg.

150px-Bronzen_medaille.svg.png
Sandra Wildeman 3e in de -60kg met SQ 130 - BP 80 - DL 145 = Tot: 355kg

Floris van Melis 4e in de -100kg met SQ 300 - BP 222,5 - DL 270 = Tot: 792,5kg

Pieter van de Vijfeijke 6e in de -90kg met SQ 225 - BP 167,5 - DL 240 = Tot: 632,5kg

Sven Den Houting 6e in de -100 met SQ 250 - BP 172,5 - DL 240 = Tot: 662,5kg

---------- Toegevoegd om 21:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:18 ----------

is strikkiepower niet ielja?

Ik kreeg net een sympathiek mailtje van Ielja met de bevestiging dat zij inderdaad Strikkiepower is (wie anders zou het ook kunnen zijn ;)).

Laatst bewerkt:
  • #5.743
  • #5.744
Morgen (maandag), 2e training in benchshirt naar aanloop van het EK.
Ik heb er zin in :)...de SM wedstrijd van vandaag, het WK gewichtheffen en het WEC motiveren wel ;). Jammer dat ik nog niet helemaal voluit mag gaan :rolleyes:.

• #5.745
Laatst bewerkt:
Die durft zeg, en dat zonder spotter.
Er zit wel iemand op z'n krent maar die is nooit snel genoeg bij hem als het fout gaat.

• #5.747
Die durft zeg, en dat zonder spotter.
Er zit wel iemand op z'n krent maar die is nooit snel genoeg bij hem als het fout gaat.

Géén spotter, geen squat- of powerrack met safety pins...er is maar een oplossing als het niet lukt...de halter achter je neer droppen...lijkt me wel niet zo goed voor de vloer, maar nog altijd beter dan als je naar voren kiept en een soort "muizenval" effect krijgt :rolleyes:

Je was trouwens al vroeg uit de veren, of was het gewoon "laat" geworden ;)

• #5.748
Het WK PL (IPF) voor Masters (40 plussers) word dit jaar in Pilsen (Tjechië) gehouden vanaf vandaag, 27 september tot zaterdag 2 oktober.

Je kunt het WK live volgen via: http://www.madness.cz/ex/livetv.php

Deelnemers uit NL zijn :):

Carmen Sjardijn in de - 75kg (30/9) Aanvang: 13.30.
John Schellekens in de -90kg (30/9) Aanvang: 11.00.
Piet van Haaren in de -90kg (30/9) Aanvang: 11.00.
Ronald Braak in de -110 (1/10) Tijd: Aanvang: 14.30.
Wim Wamsteeker in de 125+ (2/10) Aanvang: 14.00

Laatst bewerkt:
  • #5.750
Huggy's road to the European Masters Bench Press Championchips (Part 3) ;)

Bij Leon Smeets in Spaubeek.

Flat Bench Press:
RAW: 20x20, 2x10x70, 5x100, 5x130 & 3x160
Shirted: 4x197,5 (dik board) 3x205 (smal board) 2x2x212,5 & 2x1x212,5kg (smal board).

Close Grip Bench Press:
3x5x130kg

Chest Supported Row:
6x10x55kg

Comment:
De reden dat ik 3x160 raw deed, is dat ik het als onwenselijk ervaar als mijn rawkracht achteruit zou gaan...daarom in de training ook nog een stevige tripple (ging vrij licht).
Shirted Press ging allemaal vrij goed, het uitdrukken vormt geen probleem, maar het onderkomen gaat wel wat moeizamer. Het shirt stremd nu wat meer nu ik zwaarder ben geworden. En nu heb ik het shirt zowat tegen mijn keel aan. We hebben het nog niet omlaag getrokken, want dan moet ik veel te veel laden, en dan zal het uitdrukken weer lastig worden.
Ik had graag wat meer willen doen, maar Leon is onverbiddelijk ;)...ik moet me van hem sparen.

Close grip gaat me lekker af...130kg voelt lichtjes aan na ruim 200kg shirted...en ik heb ook geen last van mijn schouder.

Chest Supported Row...meer setjes gedaan...vind dat 3-4 setjes de tegengestelde spieren trainen wat weinig is, als ik bedenk dat ik zo'n 15 setjes gedrukt heb (warming up meegerekend).

