Fitness Seller

Benchpresslog from lazy huggybear

Zonder gear zouden er niet zo'n indrukwekkende gewichten gelift worden

Zonder gear....hadden we nu een andere perceptie van "indrukwekkend". Verder (helaas) een vrij zinlose discussie, want nu alle bonden beperkt of onbeperkt gear toestaan is er geen weg meer terug. Er valt immers geen eer meer te behalen met raw liften. Kun je misschien beter gaan gewichtheffen.

ik ken namelijk niet zoveel jongens die 200+ raw op de bank drukken.

Deels te verklaren omdat het doel van dat handjevol powerlifters die echt meetellen is om zoveel mogelijk in gear te drukken/trekken en daar ook naar getraind wordt. Uiteindelijk wil iedereen toch zoveel mogelijk tillen binnen de regels van een bond.

De enige oplossing is om raw lifters op een of ander manier te belonen/waarderen, zodat de eer verdienen die hun toekomt. (Alleen internationaal valt er dan nog niks te winnen..) Zal de sport ook laagdrempeliger maken voor beginners. Ik meen dat er al diverse initiatieven zijn genomen van jou kant rene, hulde!

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #5.762
Zonder gear....hadden we nu een andere perceptie van "indrukwekkend". Verder (helaas) een vrij zinlose discussie, want nu alle bonden beperkt of onbeperkt gear toestaan is er geen weg meer terug. Er valt immers geen eer meer te behalen met raw liften. Kun je misschien beter gaan gewichtheffen.

Deels te verklaren omdat het doel van dat handjevol powerlifters die echt meetellen is om zoveel mogelijk in gear te drukken/trekken en daar ook naar getraind wordt. Uiteindelijk wil iedereen toch zoveel mogelijk tillen binnen de regels van een bond.

De enige oplossing is om raw lifters op een of ander manier te belonen/waarderen, zodat de eer verdienen die hun toekomt. (Alleen internationaal valt er dan nog niks te winnen..) Zal de sport ook laagdrempeliger maken voor beginners. Ik meen dat er al diverse initiatieven zijn genomen van jou kant rene, hulde!

Het is inderdaad een vrij zinloze discussie, maar dat is met heel veel discussies het geval ;) We hoeven het ook niet altijd met elkaar eens te zijn, als we elkaar maar respecteren, toch?

Gewichtheffen is de puurste vorm van krachtsport die er naar mijn mening bestaat...een combinatie van kracht, techniek en explosiviteit. Helaas niet voor iedereen weggelegd. Want om je de juiste techniek aan te leren zul je op vrij jonge leeftijd moeten beginnen en het duurd vrij lang voordat je de techniek goed onder de knie hebt. Daarnaast kun je het slechts op nog maar een handjevol plekken in Nederland doen :(

Zelf ben ik ook een grote liefhebber van rawpowerlifting/benchpress.
Op wedstrijden waar in gear gelift wordt, zal ik echter altijd ervoor kiezen om ook in gear te liften, omdat je anders bij voorbaat kansloos bent en je inderdaad zoveel mogelijk wil tillen binnen de regels van de bond.

Persoonlijk zou ik het toejuichen als er in NL net als in de USA naast de geardevision ook een rawdevision zou zijn. Dit jaar is er met succes weer eens een rawbankdrukwedstrijd georganiseerd en ik hoop dat we het volgende seizoen daarnaast ook een rawpowerliftingwedstrijd van de grond zullen krijgen. Een en ander staat of valt met het aantal deelnemers van zo'n wedstrijd. We zullen zien of er genoeg animo voor is :)

Net als dat er een slimmerik is geweest die de "wilkes" punten heeft bedacht (Mijnh. Wilkes..?) kan er toch ook wel iemand een formule verzinnen voor RAW Vs. Gear & Multi ply gear misschien.
Sowieso zou de NPB moeten vermelden of een gewicht RAW is gedrukt ofzie, of doen ze dat..?

