AndroidHealthClinic

Benchpresslog from lazy huggybear

Voet verschoof een beetje... erg jammer als je hierdoor geen goede lift hebt, kracht zit er dus duidelijk wel in, better luck next time!

Hahaha, Chopper denkt dat je al een "mens van alledag" bent Hugz! :roflol:
Dat je "in het voorlaatste portaal naar de hemel" staat als je in de veertig bent. ;)
Nee, Niels juist op "onze" leeftijd wordt het link(er) en is het goed om er tenminste op te letten.
Dat ik zelf altijd het idee heb dat het onbegonnen werk is, is weer iets anders natuurlijk! :D

@Huggy,
Een beetje vocht vasthouden door de creatine (in de spieren!) is natuurlijk geen probleem éh...
Het is je vet waar je vanaf wilt.
Dat je weegschaal minder aangeeft is leuk, maar slechts bijzaak imo.
Lekkere dikke spieren zijn voor alles beter man! ;)
Nee, ik zou gewoon goed letten op het eten, en die creatine gewoon af en toe blijven pakken.
Oh ja, karnemelk is het beste.
Ik neem tegenwoordig ook wel eens soja melk (de ongezoete!) omdat dit een stuk gezonder schijnt te zijn dan veel koemelk.
Geitenmelk en yoghert wordt ook aangeraden trouwens.

Ik, die gisteren nog een halve bak Amstel en een emmer bitterballen heeft gegeten groet u! :D

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.963
Voet verschoof een beetje... erg jammer als je hierdoor geen goede lift hebt, kracht zit er dus duidelijk wel in, better luck next time!

Ja, aan kracht was echt geen gebrek!
Wellicht toch onderbewust last van een soort "zenuwtics" op zo'n belangrijke wedstrijd? :dunno:
Het is ook moeilijk om hier op te oefenen...wedstrijdomstandigheden kun je op een training moeilijk nabootsen ben ik van mening.
Je kunt wel erop lettten dat je techniek goed is, maar als je in een vreemde omgeving voor een zaal met publiek en 3 scheidsrechters je kunstje moet laten zien is dat toch wel effies anders als in een sportschool of thuis.

Kijk, ik ken de regels inmiddels wel dromen...maar toch vergeet ik op zo'n moment gewoon bepaalde dingen (zoals het op slot draaien van mijn voeten, waardoor ze op het moment dat ik van mijn legdrive gebruik maak wel eens verschuiven). Ongelijke strekking vind ik nog veel moeilijker om te voorkomen...de halter moet dan gewoon explosiever uitgedrukt worden opdat er geen twijfel bestaat bij de scheidsrechters.

Wellicht dat ik voordat ik het plankier opga nog eens snel een lijstje moet doornemen:

Denk eraan!
- hou die dikke kop en idem kont op de bank,
- verzet niet je poten (een voetverplaatsing met maat 46 is niet te overzien),
- beweeg je armen gelijktijdig alsof je op synchroonzwemmen zit,
- wees een braaf jongentje en luister goed naar de scheids enz, enz, enz. ;)

• #5.965
Ik zou me op jouw leeftijd echt niet meer druk maken om men BW maar dat is persoonlijk.

:roflol:

Tis niet als grap bedoeld neem ik aan, maar het klinkt wel grappig.
Je hebt gelijk dat het verder voor mijn gezondheid denk ik vrij weinig zal uitmaken of ik nu 145 of 155 zal wegen...maar ik wil voorkomen dat ik nog zwaarder wordt. Ik blijf namelijk "doorgroeien"...in 2008 woog ik nog 140kg en nu dus 15kg zwaarder...als ik het huidige tempo aanhoudt weeg ik in 2012 170kg...en in 2014 zo'n 185kg...en in 2016 dan wellicht zelfs 200kg :eek:
150kg zou echt zowat mijn maximale grens moeten zijn en dan ben ik nog veel te zwaar.

---------- Toegevoegd om 13:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:07 ----------

@Huggy,
Een beetje vocht vasthouden door de creatine (in de spieren!) is natuurlijk geen probleem éh...
Het is je vet waar je vanaf wilt.
Dat je weegschaal minder aangeeft is leuk, maar slechts bijzaak imo.
Lekkere dikke spieren zijn voor alles beter man! ;)
Nee, ik zou gewoon goed letten op het eten, en die creatine gewoon af en toe blijven pakken.
Oh ja, karnemelk is het beste.
Ik neem tegenwoordig ook wel eens soja melk (de ongezoete!) omdat dit een stuk gezonder schijnt te zijn dan veel koemelk.
Geitenmelk en yoghert wordt ook aangeraden trouwens.