Walter Janssen was ook weer van de partij (volgens mij komt ie kijken of de kilo's ook wel kloppen die ik in mijn log opgeef ;)), hij kwam doorgeven dat er twee junioren a.s. zaterdag mee willen naar Papendal.
Als ik Walter vermeld, dan vind ik dat toch ook de "vaste crew" eens vermeldenswaardig is...en dat is Danny van Dorsten en Will Renkens...gymbuddies die iedere training van de partij zijn en niet onverdienstelijk powerliften en altijd paraat staan om een helpende hand te bieden :clap: :thumbs:...en Leon zelf natuurlijk...over hem heb ik het alreeds vaak gehad in mijn log en goede wijn behoeft geen krans, maar ik vind het prijzenswaardig dat ook hij altijd zijn tijd en trainingsruimte ter beschikking steld en ook iedereen op een sympatieke manier met raad en daad bijstaat...een man met een groot hart voor een faire beoefening van krachtsport die veel ervaring en kennis heeft, en desondanks toch niet iemand is die verwaand op de voorgrond treed, maar eerder bescheiden is en van achter de schermen zijn goede werk verricht :bow:

Laatst bewerkt:
ey rene hoe ging het met bas? hij traint squat en deadlift met mij samen, gaat ook behoorlijk vooruit en ook laat ie zich regelmatig samen met mij zien bij strongman team limburg in nuth... die jongen is goed bezig:thumbup:

• #5.752
ey rene hoe ging het met bas? hij traint squat en deadlift met mij samen, gaat ook behoorlijk vooruit en ook laat ie zich regelmatig samen met mij zien bij strongman team limburg in nuth... die jongen is goed bezig:thumbup:

Bas is een "pupil" van Walter Janssen...hij gaat zaterdag mee naar Papendal (zie het topic Holland's got powerlifting talent).
Naar mijn mening een jongen met een talent voor krachtsport en zeer zeker goed bezig! Zo zijn er wel meerdere jongens die getalenteerd zijn...het is een kwestie van een goede basis opbouwen (de juiste technieken aanleren, en niet meteen te veel hooi op de vork willen nemen) en natuurlijk volhouden...want velen zijn geroepen, maar slechts enkelen uitverkoren ;)

hij is ook al vaker mee naar alex gegaan en daar doet ie het ook niet onverdienstelijk dus ik ben bang dat walter hem moet "delen" :P ik ben sowieso al jaren vrienden met zn broers en zijn beste vriend is familie van mij:P ik heb trouwens de stap om naar leon te gaan (samen met walter) van harte toegejuigd en denk dat ie het goed gaat doen, sowieso in het bankdrukken maar ook op de andere disciplines:)

groetjes dominique

• #5.754
hij is ook al vaker mee naar alex gegaan en daar doet ie het ook niet onverdienstelijk dus ik ben bang dat walter hem moet "delen" :P ik ben sowieso al jaren vrienden met zn broers en zijn beste vriend is familie van mij:P ik heb trouwens de stap om naar leon te gaan (samen met walter) van harte toegejuigd en denk dat ie het goed gaat doen, sowieso in het bankdrukken maar ook op de andere disciplines:)

groetjes dominique

SM en PL kan heel goed samen hoor...en iedereen moet uiteindelijk dat doen wat hij leuk vindt. Ik denk wel dat veel jonge mannen...en dan bedoel ik in de leeftijdscategorie 14-20 jaar er goed aan zouden doen om PL als basis paar jaar te doen. En eigenlijk te vroeg beginnen met SM...er wordt dan te snel SMevents getraind...een jongeman van 16 jaar hoord (nog) niet thuis op een SMwedstrijd, maar dat is puur mijn persoonlijke mening en die zal niet iedereen weten te waarderen, maar in mijn log mag ik zeggen hoe ik erover denk :p ;)

dat mag absoluut, bas is overigens 18 maar dat verandert weinig aan je punt... kzie weinig kwaad in log/farmers walk etc. als "training", wel in het max effort gaan met lelijke technieken en wedstrijden doen waar je nog niet klaar voor bent... IK vind dat als je "nog niet klaar bent voor strongman" je eigenlijk ook nog niet klaar bent voor gear... maar ook hier geld weer "waarom niet?" Ik heb in aantal jaar veel plezier beleefd in strongman, geen enkele blessure gehad en tegelijkertijd een redelijke powerlift basis op gebouwd;) trouwens ik lees dat je zelf ook nog goed gaat beer:thumbup:

• #5.756
dat mag absoluut, bas is overigens 18 maar dat verandert weinig aan je punt... kzie weinig kwaad in log/farmers walk etc. als "training", wel in het max effort gaan met lelijke technieken en wedstrijden doen waar je nog niet klaar voor bent... IK vind dat als je "nog niet klaar bent voor strongman" je eigenlijk ook nog niet klaar bent voor gear... maar ook hier geld weer "waarom niet?" Ik heb in aantal jaar veel plezier beleefd in strongman, geen enkele blessure gehad en tegelijkertijd een redelijke powerlift basis op gebouwd;) trouwens ik lees dat je zelf ook nog goed gaat beer:thumbup:

Je ziet dat de meesten pas echt goed gaan presteren bij SM als ze richting de 30 jaar gaan...voor SM moet je niet alleen kracht hebben, maar ook zeer allround zijn omdat de onderdelen ook zeer divers zijn. Het is een combinatie van kracht, snelheid, conditie en vooral ook de juiste techniek.
En dat heeft allemaal zijn tijd nodig.
PL is wat dat betreft toch wel iets eenvoudiger...je hoeft niet zo allround te zijn en hoeft je in hoofdzaak op slechts 3 dingen te concentreren: SQ - BP - DL.