Als je die zwaartse beurten van Scott, Ryan en Gene bekijk, dat lijkt toch eigenlijk nergens op...
Als je dan ziet hoe Scott en Ryan ook RAW kunnen drukken! :bow:

Sterke training weer René!
En er zit schijnbaar nog veel meer in! :bow:

• #5.764
Net als dat er een slimmerik is geweest die de "wilkes" punten heeft bedacht (Mijnh. Wilkes..?) kan er toch ook wel iemand een formule verzinnen voor RAW Vs. Gear & Multi ply gear misschien.
Sowieso zou de NPB moeten vermelden of een gewicht RAW is gedrukt ofzie, of doen ze dat..?

Als je die zwaartse beurten van Scott, Ryan en Gene bekijk, dat lijkt toch eigenlijk nergens op...
Als je dan ziet hoe Scott en Ryan ook RAW kunnen drukken! :bow:

Sterke training weer René!
En er zit schijnbaar nog veel meer in! :bow:

Een formule verzinnen voor gear versus raw zal heel moeilijk gaan, want de één haalt 20kg uit een shirt en de ander 50kg.

Er wordt helaas niet in de uitslagen vermeld of resultaten raw of in gear zijn neergezet. Ik heb voorgeslagen om achter de resultaten een G (gear) of een R (raw) te zetten...lijkt mij op zich een kleine moeite...blijkbaar denken anderen daar anders over. Ik zal dat nog eens een keer aankaarten. Het probleem is gewoon dat bij veel lifters rawlifting niet echt "leeft" en gewoonweg niet belangrijk is omdat ze geen rawwedstrijden doen.

Trainen gaat verder wel lekker ja...ik heb het gevoel dat ik wel goed in vorm ben en hoop dat ik die vorm kan aanhouden tot en met het EK...als dat goed gaat heb ik daarna geen problemen met een dipje ;)

• #5.765
Origineel gepost door BearelleJonas [Afbeelding niet meer beschikbaar]
Waarom dan weer geen krachttraining? Je kan toch beiden? Dieet opstellen, blijven trainen, cardio toevoegen. Piece of cake, met wat wilskracht. Maar ik zie het nut niet om te stoppen met krachttraining als je wilt afvallen...

Natuurlijk kun je krachttraining combineren met cardiotraining, dat is het punt niet! Als ik echter afval raak ik ook kracht kwijt, dat heb ik alreeds diverse keren ondervonden. Als ik zwaarder wordt neemt mijn kracht toe.
Zo werkt dat bij mij...en zo simpel als jij beweerd dat het is, is het niet, wellicht voor jou wel, maar wellicht ben jij van nature een ectomorf of een mesomorf en niet zoals ik een endomorf. Hou altijd rekening met het individualiteitsprincipe, ieder mens is uniek. En niet iedereen reageert hetzelfde op bepaalde trainingsprikkels of dieet.

Als je krachttraining aanwend om kilo's kwijt te raken, dan train je sowieso meestal anders dan als je in een opbouwfase zit...ik train met (sub)maximale gewichten en doe low volume en high/moderate intensity. Als ik wil afvallen zal het meer low intensity/high volume moeten worden.

Ik heb echter bepaalde doelstellingen (EK, NK en WK) en die bereik ik naar mijn idee niet als ik nu veel zou gaan afvallen.

• #5.766
Hoe & Wat: Benchshirt!

Als we terug gaan naar de helft van de vorige eeuw (1950) dan zien we dat Dough Hepburn destijds een Wereldrecord Bankdrukken vestigde door 180kg te drukken. Hij wist overigens zijn eigen record in 1951 en 1952 te verbeteren door respectievelijk 200kg en 225kg te drukken.
In de jaren ’70 wist Jim Williams de 300kg grens te doorbreken en in de jaren ’80 herhaalde Bill Kazmaier (waarschijnlijk bij velen bekend als 3-voudig sterkste man van de wereld) dat kunstje. Allemaal imposante gewichten. Maar in 2003 zien we dat Gene Rychlak de eerste is die de 400kg en zelfs 450kg grens passeert, mannen als Scott Mendelsson en Ryan Kennely deden hem dat kunstje na en Ryan Kennely staat met een gewicht van bijna 490kg momenteel aan kop,
http://en.wikipedia.org/wiki/Progression_of_the_bench_press_world_record

Kunnen we nu stellen dat krachtsporters in ruim een halve eeuw bijna twee keer zo sterk geworden zijn? Natuurlijk niet!
Dat bankdrukken een opwaartse curve heeft gemaakt heeft hoofdzakelijk twee oorzaken.