We zullen het inderdaad maar houden op extra vocht en meer spiermassa ;)
Tis jammer dat ik geen betrouwbare weegschaal meer heb waarop je percentage vetmassa op wordt aangegeven.
Die rotdingen gaan meestal maar tot "slechts" 150kg. ;)

---------- Toegevoegd om 13:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:11 ----------

jammer beer volgende keer beter

Het was inderdaad erg jammer, maar zoals reeds gezegd heb ik er alsnog vertrouwen in dat het dit seizoen nog wel goed gaat komen! :)

Ik heb er één die me er laatst op wees dat ik toen 152 woog...:o

Ik heb mijn weegschaal op de groei gekocht. Kan tot 180kg aangeven met 100gr precisie :D

wat voor shirt had je?

Rene, zonde. maak maar een mooie revanche op de kompetitiewedstrijd bankdrukken.

Jammer Rene.

Ik las het op de site voordat je je verslag las. Ik kon het niet geloven.

Balen Rene!!
Maar zoals je zelf al aangaf was het niet een gebrek aan kracht maar een gebrek aan juiste techniek icm slordigheidjes zoals het verplaatsen van een voet als ik het laatste zo even oneerbiedig mag formuleren.
Andersom zou natuurlijk erger zijn, het resultaat is hetzelfde natuurlijk maar dit zijn redelijk simpele dingetjes waar je ook op kunt trainen en rekening mee kunt houden voor de volgende keer.
Aan kracht geen gebrek zo te zien en dat is natuurlijk erg mooi!:thumb:

Voor weegschaal die ook nog boven de 150kg kan aangeven klik je hier, er gaan er ook een paar tot 200kg maar dan heb je vast wat overcapaciteit;)

Weet alleen niet precies wat nu het probleem is, je totale gewicht wat hoger is gaan worden?
Meer spieren is meer kracht is meer uitslag op de weegschaal, als je nu minder kracht had maar je buikomtrek steeds meer zou worden kon ik me het wel voorstellen maar zou me er niet al teveel op blindstaren, je wilt toch ook een beetje leuk leven en lekker chocopasta kunnen eten zo af en toe?:D

• #5.973

Mijn Rage X van Inzer...maar het lag niet aan het shirt!

---------- Toegevoegd om 14:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:53 ----------

Rene, zonde. maak maar een mooie revanche op de kompetitiewedstrijd bankdrukken.

Inderdaad heel erg zonde...diep triest is eigenlijk een beter woord.
Ik voelde me zo sterk en had er zo'n vertrouwen in...en dan misgaan door technische fouten...het begint nu pas echt door te dringen...gisteren was het nog van: "huh, hoe kan dat nou?" ...momenteel is het een bron van ergernis voor me :rolleyes:...aan uitbommen kan ik echt niet "wennen".

Op de competitie bankdrukken zal ik inderdaad gaan voor een revanche, maar dat is toch niet echt helemaal hetzelfde...het blijft gewoon jammer als je tijdens "onbelangrijke" wedstrijden wel redelijk weet te presteren en op belangrijke wedstrijden het gewoon laat liggen :(.

---------- Toegevoegd om 15:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:59 ----------

Jammer Rene.

Ik las het op de site voordat je je verslag las. Ik kon het niet geloven.

Tja...ik kon het ook niet geloven :o

---------- Toegevoegd om 15:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:00 ----------

Balen Rene!!
Maar zoals je zelf al aangaf was het niet een gebrek aan kracht maar een gebrek aan juiste techniek icm slordigheidjes zoals het verplaatsen van een voet als ik het laatste zo even oneerbiedig mag formuleren.
Andersom zou natuurlijk erger zijn, het resultaat is hetzelfde natuurlijk maar dit zijn redelijk simpele dingetjes waar je ook op kunt trainen en rekening mee kunt houden voor de volgende keer.
Aan kracht geen gebrek zo te zien en dat is natuurlijk erg mooi!:thumb:

Voor weegschaal die ook nog boven de 150kg kan aangeven klik je hier, er gaan er ook een paar tot 200kg maar dan heb je vast wat overcapaciteit;)

Weet alleen niet precies wat nu het probleem is, je totale gewicht wat hoger is gaan worden?
Meer spieren is meer kracht is meer uitslag op de weegschaal, als je nu minder kracht had maar je buikomtrek steeds meer zou worden kon ik me het wel voorstellen maar zou me er niet al teveel op blindstaren, je wilt toch ook een beetje leuk leven en lekker chocopasta kunnen eten zo af en toe?:D

Tis inderdaad toch wel behoorlijk balen :(
Het is een schrale troost dat het niet aan een gebrek aan kracht heeft gelegen. Maar des te "onvergeeflijker" dat ik zo'n beginnersfouten heb gemaakt.

