Fitness Seller

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.821
Huggy's road to the European Masters Bench Press Championchips (Part 6) ;)

Vandaag de zwaarste training voor het EK bij Leon Smeets.

Flat Bench Press (RAW):
20x20, 2x10x70, 5x110, 5x140 en 3x170kg...170kg voelde lekker "licht" aan en ik denk dat er een 5je ook wel had ingezeten, maar dat was niet de doelstelling voor vandaag.
Flat Bench Press (SHIRTED):
3x200 (met een smal board), 2x215 zonder board, maar bleef één vingerdikte van mijn borst...zucht...1x225...eindelijk op de borst! Een beetje een onrustige beurt, ik moest onder effies zoeken en niet echt een mooie visuele stilstand, dus zo'n beurt zou niet op een wedstrijd worden goedgekeurd. Shirt iets omlaag getrokken en 1x235...uitgedrukt maar erg slordige beurt...met niet te overziene voetverplaatsing en dus ook géén wedstrijdbeurt! Vervolgens terug naar 225 en me een beetje kwaad gemaakt...(hetgeen me iedere keer weer moeite kost :o), maar vond dat ik gewoon wat zat te knoeien...en liet het gewicht lekker snel zakken, mooie stilstand en vervolgens explosief uitgedrukt...de mooiste rep van de training. Na die 235 voelde 225 "licht" aan. Vervolgens gestopt. De rest is voor op het EK ;)

Vervolgens nog 3x5x140kg Close Grip Bench Press gedaan, wat wonderbaarlijk "licht" aanvoelt na bezig te zijn geweest met gewichten van 200+ in shirt.

Tenslotte 4x8x70kg Chest Supported Rows gedaan.

Comment:
225kg word de opener...lager kost me teveel moeite om een visuele stilstand voor elkaar te krijgen. En als ik me "kwaad" maak gaat 225 vrij goed.
Wat zal het nu worden op het EK?
Zoals ik alreeds aangaf, ik heb niet de illussie om een podiumplek deze keer te bereiken...maar ga wel voor een verbetering van mijn wedstrijdpr...en dat zou dus 230 betekenen...en daarmee zou ik tevreden zijn. Blij zou ik zijn met 235.
Meer zit er momenteel nog niet in vrees ik...maar ik heb tijd...zolang ik heel blijf en gestaag progressie kan blijven boeken, zal ik mijn goal (245+) ooit wel eens bereiken. :)

Laatst bewerkt:
Hahaha ik ben wel een topper, vraag mijn vriendin maar! Inderdaad, niet in de krachtsport, maar in andere spelletjes.....
Je hebt wel een punt, het is niet een kwestie van een wereld kampioen zijn. Maar je moet toch wel serieus getraind en gepresteerd hebben om een ander advies te kunnen geven. De echte toppers zijn meestal geen goede trainers omdat het vooral hun talent is wat ze zover heeft gebracht. De beste trainers zijn vaak de mensen die het net niet hebben gehaald. De van Gaals en Hiddinks van deze wereld.
Bill Star zijn werk geldt als een standaard, maar is niet meer voldoende om in je wedstrijdvoorbereiding te pieken voor een powerlift wedstrijd. Het is ook niet gericht op powerliften, maar op sterk worden voor American football. En verder kijk ik altijd naar de auteur van een artikel om een eerste schifting te maken. Er is immers veel te lezen.
Mijn drie boeken zijn ook niet gericht op powerliften of krachtsport. Ze zijn gericht op mensen die wat meer willen weten over krachttraining, trainen met een swiss ball en afvallen. Go figure...

Maar genoeg gelult, hoe ging je training vandaag?

Ah, nice!

Laatst bewerkt:
  • #5.823
Hahaha ik ben wel een topper, vraag mijn vriendin maar! Inderdaad, niet in de krachtsport, maar in andere spelletjes.....
:roflol: Ik neem het meteen van je aan! ;)

---------- Toegevoegd om 23:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:24 ----------

Mijn drie boeken zijn ook niet gericht op powerliften of krachtsport. Ze zijn gericht op mensen die wat meer willen weten over krachttraining, trainen met een swiss ball en afvallen. Go figure...
Wellicht een boek over Powerlifting en/of Strongman schrijven?...er is helaas niet veel Nederlandstalige lectuur daarover te krijgen :(.