1)Populariteit.
Tot de jaren ’70 was bankdrukken bij lange na niet zo populair als dat het nu is…een veel gehoorde vraag onder krachtsporters is tegenwoordig: “Hoeveel kun jij bankdrukken?” Destijds was echter de staande Overhead Press dé graadmeter voor absolute kracht!
De Press (waarbij het gewicht strict – dus zonder legdrive – vanuit de schouders uitgedrukt moest worden) was tot in de jaren ’70 naast de Clean and Yerk (stoten) en de Snacth (trekken) zelfs een onderdeel bij het Olympisch gewichtheffen! De bekende Russische gewichtheffer Vasily Alexejev had een wereldrecord van 230kg hiermee op zijn naam staan!

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Vanaf de jaren ’80 zie je dat Powerlifting, een krachtsport waarbij de nadruk integenstelling tot bij het gewichtheffen meer op pure kracht en minder op techniek ligt (Squat/Kniebuigen – Benchpress/Bankdrukken – Deadlift/Kruisheffen) aan populariteit enorm toeneemt.
Nederlandse powerlifters zoals Gerard du Prie, Ab Wolders, Siem Wulfse en Cees de Vreugd behoorden in de jaren ’80 tot de absolute wereldtop!

2)De ontwikkeling van het Benchshirt.
Een bankdrukshirt is in eerste instantie ontwikkeld met dezelfde reden waarom er ook pols-, knie- en elleboogbandages en een riem zijn ontwikkeld. Ter bescherming en ter ondersteuning van kwetsbare gewrichten. John Inzer ontwikkelde in 1983 zo’n bankdrukshirt om vooral de schouders te beschermen bij het drukken van zware gewichten op wedstrijden. Al vrij snel had men door dat een bankdrukshirt echter niet alleen maar preventief ten aanzien van blessures werkte, maar ook nog eens de lifter in staat stelde om een (aanzienlijk) hoger gewicht te drukken dan zonder zo’n bankdrukshirt.

De evolutie van het Benchshirt.
Het begon met een vrij soepel shirt de Blast (van Inzer) wiens werking niet te vergelijken valt met de tegenwoordige stuggere shirts zoals de Rage X of Phenom van Inzer en bijvoorbeeld de (Super) Katana van Titan. Het is natuurlijk leuk dat er m.b.v. zulke shirts zwaardere gewichten gedrukt kunnen worden.
Maar ieder voordeel heeft ook zijn nadeel.
De statistieken laten zien dat er tijdens bankdrukwedstrijden tegenwoordig beduidend meer atleten uitbommen (de wedstrijdbeurten worden gemist/afgekeurd) dan voor de introductie van bankdrukshirts.
Oorzaak hiervan is dat men een te klein bankdrukshirt aantrekt waardoor het veel moeilijker wordt om met de halter op de borst te komen.
Men begint hierdoor noodgedwongen vaak met een te hoog gewicht en heeft door het te strakke shirt beduidend minder controle over het halter.
Het zijn dan vaak “alles of niets” pogingen. Een tendens die betreurenswaardig is.
Genoeg stof dus voor een atleet/coach om serieus na te denken over welk shirt en welke maat er benut wordt.