Mijn buikomvang is niet toegenomen...broeken zitten gewoon hetzelfde als voorheen...het zijn vooral hemden die me knellen om de armen en onder de oksels waardoor ik merk dat ik "dikker" ben geworden.

Het probleem met weegschalen is niet zozeer dat je ze kunt krijgen tot wel 180-200kg, maar ook dat die dingen best wel vrij snel kapot gaan. Als ik me dagelijks weeg houdt zo'n kreng het nooit lang uit :o

Erg jammer René! En gezonder leven/op je BW letten/op je BF letten is alleen maar goed. :)

• #5.975
Een Big Mac loop je niet weg(19-10-2010)

Of we nu in België, Nederland, Chili of de Verenigde Staten wonen, om de haverklap verschijnt er weer een nieuw onderzoek waaruit blijkt dat we gemiddeld weer een beetje dikker zijn geworden. En altijd draaft er dan weer een deskundige op die ons komt vertellen hoe dat toch mogelijk is. ‘We eten steeds meer, maar bewegen steeds minder’, krijgen we dan te horen. ‘De balans is zoek.’ Het klinkt heel aannemelijk, maar het klopt niet.

In 2008 publiceerden een Nederlandse en een Britse onderzoeker in de International Journal of Obesity een studie die eigenlijk iedereen die zich bezighoudt met afslanken zou moeten kennen. In dat onderzoek probeerden Klaas Westerterp van de universiteit van Maastricht en de bioloog John Speakman van de University of Aberdeen te achterhalen wat nou precies de oorzaak is van de almaar uitdijende collectieve taille-omvang.
Hun studie is een eye opener. Door gegevens, die zijn verzameld vanaf de jaren tachtig tot in 2005, met elkaar te vergelijken, ontdekten de onderzoekers dat in die periode het caloriegebruik door beweging niet is afgenomen, maar zelfs een beetje is toegenomen. Toch is precies in die periode overgewicht een groot probleem geworden. Krijg nou tandjes…

Gewoon teveel eten
De onderzoekers vergelijken ook het energiegebruik van de moderne mens met dat van zo ongeveer alle zoogdieren waarvan het energiegebruik bekend is. En wat blijkt? Diezelfde moderne mens, die volgens de experts zo weinig beweegt dat hij monsterlijk dik begint te worden, verbrandt door beweging precies zoveel als je zou verwachten van een zoogdier van zijn afmetingen en gewicht.
Ergo: de belangrijkste oorzaak van de vetzuchtepidemie is dat we meer zijn gaan eten, niet dat we minder zijn gaan bewegen. In de VS lanceren fabrikanten van niet zulke gezonde voedingsmiddelen, zoals McDonald’s en Coca-Cola, voorlichtingscampagnes waarin ze consumenten uitleggen hoe belangrijk bewegen is. Meer dan de helft van de 25 grootste voedingsbedrijven ter wereld verkondigt de boodschap dat mensen meer moeten bewegen, zo blijkt uit
[Link niet meer beschikbaar] van de Centre of Food Policy.
Waarom de voedingsbedrijven zich vastbijten in de boodschap dat we vooral meer moeten bewegen als we slank willen worden ligt voor de hand – want in dat geval blijven we gewoon hun producten kopen. Maar kloppen doet die boodschap niet. Op de loopband zetten wij niet weg want aan de lopende band geproduceerd en aan de mens gebracht wordt, zei hij spitsvondig.

1700 kcal/kwartier
Stel je voor: je gaat eten in een niet bij name genoemde hamburgertent. Je neemt een cheeseburger - goed voor ongeveer 600 kcal. Je neemt daarbij een portie friet met, ook zo’n 600 kcal. Je neemt een glas cola van 100 kcal en een milkshake van 400 kcal. Samen is dat 1700 kcal. Zo’n maaltijd eet je op in ongeveer een kwartier. Even een quizvraagje: hoe lang moet je op de loopband bewegen om die 1700 kcal te verbranden? We geven je een klein kontje bij deze denkexercitie: je moet die avond wel vroeg starten als je voor middernacht thuis wilt zijn.
Laat je niets wijsmaken. Natuurlijk is sporten heel gezond, en natuurlijk kan sporten je helpen om een gezond gewicht te bereiken. Maar als je jezelf geregeld trakteert op whoppers and waffels krijg je meer kcals binnen dan je menselijkerwijs kunt verbranden. Als je te dik bent, zul je in de eerste plaats kritisch moeten kijken naar wat je eet. En je zult waarschijnlijk ontdekken dat je gewoon
minder moet eten.