---------- Toegevoegd om 23:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:26 ----------

Maar genoeg gelult, hoe ging je training vandaag?

Dat heb ik inmiddels gelogt.
Ik ben niet ontevreden en heb er een goed gevoel aan over gehouden, jammer dat ik me eerst goed moet focussen en een beetje moet opfokken (wat niet mijn aard is) voordat het echt lekker gaat :o

Huggy's road to the European Masters Bench Press Championchips (Part 6) ;)

Vandaag de zwaarste training voor het EK bij Leon Smeets.

Flat Bench Press (RAW):
20x20, 2x10x70, 5x110, 5x140 en 3x170kg...170kg voelde lekker "licht" aan en ik denk dat er een 5je ook wel had ingezeten, maar dat was niet de doelstelling voor vandaag.
Mijn beste set is jouw voorlaatste set opwarmen! :thumb:
I feel small... :o

Flat Bench Press (SHIRTED):
3x200 (met een smal board), 2x215 zonder board, maar bleef één vingerdikte van mijn borst...zucht...1x225...eindelijk op de borst! Een beetje een onrustige beurt, ik moest onder effies zoeken en niet echt een mooie visuele stilstand, dus zo'n beurt zou niet op een wedstrijd worden goedgekeurd. Shirt iets omlaag getrokken en 1x235...uitgedrukt maar erg slordige beurt...met niet te overziene voetverplaatsing en dus ook géén wedstrijdbeurt! Vervolgens terug naar 225 en me een beetje kwaad gemaakt...(hetgeen me iedere keer weer moeite kost :o), maar vond dat ik gewoon wat zat te knoeien...en liet het gewicht lekker snel zakken, mooie stilstand en vervolgens explosief uitgedrukt...de mooiste rep van de training. Na die 235 voelde 225 "licht" aan. Vervolgens gestopt. De rest is voor op het EK ;)
Wat een ellende toch éh, die shirts! :D
Het klinkt een beetje als een goede training met tweeledige gevoelens.
Je hebt mooie gewichten gedrukt René. :bow:
Jammer van die "onrustigheid" in de beurten, maar ik geloof dat het best goed zal komen.

Vervolgens nog 3x5x140kg Close Grip Bench Press gedaan, wat wonderbaarlijk "licht" aanvoelt na bezig te zijn geweest met gewichten van 200+ in shirt.
"The humiliation goes on..." :bow:

Tenslotte 4x8x70kg Chest Supported Rows gedaan.
Eindelijk eens gewichten die een gewone sterveling ook kan hebben! :D

Comment:
225kg word de opener...lager kost me teveel moeite om een visuele stilstand voor elkaar te krijgen. En als ik me "kwaad" maak gaat 225 vrij goed.
Wat zal het nu worden op het EK?
Zoals ik alreeds aangaf, ik heb niet de illussie om een podiumplek deze keer te bereiken...maar ga wel voor een verbetering van mijn wedstrijdpr...en dat zou dus 230 betekenen...en daarmee zou ik tevreden zijn. Blij zou ik zijn met 235.
Meer zit er momenteel nog niet in vrees ik...maar ik heb tijd...zolang ik heel blijf en gestaag progressie kan blijven boeken, zal ik mijn goal (245+) ooit wel eens bereiken. :)
Ondanks mijn geringe ervaring lijkt het me een goed plan.
Een zekere 225 als eerste beurt, en dan hoop ik dat je je sterk genoeg voelt om die 235 als tweede beurt te pakken.
De 3de beurt..?
Man, ik hoop dat je je dag hebt en nog iets sterker aan die 245 kan beginnen snuffelen! :cool:

Misschien kun je er daarna eens over denken om een Nederlandstalig boek te schrijven over Powerlifting, of alleen Bankdrukken. ;)