Hoe werkt nu zo’n Benchshirt?
De natuurlijke stand van het shirt is (door de stijfheid) dat de armen horizontaal staan. Je bent dan ook nauwelijks in staat om je armen te laten “hangen”.
Op het moment dat je de armen gaat buigen, neemt de spanning van het shirt toe. Het vereist ook wel enige verandering van techniek want aan een lichter gewicht zul je als het ware moeten trekken om het op je borst te krijgen!
Het uitdrukken gaat juist een stuk makkelijker.
Je kunt dan ook meestal meer gewicht drukken, maar de huid zal eraan moeten wennen. Het is niet ongewoon dat een shirt striemen onder de oksels en op de bovenarmen veroorzaakt. Leuker kunnen we het niet maken om een zwaarder gewicht te drukken, wel makkelijker. “No pain, no gain”

Welk Benchshirt kies ik?

Dat hangt grotendeels af voor welke bond of federatie je wedstrijden wilt gaan doen. Er zijn hierover nogal verschillende regels en vergewis je dan ook altijd voor de aanschaf van een benchshirt of het is toegestaan! De Blast van John Inzer was van één laag Polyester (single ply). Tegenwoordig zie je ook shirts met meerdere lagen polyester, twee lagen (double ply) zelfs drie lagen (multi ply) en ook van andere materialen zoals Denim (Den) en Canvas (Can) (die minder flexibel zijn dan Polyester). Je ziet vaak dat door de stugheid van deze soort shirts dat men een zogenaamde “Open Back” heeft, wat het aantrekken van zo’n shirt vereenvoudigd. Single ply shirts hebben meestal een “Stretchy Back”.
Bij de IPF (International Powerlifting Federation) is overigens alleen maar een single ply shirt toegestaan. Double, Multi, Denim, Canvas en “Open Back” zijn niet toegestaan.

Beginners wordt aangeraden om niet meteen met de toplijn van een bepaald merk te beginnen. Deze shirts zijn een stuk stugger dan de “instapmodellen” en ook een stuk duurder. “Instapmodellen” krijg je vanaf zo’n €75,-…de kosten van de “topmodellen” kunnen oplopen tot ruim het dubbele.

Je stijl van bankdrukken kan ook nog bepalend zijn voor de keuze van een shirt…doe je met een holle rug banken (Arched) of lig je plat met je rug op de bank (Flat)? Bij Titan kies je als je met een holle rug doet banken voor een F6 of een A/S (Arched Sleeve) (Super)Katana. Lig je met je rug plat op de bank kies je voor een Fury of een S/S (Straight Sleeve) (Super) Katana.
Bij Inzer worden deze verschillen overigens niet gehanteerd!

De website van Titan: http://www.titansupport.com/
De website van Inzer: http://www.inzernet.com/

Het aantrekken van een Benchshirt
Het aantrekken van zo’n Benchshirt gaat nogal met het nodige trek- en sjorwerk gepaard en lukt moeilijk alleen. Als je hebt getranspireerd is het goed om voordat je het shirt aantrekt je met een handdoek even af te drogen, anders gaat het aantrekken behoorlijk lastig.
Om het aantrekken te vergemakkelijken wordt meestal om de arm een plastic (huisvuil)zak gedaan, zodat de strakke mouwen beter over de armen glijden.
Je moet de armen tijdens het aantrekken niet spreiden maar kort naast elkaar houden. De helper staat voor je en duwt de mouwen van het shirt door totdat deze vast komen te zitten bij de onderarm. Vervolgens ga je zitten en gaat de helper achter je staan en trek je het shirt over het hoofd en trekt de helper aan de mouwen totdat deze bij de ellebogen zitten (ellebogen dienen vrij te zijn), er wordt dan ook vaak cirkelachtige bewegingen met de armen gemaakt om het trekken te vergemakkelijken. Vervolgens wordt het shirt aan de voor- en achterkant verder strak getrokken.
Als het shirt eenmaal op zijn plek zit, trek dan een riem om je middel, opdat het shirt op zijn plek blijft, anders "kruipt" het omhoog richting je hals!

