MuscleMeat

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.781
Mooi bezig! Als het tussen de oren goed zit scheelt ook een hoop inderdaad:)

Dat klopt...je mentale status is heel erg van belang.
Het is de bedoeling om op een wedstrijd het maximale uit jezelf te halen, maar niet iedereen kan met de wedstrijddruk goed om gaan.
Je kunt je erdoor laten leiden, maar je kunt er ook onder lijden, klinkt hetzelfde, maar is een wereld van verschil :rolleyes:

Hoe dan ook, aan power heb ik momenteel geen gebrek...techniek is ook beter dan in het verleden...en ik heb er op zich wel vertrouwen in.
Nu nog op het EK 3 scheidsrechters (of minstens toch wel 2) zien te overtuigen dat ik mijn "kunstje" beheers ;)

Je klinkt sterker dan ooit René.
Ik ben benieuwd wat je gaat doen man.
Blijf maar luisteren naar Leon, misschien heeft hij het wel bij het rechte eind. ;)
Mooie, sterke training.

• #5.783
Je klinkt sterker dan ooit René.
Ik ben benieuwd wat je gaat doen man.
Blijf maar luisteren naar Leon, misschien heeft hij het wel bij het rechte eind. ;)
Mooie, sterke training.

Ik voel me ook sterker dan ooit...MAAR gevoelens tellen niet, alleen resultaten die je weet neer te zetten op een wedstrijd! :rolleyes:
We zullen zien wat ik ga doen...in zal in elk geval mijn best doen, ik waag me verder liever niet aan allerlei voorspellingen, we hebben vaker gezien dat te hoge verwachtingen averechts kunnen werken.
Uiteraard ga ik om mijn wedstrijdpr van 227,5 te verbeteren...waar het schip echter uiteindelijk zal stranden weten we na afloop van het EK ;)

nog bedankt voor je tips!

hoe dik is het board?

• #5.786
  • #5.787
"Light Bench Press Day" bij Haefland sport.

Flat Bench Press:
20x20, 2x10x70, 5x100 & 5x5x130kg (alles paused reps!)

Shoulder Press (machine): 10x75, 5x100 & 3x5x125kg (PR!)

Triceps Push Down: 3x15x60kg

T-Bar-Row: 4x8x60kg

Latt Pull Down: 4x8x75kg.

Comment:
Ging allemaal wel vrij lekker...ik kijk uit naar a.s. maandag wat de zwaarste training voor het EK zal zijn :).

Mooie training! :thumb:
En een PR!

Benieuwd naar je zware training man.

goed bezig Rene, je gaat potten breken op het EK!

Wat heb je in de planning voor maandag?

• #5.791
Mooie training! :thumb:
En een PR!

Benieuwd naar je zware training man.

Thnx! :)
Ik heb een tijdje frontraises gedaan, omdat veel bankdrukkers daar ook de voorkeur aan geven i.p.v. een shoulderpress. Het werkt echter niet voor mij...ik kreeg last van mijn schouders en ging er ook niet in vooruit. Ik ben sterker dan ooit in mijn schouders...deed ik een tijdje terug b.v. setjes van 5 reps met 100kg, doe ik het nu met 25kg meer. Dit laat zien, dat ik van presses beduidend meer baat heb.

Leon zal wel niet willen dat ik helemaal los ga aanstaande maandag...het moet immers niet zo zijn dat de training een wedstrijd wordt en dat ik mijn kruit verschoten heb voor het EK. Pieken moet je immers op een wedstrijd en niet op een training. Maar ik wil wel effies 225+ drukken, dat geeft een goed gevoel.

---------- Toegevoegd om 21:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:30 ----------

goed bezig Rene, je gaat potten breken op het EK!

Laten we het hopen...tijdens trainingen gaat het lekker...de vorm, maar ook de mentale status die ik momenteel heb (voel me sterk) moet ik zien vast te houden. Maar nogmaals...ik wil me niet verheugen op ongelegde eieren.
Hetgeen ik op het EK laat zien, is hetgeen voor mij teld! ;)

---------- Toegevoegd om 21:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:33 ----------

Wat heb je in de planning voor maandag?