• #5.825
Mijn beste set is jouw voorlaatste set opwarmen! :thumb:

Ondanks mijn geringe ervaring lijkt het me een goed plan.
Een zekere 225 als eerste beurt, en dan hoop ik dat je je sterk genoeg voelt om die 235 als tweede beurt te pakken.
De 3de beurt..?
Man, ik hoop dat je je dag hebt en nog iets sterker aan die 245 kan beginnen snuffelen! :cool:

Misschien kun je er daarna eens over denken om een Nederlandstalig boek te schrijven over Powerlifting, of alleen Bankdrukken. ;)

Ik denk dat als jij heel weet te blijven en gestaag verder kunt gaan met progressie boeken je jezelf en ons allen zult verbazen! :)

Een 2e beurt met 235?...dan zou ik die 225 al zo ongeveer door het plafond moeten vliegen ;) Je kunt immers niet meer omlaag, hé...
245+ komt nog wel...wellicht een streven voor het WK in 2011...maar ik kan je verzekeren dat boven de 225 iedere kilo "dubbel" teld...dus "effies" 20kg meer drukken lijkt niet zo geweldig veel, maar is in dit geval een wereld van verschil vrees ik. Heel blijven en gewoon volhouden...ik heb in principe tot 2017 de tijd om dat record aan te pakken, daarna kom ik in de Master 2 (daar staat het record op 185kg). Maar ik ben natuurlijk niet de enige die zijn best zal doen om verder te komen...er zijn ook nog andere bankdrukkers in NL die gelijkwaardig drukken zoals Badal Djindra en Robbert Meinen, en die jongens komen daarvoor net zo goed in aanmerking. Zo blijft het wel lekker spannend ;)

Een boek over powerlifting zou ik echt niet moeten schrijven...dat zou niemand serieus nemen...en daarbij heb ik zoiets van schoenmaker blijf je leest...maar bankdrukken? Tja...wie weet...moet nog effies nadenken over een leuke titel ;)

• #5.826
Was ik gisteren vergeten te vermeldden...gisteren was dus mijn laatste zware training voor het EK, dat betekend dat ik tot het EK geen Benchshirt meer aantrek. De komende twee trainingen zullen raw zijn en vrij licht zijn.

A.s. maandag is herfstvakantie en ga ik een midweek wederom naar de Ardennen...frisse lucht, uitslapen, goed eten...beetje wandelen...om dan zaterdag 23 oktober (hopenlijk) te kunnen knallen! ;)

Een beetje rust kan soms echt wonderen doen .... in ieder geval ga ik 292 pagina's doorworstelen hier ***grin***

Grtz,

Aad ~ Doix

• #5.829
Een beetje rust kan soms echt wonderen doen .... in ieder geval ga ik 292 pagina's doorworstelen hier ***grin***

Grtz,

Aad ~ Doix

Dan heb je wel wat te doen :eek: ;)

In het verleden speelde ik het klaar om kort voor de wedstrijd nog een zware training neer te zetten, deels kwam dit uit onzekerheid. En ook omdat ik dacht dat ik zwakker zou worden als ik zou "rusten". Inmiddels weet ik dat ervoor onzekerheid geen reden meer is...ik weet waartoe ik in staat ben, en 9 van de 10 keer gaat het goed op een wedstrijd. Tevens ben ik erachter gekomen dat rust en herstel inderdaad wonderen voor je kunnen doen! :)

---------- Toegevoegd om 13:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:12 ----------

Wat een luxe voorbereiding, je lijkt wel een pro! :D

:roflol:

