MuscleMeat

Benchpresslog from lazy huggybear

235kg :eek: amai! ;) PR? of al eens gedrukt? :D

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.843
235kg :eek: amai! ;) PR? of al eens gedrukt? :D

Hahaha...ik beschouw het niet als een pr hoor!
Ten eerste was dit absoluut geen mooie beurt...ik kon mijn armen met pijn en moeite strekken, en daar was alles mee gezegd...nooit of te nimmer zou zo'n slordige beurt op een wedstrijd worden goed gekeurd.
Ten tweede heb ik al eens een zwaarder gewicht in training gedrukt, namelijk 240kg bij Leon en daar was zelfs mijn "goede vriend" Ylke bij ;)

Ik tel alleen nog maar wedstrijdpr's, uitzondering maak ik als ik ooit raw 200kg toch & go druk en 250kg shirted in training druk ;)

Hahaha...ik beschouw het niet als een pr hoor!
Ten eerste was dit absoluut geen mooie beurt...ik kon mijn armen met pijn en moeite strekken, en daar was alles mee gezegd...nooit of te nimmer zou zo'n slordige beurt op een wedstrijd worden goed gekeurd.
Ten tweede heb ik al eens een zwaarder gewicht in training gedrukt, namelijk 240kg bij Leon en daar was zelfs mijn "goede vriend" Ylke bij ;)

Ik tel alleen nog maar wedstrijdpr's, uitzondering maak ik als ik ooit raw 200kg toch & go druk en 250kg shirted in training druk ;)

Geen mooie beurt misschien maar wel 235kg :)
200touch and go is wel een hele mooie mijlpaal ook natuurlijk :) en 250 in shirt ook en ik denk dat je die wel kan halen hoor. Als je maar heel blijft zoals je zegt. :D

• #5.845
  • #5.846
Vandaag nog op www.powerliftingwatch.com gezien:

The Sling shot:
http://www.powerliftingwatch.com/node/16790

Chopperbob heeft daar meen ik al ooit eens een topic over geopend voor zover ik me kan herinneren.
Het werkt volgens mij vergelijkbaar als een benchshirt, alleen lijkt het me stukken eenvoudiger in gebruik.
Lijkt me ook prettig bij blessures en om voorzichtig te wennen aan zwaardere gewichten.
Ik heb al eens nagekeken...voor $50,- ben je de trotse bezitter! ;)

[Link niet meer beschikbaar]

Wellicht dat er meer geïnteresseerden zijn, kunnen we gezamenlijk een bestelling doen en de verzendkosten delen? :)

Mij lijkt het wel wat.

Interessant spul.

ziet er netjes uit beremans :)

• #5.850
Ik zal uitzoeken wat de exacte kosten zijn, Frans Heuts (Powerpaxcks) heeft al vaker wat bij APT besteld, en hem zal ik effies raadplegen :)

Er is al één geïnteresseerde (pol0100)...$50,- is overigens €35,-...lijkt me dus geen rib uit je lijf voor het geval het eventueel zou tegenvallen.

Ik heb vrij recent nog iets bij Inzer besteld en moest toen $70,- aan verzendkosten betalen....

Laatst bewerkt:
  • #5.851
Voor de geïnteresseerden:

Op http://www.howmuchyabench.net/ vind je alle info...hoe je zo'n Sling Shot moet gebruiken en ook welke maat je moet bestellen.
Er is blijkbaar maar één sterkte, maar wel dus diverse maten...hou daar a.u.b. rekening mee. Als je de Sling Shot niet over je onderarmen krijgt, houdt het op...en ruilen gaat niet!

Sizing Chart

Sling Shot SizeLower Bicep (3" above elbow) "= inch (2,5cm).
Petite 11"
Medium 12"
Large 13"
XL 14"
2XL 15"
3XL 17+"

How to choose your Sling Shot size:

The Sling Shot fits like an elbow sleeve, snugly over your LOWER BICEP and upper forearm, it is very important to measure your LOWER BICEP, approx 3” above your elbow.

Keep in mind that the Sling Shot stretches 1-2 inches.
Sling Shot size examples: Mark Bell, 285 lbs: 2XL; Jannet Loveall, 190 lbs: L; Stan Efferding, 290 lbs: 2XL; Cara Westin, 165 lbs: M; Rob Luyando, 290 lbs: 2XL; Hoss Cartwright, 325 lbs: 3XL; Ryan Spencer, 160 lbs: M; Dave Hoff, 265 lbs: 2XL; Jim McDonald, 220 lbs: XL.