Bron: [Link niet meer beschikbaar]

P.S. ik heb het effies opgezocht...op een loopband "verbrand" je 450kcal per uur...je moet dan dus zo'n 4 uur lopen om de kcal van zo'n menu te verbruiken :eek:

• #5.976
Erg jammer René! En gezonder leven/op je BW letten/op je BF letten is alleen maar goed. :)

Gezonder leven is zeker goed...ik rook niet, ik drink zelden of nooit alcohol en op zich eet ik vrij gezond...maar het probleem is dat ik veel te weinig kcal verbruik. Ik ga meestal wel met de fiets naar het werk, maar ik heb zittend werk en ben buiten de sportschool niet echt een actief mens (en zelfs als ik op de sportschool ben doe ik oefeningen waarbij ik lig of zit :o).
Ik lees graag, of surf graag op internet en kan dus heel goed stilzitten...een eigenschap die ik zelfs als kind al had...zo hoefde mijn moeder me nooit te zoeken...ze kreeg meestal te horen van: "Tis niet bepaald een druk kind, hé mevrouw...hij is wel erg rustig"...op het consultatieburo hielden ze altijd een spiegeltje voor mijn gezicht om te kijken of ik überhaupt nog wel deed ademen ;)

• #5.978
Dropp the Bench Press from the Powerlifting competition? :eek:

Hey all .... Bench pressers have their own World Championships, European Championships etc. Americans have dozen or more different PL federations!
By my thinking ..IPF is the ruling body of PL! IPF should do same as in Weight Lifting (Olympic Lifting), drop the Benchpress from all Powerlifting competitions!!!! Then you have the 2 true power lifts in the game! Competitions come more fast paced, no funny looking lifters walking like robots .. jugling like gymnastics on the bench, the shortes arms and tightest shirts, benching more than they squat or deadlift.
Maybe then Pl can have the change to be a OLYMPIC SPORT!
It is very lame excuse that IOC do not accept PL, just because there is some doping positives .... that stuff is in every sport in the world.
IPF and all the federations which follow IPF rules on lifting gears (minus benchpress) and doping rules, should be equal with the Weightlifting in the Olympics!

Bron: Open Forum IPF (te vinden op de site van Wim Wamsteeker)

Er zit een kern van waarheid in het verhaal...maar waar deze man met zijn destructieve kritiek aan voorbij gaat is dat bankdrukken veruit het populairste onderdeel is van powerlifting en ook door mensen wordt beoefend die niet aan powerlifting doen. De meeste powerliftbonden zullen meer bankdrukkers dan powerlifters hebben (in Nederland zijn ruim 2x zoveel bankdrukkers actief op wedstrijden dan powerlifters) en is bankdrukken laagdrempeliger dan powerliften. Bankdrukkers zijn dus ook de grootste groep die contributie betalen in een bond en dus de competitie voor powerlifters mede mogelijk maken...tis jammer dat mijn Engels niet goed is, anders was ik wel graag met deze man in discussie gegaan ;)

Laatst bewerkt:
Dropp the Bench Press from the Powerlifting competition? :eek:

Hey all .... Bench pressers have their own World Championships, European Championships etc. Americans have dozen or more different PL federations!
By my thinking ..IPF is the ruling body of PL! IPF should do same as in Weight Lifting (Olympic Lifting), drop the Benchpress from all Powerlifting competitions!!!! Then you have the 2 true power lifts in the game! Competitions come more fast paced, no funny looking lifters walking like robots .. jugling like gymnastics on the bench, the shortes arms and tightest shirts, benching more than they squat or deadlift.
Maybe then Pl can have the change to be a OLYMPIC SPORT!
It is very lame excuse that IOC do not accept PL, just because there is some doping positives .... that stuff is in every sport in the world.
IPF and all the federations which follow IPF rules on lifting gears (minus benchpress) and doping rules, should be equal with the Weightlifting in the Olympics!

Bron: Open Forum IPF (te vinden op de site van Wim Wamsteeker)

Er zit een kern van waarheid in het verhaal...maar waar deze man met zijn destructieve kritiek aan voorbij gaat is dat bankdrukken veruit het populairste onderdeel is van powerlifting en ook door mensen wordt beoefend die niet aan powerlifting doen. De meeste powerliftbonden zullen meer bankdrukkers dan powerlifters hebben (in Nederland zijn ruim 2x zoveel bankdrukkers actief op wedstrijden dan powerlifters) en is bankdrukken laagdrempeliger dan powerliften. Bankdrukkers zijn dus ook de grootste groep die contributie betalen in een bond en dus de competitie voor powerlifters mede mogelijk maken...tis jammer dat mijn Engels niet goed is, anders was ik wel graag met deze man in discussie gegaan ;)

gelijk heb je Huggy geef je niet altijd gelijk maar bij deze kan niksanders zeggen

Gekkenhuis!

Terug
Naar boven