Ik denk dat als jij heel weet te blijven en gestaag verder kunt gaan met progressie boeken je jezelf en ons allen zult verbazen! :)
Oh man, ik help het je hopen. ;)
Maar ik heb jou, Badal en Robert, en weetikwieallemaal boven me staan qua kracht, en dat zie ik niet snel veranderen eigenlijk...
Maar het geeft niet zolang ik er maar lol in heb natuurlijk, en mezelf kan blijven verbeteren, ;)
Een 2e beurt met 235?...dan zou ik die 225 al zo ongeveer door het plafond moeten vliegen ;) Je kunt immers niet meer omlaag, hé...
De 225 is natuurlijk al "in the pocket" en het is nog even te bezien hoe hard ie gaat natuurlijk, maar de 235 heb je ook al aangekunt natuurlijk. ;)
Ach, wat lul ik nou..?
Ik heb er toch helemaal geen verstand van, en geen ervaring mee. ;)
Een boek over powerlifting zou ik echt niet moeten schrijven...dat zou niemand serieus nemen...en daarbij heb ik zoiets van schoenmaker blijf je leest...maar bankdrukken? Tja...wie weet...moet nog effies nadenken over een leuke titel ;)
Nee, dat is zo. ;)

"Banken zonder buigen" lijkt me een mooie titel. :D

• #5.831
Oh man, ik help het je hopen. ;)
Maar ik heb jou, Badal en Robert, en weetikwieallemaal boven me staan qua kracht, en dat zie ik niet snel veranderen eigenlijk...
Maar het geeft niet zolang ik er maar lol in heb natuurlijk, en mezelf kan blijven verbeteren, ;)

Het verschil raw valt reuze mee...en jij hebt in het verleden ook al 180kg gedrukt, dus waarom zou dat niet weer kunnen, daar je je nu meer gaat toeleggen op het banken en dus je krachten niet meer hoeft te verdelen?
Bij jou is het (en dat geldt vrees ik voor iedere 40+ in meer of mindere mate) een kwestie van heel blijven en gezond verstand gebruiken, dan komt de rest vanzelf wel! ;)

nou lekker laste training kan je niet over klagen.

ikd enk dat het helemala goed gaatkomen, maarre niet teveel belgische bierskes he wel lekker veel eten, tja de voordelen van een heavyweight i am jealous.

enne succes alvast met de wedstrijd

• #5.833
De 225 is natuurlijk al "in the pocket" en het is nog even te bezien hoe hard ie gaat natuurlijk, maar de 235 heb je ook al aangekunt natuurlijk. ;)

Uit het NK van 2010 waar ik helaas uitbomde heb ik geleerd dat je je niet moet verheugen over ongelegde eieren :o. Ik zou het in elk geval wel als beschamend ervaren als die 225 niet zou lukken...meestal zit het mee...maar soms zit het ook tegen. We zullen zien :).

---------- Toegevoegd om 13:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:26 ----------

"Banken zonder buigen" lijkt me een mooie titel. :D

:roflol: Mocht ik ooit een boek gaan schrijven, zal dat de titel worden! ;)

---------- Toegevoegd om 13:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:28 ----------

nou lekker laste training kan je niet over klagen.

ikd enk dat het helemala goed gaatkomen, maarre niet teveel belgische bierskes he wel lekker veel eten, tja de voordelen van een heavyweight i am jealous.

enne succes alvast met de wedstrijd

Thnx Pjotr! :)
Ik hoop uiteraard ook dat het goed gaat komen, en heb er ook wel goed gevoel over!

Ook al ben je geen heavyweight, je hebt wel de stats van een (sterke)heavyweight, want met jouw kilo's zou je ook bij de zwaargewichten hoge punten scoren!

Ik zal me overigens moeten inhouden en me niet te zeer laten gaan op de vakantie...anders krijg ik weer problemen dat het shirt te strak zit...en ik kan nog maar één maat groter (60) en daarna zal ik shirts op maat moeten laten maken, zover laat ik het liever niet komen ;).

Jij suc6 met het herstel van je rug en uiteraard ook suc6 met de verdere voorbereiding op het WK!