Nu zijn er drie factoren die bepalen hoe het shirt zit tijdens het bankdrukken:

1)De maat...daarover hebben we het alreeds gehad…kies de juiste maat…pas eerst eens een shirt indien mogelijk (kijk of je een shirt van iemand anders eens mag testen) voordat je een shirt koopt. De nadelen van een te strak shirt hebben alreeds besproken…het zal vrij snel “vastlopen” en wat een ruim shirt betreft zal er nauwelijks sprake zijn van spanning waardoor het effect te verwaarlozen is.
Als je het shirt aantrekt hou er dan rekening mee dat je met het gewicht wat je 1 RM RAW is, niet je borst zult kunnen touchen. Een nieuw shirt zal opgerekt moeten worden.
Boards kunnen hierbij een grote hulp zijn. Een board is een houten plankje die je hebt in diverse afmetingen en door een helper op je borst laat leggen en de ROM verkort.
Een goede website over boards vind je op: http://www.criticalbench.com/board-press.htm

2) De positie van de naden van de mouw.
Hoe verder de naad richting de biceps zit, des te eerder komt er spanning op het shirt en hoe verder de naad richting de elleboog zit, des te later zal er spanning op het shirt komen.

3) De positie van de kraag van het shirt.
Hoe hoger de kraag (richting de hals) zit des te later de spanning op het shirt komt en hoe lager de kraag zit (richting de tepels) des te eerder de spanning erop komt.

Last but not least…er bestaat niet zoiets als een magic shirt dat je aantrekt en waardoor je opeens superman wordt en zomaar 50kg of meer drukt…het leren omgaan met een shirt heeft zijn tijd nodig. Maak niet de fout om een nieuw shirt waarin je niet mee getraind hebt op een wedstrijd aan te trekken! Hou er rekening mee dat het werken in een shirt in het begin meestal tegen valt, maar vergeet niet dat de aanhouder wint en oefening kunst baard!

Een goede site over Benchshirts en Benchpress technieken vind je op:
http://www.violentheropowerlifting.com/bench-press-articles-technique-form-proper-s/15537.htm

P.S. dit artikel is niet bedoeld om een discussie te starten over raw- versus gearlifting!
Iedereen zal binnen de regels van zijn bond of federatie zoveel mogelijk willen tillen.
Daarnaast zie je dat in meerdere sporten een evolutie heeft plaats gevonden.
Denk hierbij aan het aerodynamisch schaatspak en ook de huidige racefietsen zijn niet meer te vergelijken met die van 25 jaar geleden. Daarnaast ben ik van mening dat voor zowel raw- als gearlifting plaats moet zijn en doe ik aan beiden mee!

SuperStock_990-2695.jpg

b01 inzer rage X.jpg

super_katana_ss.jpg

renaldo-pakaan.jpg

BD225.jpg

bench-pressPowerLifter.jpg

Bijlagen

• #5.767
Wellicht leuk om te weten dat ikzelf in een Rage X van Inzer druk (maat 58).
En inmiddels zo'n 45kg uit een shirt haal (182,5 raw & 227,5 shirted).
Het eerste seizoen drukte ik nog 195kg in shirt en 170kg raw, 2 jaar later is de progressie in shirt bijna 3x zoveel als raw, hetgeen laat zien dat m.b.v. een shirt de meeste winst te boeken valt.

Vandaag ook nog getraind!

Huggy's road to the European Masters Bench Press Championchips (Part 4) ;)

"Light Benchpress Day"

Bij Haeflandsport.

Flat Benchpress (Paused Bench Press!)
20x20, 10x70, 5x100 & 5x5x130kg

Shoulder Press (Machine)
10x75, 5x100, 5x110 en 6x125 (pr!):)

Triceps pushdown
4x12x60kg

T-Bar Row
4x8x60kg

Latt Pull Down
4x8x70kg

Comment:
Het was niet mijn bedoeling om met de shoulderpress zo zwaar te gaan, maar ik heb van zwaar drukken (high intensity, low volume) minder "last" dan van veel reps maken...met 12x100 blijf ik "kapot" en 6x125 drukte ik daarentegen nog vrij easy. Het laat zien dat ik niet de man van marathon sets en reps ben, maar het moet hebben van low reps met (sub)maximale gewichten.
Daar is niets mis mee, want op een wedstrijd maak je immers ook maar heavy singles, toch? ;)

Bij compoundoefeningen vind ik het sowieso prettiger om minder reps te maken en bij de incidentele isolatieoefeningen zoals een triceps pushdown doe ik dan wel wat meer reps maken.