225+ overtuigend drukken...en verder alles in overleg met Leon.

Lijkt me heel geruststellend als je even(!) 225 gedrukt hebt voor je aan de wedstrijd gaat deelnemen.
En dan op de wedstrijd iedereen en jezelf verbazen en verbijsteren met een nieuw PR!
Genoeg druk gezet, veel succes maat! :D

• #5.793
Lijkt me heel geruststellend als je even(!) 225 gedrukt hebt voor je aan de wedstrijd gaat deelnemen.
En dan op de wedstrijd iedereen en jezelf verbazen en verbijsteren met een nieuw PR!
Genoeg druk gezet, veel succes maat! :D

Dat zou zeker geruststellend zijn ;)
Uiteraard hoop ik wel een nieuw pr neer te zetten...laat ik het zo stellen: met minder dan 230 zal ik geen genoegen nemen en zeker niet tevreden zijn.
Van een geslaagde wedstrijd is alleen maar sprake vanaf 230, minder zou teleurstellend voor me zijn. Heb er in elk geval zin in!
Vrees wel dat deze keer geen 3e plek er in zal zitten...mja...3e van drie deelnemers is ook niet zo geweldig :o
De kans is zelfs vrij groot dat ik laatste zal worden, maar als ik het maximale uit mezelf heb weten te halen, is dat verder niet erg.

• #5.795
Ik heb een goed artikel over powerlifting gelezen in het log van mijn maatje Hummer :thumbs:.

http://www.wannabebig.com/training/the-best-assistance-exercises-for-the-three-big-powerlifts/

Het artikel ging over assist, MAAR the First Rule of Getting Strong at the Powerlfits is to simply PERFORM them!
M.a.w. je wordt sterker in het powerliften door te powerliften!
Ik "vertaal" het dan in: "The First Rule of Getting Strong at the Benchpress is to simply perform the Benchpress" ;)

Er komen diverse krachtsporters aan het woord, met hun eigen voorkeur aan assist...eigenlijk niets schokkends...close grip bench press, overhead press, dumbbell press, floor press, incline press en high volume tricep work.
Daarnaast ook aandacht voor Partials:
"Something that trains the top range of the movement" zoals Board Press & Rack Lock Outs en "Something that trains the bottom range of the movement" zoals Paused Bench Press.

Aanbevelenswaardig artikel ook voor hen die SQ & DL!

Mijn persoonlijke voorkeur (voor hen die het nog niet weten ;))

Full ROM Flat Bench Press
Close Grip Bench Press
Paused Bench Press
Board Press
Seated Shoulder Press
Triceps Push Down
Rows
Latt Pulldowns.

Ik kom tot 8 (!) oefeningen die ik toch iedere week wel doe :eek:...zeggen ze dan dat ik alleen maar doe banken ;)

Huggy, is het je al opgevallen dat mijn avatar een stuk aantrekkelijker is dan de jouwe..? :roflol:

• #5.797
Huggy, is het je al opgevallen dat mijn avatar een stuk aantrekkelijker is dan de jouwe..? :roflol:

Sorry hoor, maar ik vind het nogal vrouwonvriendelijk! :p
Maar ik ben een kerel, en het zou hypocriet zijn om te zeggen dat ik niet graag een mooi (deel van een) vrouwenlichaam zie :D ;)

ga je de 225 van de borst ook 3 singles doen?

• #5.799
ga je de 225 van de borst ook 3 singles doen?

Het zou wel in overeenstemming met het "principle of specifity" zijn, toch ;)
"Train like you're competing, compete like you're training"...op de wedstrijd hoef ik ook slechts singles te drukken. Daarnaast loert er ook altijd het gevaar van een blessure met het trainen van zulke zware gewichten. Je doet een tripple en zelfs geen double met dezelfde focus waarmee je een single doet. Althans is dat mijn mening :).

dat is ook weer zo je assistance is dan weer ander verhaal

Terug
Naar boven