Het verschil raw valt reuze mee...en jij hebt in het verleden ook al 180kg gedrukt, dus waarom zou dat niet weer kunnen, daar je je nu meer gaat toeleggen op het banken en dus je krachten niet meer hoeft te verdelen?
In het verleden behaalde resultaten zijn geen garantie voor de toekomst (of zoiets...) ;)

Bij jou is het (en dat geldt vrees ik voor iedere 40+ in meer of mindere mate) een kwestie van heel blijven en gezond verstand gebruiken, dan komt de rest vanzelf wel! ;)
Daar gaat het al fout!
Wat ik niet heb, kan ik niet gebruiken Hugz. ;)

:roflol: Mocht ik ooit een boek gaan schrijven, zal dat de titel worden! ;)
Dan zou een vermelding in je boek wel een mooie beloning zijn voor mijn idee. ;)
Misschien gaan ze dan zelfs mij nog serieus nemen! :roflol:

Hahahaha, inderdaad, maar zie dit topic nu pas echt ... en inmiddels al 292 pagina's en waarschijnlijk al jaaaaaaren oud? ;)

Ik ben dan weliswaar geen powerlifter en mijn stats zijn niet iets om trots te vermelden op een forum als deze, maar ik heb in de afgelopen jaren gemerkt dat juist na een weekje rusten het trainen met gewichten (en ook bijvoorbeeld hardlopen) ineens stukken beter ging .... juist een zware training vlak voor het uur U kan zorgen voor een dip in je prestatie en dat zou zonde zijn .....
Maar oké, ondanks de nodige fysieke ongemakken blijf ik wel proberen te trainen en ik word nog regelmatig overvallen door het gevoel dat rusten achteruitgang betekent .... :)

Grtz,

Aad ~ Doix

• #5.836
Hahahaha, inderdaad, maar zie dit topic nu pas echt ... en inmiddels al 292 pagina's en waarschijnlijk al jaaaaaaren oud? ;)

Ik ben dan weliswaar geen powerlifter en mijn stats zijn niet iets om trots te vermelden op een forum als deze, maar ik heb in de afgelopen jaren gemerkt dat juist na een weekje rusten het trainen met gewichten (en ook bijvoorbeeld hardlopen) ineens stukken beter ging .... juist een zware training vlak voor het uur U kan zorgen voor een dip in je prestatie en dat zou zonde zijn .....
Maar oké, ondanks de nodige fysieke ongemakken blijf ik wel proberen te trainen en ik word nog regelmatig overvallen door het gevoel dat rusten achteruitgang betekent .... :)

Grtz,

Aad ~ Doix

Ik heb dit log geopend begin februari 2009...dus het valt wel mee met die jaren...het is leuk dat er veel reacties komen van medeforumgenoten. Vaker ook wel hevige discussies gevoerd :rolleyes:...maar meestal aanmoedigende reacties en natuurlijk mag er ook een aardig potje geouwhoerd worden in mijn log ;)

Wanneer zijn stats overigens iets om trots op te zijn?
Ik druk raw ruim 180 en in shirt ruim 225...een reden tot trots zijn omdat niet iedereen dit aankan? Neehoor...je moet alles in de juiste perspectieven en verhoudingen blijven zien. Want er is altijd wel iemand die sterker, sneller, of whatever is.
Een man als Pjotr van den Hoek (Weak01) bijvoorbeeld weegt 60kg minder en drukt desondanks meer dan mij! Ik heb dus geen reden om "trots" te zijn...wellicht tevreden, maar dat is weer een ander verhaal.

Suc6 met trainen, en dat gevoel dat je door rusten en lichtere trainingen kracht verliest gaat (met de tijd) wel over ;)

Laatst bewerkt:
Rare opmerkingen zitten er tussen o_O

ah rene laat dit nu

• #5.839

O.K. Ik heb het bericht verwijderd...ik heb me er te zeer door laten meeslepen.
Het heeft geen zin om de emoties nog hoger te laten oplopen.
Voor mij is het een afgelopen zaak en ik maak er verder geen woorden meer aan vuil.
Als mensen het willen lezen, doen ze dat maar in het log van de "mannen van Arnhem". Einde verhaal (van mijn kant althans) :).

je bent misschien wel 60kg zwaarder dan pjotr maar tog een sterke mofo,
Veel succes op het EK.

Terug
Naar boven