Hoe dan ook, ik voel me goed en sterk...hoop deze vorm voorlopig aan te houden :)

Laatst bewerkt:
Mooie training! Dat je zoveel uit een shirt kan halen :eek:
Ik ga binnenkort waarschijnlijk ook weer eens in een shirt proberen te drukken.

Heavy dude Huggy.
Tot morgen maat. :thumb:

• #5.770
Mooie training! Dat je zoveel uit een shirt kan halen :eek:
Ik ga binnenkort waarschijnlijk ook weer eens in een shirt proberen te drukken.

Thnx...wat het shirt betreft, een kwestie van inmiddels 3 seizoenen ervaring...en dan nog lukt het me wel eens om de plank volledig mis te slaan :o

---------- Toegevoegd om 22:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:29 ----------

Heavy dude Huggy.
Tot morgen maat. :thumb:

Thnx, ik je morgen! :)

• #5.771
Gisteren was ik op de 1e bijeenkomst van Holland's Got Powerlliftingtalent in Papendal (zie Topic daarvoor). Bijna 20 jonge enthousiaste atleten waren daar aanwezig.
Er was een prima sfeer en iedereen was gemotiveerd bezig.
Ik heb veel atleten gezien wiens niveau wat kracht en techniek betreft al vrij hoog was, bij anderen dienen nog de puntjes op de i gezet te worden, maar dat is mede de bedoeling van zulke bijeenkomsten.

Pjotr van den Hoek (bondscoach junioren) heeft mooie plannen met de junioren en ik hoop dat ze verwezenlijkt zullen worden.
Tevens hoop ik dat de groep groter zal worden en dat de doelstellingen van iedereen verwezenlijkt zullen worden.
Iedereen van 14 tot 22 jaar is welkom op zulke bijeenkomsten...als je dus belangstelling hebt of iemand weet, schroom dan niet! :)

Gisteren was ik op de 1e bijeenkomst van Holland's Got Powerlliftingtalent in Papendal (zie Topic daarvoor). Bijna 20 jonge enthousiaste atleten waren daar aanwezig.
Er was een prima sfeer en iedereen was gemotiveerd bezig.
Ik heb veel atleten gezien wiens niveau wat kracht en techniek betreft al vrij hoog was, bij anderen dienen nog de puntjes op de i gezet te worden, maar dat is mede de bedoeling van zulke bijeenkomsten.

Pjotr van den Hoek (bondscoach junioren) heeft mooie plannen met de junioren en ik hoop dat ze verwezenlijkt zullen worden.
Tevens hoop ik dat de groep groter zal worden en dat de doelstellingen van iedereen verwezenlijkt zullen worden.
Iedereen van 14 tot 22 jaar is welkom op zulke bijeenkomsten...als je dus belangstelling hebt of iemand weet, schroom dan niet! :)

Hey Huggy bedankt dat je gisteren aanwezig wou zijn.
Was zeker een leuke dag, als je in de toekomst nog een keer wil komen je bent van harte welkom.

• #5.773
Hey Huggy bedankt dat je gisteren aanwezig wou zijn.
Was zeker een leuke dag, als je in de toekomst nog een keer wil komen je bent van harte welkom.

Jij bent bedankt voor de uitnodiging zodat ik überhaupt aanwezig kon zijn!
En bedankt voor het T-shirt!

Het zal wel niet de laatste keer geweest zijn dat ik mijn gezicht in Papendal heb laten zien. Ik wens je heel veel suc6 met de groep junioren...gisteren was een goede start, en een goed begin is het halve werk!