Ik deel je mening dat je niet te snel in gear moet gaan tillen...doe eerst maar een tijdje raw trainen, bouw raw voldoende kracht op en ga dan eens wat met gear stoeien. Het probleem met gear is dat men hierin goede begeleiding nodig heeft en niet iedereen de kennis in huis heeft om je hierin goed te adviseren en te helpen. Gelukkig ken ik wel iemand die aardig op de hoogte is van het werken met gear ;)

Wat mezelf betreft...ondanks dat ik me volgens sommigen vastklamp aan oldschool trainingsmethoden boek ik nog altijd gestaag progressie ;) en is er geen reden tot klagen. Ik ben (nog) heel en heb plezier in het trainen.
We zullen zien waar het schip gaat stranden...maar vooralsnog blijf ik gewoon roeien met de riemen die ik heb :)

naja ik ben persoonlijk helemaal niet zon fan van gear.. ik vind het een cool idee dat ik ieder moment onder de halter kan stappen en bijv. 185kg kan squatten (mijn raw 1rm nu met alleen een riem om) ipv dat je vertrouwt op een pakje, als dat pak scheurt lig je daar:D zie dit absoluut niet als een aanval naar jou, vind je bench erg indrukwekkend (ook je raw bench) maar ik had liever gezien dat alle gear verbannen ging worden of iig dat iedereen met precies dezelfde gear moest liften

• #5.758
naja ik ben persoonlijk helemaal niet zon fan van gear.. ik vind het een cool idee dat ik ieder moment onder de halter kan stappen en bijv. 185kg kan squatten (mijn raw 1rm nu met alleen een riem om) ipv dat je vertrouwt op een pakje, als dat pak scheurt lig je daar:D zie dit absoluut niet als een aanval naar jou, vind je bench erg indrukwekkend (ook je raw bench) maar ik had liever gezien dat alle gear verbannen ging worden of iig dat iedereen met precies dezelfde gear moest liften

Ik ben er een voorstander van dat een powerlifter of benchpresser die in gear lift ook niet bang moet zijn om raw de competitie aan te gaan en zijn kunstje te laten zien. Voor beide varianten zou er plaats moeten zijn...je krijgt de klok toch niet terug gedraaid...iedere sport maakt evoluties door of dat nu met wielrennen of met schaatsen of powerliften is (geen haan die ernaar kraaid dat iedere schaatser tegenwoordig een aerodynamisch schaatspak draagt!)
Zonder gear zouden er niet zo'n indrukwekkende gewichten gelift worden, ik ken namelijk niet zoveel jongens die 200+ raw op de bank drukken. Dat zijn slechts enkelingen waarbij je je bij het grote gros daarvan ook nog eens oprecht mag afvragen of dat op eigen kracht gebeurd.

Wat ik jammer vind is dat het wat gear betreft erg is doorgeslagen en dat je powerliftingbonden hebt die alle vormen van gear toestaan...dus ook mulitply gear. Het gaat nergens meer over als je gasten hebt die 150kg of meer uit een shirt weten te halen. Bij de IPF is dit niet het geval...dus als nu iedere powerlifter gewoon volgens de regels van de IPF gaat tillen, is het probleem opgelost! ;)

ik vind doping en gear allebei een vorm van geen "puur natuur" to be honest maar ik accepteer beiden, doet niks af aan bovennatuurlijke prestaties

• #5.760
ik vind doping en gear allebei een vorm van geen "puur natuur" to be honest maar ik accepteer beiden, doet niks af aan bovennatuurlijke prestaties

Wat een vergelijking om doping en gear in één ademteug te noemen :eek:.
Dat is effies wel een wereld van verschil.
Ik accepteer het overigens ook als sporters doping gebruiken, ik vind het echter NIET acceptabel als ze dan vervolgens de competitie aangaan met hen die geen doping gebruiken! Dat is het verschil. Dat zou het zelfde zijn als ik op een raw bankdrukwedstrijd een benchshirt zou aantrekken, dat zou ook unfair zijn...en unfairness is iets waar ik gewoon een hekel aan heb.

Wat dacht je overigens van ellbowsleevs, knie-en polsbandages en een riem...is dat geen gear? Gear is gewoon ondersteunend en tevens ook beschermend materiaal wat je prestatie KAN verbeteren, niet meer en niet minder.
En wat me ook opvalt is dat op SM wedstrijden menigeen een DL pak aantrekt (en dat een beetje onopvallend doet...een lange trainingsbroek erover heen, dan valt het niet zo op ;)). Ook weer geen haan die hiernaar kraait...wel alles over één kam scheren, hé :p

Terug
Naar boven