If you can’t get it over your forearm, you can’t wear it. If you are not sure what size you need, it’s best to error on the side of too big.

Laatst bewerkt:
Doe mij maar 2 van die dingen,een xl en 2xl.
Hoor het wel hoe we het doen met de muntjes....

Ik heb een XL nodig volgens de calculator laat maar horen hoe en wat.

• #5.854
O.K. we zijn nu met een man of 5 die zo'n sling shot wel willen hebben.
Ik zal de bestelling in week 43 plaatsen - volgende week (week 42) ben ik een midweekje in de Ardennen en via internet niet bereikbaar - en wie weet zijn er dan nog wel paar mensen bij gekomen.

Ik ben in het bezit van een Visacard en zal dan het verschuldigde bedrag overmaken. Ik laat iedereen van te voren weten wat het exacte bedrag is (inclusief de verzendkosten die we dan gezamenlijk delen).
Vervolgens mail ik mijn bankrekeningnummer wel via een pm door.
Hou er a.u.b. ook rekening mee dat als ik het sling shot naar jullie toestuur er ook verzendkosten mee gemoeid zijn...alhoewel ik verwacht dat dit reuze zal meevallen (jullie zullen me dus ook effies jullie adres moeten doormailen tegen die tijd).
Als ik de bestelling eind oktober plaats, verwacht ik de sling shots ergens in november te krijgen.

wat een toeval!

De verzendkosten voor één slingshot zijn 15 dollar. De vraag is dus of je iets wint met een gemeenschappelijke bestelling, als je in Nederland de boel ook nog moet versturen.

Huggy had gewoon geld nodig voor het weekje ardennen;)

• #5.858
De verzendkosten voor één slingshot zijn 15 dollar. De vraag is dus of je iets wint met een gemeenschappelijke bestelling, als je in Nederland de boel ook nog moet versturen.

O.K...ik heb twee leveranciers een mailtje gestuurd en zal effies afwachten naar hun reactie.
Ik had verwacht dat de verzendprijs niet per eenheid maar naar gewicht verrekend zou worden.
Bij welke leverancier heb je overigens gekeken als ik vragen mag?

Ik heb er verder niet zo veel ervaring mee, ik heb slechts eenmalig iets besteld in de V.S...en dat ging allemaal verder probleemloos.
Het is wel een must dat je een creditcard hebt (bij sommigen kun je ook via pay pall betalen).

Verzenden binnen NL kost tot 3kg €2.65,- (behalve als je het aangetekend wil hebben dan ben je €7,- kwijt).

Het zou dus inderdaad zo kunnen zijn dat als je het zelf besteld goedkoper uit bent. Ik wacht effies af wat de leveranciers laten horen.

---------- Toegevoegd om 13:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:26 ----------

Huggy had gewoon geld nodig voor het weekje ardennen;)

Heb jij er niet toevallig een stuk of 10 nodig? ;)

---------- Toegevoegd om 13:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:27 ----------

Wat ik jammer vind is dat we in NL (nog) niet zulke leveranciers hebben als in de V.S. waar werkelijk alles verkrijgbaar is op het gebied van powerlifting/strongman. Nu hebben we wel fitnesseller (waar veel verkrijgbaar is) en ook diverse leveranciers van powerliftinggear, maar bepaalde producten zoals b.v. bands of een truckpullharnas is in NL voor zover ik weet niet verkrijgbaar :(.

---------- Toegevoegd om 13:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:31 ----------

Inderdaad! :)
(Ik kijk overigens bijna dagelijks wel effies op powerliftingwatch voor de laatste nieuwtjes, een site die echt wel de moeite waard is).

Sling shot betekend overigens inderdaad: Katapult...een vrij toepasselijke naam...slingshot benchpress...katapult bankdrukken ;).

Transportkosten US/Netherlands zijn in verhouding peanuts . De Nederlandse douane, das een andere koek hier kan ik geen touw aan vast knopen ik heb al eens niets betaald en al een keertje € 60,00 moeten afrekenen bij de koerier......... Verzend tijd tja dat verschilt ook nogal. De producten zijn gemiddeld binnen een paar dagen in Nederland maaaaaaaaaaaaar ik heb al eens 3 maanden gewacht op spulletje van de US voordat ze hier door de customs waren.

gr

p.s. kijk hier maar effe

http://www.douane.nl/particulier/internetaankopen/en/internetaankopen-01.html

Leuker kunnen we het niet maken.
Makkelijker doen we ons best niet voor... :D

Terug
Naar boven