P.S. als je iets meer concreet mocht weten over de beginnerswedstrijd, laat het me dan weten, opdat we dat weer via een topic op DBB onder de aandacht kunnen brengen :)

Kon je er toch in, in dat t-shirt..? :roflol:

• #5.775
Kon je er toch in, in dat t-shirt..? :roflol:

Wonder boven wonder wel!
Het is dezelfde maat die ik ook in de Inzershirts draag...3XL past net wel...toch nog slanker dan gedacht ;)

Ik krijg alleen problemen met mijn hemden...pff...gisteravond hadden we een feest van het werk van mijn vriendin, en wilde een mooi overhemd aandoen....mja...het scheurde in de naad onder mijn oksel in :o
Gelukkig toch nog een hempie gevonden wat wel paste.

Laatst bewerkt:
Had je nieuwe t-shirt aangedaan, hadden jullie gelijk iets om over te praten. ;)

• #5.777
Had je nieuwe t-shirt aangedaan, hadden jullie gelijk iets om over te praten. ;)

Ik vrees dat ik om mee te kunnen "praten" me eerst zou moeten verdiepen in de huidige stand van zaken wat voetbal betreft.
SM, PL en gewichtheffen weet nauwelijks iemand iets vanaf...meestal weten ze het verschil nog niet eens.

Op zulke feestjes is het hoogtepunt voor mij dan ook altijd het culinaire gebeuren...dat viel gisteren enigzins tegen...volgens mij hadden ze het cateringsbedrijf van Sonja Bakker ingehuurd...pff...wat een kleine portie's kreeg je daar...en zelf opscheppen mocht niet (één dun lapje vlees - waar je de krant doorheen kon lezen - per persoon) :(
En om nu een stuk of 5 keer in een rij te gaan aansluiten is ook mijn ding niet...gelukkig dat ik na afloop van Papendal toch nog effies bij de Burger King was geweest ;)

Hahaha, je ziet maar af Hugster! ;)

• #5.779
Huggy's road to the European Masters Bench Press Championchips (Part 5) ;)

Heavy Bench Press Day bij Leon Smeets in Spaubeek.

Flat Bench Press:
RAW: 20x20, 3x5x70, 5x110, 5x140 en 2x170kg
SHIRT: 3x200 (smal board), 2x215 (smal board) en 3x1x222,5kg.

Close Grip Bench Press:
3x5x140kg

Bench Supported Row:
6x8x60kg.

Comment:
Ik had nog wel een 3e rep met 170 willen banken, maar Leon riep STOP!...ik mocht niet teveel kracht verspillen, maar 170 voelt niet echt zwaar aan, ik ben dus lekker in vorm :). Ondanks dat ik toch wat aan de diaree ben en niet echt 100% lekker in mijn vel zit (zou het met Burgerking te maken hebben? Mijn sensibele maag is Mc Donald's gewend ;))
Shirt aangetrokken, het uitdrukken ging vrijwel probleemloos, maar met zakken (de borst touchen) had ik beduidend meer problemen...ik kom nog altijd net niet onder (blijf circa 1 cm boven de borst).
Volgende week de zwaarste training (daarna rustig aan tot het EK) en dan zal ik 225+ gaan drukken en heb er vertrouwen in dat het dan wel goed zal komen.

Het smal drukken gaat buiten verwachting goed...geen last van schouders of ellebogen en 3x5x140 ging ook wel lekker.

Chest supported row...paar weken terug nog bezig met 50kg, nu met 60 en dat gaat ook lekker.
Ik heb me echt voorgenomen om veel meer rows te gaan doen...iedere training wil ik ze gaan doen. Ze zeggen niet voor niets: wonna grow, gonna row ;)

Kortom, ik voel me sterk en heb wel het nodige zelfvertrouwen, hoop dat ik met die mentale status straks ook op het EK onder het halter zal gaan liggen :rolleyes:

Mooi bezig! Als het tussen de oren goed zit scheelt ook een hoop inderdaad:)

Terug
Naar boven